Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV 1.4 - EPC i Check Engine. Czy ja mam paranoję ???

09 Sty 2006 20:56 18570 4
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie.
    Jestem posiadaczem Golfa IV, rocznik 2001, silniki benzynowy 1.4L
    Mam nadzieję rozwiać swoje wątpliwości dotyczące kontrolek na desce w/w samochodu. Wygląda to tak:
    po włączeniu zapłonu na desce zapalają się kontrolki, po chwili większość z nich gaśnie, zostają tylko 3:
    - EPC
    - Check Engine (silnik z piorunkiem)
    - Trzecią można opdpuścić (czerwony symbol akumulatora).
    Po uruchomieniu silnika wszystkie 3 gasną. Motor nie traci mocy, EPC i Check Engine nie świecą na stałe, nie ma żadnych niepokojących objawów.
    Kilka razy, około miesiąc temu były problemy z rozruchem (nieważne czy silnik był ciepły czy zimny). Objawiało się to tym, że powiedzmy po przejechaniu 20km i wyłączeniu silnika ponowny rozruch nie był możliwy (rozrusznik nie kręcił wogóle). Natomiast "na kable" z innego auta palił normalnie. W warsztacie padło na alarm, wymontowano moduł odpowiadający za odcięcie zapłonu.
    Ostatnio auto stało pod chmurką przez 6 dni (temperatura za oknem poniżej -10st C i znowu nie chciał zapalić. Użycie kabli i akumulatora z innego samochodu załatwiły sprawę.
    Teraz jestem w kropce i już powoli wpadam w paranoję. Nie wiem czy:
    - winny jest akumulator, który nie trzyma (jeszcze oryginalny 2001')
    - kontrolki EPC i Check Engine sygnalizują problem
    Czy w tym modelu i przy tym silniku kontrolki, o których mowa mają gasnąć po chwili z innymi czy dopiero po uruchomieniu silnika ???
    Wolałbym wydać pieniądze albo/albo: albo na podpięcie VAG'a w serwisie albo na nowy akumulator :(
    Dzięki za pomoc :)
  • Poziom 2  
    kontrlki gasną po zapaleniu silnika.podjedz do punktu sprzedazy akumulatorow i sprawdz czy jest jeszcze coś wart . pozdrawiam ,powodzenia .
  • Poziom 12  
    w twoim przypadku nowy akumulator załatwi sprawe.Niemniej podczas startu na słabej bateri zwłaszcza w wersji z sterownikiem Magneti Marelii przybywa błendów dlatego mały test niezaszkodzi Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Zwierają cele w aku.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Faktycznie, winny był akumulator. Jego wymiana na nowy załatwiła sprawę. Pozdrawiam.