Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 15 Mar 2016 23:00 376303 955
  • #691
    Seba 21-1991
    Poziom 10  
    siatka jest jak nowa ( to jest ta siatka która jest nakładana na tą śróbę z tę wkłądką stożkową ? ) a dysza to chyba ktoś rozwiertał i zalutował ( tak to wygląda ) a z tą wkładką stożkową to hmm gwintu już zostało tak około 1cm tak na oko jutro w pracy zajrzę do tego to będę mógł coś więcej powiedzieć :D
  • Relpol przekaźniki
  • #692
    Maniek-87
    Poziom 6  
    Dysza paliwowa ma mieć przelot jak czubek szpilki, albo mniejszy (tak na oko:) Nie mówię tu o dyszy dławiącej ta ma trochę większy przelot.
    Wkręć sobie dławik dawki powietrza tak, żeby zostało Ci jeszcze jakieś 0,4-0,5 cm regulacji, albo nawet na maksa i spróbuj odpalić. Jeśli nadal będzie zalewało znaczy, że dysza paliwowa jest do d.... . Jeśli będzie gasło, a po zgaśnięciu nie będzie śmierdzieć beną, znaczy że dawka jest za uboga i trzeba zmniejszyć podaż powietrza.
  • #693
    Seba 21-1991
    Poziom 10  
    Hmm to chyba mam problem, tam są 2 dysze ? ja cały czas widzę tylko jedną ( w tym moim ogrzewaniu ) ta o której piszę jest wkręcona w tą wygiętą cienką rurkę do której są doprowadzone przewody paliwowe.
  • #694
    Maniek-87
    Poziom 6  
    Tak, dwie. Jedna jest widoczna, kiedy zdejmiesz założony na nią i na króciec zasilający przewód paliwowy - to jest dławiąca. Druga, to jest dysza paliwowa, którą do korpusu, a dokładnie do oprawki dyszy przykręca się urządzenie dozujące - czyli urządzenie do którego przyłączone są przewody paliwowe

    I NAJWAŻNIEJSZE!!! zbiornik paliwa nie może być WYŻEJ niż króciec powrotny, a dokładniej lustro paliwa nie może przekraczać wysokości tegoż króćca.
    Najlepiej jeżeli zbiornik znajduje się pod ogrzewaniem - wszystko jak na obrazku.
  • #695
    Seba 21-1991
    Poziom 10  
    Zbiornik jest niżej, dysze są tak jak napisałeś kolego :D. Przez połowę dnia regulowałem to ogrzewanie i doszedłem do takich ustawień, ogrzewanie nie kopci przez około 10 może 15 min od załączenia, gdy zaczyna kopcić ( na czarno) wtedy wyłączam pompę paliwa ( pompa ustawiona na najmniejszy wydatek i najmniejszą częstość włączeń ) gdy przestaje kopcić załączam, temperatura na wylocie ciepłego powietrza ( mierzone 40 cm od wylotu ciepłego powietrza do kabiny ) wynosi 96 stopni. Gdy wkręcę bardziej (nawet o 0,5 obrotu ) tą wkładkę stożkową to ogrzewanie gaśnie ( chyba za dużo powietrza )
  • #696
    Maniek-87
    Poziom 6  
    Czyli problem rozwiązany jest połowicznie.... Nie przejmuj się, pewnie z czasem jak znajdziesz dzień wolnego, to dojdziesz jak to paskudztwo ustawić. Ja bawiłem się z tym ogrzewaniem 3 popołudnia, ale dlatego, że nie miałem oryginalnego wentylatora i musiałem zastosować maluchowski. Nie znałem właściwej wydajności dmuchawy, ani siły nadmuchu więc działałem metodą prób i błędów :D
    Najlepiej całe ustrojstwo wziąć na warsztat i kręcić do upadłego :twisted:
    Inna sprawa jest taka, że kiedyś benzyny były inne może jakby nalać 70LO to działałoby inaczej, ale nie wiem, nie znam się.

