Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konica Minolta
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 13 Lut 2018 19:51 346486 902
  • #871 13 Lut 2018 19:51
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Po pierwsze . To , że przedmuchujesz , to bardzo dobrze , problem w tym , że zrobiłeś to odwrotnie . Całą sadze z wymiennika wdmuchałeś do komory spalania . Czynność taką fabryka zalecała w odstępach 3 tygodniowych uwzgledniając 8 godzinną pracę dzienną , z tego 50% na 2 biegu . Przedmuchuje sie następująco : 1) odłączyć przewód cewki sprzęgła pompy , 2) włączyć silnik na 1 biegu , 3) Przez otwór wlotu powietrza do komory spalania przedmuchać w czasie pracy silnika ( bez paliwa ) powietrzem o cisnieniu 6-7 atm. Wracając do pytania . Pozostaje ci jedno wyjście , rozbiórka i czyszczenie kotła i rozrzutnika paliwa ( kielicha ) . Co do wycieków paliwa , sprawdz przy okazji szczelność przewodu ( rurki ) przy pompie , chociaż myślę że bedzie o.k. Przyczyna będzie raczej w komorze. Dymienie z ciepłym powietrzem świadczy o nieszczelnym wymienniku ( wtedy kicha ) lub nieszczelności połączenia kotła z obudową silnika

  • Konica Minolta
  • #872 13 Lut 2018 23:27
    Rowan
    Poziom 6  

    Tzn no ja ze wszystkich stron dmuchałem i wszystkimi otworami wydmuchałem mnóstwo sadzy i robiłem to dopóki coś wylatywało. Po tym zabiegu dużo stabilniej pali i nie ma takich „huknięć” z wydechu. Jedynie to zbieranie się paliwa przy wylocie, co w sumie by mi też jakoś bardzo nie przeszkadzało. Jednak przeszkadza mi to dymienie z powietrzem ogrzanym... Czyli co radzisz zrobić?

  • #873 14 Lut 2018 00:46
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Rozebrać i sprawdzić kocioł czy nie przepalony .

  • #874 14 Lut 2018 17:24
    Rowan
    Poziom 6  

    Sytuacja wygląda następująco... Rozebrałem, wyczyściłem już tak dokładnie wszystko. Kielich był faktycznie pokryty delikatnie spieczonym syfem. Ale po za tym kocioł raczej czysty. Żadnych przepaleń nie zauważyłem na wymienniku. Doszedłem do wniosku, że możliwe, że robiło „cofki” z wlotu powietrza i zasysało ten dym wentylatorem i dlatego wydmuchiwało wylotem gorącego powietrza. Przy pierwszym odpaleniu po złożeniu też mi tak zrobiło, ale potem już przestało. Paliwo już się nie zbiera. Pojawił się jednak problem. Na szybkim biegu chodzi dobrze, nie kopci, grzehe bardzo ładnie. Po przełączeniu na wolniejszy po 2-3min pracy zaczyna pracować takim rytmicznym „hu-hu-hu-hu” z półsekundowymi odstępami. Po 3-5min takiej pracy w końcu tak jakby ją zdusiło i gaśnie. No i zanim zgaśnie to coraz mocniej dymi, aczkolwiek niema tego dymu bardzo dużo. Dodam jeszcze, że jak przystawie ręke do wlotu powietrza, to w rytm tego hukania pulsuje powietrze zaciągając i cofając się. Po zgaśnięciu po minucie odpala jak właczy się świeca. W czym może być problem?

  • #875 14 Lut 2018 20:18
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Jeszcze raz powtórzę . Wyczyść porządnie kocioł , a konkretnie wymiennik ( ta cienka 1 cm. część zewnętrzna ) . Wcześniej był opisany sposób . Czy jak żona sprząta mieszkanie to tylko odkurza dywan na środku pokoju czy i niewidoczne kąty ?

  • #876 14 Lut 2018 20:40
    Bisuside14
    Poziom 15  

    W rozrzutniku razbierał sie nagar, bo zbyt się rozgrzał i podawane paliło spalało się w nim. Zbyt małe obroty/napięcie.

  • Konica Minolta
  • #877 15 Lut 2018 08:32
    Rowan
    Poziom 6  

    Wydaje mi się, że wyczyściłem wszystko dokładnie... Mówisz o sposobie z preparatem do DPF-ów?
    Edit
    Zastanawiam się teraz jeszcze nad jedną sprawą... Czy na moje problemy może mieć wpływ to, że wylot spalin ma 70mm, a ja mam założoną na niego rure 80mm od długości 1.5m?

