Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 17 Kwi 2014 12:16 367447 937
  • #541 17 Kwi 2014 12:16
    Sience Fiction
    Poziom 11  

    Wyraźnie będzie słychać kiedy przełączasz na 0 wtedy paliwo jest odcinane (nie słychać wtedy spalania tylko chodzący wentylator) i następuje schładzanie, gdy się schłodzi mikroswitch zatrzymuje wentylator i urządzenie się zatrzymuje. U mnie schładzanie trwa może 2-3min nie dłużej i wentylator zatrzymuje się. Jeżeli u ciebie chodzi non stop w pozycji 0 - czyli widać paliwo jest wciąż dostarczane. Na pierwszej stronie masz schemacik możesz sprawdzić czy podczas gdy przełącznik jest w pozycji 0 na terminalu 8 masz jakieś napięcie, jak nie to dobrze bo nie ma być kiedy urządzenie jest schładzane i przełącznik na 0. Wtedy pozostaje pompka. Jak masz webasco na 12V to podłącz + pod terminal 8 i posłuchaj czy słychać stukanie elektromagnesu (sprzęgiełka) od pompki jak nie to coś w niej nie tak jest i od tego bym zaczął diagnostykę.

  • TermoPasty.pl
  • #542 19 Kwi 2014 20:40
    straz
    Poziom 2  

    Witam ponownie,
    usterka wyeliminowana, dotyczyła tak jak mówiłeś sprzęgiełka a dokładniej sprężynki w środku elektromagnesu. Była na tyle wyrobiona, że nie odbijała i trzpień blokował się w środku uniemożliwiając rozłączenie pompki paliwa. Wymiana sprężynki na inną załatwiła sprawę. Dziękuję za zaangażowanie i pomoc. Pozdrawiam

  • #543 24 Kwi 2014 08:49
    robercik_34
    Poziom 2  

    Witam. Miałem podobny problem lecz ja niestety musiałem wymienić cały zestaw ponieważ wymiana samej sprężynki nic nie dała. Całe szczęście koszty tej naprawy nie były duże. Radzę wszystkim uważać na to :)

  • #544 27 Sie 2014 00:37
    koniu031
    Poziom 11  

    Witam dorwałem sirokko 231.01 benzyna. Bez pompy paliwa... dzisiaj próbowałem je odpalić i za pierwszym razem się udało pompe użyłem od webasto impulsową sterowaną ne555 się nagrzało i chwilę pracowało wypluło z siebie kupe sadzy i zgasło i od tego czasu już jest problem z odpaleniem... po odpaleniu przygasa... słychać że gaśnie...
    Teraz pompe chcę zastosować od auta ale mam pytanie czy w otworze którym pobiera powietrze do spalania powinna być jakaś kryza, zwężka? I mam pytanie odnośnie rozrzutnika na dnie tego jakby kieliszka byla taka jakby tkanina co to jest i jeśli wagane to czym to zastąpić

    Pozdrawiam

  • TermoPasty.pl
  • #545 23 Wrz 2014 18:23
    l3l0
    Poziom 16  

    Witam . Niestety nigdzie nie przeczytałem ani nie potrafię znaleść informacji jaki trafo zamontować do nagrzewnicy 262.02 do świeccy żarówek jakie parametry ? Z góry dziękuje

  • #546 24 Wrz 2014 06:54
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    swieca 6 V 17 A = 102 VA trafo 120 VA , zarowki 24 V z trafo cewki sprzegla

  • #547 06 Lis 2014 00:25
    ManiekUZ
    Poziom 11  

    Poszukuję osoby, która jest w stanie ożywić moje Sirokko 232.01. Posiadam nowiutką rurkę paliwową, która defakto nie pasuje (wymaga regulacji). Poza tym urządzenie było sprawne do czasu kiedy go nie spierdzieliłem (bawiąc się w/w rurką). Wyślę lub dowiozę (okolice Krakowa, Zgorzelca) jeśli będę w stanie urządzenie. Kontakt PW.

