Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 29 Nov 2016 12:02 427234 1044
  • #721
    kamilek007
    Level 15  
    Ech już wiem teraz ze kupiłem uszkodzone webasto sirokko 232. Potrzebuję teraz na pilnie kupić plastikowe kółko zębate napędu pompki paliwa. Czy ktoś ma może? Wie gdzie kupić?
  • MetalWorkMetalWork
  • MetalWorkMetalWork
  • #725
    kamilek007
    Level 15  
    Ech no ubije dziadka za ten stan rzeczy...
    Samo kółko zębate około 8-11euro, ale nie wiem jak z wysyłka itp.
  • #726
    kamilek007
    Level 15  
    Gdyby ktoś miał webasto 232 na części to bardzo proszę o wiadomość.
  • #727
    kamilek007
    Level 15  
    Uruchomilem swoje webasto i prawie działa, ale nadmiarem z pieca wylatuje mi niespalone paliwo i temperatura jest dosyć niska. W czym szukać przyczyny?
  • #729
    kamilek007
    Level 15  
    wydajność do 0.5l na godzinę. Co z tym rozrzutnikiem zrobić? Jak to ustawić?
    pompki nie da się regulować.
  • #730
    mot
    Level 10  
    Drodzy Koledzy, bardzo proszę o pomoc. Mam pytanie co do schematu nagrzewnicy Sirokko 241.
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
    Aktualnie próbuje odtworzyć podłączenie panelu sterowania do nagrzewnicy i mam kilka pytań do schematu. Nie jest on dla mnie do końca czytelny.

    PYTANIE1: Jak dokładnie jest połączona zielona lampka kontrolna ? jeden z zacisków wyraźnie jest podłączony do zacisku oznaczonego jako 1/2 (żyła wiązki oznaczona symbolem GND). Drugi z zacisków natomiast wygląda jakby był wyprowadzony poza tablicę łączeniową. Czy może w miejscu skrzyżowania się przewodów nad napisem "Zielony" powinien być węzeł? Nie do końca rozumiem ten fragment schematu.

    PYTANIE 2: Podobnie nie do końca jest dla mnie zrozumiałe czy zacisk oznaczony jako symbol GND na tablicy łącznikowej ma taki sam potencjał co co zacisk nr. 7 w obszarze "urządzenia grzejnego".

    Gdyby któryś z Panów mógł mi pomóc, byłbym bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam

    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
  • #731
    barman123
    Level 2  
    Witam ile pradu bierze wentylator z pompka paliwa w 231?
    Probuje dobrac jakis zasilacz do tego i nie wiem jaka ma miec moc.
    Wiem ze swieca bierze okolo 17A i ja bede rozgrzewal z akumulatora, ale wentylator z pompka rozladowywuje mi akumulator juz po 2h i dlatego chce podlaczyc stale zrodlo pradu.
  • #732
    Hart3
    Level 26  
    Kolego Mot kontrolka zielona jednym końcem jest połączona z masą natomiast drugi do zacisku uziom gdyż takie oznaczenie jest na wtyczce i gnieździe.Oznaczenie to nie ma potencjału masy jest podłączone do zacisku nr.7 ogrzewania czyli wolnych obrotów.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Kolego Barman123 turbina pobiera ok. 90 W czyli zasilacz w granicy 150 W.
  • #735
    barman123
    Level 2  
    Juz wiem ze ten zasilacz co wstawilem wczesniej nie da rady poniewaz go kupilem i podlaczylem, pompka dziala na nim ale jak podlacze pod wentylator to zaraz sie wylancza zasilacz.
    Kupilem tez amperomierz 0-30A taki:
    http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6665936645
    zeby sprawdzic jaki prad jest pobierany. To jak podlaczylem go miedzy akumulator a wentylator to wskazowka wychylila sie na maksa w prawo nawet ponad 30A no i oczywiscie amperomierz sie popsul poniewaz po odlaczeniu wskazowka nie wrocila juz na swoje miejsce czyli 0A tylko zostala w polpwie wskaznika.
    Moze cos zle mam podlaczone i dlatego taki duzy prad jest.
    Jak webasto mam podlaczone pod akumulator 74ah to po 2h juz rozladowany (oczywiscie podczas pracy)
  • #737
    zdz.1
    Level 2  
    dzień dobry,