  • #878 15 Lut 2018 13:45
    dktr
    Poziom 18  

    W moim przypadku za długi komin powodował szybkie oblepianie sadzą całej nagrzewnicy i spadek wydajności po kilku uruchomieniach. Zanim doszedłem dlaczego tak się dzieję nauczyłem się ją "przedmuchiwać" poprzez wyłączenie pompy paliwa podczas pracy, odczekaniu około 10 sek i ponowne włączenie pompki - było głośne bum, sadza wylatywała i działało dobrze około tygodnia. Po zmianie komina na spiro o fi 150mm wszelkie problemy z sadzą ustały.

  • #879 16 Lut 2018 19:55
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działaniaNagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działaniaNagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
    Oto mój wkład w badaniach naukowych. Taka opcja wymaga dodatkowego przekaźnika. Instalacja chodzi na 12V, więc przekaźnik świec ma zwłokę, bo elektrozawór paliwa niespecjalnie załącza się na niepełnym 12. Silnik też ma opóźnienie jakieś 3s, żeby zmniejszyć kopcenie na starcie. Całość podłączona do regulatora temperatury.

  • #880 17 Lut 2018 09:00
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Rowan , piszesz :
    Zastanawiam się teraz jeszcze nad jedną sprawą... Czy na moje problemy może mieć wpływ to, że wylot spalin ma 70mm, a ja mam założoną na niego rure 80mm od długości 1.5m?[/quote] A nie chce ci się poczytać w temacie o wydechu i jego wpływie na kopcenie tylko na końcu informujesz o tej fuszerce

  • #881 20 Lut 2018 09:45
    soviet80
    Poziom 9  

    @ZKepowicz

    Pisałeś w mojej sprawie że muszę wymienić parownik z kotła bo jest uszkodzone "wyłożenie" materiałem chłonnym.
    Masz na myśli trzy punktowe spawy które zaznaczyłem na zdjęciu?
    Po zeszlifowaniu spawów parownik powinien wysunąć się z kotła?
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

  • #882 20 Lut 2018 20:24
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Dokładnie tak , trzy spawy do usunięcia i parownik ciasno , bo ciasno ale wyjdzie .Przetnij spawy , wsuń parownik trochę głębiej i dopiero wtedy szlifuj na dokładnie .

  • #884 21 Lut 2018 09:07
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    A czy pisałem , że wspawujesz parownik od 268 , czy , że możesz go potraktować jako " dawcę " części do regeneracji twojego parownika ?. Czytaj ze zrozumieniem .I nowy parownik nie od 277 bo jego łatwo nie rozbierzesz . Trzeba będzie zeszlifować zawinięcie blachy i bezpowrotnie go zniszczyć , tylko od 268 ( różnica w wykonaniu ). Zwróć uwagę na wykończenie górne przy wkładce termicznej

  • #885 22 Lut 2018 10:32
    caterpil
    Poziom 2  

    W odpowiedzi na wpis Pana ZKepowicz:
    W pełni potwierdzam to co mówi
    Walczyłem ze swoją nagrzewnicą, aż w końcu z pomocą ZKepowicz temat wyjaśniony i ogarnięty.
    Kupiłem nagrzewnicę podobno od fachowca.
    Jednak z "fachowości" zostało tylko urządzenie (totalny składak), które jakoś działało. Miało grzać i spalać około 1l/h.
    Rzeczywistość była inna
    Paliło 3l/h, ropa lała się wszędzie, dymiło jak lokomotywa, a z wydechu ziajął ogniem. Oczywiście kontakt ze sprzedającym "fachowcem" przestał działać.
    Na forum "fachowi doradcy" prześcigali się w poradach.
    Dopiero ZKepowicz okazał się człowiekiem, który o tych urządzeniach wie baaaardzo dużo i jego pomoc okazała się bezcenna.
    Urządzenie działa pomimo tego, że to straszny składak i "gruz". Spalanie w tej chwili to około 1l/h na wysokich obrotach.
    Udało się wyregulować tak, że nie widać nawet dymku z komina.
    Mogę ze 100% pewnością powiedzieć że jeśli chodzi o temat nagrzewnic, to ZKepowicz "WIE O CZYM MÓWI "
    Nie chwali się bo to bardzo porządny i skromny człowiek, ale w tym temacie z nieprzeciętną wiedzą i doświadczeniem
    Miałem taką okazję i poznałem Pana "Z" osobiście.
    Następne urządzenie które kupię będzie od niego lub z jego polecenia.
    Człowiek uczy się na błędach, ale po co skoro są ludzie którzy chętnie pomogą, tylko trzeba o tą pomoc poprosić.
    Pozdrawiam wszystkich walczących ze swoimi urządzeniami i życzę aby udało im się spotkać takich ludzi.