  • #548 06 Lis 2014 07:46
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Przeciez w grudniu ubieglego roku pisales ,ze uporales sie juz z nagrzewnica , a problem byl wlasnie w rurce

  • #549 06 Lis 2014 12:57
    ManiekUZ
    Poziom 11  

    Ahhh jednak nie :) nie da rady odpalić ze świecy tylko z tzw. cybucha. Po rozebraniu komory spalania było baaardzo dużo czegoś w rodzaju nagaru oraz kopcenie z wydechu. Myślałem, że kupując nową rurkę po prostu ją włożę i po sprawie (takie też miałem zapewnienia od niemieckiego producenta części). Jednak rurka odbiega trochę kształtem od tego co być powinno i wadzi o rozrzutnik w taki sposób, że nie da się go nawet przykręcić.

  • #550 07 Lis 2014 09:36
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Sledze temat ktory bardzo dobrze znam od prawie poczatku . Kilku pozniejszym i obecnym "guru" doradzalem lub ich prowadzilem za raczke .Tobie o ile pamietam tez mowilem ,ze nie sadze zeby przyczyna byla w rurce , ale ty wiedziales lepiej . Utopiles troche kasy , poznales ceny czesci, a efektow nie ma . Teraz szukasz pomocy zapewne za pare groszy ,bo przeciez juz sporo w to ogrzewanie wsadziles .Jak bys potraktowal klijenta z samochodem do naprawy ktory przeszedl wlasnie kapitalny remont w stodole wykonany przez kowala i nadal nie chodzi ?

    Dodano po 20 [minuty]:

    tomek wlkp Czy bardziej tego sterowania nie dalo sie skomplikowac do tak prostego urzadzenia ? Rozumiem , ze nie kupowales czesci , ale czy to ma sens ? Ja uwazam , ze wszystko powinno byc wykonene mozliwie najprosciej tak aby kazdy o przecietnej wiedzy poradzil sobie z naprawa . A tak przy okazji : Nie widze w tym sterowaniu plynnej regulacji mocy grzewczej i zuzycia paliwa a to jest bardzo przydatne

  • #551 07 Lis 2014 21:08
    ManiekUZ
    Poziom 11  

    Nie jestem guru, nie chcę żeby mi to ktoś naprawił za parę groszy. Kasy nie władowałem i nie żałuję żeby doinwestować skoro zepsułem. Jedyne na czym mi zależy to poznać powiedzmy orientacyjną cenę (jak jadę do mechanika to mi mówi ile co kosztuje - nawet do takiego w stodole). A odnośnie uszkodzenia - rozebrałem wygiąłem szczypcami rurkę (potem skomplikowałem to wygięcie bardziej) i kaplica. Ot cała historia. Problem w podawaniu paliwa polegał na tym, że zbyt mocno zgiąłem rurkę i paliwo dostatecznie nie przelatywało. Nie ma mnie na tyle w domu żeby sobie majstrować przy ogrzewanku i jednak lepiej jest komuś zapłacić.

  • #552 12 Lis 2014 11:04
    Fakir999
    Poziom 11  

    Czy ktoś posiada instrukcję do nagrzewnicy 251.04 , nabyłem takową i chce zamontować w warsztacie, ewentualnie interesują mnie takie informacje jak :
    - czy wydech ma być skierowany do góry czy w dół?
    - jakiej średnicy zastosować rurę wydechowa i jaka ma mieć długość ?
    - czy rura wydechowa musi być spiro czy można zastosować zwykłą ?
    - jak długo powinna być nagrzewana świeca przed uruchomieniem silnika ?
    - jak długo po wyłączeniu ma chodzić aby wychłodzić świecę ?
    - jakiej mocy zastosować zasilacz ?
    - czy ktoś posiada zbiornik ?

    żeby nie było że moje pytania się dublują w temacie - przeczytałem cały ale nigdzie nie było dokładnie na temat mojego modelu więc pytam

  • #553 13 Lis 2014 02:23
    z_e_d_i
    Poziom 2  

    Witam, przeczytałem wszystkie strony tematu i przepaliłem z 30 litrów paliwa przez moje Sirokko 232.02 a jednak mam nietypowy problem z chwilowym gaśnięciem nagrzewnicy podczas normalnej pracy.
    Po krótce opiszę mój zestaw:

    - Wydech - 120 mm kolanko i 40 cm rury za ścianę
    - Dolot - kryza własnej roboty z podkładki i śruby około M14
    - Zasilanie - akumulator samochodowy + prostownik 8 A do ładowania w/w zestawu
    - Całość po rozebraniu, czyszczeniu z sadzy, pompka paliwa sprawna, przesmarowana, sprzeglo działa poprawnie i nasmarowane, "ślimak" na wale nie wyrobiony i nasmarowany.
    - 120 st C na wyjsciu z nagrzewnicy podczas normalnej pracy (temperatura wlotu 10-20 st C)
    - Spaliny przezroczyste i praktycznie brak kopcenia po rozgrzaniu

    Przy 85 st C na wydechu wyłączam swiecę (podczas uruchamiania).

    No i podczas normalnej pracy na pełnej mocy i 120 st C na wyjsciu potrafi zgasnąć po około 20 minutach do godziny od odpalenia (paliwo pompa podaje prawidłowo). Po odpaleniu świecy na około 2 minuty strzeli z rury i przez następne godzinę - dwie bez problemu (dłużej nie sprawdzałem).

    Jakieś pomysły na gaśniecie?
    Może za krótko trzymam świecę właczoną przy rozgrzewaniu (ale do 85 st C to z 3 minuty włączona musi być) ?

    W załączniku jest zdjęcie zainstalowanej w/w nagrzewnicy :)

  • #554 13 Lis 2014 05:16
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Szedlbym w kierunku kryzy powietra dolotowego do komory spalania . Moze byc za duzo

  • #555 13 Lis 2014 09:37
    z_e_d_i
    Poziom 2  

    Ok, pójdę w stronę kryzy. Bez niej po 5 minutach od odpalenia nagrzewnica buczała i kopciła, więc na buczącej eksperymentowałem z średnicą kryzy i długością. Czy ktoś kto ma 232.02 nagrzewnice może podać jaką średnicę wewnętrzną miała oryginalnie?

  • #556 26 Lis 2014 09:31
    Fakir999
    Poziom 11  

    Czy żaden z ogarnietych kolegów w temacie nagrzewnicy nie jest w stanie mi odpowiedzieć na powyższe pytania ?

  • #557 26 Lis 2014 20:54
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    Fakir999 napisał:
    Czy żaden z ogarnietych kolegów w temacie nagrzewnicy nie jest w stanie mi odpowiedzieć na powyższe pytania ?

    Kolego jakbyś przeczytał ten temat uważnie to pobrałbyś skan książeczki do tych nagrzewnic, w której jest tabela i jak byk pisze tam że twoja nagrzewnica ma wylot spalin ku górze... Jest też podana moc 125W i napięcie 12V... Ja mam do swojej zasilacz przewymiarowany bo 500W, dwa mostki gretza i kondensator 15 000uF ale przynajmniej przy rozruchu gdy pracuje świeca żarowa to nie mam spadku obrotów... O grubości i długości "komina" też było wałkowane w tym temacie więc czytaj bo zima tuż tuż ;)

  • #558 26 Lis 2014 23:36
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Witam. Nie chcialem zeby moja odpowiedz potraktowano jako zlosliwosc ,dlatego sie wstrzymalem , ale mialem chec dosadniej odpowiedziec nieogarnientemu koledze Fakirowi999. CZTAJ I MYSL CO CZTASZ................... .

  • #559 01 Gru 2014 21:12
    Fakir999
    Poziom 11  

    no faktycznie kłopoty z czytaniem miałem nie wiem jak wyszło przepraszam za zamieszanie

  • #560 26 Gru 2014 14:26
    jarogts
    Poziom 7  

    Witam, moje sirocco 8000kcal notorycznie pali świece żarowe.. Czy jakoś można wyregulować czas włączania się świecy??

    pozdrawiam

  • #561 26 Gru 2014 15:24
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Regulacja srubka przed mikroprzelacznikiem