    Powodzenia w dalszych regulacjach :P
  • Relpol przekaźniki
  • #697
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Te ogrzewania zawsze najlepiej działały na benzynie ekstrakcyjnej ( białej) . A swoją drogą , Seba posłuchaj mojej rady i poszukaj czegoś innego , przecież można większe zamocować na zewnątrz kabiny i wprowadzić tylko ciepłe powietrze do środka . Ta zima już się kończy , do następnej masz trochę czasu.Nie ma takich pieniedzy dla których warto byłoby ryzykować życie Decyzja należy do ciebie.
  • #698
    garlinski
    Poziom 13  
    Czy któryś z szanownych kolegów mógłby mi podpowiedzieć, jaki powinien być rezystor (rezystancja i moc) dla silnika dmuchawy (R2 na schemacie) dla Sirocco 251.02 (12V, silnik 330W).
  • #699
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Czy coś ci się nie pomyliło . Silnik 12V 330W??????? Skąd te dane wziełes . Silniki 12V mają 63 W(dane na tabliczce pod obudową silnika ). Chodzi ci o rezystor 2 biegu ? Mam oryginalne używane.
  • #700
    kamilek007
    Poziom 15  
    Odświeżam...
    Mam sirokko 232.02, podłączyłem wg schematu z tego tematu i nie działa tzn. Świeca cały czas dostaje prąd, przełącznik trzy pozycyjny działa tak, że na dole i na górze wentylator dmucha z tą samą mocą, natomiast przełącznik 1-1/2 działa w jednej pozycji 1/2, po przełączeniu na 1 silnik zwalnia i z opornika zaczyna lecieć dym. Ma może ktoś jakiś inny schemat, ewentualnie zdjęcia swojego podłączenia?
  • #701
    azala
    Poziom 16  
    Kwestia termostatu rozwiązana;
    mam 265 i 255 do obu podlączyłem termostat.

    Koszt to termostat bimetalowy ( ja zastosowalem z grzejnika) lub elektroniczny i 2 przekażniki plus podlączenie.
    Oczywiście praca z termostatem rowniez uwzględnia wybieg zchłodzenia

    Polecam wszystkim zastosowanie termostatu podnosi to komfort użytkowania




    grabster napisał:
    Cytat:
    Termostat i Sirocco czy ktoś już przerabiał ?


    Termostat chyba nie ma sensu.
    Przecież żeby nagrzewnica się wyłączyła to musi się schłodzić (tzw wybieg).
    To jakby te termostat miał działać?
    Jaka różnica temperatur (włączenie-wyłączenie)?
    Odłączał by tylko elektromagnes sprzęgła pompki żeby paliwa nie podawała? (wentylator by cały czas chodził?)
    Przecież niż nagrzewnica się schłodzi to mija kilka minut.
  • #702
    mialczyk
    Poziom 10  
    Witam.Mam sirokko 251.Po wyczyszczeniu i skręceniu pali świecę .Szukam osoby lub firmy z Warszawy lub okolic kto mi to ogarnie bo mi zbrakło pomysłów.Z tego co zauważyłem to na świecę jest podawane 12v a powinno być 6 .Żadnych przewodów nie odłączałem i taki zonk .Webasto jest z orginalną instalacją .Jako pierwszy go rozbierałem bo kopciło na czarno .Przed rozebraniem działało tylko strasznie kopciło .Po wyczyszczeniu odpaliło raz i nic nie kopciło tylko świeca się spaliła .
  • #703
    kamilek007
    Poziom 15  
    mialczyk napisał:
    Witam.Mam sirokko 251.Po wyczyszczeniu i skręceniu pali świecę .Szukam osoby lub firmy z Warszawy lub okolic kto mi to ogarnie bo mi zbrakło pomysłów.Z tego co zauważyłem to na świecę jest podawane 12v a powinno być 6 .Żadnych przewodów nie odłączałem i taki zonk .Webasto jest z orginalną instalacją .Jako pierwszy go rozbierałem bo kopciło na czarno .Przed rozebraniem działało tylko strasznie kopciło .Po wyczyszczeniu odpaliło raz i nic nie kopciło tylko świeca się spaliła .


