Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 07 Lut 2017 19:19 371095 945
  • #751
    niemuflon
    Poziom 10  
    Jestem w trakcie prac. Czy rozrzutnik to tylko dwie blaszki między nimi jest pusta przestrzeń? Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

    Cygaro już poskładane, jutro montuję na ramę. Proszę tylko o szczegóły ustawienia śrub mikrowyłączników. Jak to dokładnie ma być zrobione?
    Doczytane do czego służą mikrowyłączniki, tylko proszę o wskazówkę jak właściwie wyregulować ;)
    Doczytane--regulacja wyłącznika nadmuchu-- na zimnej trzeba regulować przełącznik na wyłączeniu i wkręcać śrubkę aż przestanie chodzić silnik.
  • Relpol przekaźniki
  • #752
    GSMUnlock
    Spec od GSM
    Czyszczenie poprzez zalanie płynem do DPF dało połowiczny sukces, sam środek (świeży) ma konsystencje wody (po tym jak opadnie piana), po 4h i w piecu wylewało się coś jak ciepły przepracowan syntetyk zlewany z silnika wysokoprężnego. Dla pewności wlałem jeszcze raz odpowiednią dawkę i zobacyzmy po południu co to da.

    niemuflon napisał:
    Doczytane--regulacja wyłącznika nadmuchu-- na zimnej trzeba regulować przełącznik na wyłączeniu i wkręcać śrubkę aż przestanie chodzić silnik.

    Coś nielogicznie, przełącznik na OFF i czekać aż przestanie chodzić silnik, wyłączony?

    Andrzej, coś Ci te opary z diesela szkodzą (albo mi).
  • #753
    niemuflon
    Poziom 10  
    Dokładnie tak. Kłania się rozszerzalność cieplna wymiennika. Przy okazji wykryłem uszkodzony mikrowyłącznik. Udało się go zreanimować, ale już na zapas nowe zamawiam.
  • #754
    niemuflon
    Poziom 10  
    ZKepowicz napisał:
    Nie eksperymentuj z kryza bo to nie ma sensu. 100% pewnosci ,ze zakitowany sadzami jest kociol .Poczytaj w temacie o czyszczeniu , wyczysc tez rozrzutnik bo przez niego masz kaluze

    100% trafna diagnoza, cygaro ładnie stabilnie grzeje, choć mam jeszcze malutki problem. Otóż czasem nie chce wejść na obroty , ale po energicznym stuknięciu w obudowę np. impulsatorem kinetycznym o napędzie trzonkowym zaczyna śmigać normalnie. Czyżby się szczotki wieszały?

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Jako, że sirokko odpalone i działa to teraz zwracam się z prośbą o pomoc w rozszyfrowaniu tego ruskiego wynalazku. Sprawne 12V tylko brak sterowania i jakichkolwiek tabliczek. Jest świeca żarowa oraz czujniki temperatury spalin i gorącego powietrza.
  • #755
    GSMUnlock
    Spec od GSM
    Teraz moja kolej.
    Jednak za namową niemuflona rozebrałem mój piec, jednak DPF Cleaner dał radę, rozrzutnik i komora spalania czysta, bez złogów. Złożyłem i postanowiłem odpalić, ale pojawił się problem.

    https://www.youtube.com/watch?v=gbGyvY7xa-4

    Strasznie długo musiałem grzać świecę (ok minuty, gdzie w 241.xx grzeję max 30 sekund)i strasznie kopci na czarno (przelany), pocztkowo kanałem dolnym leciała ropa, ale po ok 20 sekundach zaczął kopcić srogo. piec grzeje dobrze powietrze na wylocie ma temp. dość wysoką (tak jak w sprawnym 241.xx), ale problemem w dymieniu.

    Zębtka pompy ok (widełki chodzą na elektromagnesie i obkręcają się gdy kręciłem wirnkikiem na załączonym elektromagnesie). Coś padnięte w tej pompie, bo zbiornik z ropą musi być powyżej pompy aby zapalił. Żadnego dławika w dolocie nie zaobserwowałem.

