Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Galant 1991 1,8 L nie zapala

09 Jan 2006 19:10 6422 20
  • Level 10  
    Witam serdecznie. Mam nastepujacy problem. Galant nie chce zapalic, nie slychac zeby pracowala pompa paliwa, nie daje iskry. Poprzedniego dnia chodzil a nasteonego dnia nie chcial zapalic. Byl kiedys problem z komputerem w ktorym byly wypalone kondensatory. Zostalo to naprawione, dostalem dozywotnia gwarancje ale patrzac na komputer nie wyglada aby kondensatory te byly spuchniete. Elektronik ocenil ze sa dobre wiec problem moze chyba istniec w czym innym. Czy moze to byc moduł zapłonowy. Prosze o pomoc. Pozdrawiam.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 28  
    Możliwości jest wiele trzeba szukać po kolei.Najpierw czy jest podawane napięcie na komputer po włączeniu stacyjki itd.
  • Level 13  
    napisz czy rozrusznik kręci i czy z rury wydechowei coś leci czy nic, cześć
  • Level 10  
    rozrusznik kreci ale z rury wydechowej nic nie leci.
  • Level 13  
    witam, jeżeli nie ma wydechu trzeba sprawdzić odcięcie paliwa lub filtr paliwa,cześć
  • Level 34  
    Jeżeli po włączeniu zapłonu nie słychać pompy to komputer,check się świeci?Jeżeli słychać pompę nie ma iskry to moduł.
  • Level 10  
    check engine sie swieci , nie slychac pompy ani nie ma iskry
  • Level 28  
    Stanisław Chwalisz wrote:
    Jeżeli słychać pompę nie ma iskry to moduł.

    ???
    Od braku iskry do stwierdzenia uszkodzenia modułu jest daleka droga.
    To samo dotyczy uszkodzenia komputera Przy braku pracy pompy.
    rysnieznany wrote:
    nie slychac zeby pracowala pompa paliwa

    W tym przypadku bardziej prawdopodobny jest brak zasilania komputera.
  • Level 10  
    a jak sprawdzic czy dochodzi napiecie do komputera. mam miernik ale nie wiem w ktore piny sie wpiac. jesli mozna to bardzo prosze o jakis schemat tego ecu. pozdrawiam
  • Level 37  
    a jakie masz oznaczenie silnika?
  • Level 10  
    4G37 - prosze o informacje gdzie sie wpiac aby sprawdzic czy dochodzi napiecie do komputera. pozdrawiam
  • Level 34  
    Jeżeli check świeci to komputer ma napewno zasilanie.
  • Level 15  
    witam !!!
    w tym modelu czesto padały kondensatory w sterowniku !!!!
    ja k masz wymienione i napewno sa ok to tylko moduł w aparacie zapłonowym może być uszkodzony (przebicie cewki)
    z aparatu wychodzą dwa ciągi impulsów :
    szybki i wolny .
    weż oscyloskop i zmierz czy je masz jak nie to szukaj usterki w aparacie zapłonowym

    (mogę go naprawić)..pozdrawiam "altronik"
  • Level 10  
    jak mozna to naprawic. a jak sprawdzic ta cewke w module zaplonowym bez oscyloskopu bo go nie posiadam.
  • Level 28  
    Stanisław Chwalisz wrote:
    Jeżeli check świeci to komputer ma napewno zasilanie.

    Przecież pisze wyraźnie że
    Quote:
    check engine sie swieci , nie slychac pompy ani nie ma iskry

    I nie szukajcie usterki w mudule zap., cewce itd.skoro nie działa nawet pompa paliwa.
    rysnieznany napisz jeszcze czy:
    rozrusznik kręci ?
    po przekręceniu stacyjki zapalają się kontrolki
    i czy w tym momencie słychać przekaźnik główny silnika i przekaźnik pompy?
  • Level 10  
    to w takim razie gdzie szukac tej usterki. moze sprawdze na zlaczu diagnostycznym ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Sprawdzalem na zlaczu diagnostycznym na pinach jak pokazane w instrukcji na http://www.mitsubishifan.webpark.pl/ i mam rozne skoki napiec wiec oznacza to chyba ze generuje jakies bledy. jak tylko odczytam odrazu napisze.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Tomek665: rozrusznik kreci,po przekreceniu stacyjki kontrolki swieca,przekaznik pstryka(raz pstryknie).Pozdrawiam.

    Dodano po 37 [minuty]:

    Sprawdzalem miernikiem wskazowkowym i non stop jest wachanie pomiedzy 0 a 4 volty wiec moim zdaniem nie pokazuje on zadnych bledow (wyglada to tylko na pulsowanie napiecia). Co to moze byc. dlaczego nie sygnalizuje. prosze o odpowiedz

    Dodano po 5 [minuty]:

    Podlaczylem diode i dioda pulsuje nie ma zadnych skokow krotkich ani dlugich. Caly czas jednakowo pulsuje. Wiec w czym moze byc problem
  • Level 34  
    komputer ma cztery bezpieczniki sprawdż.
  • Level 10  
    juz wszystko ok okazalo sie ze uszkodzony jest rozrząd
  • Level 15  
    rysnieznany wrote:
    check engine sie swieci , nie slychac pompy ani nie ma iskry



    zaraz zaraz ............ co ma rozwalony rozrząd z brakiem iskry ,.????
    czy rozrząd jest poskładany dobrze czy zle, to iskra jest zawsze po przekręceniu wałem , a jak jest iskra to powinien zadziałać przekażnik pompy paliwa .!!!

    przy zle złożonym rozrządzie auto może jedynie nie odpalac ale iskra będzie.!!!
  • Level 38  
    rysnieznany nie napisał jak był uszkodzony rozrząd, być może nie ruszało aparatem zapłonowym, jeśli dobrze pamietam,to w tym modelu jest napędzany od wałka rozrządu. Mnie też kiedyś przywlekli Astrę bo bendiks przepuszcza a skończyło sie na 1.200 pln, bo zerwał sie pasek - 14 na 16 zaworów do wymiany, 4 prowadnice pasek, rolki, uszczelka pod głowicą.
  • Level 13  
    witam!!!
    przeciez mapisal ze uszkodzony czuli zerwany lub cos w ty stylu i przy takiej usterce nie powinno byc iskry.
    pozdrawiam!!!