    Masz podłączoną świecę poprzez drut oporowy?
  • #705
    zyga c
    Poziom 14  
    Kol. mialczyk. Świeca żarowa "dostaje" napięcie poprzez dodatkową spiralę która ogranicza napięcie z 12V do 6 V. -poprzez szeregowe połączenie.Jeśli po wykręceniu świecy na spirali jest przepływ prądu tp jest złe połączenie. Świeca jednym punktem jest na "masie" czyli na minusie 12V a plus otrzymuje przez spiralę.Spirala nie powinna być połączona z masą !!! - tylko z plusem poprzez przycisk podgrzewania W ogrzewaniach na 24 V są 2 spirale ograniczające napięcie do 6 V
  • #707
    zyga c
    Poziom 14  
    Na 3 zdjęciu pokazana spirala która ogranicza napięcie dla silnika dmuchawy.Gdy na 1 biegu silnik pracuje wolniej to poprzez tą spiralę płynie prąd i ona się wtedy grzeje - na drugim biegu prąd do silnika dmuchawy płynie bezpośrednio omijając spiralę .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Na pierwszym zdjęciu widać że w punkcie 2 z sterownika jest cienki żółty przewód i on się nie grzeje o na tym punkcie są 2 grube przewody i się grzeją. Ewidentnie złe połączenie

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zdjęcie drugie pokazuje spiralę ograniczającą napięcie dla świecy żarowej i jeśli świeca jest wykręcona , a spirala się grzeje to jest podłączona do zasilania 12 V -omijając świecę

    Dodano po 2 [minuty]:

    Złe połączenie -sprawdz ze schematem

    Dodano po 9 [minuty]:

    Na fotce widać 2 mikrowyłączniki które regulują cyklem pracy dmuchawy. Po regulacji srubami powinny być nakrętki dokręcone.Jedna śruba ustawia silnik dmuchawy , druga załącza świecę a po zapłonie wyłącza ją.

    Dodano po 33 [minuty]:

    Przy wymianie przewodów zamieniłeś miejsca w których były. Chyba chodzi o ten zasila świecę .Zasilanie świecy musi być dużym prądem ,więc ten cienki żółty odpada .Chyba gruby- - czerwony podaje napięcie 12 V z przełącznika - poprzez mikrowyłącznik -spiralę - na świecę żarową.
  • #708
    kamilek007
    Poziom 15  
    Mam sirokko 232.02, podłączyłem wg schematu z tego tematu i nie działa tzn. Świeca cały czas dostaje prąd, przełącznik trzy pozycyjny działa tak, że na dole i na górze wentylator dmucha z tą samą mocą, natomiast przełącznik 1-1/2 działa w jednej pozycji 1/2, po przełączeniu na 1 silnik zwalnia i z opornika zaczyna lecieć dym. Ma może ktoś jakiś inny schemat, ewentualnie zdjęcia swojego podłączenia?
  • #709
    mialczyk
    Poziom 10  
    Zygmunt Cwikla napisał:
    Na 3 zdjęciu pokazana spirala która ogranicza napięcie dla silnika dmuchawy.Gdy na 1 biegu silnik pracuje wolniej to poprzez tą spiralę płynie prąd i ona się wtedy grzeje - na drugim biegu prąd do silnika dmuchawy płynie bezpośrednio omijając spiralę .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Na pierwszym zdjęciu widać że w punkcie 2 z sterownika jest cienki żółty przewód i on się nie grzeje o na tym punkcie są 2 grube przewody i się grzeją. Ewidentnie złe połączenie

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zdjęcie drugie pokazuje spiralę ograniczającą napięcie dla świecy żarowej i jeśli świeca jest wykręcona , a spirala się grzeje to jest podłączona do zasilania 12 V -omijając świecę

    Dodano po 2 [minuty]:

    Złe połączenie -sprawdz ze schematem

    Dodano po 9 [minuty]:

    Na fotce widać 2 mikrowyłączniki które regulują cyklem pracy dmuchawy. Po regulacji srubami powinny być nakrętki dokręcone.Jedna śruba ustawia silnik dmuchawy , druga załącza świecę a po zapłonie wyłącza ją.

    Dodano po 33 [minuty]:

    Przy wymianie przewodów zamieniłeś miejsca w których były. Chyba chodzi o ten zasila świecę .Zasilanie świecy musi być dużym prądem ,więc ten cienki żółty odpada .Chyba gruby- - czerwony podaje napięcie 12 V z przełącznika - poprzez mikrowyłącznik -spiralę - na świecę żarową.



    Przewody 1,2,3 się nie grzeją tylko na nich jest 12v a po wyjściu ze spirali powinno być 6.Ma ktoś schemat do tego 251 .Jedyne co mi się grzeje to się spirala od ogranicznika prędkości .