    Jakieś sugestie ?
  • #756
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Czyżby się szczotki wieszały?
    bardzo prawdopodobne , lub stary stwardniały smar w lozyskach
  • #757
    grubens
    Poziom 2  
    Maniek-87 napisał:
    Kolego, to ogrzewanie jest proste w działaniu i budowie. Tam nie ma żadnej regulacji dawki paliwa, chyba, że wymienisz dyszę paliwową. nadmiar paliwa ma przelać się przelewem, a co dostaje się do komory spalania ma zostać spalone i tyle. Na pompie paliwa reguluje się tylko częstotliwość załączania pompki i jej wydatek, ale to jest sprawa trzeciorzędna. Najważniejsza jest dawka powietrza dostarczana do komory spalania. Jeśli wymiennik ciepła jest u Ciebie po odpaleniu mocno czerwony, lub pomarańczowy, a ogrzewanie kopci i paliwo zalewa urządzenie, to masz za bogatą mieszankę. Trzeba mu więcej powietrza Zdejmij wentylator, poluzuj kontrę na dławiku dawki powietrza we wkładce, wkręć dławik trochę w prawo, dokręć kontrę i spróbuj odpalić. Jak nie zagada, to powtórz czynność do uzyskania bezdymnego, równomiernego spalania. Wymiennik ciepła ma być tylko lekko czerwonawy. U mnie musiałem wkręcić tą przesłonę o 5-6 obrotów, bo 10 minut po odpaleniu nadmiar paliwa gasił ogrzewanie - taka to fabryczna regulacja na analizatorze spalin :D Prawda jest taka, że w fabryce jakiś arab poskładał, wyregulował na oko, odpalił i jak odpaliło, to pakował.
    Zrób jak mówię i pod warunkiem nieprzekalibrowanych dysz paliwowych i szczelnego, oraz czystego układu paliwowego będzie gadać.



    Cześć może jeszcze będzie szansa że ktoś odpowie na tego posta. Mam veb 231.01 nówkę sztukę ale strasznie dymi bo jak ją kupiłem to była do wyczyszczenia pompa paliwa(i pewnie coś nieświadomie przestawiłem) i już wiem że mogę dawkę paliwa tam wyregulować i tak pewnie zrobię. Dodatkowo popraw mnie jeśli się mylę że jedna regulacja na pompie to częstotliwość a druga to ilość paliwa. Piszecie również że jest jeszcze jeden nastaw w dolocie powietrza po zdjęciu pokrywy. czy możesz opisać gdzie tego mam szukać jak zdejmę obudowę. Czy jak ją zdejmę to bez trudu można się zorientować gdzie tego szukać(była mowa o jakiejś śrubie pokrytej farbą). Zależy mi na dobrym wyregulowaniu spalania. Mam to w garażu w mieście i im bardziej niewidoczny dym tym lepiej dla mnie. Dziękuję za odpowiedź.
  • #758
    grubens
    Poziom 2  
    Albo jeśli nie reguluje się tego gdzieś w środku to czy od spodu powinna być kryza zasłaniająca wlot bądź coś w tym stylu.
  • Relpol przekaźniki
  • #759
    marcelixx
    Poziom 9  
    Kupiłem do mojego Sirokko 241.02 12V. trafo toroidalne 230V/12V o mocy 300W 25A. I teraz mam mały problem, jakie klamoty do tego dokupić żeby zmienić prąd przemienny na stały. czytałem na tym forum że trzeba użyć mostka lub diód prostowniczych (mam 4 diody ze spalonego prostownika) tylko nie wiem jaki kondensator do tego zastosować o jakiej pojemności. No i wiadomo że po wyprostowaniu wzrośnie napięcie do około 17volt w związku z tym czy można będzie to zmniejszyć jakimś opornikiem?
    Proszę o pomoc.
  • #760
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    grubens Czytaj i mysl o tym co czytasz . maniek 87 pisze o regulacji modelu 211 a twoje 231 to zupelnie inna bajka , Pompki paliwa maja takie same W 231 powietrze do spalania wyregulowane jest fabrycznie kryzą w kanale dolotowym (od dołu w aluminiowym korpusie a nie pod obudową )