    obserwuje na elektroda .pl pańskie informacje na temat ogrzewań , czy jest możliwość skontaktowania się z panem telefonicznie w sprawie naprawy ogrzewanie prod DDR jest praktycznie nowe jeden sezon używane .
    mój nr tel 500417776

    z poważaniem
    Z. K
  • #739
    marcelixx
    Level 10  
    Witam.
    Posiadam ogrzewanie Sirokko Typ 241.02 które to przeleżało nad garażem około 30 lat i mimo że nie wygląda najlepiej z zewnątrz, to ogólny jego stan nie budzi zastrzeżeń. Jest kilka małych mankamentów, ale myślę że czytając ten temat da się to naprawić. A mianowicie, niema przy nim panelu sterującego. przy webasto jest tylko kabel z dużą wtyczką na 7 pinów strasznie zardzewiałe śrubki w tej wtyczce, jak próbowałem rozkręcić to wszystkie się pourywały. Mam pytanie: jakie powinny być przełączniki na panelu sterowania ? tzn. jeden od zalączania wentylatora i pompki paliwa czy powinien to być 3y pozycyjny - zero - grzanie - wybieg ? Czy tak to ma być ? Czy drugi od szybkości wentylatora (1 - 1/2) też ma być trzy pozycyjny, czy tylko dwu - szybsze - wolniejsze?
    Webasto już wcześniej rozebrałem i przeczyściłem pompkę i kocioł. Po wstępnych oględzinach wygląda na to że chyba zbyt dużo ono nie pracowało. Po próbach na krótko: silnik chodzi cicho, pompka podaje paliwo i ładnie jest rozpylane. Przy kotle natomiast nie ma końcówki wydechu spalin, zostały z niej tylko fragmenty - muszę ją odciąć i wspawać kawałek rury żaroodpornej. Nie było też świecy żarowej, ale już kurier dostarczył z Allegro. Dodam że pozostała elektryka przy nagrzewnicy jest kompletna i podłączona, niema tylko bezpiecznika topikowego na wylocie ciepłego powietrza, ale to można pominąć z tego co tu wyczytałem.
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i szczególne wyrazy uznania dla użytkownika ZKepowicz - kawał dobrej roboty.