    Ma ktoś schemat do tego 251 lub wie jak to połączyć by znów nie spalić świecy .
  • #710
    zyga c
    Poziom 14  
    kamilek007. Przełącznik 3-pozycyjny tak przełącza. W górnej i dolnej pozycji załącza dmuchawę. Ale jej obroty zależą od przełącznika 2-pozycyjnego. Natomiast przeł. 3-poz. w górnej pozycji załącza dodatkowo świecę żarową i jednocześnie dmuchawę . Świeca jest wyłączana automatycznie po zapaleniu paliwa.Jest ona wyłączana /chyba/ dolnym mikrowyłącznikiem. Ale żeby to zadziałało to musisz mikrowyłącznik wyregulować -wkręcając lub wykręcając śrubkę regulacyjną. Polega to na tym że na zimnej dmuchawie tak wkręć śrubkę aby świeca zadziałała. Po zainicjowaniu płomienia - po paru sekundach powinna się wyłączyć. Jeśli się nie wyłącza to śrubka jest za dużo wkręcona. Tak samo trzeba wyregulować drugą śrubkę którą reguluje się pracę silnika. Trzeba przeł.-3 poz. przełączyć w pozycję "grzanie" i śrubkę tak wkręcić lub wykręcić aby silnik pracował. Jeżeli świeca podgrzała komorę spalania i uruchomiła zapłon to powinna się wyłączyć. Ogrzewanie powinno pracować. Zapalanie ogrzewania ustawić na pracę 1 a po rozgrzaniu można przełączyć na 1/2. Jeśli chcemy wyłączyć nagrzewanie to przeł. 3 poz. dajemy w położenie środkowe i dmuchawa powinna jeszcze pracować do czasu ostygnięcia - ten moment ustawiamy śrubką od dmuchawy.Czyli przeł.3-poz.w pozycji środkowej ;silnik zimny nie pracuje - w pozycji górnej lub dolnej pracuje. Świeca przepala się jeśli zbyt długo grzeje. Ogrzewanie zaczyna "huczeć" - świeca powinna się rozłączyć Uf!!! Chyba dobrze to wytłumaczyłem pozdrawiam

    Dodano po 9 [minuty]:

    Lecący dym z spirali redukującej obroty silnika na 1 biegu może być spowodowane zabrudzeniem lub zachlapaniem paliwem powierzchni spirali. Spirala powinna się grzać bo na niej odkłada się część prądu .Materiał na którym jest nawinięty drut jest niepalny. Jednak nie powinna rozgrzewać się do czerwoności bo to by świadczyło o zwarciu w silniku.
  • #711
    kamilek007
    Poziom 15  
    Dzięki Zygmunt, dużo mi rozjaśniłeś w tym temacie i jest tak jak piszesz. Ale jeszcze takie pytania
    1. świeca grzeje cały czas nawet jak przełącznik 3-pozycyjny jest na środku
    2. przełącznik 2 pozycyjny redukuje obroty, ale moim zdaniem za dużo. Silnik ledwo pracuje a kontrolka (mam zieloną i niebieską) niebieska ledwie się żarzy, z opornika zaczyna lecieć dym.
    3. mam przełącznik wciskany-sygnałowy, jakie jest jego zadanie?
  • #712
    zyga c
    Poziom 14  
    Kol.kamilek007 1.Sprawdz mikroprzełącznik czy jest wyregulowany /czy pstryka/ - bo może być sklejony /omomierzem lub żaróweczką z bateryjką/ 2.Sprawdz czy silnik /dmuchawa/ lekko się kręci/- opor na łożyskach może być powodem zwiększonego poboru prądu./i zwiększonego grzania się spirali oporowej/. Grzanie się spirali silnika jest normalne lecz niezbyt mocno. Sprawdz żaróweczkę niebieską czy jest na 12 V / może ktoś włożył 24V. 3. Przycisk wciskany służy do wstępnego podgrzania świecy przed uruchomieniem nagrzewnicy /przycisnąć na 10-15sek./ -sprawdz czy przycisk nie jest sklejony /omomierzem lub żaróweczką z bateryjką/
  • #714
    browix
    Poziom 10  
    Bisuside14 napisał:
    Witam zdobyłem dziś nagrzewnicę oetf 10 (Fn). Nie potrafię znaleźć info o niej. Czy to jest bliźniacza konstrukcja do oetf 10 TN? 100w 24v. Interesuje mnie schemat podłączenia i dane techniczne (moc, zużycie paliwa) https://obrazki.elektroda.pl/2306521900_1479484318.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/2306521900_1479484317.jpg



    witam , też mam taką nagrzewnicę i właśnie ją rozebrałem bo strasznie kopci na szaro i siwo . Jeszcze nie wiem co jest przyczyną . Nie hałasuje i nawet grzeje ale zasłona dymna jest ogromna .