    Dodano po 3 [minuty]:

    marcelixx cyt. No i wiadomo że po wyprostowaniu wzrośnie napięcie do około 17volt

    NAPRAWDĘ???????chyba że wstawisz kondensator
  • #761
    grubens
    Poziom 2  
    [quote="ZKepowicz"]grubens Czytaj i mysl o tym co czytasz . maniek 87 pisze o regulacji modelu 211 a twoje 231 to zupelnie inna bajka , Pompki paliwa maja takie same W 231 powietrze do spalania wyregulowane jest fabrycznie kryzą w kanale dolotowym (od dołu w aluminiowym korpusie a nie pod obudową )


    ok spoko czyli jedyna "regulacja" składu mieszanki jest w pompie paliwa.
    W tym aluminiowym elemencie od spodu nie mam nic czyli rozumiem, że producent zakłada że taka średnica jest idealna do pracy.
  • #762
    niemuflon
    Poziom 10  
    Już chyba wiem dlaczego moje sirokko było tak zawalone--zasilacz z regulatorem KBPC 5010 generuje 10V DC , a jak wiemy jest potrzebne 12V
    Wnioskuję, że nie miał właściwych parametrów pracy.
  • #763
    marcelixx
    Poziom 9  
    To znaczy, że nie muszę wstawiać kondensatora??? Jeżeli tak, to super bo myślałem że on musi być obowiązkowo.
    Dziękuję ZKepowicz 😉
  • #764
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    marcelixx Po wyprostowaniu napięcie spada a nie wzrasta jesli twoje trafo daje 12v to po wyprostowaniu uzyskasz okolo 10,5 v

    Dodano po 6 [minuty]:

    grubens własnie w tym kanale jest blaszana kryza (dławik)
  • #766
    marcelixx
    Poziom 9  
    Czy mogę użyć takie diody do wyprostowania prądu z mojego trafo? Wymontowałem je ze spalonego prostownika dawnej produkcji ZSRR Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
  • #768
    wilczasty
    Poziom 19  
    Witajcie!
    Mam do grzania garaż do prac dorywczych, zbudowany z płyt warstwowych pianka 10cm, więc całkiem nieźle ocieplone. Trafiła mi się okazja na sirokko, jest to chyba 255, brak tabliczki znamionowej, przyjmijmy, że okolo 12kW. Czy to nie będzie przesada? jak ze spalaniem oleju przy takiej mocy?

    wymiary garażu: 4,6x6m wysoki na 2,5m.