    Odnośnie przełączników już doczytałem temat do końca i wiem jakie mają być, bo wcześniej stanąłem z czytaniem na str.15 a na 18 str. jest wyjaśnione i pokazane na fotkach. Jest tylko problem ze znalezieniem tego włącznika dwusekcyjnego z trzema pozycjami. Jeżeli ktoś wie gdzie można taki nabyć to proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuję.
  • #740
    bazio5
    Level 1  
    Witam.
    Posiadam ogrzewanie Sirokko 232.01 które ostatnio uległo awarii.
    Potrzebuję dostać do tego modelu zębatkę napędu pompy paliwa oraz talerzyk rozpylacza paliwa który nieszczęśliwie został w rękach w czasie demontażu. Zdaję sobie sprawę jak ciężko jest dostać te części i powoli kończą się pomysły gdzie jeszcze można zapytać.
    może któryś z Forumowiczów ma gdzieś jeszcze dojście do części do tego ogrzewania, bądź wie można jeszcze zapytać. Z góry dziękuję i pozdrawiam
  • #742
    marcelixx
    Level 10  
    Witam.
    Chciałbym się pochwalić, że dzisiaj uruchomiłem moje Sirokko 241.02 Jak już wcześniej pisałem, przeleżało kupę lat przykryte różnymi gratami, ale o dziwo po odpaleniu nawet nie kopci - nie widać żadnego dymu. Jedynie podczas wygaszania puści lekki dymek. jest jeszcze mały problem podczas rozruchu musiałem pomóc świecy guzikiem, bo coś nie chciało zastartować i nie świeci czerwona kontrolka. nie wiem czym to jest spowodowane. Sam dorabiałem panel sterowania bo nie było oryginalnego i muszę jeszcze raz przeanalizować schemat, bo może gdzieś popełniłem błąd w podłączeniu przewodów. Dziękuję wszystkim, którzy udzielali dobrych rad w tym temacie dzięki niemu moje ogrzewanie znów żyje.
  • #744
    niemuflon
    Level 10  
    Witam Szanowne grono.
    Dziś przypadkiem nabyłem nagrzewnicę sirokko 251.04. Nagrzewnica stacjonarna przerobiona pod 230V.
    Niestety zasilacz raczej złom, dlatego podłączyłem to pod prostownik .(stary dobry z czasów PRL)
    Nie kręcił się silnik, okazało się, że po prostu jest zaśniedziały komutator. Założyłem też nową świecę. Po rozebraniu i wyczyszczeniu działa. Ale jest problem.
    Odpala, pracuje 2-3min i nagle puff-gaśnie. W tym momencie jak się domyślacie mam zasłonę dymną na pół miasta :D
    Doczytałem co nieco. Jutro poeksperymentuję z kryzą.
    Jeszcze kilka razy był taki objaw, że spaliny były bardzo gorące, a powietrze wylotowe hmm-ciepłe
    Dodam tez, że pod urządzeniem po ok godzinie prób była mała kałuża ON, ale to nic dziwnego, skoro gasło, a jeszcze musiałem się nauczyć procedury odpalania. Także wiem już jak dymi na biało oraz na czarno :D

    Za pomocne spostrzeżenia będę wdzięczny.
  • #745
    ZKepowicz
    Level 18  
    Nie eksperymentuj z kryza bo to nie ma sensu. 100% pewnosci ,ze zakitowany sadzami jest kociol .Poczytaj w temacie o czyszczeniu , wyczysc tez rozrzutnik bo przez niego masz kaluze
  • #746
    niemuflon
    Level 10  
    Właśnie mam już cygaro w garażu i za chwilę idę je rozkręcać do czyszczenia. Faktycznie to co piszesz jest całkowicie prawdopodobne, bo wystarczyło zajrzeć w wydech żeby zobaczyć dobry 1mm sadzy na ściankach, a po 1-szym odpaleniu to wyrzucało żarzące się drobinki sadzy.
    Dziękuję za podpowiedź, oczywiście zdam relację jaki jest efekt. Pozdrawiam
  • #747
    GSMUnlock
    Level 26  
    Pytanie, czy ktoś próbował czyścić piec z sadzy za pomocą preparatów do czyszczenia DPF?
    Szczerze powiedziawszy nie mam czasu na rozbieranie i czyszczenie tego, a aplikacja preparatu przez otwór świecy żarowej lub otwór wylotowy spalin i pozostawienie na 8h powinno dać radę (w DPF;ach i reaktorach katalitycznych dieseli sadza spływa do czystej ceramiki/siatki).
  • #748
    Spider1
    Level 13  
    Siema. Czy ktoś mógłby napisać z jakiej stali jest komora spalania w takich urządzeniach? W planie mam budowę piecyka nadmuchowego na olej opałowy. Konstrukcja zbliżona do webasta. Paliwo ma kapac na mate szklaną , do tego wentylator od malucha. Dzieki .
  • #749
    GSMUnlock
    Level 26  
    @Spider1 komorę w "kapaku" miałem zrobioną z grzejnika żeliwnego (te grube rury 100mm co są z radiatorami, ścianka zdaje się 8 lub 10mm), przez 4 sezony jak ja go eksploatowałem nic się nie przepaliło, a zdego co wiem działa to nadal (zbudowany w 2010r). dobrym materiałem teś są tuleje cylindrów z ciężarówki/autobusu, taki piec miał kolega.