    Tutaj masz jedyny schemat który znalazłem gdzieś wcześniej na forum :
    http://www.sirokko-heizung.de/

    Pytanie do innych użytkowników forum , przeraziło mnie to strasznie więc mam pytanie o wyłączanie tejże nagrzewnicy . Czy ktoś spotkał się z efektem , gdy po zakręceniu dopływu ropy ( wiatrak jeszcze chodzi ) , z ruty wydechowej idzie czerwony ogień przez około 10 s ?? Spaliło mi to rurę aluminiową fi 80 która próbowałem zaadoptować jako wydech .
    Temperatura była strasznie duża .
    Przez moment piec jakby przyśpieszał i z wydechu pluje ogniem .

    Drugie pytanie , czy oetf 10 ma pompkę ? Jest coś na kształt mechanicznej .
    Chodzi o to że zbiornik jest wyżej , ON spływa grawitacyjnie do filtra . Pompka (metalowa kostka na osi wirnika ) ma wlot od dołu i jeset na wysokości filtra . Gdy podaje ON żeby sprawdzić rozpylanie , nie jest wstanie zassać paliwa sama z karnistra - stąd też pytanie . Nie wiem czy jest to uszkodzone czy tak właśnie działa .

    Pozdrawiam
  • #715
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Oetf 10 jak wiekszosc " sirokko" ma pompke mechaniczna . Opisane obiawy swiadczą o usterce pompki . Pompka pelni dwie funkcie 1- zasysanie paliwa , 2 - tloczenie dawki do komory spalania. Obiawy które opisales ( brak zasysania z karnistra ) swiadczą o nieszczelnosci albo na przewodzie ssacym albo wewnątrz pompki ( przypuszczam , ze ktos ja rozbierał i i brak jest sprezynki dociskowej lub wyrobiona jest glowiczka )Fakt ze nagrzewnica grzeje ,lecz mocno dymi swiadczy ze paliwo do komory idzie grawitacią przez pompke bez zadnego dawkowania
  • #716
    browix
    Poziom 10  
    ZKepowicz napisał:
    Oetf 10 jak wiekszosc " sirokko" ma pompke mechaniczna . Opisane obiawy swiadczą o usterce pompki . Pompka pelni dwie funkcie 1- zasysanie paliwa , 2 - tloczenie dawki do komory spalania. Obiawy które opisales ( brak zasysania z karnistra ) swiadczą o nieszczelnosci albo na przewodzie ssacym albo wewnątrz pompki ( przypuszczam , ze ktos ja rozbierał i i brak jest sprezynki dociskowej lub wyrobiona jest glowiczka )Fakt ze nagrzewnica grzeje ,lecz mocno dymi swiadczy ze paliwo do komory idzie grawitacią przez pompke bez zadnego dawkowania


    Dziękuje za podpowiedz dziś rozbiorę i sprawdzę , pompa wygląda bardzo prosto , czy muszę się czegoś obawiać przy rozbiórce ? W sensie czy są tam jakieś patenty na które trzeba uważać aby jej nie uszkodzić ?
    Istnieje jakiś tutorial lub jest to gdzieś opisane może ?


    Czy ma Pan może jakieś przypuszczenia dlaczego wali żywym ogniem przy wyłączeniu ? Skłaniałem się do opcji że może jest zalana i dopala to przy braku nowego oleju , ale skoro pompka nie działa to ta opcja raczej odpada .
  • #717
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Pompa jest bardzo prosta .Jedyne na co trzeba uwazac to sprezynka dociskowa suwaka i podkładeczka pod nią. 2 Dopalanie paliwa które naciekło przez nieszczelną pompę. Przyszło mi do głowy , ze ktos ( poprzedni użytkownik) mogł podmienic pompę na wydajniejszą . OETF mają pompki o wydajnosci 1,4 l/h . Sprawdz czy przypadkiem nie masz pompki 1, 75l/h albo jeszcze wydajniejszej 2,65l/h ( cechowane na głowiczce) Zewnętrznie nie różnią sie niczym za wyjątkiem cechowania
  • #718
    browix
    Poziom 10  
    ZKepowicz napisał:
    Pompa jest bardzo prosta .Jedyne na co trzeba uwazac to sprezynka dociskowa suwaka i podkładeczka pod nią. 2 Dopalanie paliwa które naciekło przez nieszczelną pompę. Przyszło mi do głowy , ze ktos ( poprzedni użytkownik) mogł podmienic pompę na wydajniejszą . OETF mają pompki o wydajnosci 1,4 l/h . Sprawdz czy przypadkiem nie masz pompki 1, 75l/h albo jeszcze wydajniejszej 2,65l/h ( cechowane na głowiczce) Zewnętrznie nie różnią sie niczym za wyjątkiem cechowania