    Pozdrawiam.
  • #769
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Spora przesada , pełna moc 1,75 l/h .Ale dla pewnosci jaki to model mozesz zdjąc osłonę silnika i sprawdzic jaka jest zamontowana pompka / wydajnosc jest cechowana na głowiczce/ Warto byłoby dorobic regulacje mocy na 2 biegu
  • #770
    marcelixx
    Poziom 9  
    No i kicha, jedna z moich diod jest uwalona pozostałe trzy są sprawne. Może lepiej dokupić do mojego trafo (230/12V 25A) mostek prostowniczy, np. taki:http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-1000v-50a-prostownik-kbpc5010-i6074216751.html
    Tylko o jakich parametrach i czy trzeba do niego dołożyć radiator?, bo wcześniej gdzieś w tym temacie czytałem, że może się grzać. No i jak to zrobić żeby uzyskać 12V do zasilania mojego Sirokko, bo mróz trzyma, a jest troszkę roboty w garażu - zdrowie ma się tylko jedno.
    Proszę o podpowiedzi.
  • #772
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    mostek 50 A + radiator koniecznie na pastę termoprzewodzącą + kondensator. Czy napewno trafo z prostownika jest 25 A
  • #773
    marcelixx
    Poziom 9  
    Dziś będąc w mieście kupiłem mostek 35A i podłączyłem na próbę w celu dokonania pomiarów. Mostek grzeje się jak cholera - dołożę radiator na pastę. Nie mogłem zmierzyć napięcia bez obciążenia. Dopiero jak włączyłem dmuchawę w Sirokko, to wtedy pokazuje 10,1V jak załączę grzanie + pompka, to siada na 9,3V i na świecy jest wtedy 5,4V i myślę że to chyba dla niej zbyt mało, bo ogrzewanie nie chce startować, a na akumulatorze nie było problemu. W związku z tym mam pytanie: jaki kondensator dołożyć, o jakiej pojemności?
  • #774
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    I już wiesz trafo do d......Nie bardzo wierzyłem , ze w prostowniku było trafo 25 A . Mostek 35A nie wytrzyma bez dobrego ch łodzenia dodatkowym wentylatorkiem
  • #775
    marcelixx
    Poziom 9  
    PanieZKepowicz Nie sądzę, że trafo do du...y. Ja je kupiłem przez internet nie wymontowałem z prostownika, bo w prostowniku było sfajczone. ja wymontowałem z niego tylko diody, a i tak jedna jest uwalona, więc kupiłem mostek i dołożyłem kondensator 470uF, ale chyba jest za mały, bo wzrosło napięcie do 18,8V ale pod obciążeniem spada do 10,5V. Dziś kupiłem kondensator 2200uF 35V i spróbuję z nim zobaczę co wyjdzie.
    A to moje trafo: Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

    Jestem po próbach. Po zastosowaniu większego kondensatora napięcie mniej siada pod obciążeniem, utrzymuje się 10V. Sirokko odpaliło, ale musiałem na początku długo podgrzać świecę (około 1,5 min.) Kondensator troszkę ciepły i radiator mostka też, ale tragedii niema. ogrzewanie samo w sobie grzeje ładnie, ale widać że nie idzie na pełnej mocy. Mimo to na wylocie ciepłego powietrza nie można zbyt długo utrzymać ręki, a kocioł nie jest ani trochę czerwony.
    Doszedłem do wniosku, że może zbyt pochopnie kupiłem to trafo o takich parametrach. Mogłem kupić takie samo z wyjściem na 24V i wtedy było by łatwiej osiągnąć napięcie około 12V po wyprostowaniu. Chyba żeby te przezwoić (??)
  • #776
    dresio85
    Poziom 2  
    Witam

    może ktoś dordzi w sirokko 211 jaką pompką zastąpić, np HEP-02A nie dałoby sie przypadkiem, a jak nie to jak to rozwiązaćbo na allegro nie ma tych pompek?
  • #777
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Tak,pod warunkiem , że dorobisz sterownik częstotliwości impulsów i uda ci się doregulować dawkę paliwa w co bardzo wątpię bo nie zadawał byś takiego pytania
  • #778
    dresio85
    Poziom 2  
    no nie zadawałbym gdybym wiedział wszystko na ten temat jak Ty więc pytam, i spytam jeszcze o cos, czyli wychodzi na to ze oryginalna pompka sama w sobie ma te częstotliwości z jakimi powinna podawać paliwo, dobrze rozumiem?
  • #779
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Dobrze zrozumiałeś. A przy okazji - wypierdziel to na złom , jeśli ci żecie miłe.
  • #780
    dresio85
    Poziom 2  
    ZKepowicz napisał:
    A przy okazji - wypierdziel to na złom , jeśli ci żecie miłe.


    A to mnie zaciekawiłeś, coś było nie tak z tymi ogrzewaniami jakieś niebezpieczeństwo niosły za sobą? bo skoro to nie przelewki to trzeba się zastanowić jak coś.