  • #562 26 Gru 2014 18:39
    jarogts
    Poziom 7  

    Ta na dole czy na gorze?? bo są 2 śrubki?:D

  • #563 05 Sty 2015 22:21
    znaczny
    Poziom 10  

    Witam. Chciałem dołożyć do tematu swoje spostrzeżenia na temat sirokko 232.01.
    Głośna praca(pierdzenie) i kopcenie na czarno najczęściej jest spowodowane złą konstrukcją wylotu spalin. Rura może być nawet fi80 ale nie może być szczelnie połączona z wylotem spalin nagrzewnicy. U mnie na wylot jest nałożony na luźno i przymocowany 4cm odcinek rury 2 calowej, do niego przyspawane kolanko 2 cale potem 30 cm takiej rury z przejściem na fi80mm i 5m rury spiro podłączonej do komina. Rura spiro idzie pod kątem ale nie sprawdzałem czy ma to znaczenie. Z powodu swojej konstrukcji ten model nie będzie dobrze pracował z paliwami o dużej gęstości np. przepracowany olej i inne mikstury. Rurka doprowadzająca paliwo nie posiada dyszy, a paliwo jest wlewane porcjami do wnętrza stożkowego rozrzutnika, siłą odśrodkową przesuwane ku przodowi i rozbryzguje się na rozgrzaną perforowaną blachę. Gęste paliwo powoduje ,że nie przemieszcza się ono z właściwą prędkością ku przodowi przez co dawka rozrzuconego paliwa jest mniejsza i wydajność maleje.Jednocześnie gęstsze paliwo nie paruje odpowiednio szybko i nie spala się całkowicie doprowadzając do szybkiego zawalenia perforowanej blachy sadzą i dalszego pogorszenia spalania.Nie spalone paliwo wycieka przez rurkę u dołu obudowy. Jeżeli wycieka czyste paliwo z otworu zasysającego powietrze to uszkodzeniu lub zużyciu uległ oring na wałku mimośrodu w pompce paliwa. Im gęstsze paliwo tym większe szanse na wycieki przez oring zwłaszcza w nagrzewnicach z dużym przebiegiem. Tych którzy przerabiają nagrzewnicę na zasilanie z transformatora ,a z prądem mają mało wspólnego informuję, że świeca żarowa nie musi być zasilana prądem stałym
    przez co wyeliminuje się spadek napięcia na mostku lub diodach prostowniczych. Mostek wtedy może być mniejszy, a świeca będzie lepiej grzała.
    Moje uwagi niejako potwierdzają niektóre sugestie opisane wcześniej i zbierają w całość. Może komuś pomogę.

  • #564 05 Sty 2015 22:36
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Witam . Czytales , myslales , grzebales , wyciagales wnioski , to jest esencja tego tematu . Chyle czola. Pozdrawiam.

  • #566 18 Sty 2015 15:12
    berd0
    Poziom 9  

    Witam panowie posiadam nagrzewnice typ 265 o wydajniści 12500kcal/h jest ona wyciągnięta ze starego autobusu wraz z instalacja. posiadam do niej włącznik sprężynowy do grzania świecy (po nakrceniu świeca dostaje sygnał przez kilkanaście sekund) i świeci się kontrolka na czerwono. Po kilku prubach spaliło mi się trafo teraz pytanie jakiej mocy trafo potrzebuje do tego na starym nie ma zadnych tabliczek i dlatego nie wiem jakie i czy musi być do niego zrobiony mostek prostowniczy ?

  • #567 21 Sty 2015 00:39
    MarioSpec
    Poziom 11  

    Oprócz świecy tam jest silnik na prąd stały wiec musi być mostek!
    W mojej na 12V świeca wymagała prądu bodajże 17A no i trafo musi tyle mieć.

  • #568 21 Sty 2015 10:36
    berd0
    Poziom 9  

    ok a teraz z innej pułki pytanie. Wszystko jest podpięte tylko nie moge tego zapalić. Świeca się grzeje wentylator śmiga, paliwo idzie bardzo szybko ale wogóle nie ma zapłonu. co może być nie tak ?

  • #570 21 Sty 2015 16:09
    berd0
    Poziom 9  

    z tego co mierzyłem to idzie na nią 24v przy czym podczas grzania spada do 15 ale momentalnie się grzeje ok 5 sekund do czerwoności tylko nie wiem jak to ma odpalać czy wentylator musi chodzić caly czas ? czy ma zapalić bez wiatraka ? przed chwilą zauważylem że chyba za dużo paliwa idzie może to przyczyna ?