    Witam i dziękuję za info .

    Chyba źle wcześniej sprawdzałem pompę , gdy ją rozebrałem okazało się , że wentylator musi być przykręcony inaczej pompa nie pompuje . Było to gdzieś wspomniane przy okazji innych modeli . Tutaj wygląda na to że jest podobnie .

    Mimo wszystko ...
    Nie wiem czy coś naprawiłem , pompa jest oryginalna - 1,4 l/h , sprężynka i podkładka była na miejscu .
    Było w niej dużo brudu , wyczyściłem wszystko , przedmuchałem przewody i kanały ,
    konstrukcja powala prostotą , może dlatego te sprzęty tyle potrafią przeżyć .
    Na deklu niestety widać już lekkie ślady zużycia jeśli wydajność będzie za niska to dam to do splanowania . Uszczelkę dociąłem , nasmarowałem na rozruch , złożyłem i sprawdziłem działanie .

    Jak wspomniałem wcześniej , poprzednio sprawdzałem bez wentylatora , teraz po wyczyszczeniu sprawdziłem z wentylatorem i jest mgiełka , widać ją jak się dobrze skieruje reflektor , jest drobna . Wydaje mi się że ok . Pompa zasysa ON z karnistra sama .
    Tak więc istnieje możliwość , że pompa działała wcześniej ale czyszczenie na pewno jej nie zaszkodzi . Zdjęcia niżej .

    Zauważyłem że rozrzutnik ktoś przerobił i był spawany , nie zostało to zrobione bardzo źle natomiast już każda jego wymiana wiązać się będzie ze spawaniem tegoż elementu . Szpara jak patrzyłem na inne zdjęcia , wydaje się być w normie .
    Z rozrzutnika wysypałem masę żwiru i czegoś co zostało po spalaniu , możliwe że ten piecyk chodził kiedyś na przepracowany olej .
    Po ostatnim strzale ogniem w rure wydechową myślę , że duża część tego żwiru odpadła sama . Znalazłem dużo pokruszonych kawałków w komorze spalania .
    Rozrzutnik namoczę przez 24 h w ropie i wyczyszczę go jakoś małymi wyciorami na ile się da .

    Dziś wieczorem poskładam to wstępnie i dam znać czy działa . Pozdrawiam
  • #719
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    No tak błąd był po twojej stronie , ale nie pisałes , ze sprawdales ja bez wentylatora . Akurat ten model jest najprostszy ze wszystkich . Powodzenia i zadowolenia z ciepełka.
  • #720
    browix
    Poziom 10  
    Witam , efekt przerósł moje oczekiwania .

    Maszyneria odpala z lekkim białym dymem , nie hałasuje jakoś dziwnie , przyjemnie mruczy . Po 2 minutach przestaje powoli kopcić po 2:30 nie kopci już praktycznie wcale , tylko w mocnym świetle widać lekki dymek :)
    Gdy się nagrzeje , 10 - 15 cm od wylotu temperatura wynosi 90 - 94 st. ! (sic)
    Co mnie bardzo dziwiło . Na tyle że sprawdziłem termometr z gotującą się wodą i wskazania były dobre. Spodziewałem się raczej czegoś w okolicy 65 - 70 .
    Chodzi pięknie :) Nie rozgrzewa się do czerwoności i jest stabilna .
    Wygaszanie przebiega bardzo łagodnie , bez efektu ognia w wydechu , tak wiec wszystko udało się naprawić . No właściwie to ją tylko wyczyściłem ...
    @ ZKepowicz dziękuję za rady :) Pozdrawiam Gorąco :P