  • #886 04 Mar 2018 17:02
    Aaalbercik
    Poziom 10  

    Witam
    Czy wiecie może gdzie można kupić komorę spalania do
    nagrzewnicy Sirocco 231 02

  • #887 05 Mar 2018 08:52
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    A konkretnie o którą część ci chodzi cały kocioł czy tylko parownik ? Dołącz zdjęcie .

  • #889 06 Mar 2018 08:03
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Czyli potrzebujesz cały kocioł z wymiennikiem . Mam kilka , używanych w dobrym stanie , ale czy twój rzeczywiście jest felerny ? Co w nim jest , że chcesz wymieniać ? Raczej to nie jest awaryjna część .

  • #890 06 Mar 2018 08:32
    Aaalbercik
    Poziom 10  

    Jest przerdzewiały , przepalony w okolicach gniazda świecy żarowej.
    Naprawa jest dość problemowa bo nie ma dojścia do spawania
    Byłbym zainteresowany kupnem "nowego"
    w jak najlepszym stanie technicznym.
    Do tego jeszcze świeca żarowa :-)
    Proszę o wiadomość na email
    kubus.grzegorz(malpa)gmail.com

  • #891 18 Mar 2018 15:26
    krprzemek
    Poziom 2  

    Witam wszystkich milosników sirokko.mam problem z moim sirokko 251/04.Po 10 minutach pracy wyłacza sie pompka paliwa i przestaje grzać.Może jakieś podpowiedzi... pozdrawiam.

  • #892 18 Mar 2018 18:21
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Zbyt mało informacji .1. Czy topi bezpiecznik przegrzania ? 2 Jerzeli nie , to czy nie zanika w inny sposób napięcie na cewce sprzęgła ? 3 Co się dzieje przy ponownym uruchomieniu 4 Jak często taka syt. ma miejsce ? 5 Wyłacza pompkę , czy tylko przestaje podawać paliwo ?

  • #893 19 Mar 2018 13:59
    krprzemek
    Poziom 2  

    dziekuje za odpowiedz,musze dokladnie sprawdzić,pozdrawiam.

  • #895 26 Mar 2018 13:02
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    OETF 3 /1 - starsza wersja 231 - podobna budowa , Paliwo - benzyna , 3000 kcal/h , zużycie paliwa 0,6 l/h , zasilanie 12 V , zewnętrzna pompka paliwa ( Inna niż w 231) . Z uwagi na wiek i dostępność ( a raczej niedostępność ) części nie zawracałbym sobie głowy rupieciem . Oryginał po polsku instrukcji mam .

  • #896 26 Mar 2018 14:38
    Blusik98
    Poziom 4  

    ZKepowicz napisał:
    OETF 3 /1 - starsza wersja 231 - podobna budowa , Paliwo - benzyna , 3000 kcal/h , zużycie paliwa 0,6 l/h , zasilanie 12 V , zewnętrzna pompka paliwa ( Inna niż w 231) . Z uwagi na wiek i dostępność ( a raczej niedostępność ) części nie zawracałbym sobie głowy rupieciem . Oryginał po polsku instrukcji mam .


    A co byś polecił te najzwyklejsze 261.1 czy tam ile na rope czy benzynę chyab ze żadnej różnicy nie ma

  • #897 26 Mar 2018 17:50
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Na benzynę są tylko 231 . Pozostałe są na ON , ale równie dobrze chodzą na OO . Niczego ci nie polecę , bo nie znam twojego zapotrzebowania na ciepło , sam wiesz najlepiej co chcesz ogrzewać i do jakich temperatur . Na wyrost nie warto brać bo potem są problemy z nadmiarem ciepła , stąd kombinacje z regulacjami wydajności , W większosci przypadków nawet 2 bieg nie załatwia sprawy .

  • #898 26 Mar 2018 18:06
    Blusik98
    Poziom 4  

    ZKepowicz napisał:
    Na benzynę są tylko 231 . Pozostałe są na ON , ale równie dobrze chodzą na OO . Niczego ci nie polecę , bo nie znam twojego zapotrzebowania na ciepło , sam wiesz najlepiej co chcesz ogrzewać i do jakich temperatur . Na wyrost nie warto brać bo potem są problemy z nadmiarem ciepła , stąd kombinacje z regulacjami wydajności , W większosci przypadków nawet 2 bieg nie załatwia sprawy .

    Garaż 7x7x4 tak na oko i do. Takiej temoeratury aby było w miare ciepło