Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF II Gaznik Pierburg 2E zamiana

Fiolas87 19 Paź 2006 18:54 50207 56
  • #31
    1robert
    Poziom 18  
    no to wygląda na to ze założyłem te dysze odwrotnie .... musze przełożyć.. problem w tym że autko jeździ raczej na gazie a na paliwie raczej tylko zapala więc stosunkowo rzadko sprawdzam co sie dzieje na paliwie.
    wiem jednak że jak nie pójdzie na benzynie to i na gazie nioe bedzie dobrze

    co do podstawki/usszczelki kolektor-gaźnik to też przykleiłem na razie na czerwonym silikonie ale skoro mówicie że to nie zadziała to zastanawiam sie czy warto kupić nową a jak - to jakiej firmy.. coby nie kupić czegos badziewnego. Swoją drogą już zaczyna jakbychodzić bardziej nierówno.
    u mnie nie trzyma chyba pomiędzy kolektorem a tą uszczelką
    moze spróbuje metody na pastę H .. chodzi o taką zwyczajną białą pod tranzystorki.
    moze jeszcze jedno - przed rozzbrojeniem gaźnika zauważyłem ze z dyfuzora kanału głównego pokapuje paliwo na przepustnicę na wolnych obrotach.. czy to może być skutek nieszczelnej uszczelki??
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    cba
    Poziom 19  
    Klejenie podstawy nic nie daje, tylko wymiana,. Wyrywa ci paliwo z dyszy głownej na wolnych obrotach bo z jakiegoś powodu ma zaubogo w układzie wolnych obrotów. Np. niedrążna dysza paliwa wolnych obrotów lub zubożone nadmiernie na składzie miesznki.
  • #33
    1robert
    Poziom 18  
    myśle że to kapanie może być spowodowane brakiem odpowiedniego podciśnienia ponad przepustnicą na wolnych obrotach i w zwiazku z tym paliwo kapie zamiast sie rozpylić

    zo do podstawki - krótko jaka firma?? czy możecie coś polecić ?? czy brać jak leci ze sklepu??
  • TermopastyTermopasty
  • #34
    batic
    Poziom 13  
    Witam kolegę!

    Podstawka nie musi buć jakiejś wyszukanej firmy bo to nie ma żadnego znaczenia. Jest to po prostu zwykła twarda guma. Trza wymienić bo stara twardnieje, kruszy się i w końcu przepuszcza, w końcu działa na nią paliwo temperatura itp, a golfy jak by nie bylo są juz leciwe. Kup podstawkę i wkręć prawidłowo dysze. Zobacz jeszcze przy okazji czu układ ssania działa prawidłowo - czy przy zmianach temperatury reaguje przsłona powietrza (ta klapka na spręzynie).
    HEJ!
  • #35
    tzok
    Moderator Samochody
    Pewnie warto by też wymienić membrany podciśnieniowe i sprawdzić grzałki - są 2 lub 3: grzałka w kolektorze ("jeż"), grzałka przy sprężynie bimetalowej automatu ssania i ew. grzałka przy wlocie paliwa do gaźnika (u mnie nie była podłączona). Grzałki powinny być sterowane wyłącznikiem bimetalowym wkręconym w silnik (u mnie się zepsuł i nie załączał grzałek) i załączać się tylko na zimnym silniku.
  • #36
    szpaner16
    Poziom 11  
    endrju71 napisał:
    gaznik 2E jest w silnikach 1,3 l w golfach 2...

    tez sie zastanawiam czy da sie zamienic to na wtrysk z silnika NZ...

    2E2 to chyba byly w 1,6


    jezeli chodzi o wtrysk z NZ to da sie to przerobic ale nie jest to zbytnio oplacalne tez mam ten problem 1.3 na bezynie mam problemy
    ale do wtrysku potrzebne komp z NZ do tego dochodzi okablowanie i kolektor ssacy nie wiem jak z głowica wiec lepiej jest caly silnik zmienic nawet na 1.8 przynajmniej mocniejszy:D

    POZDRO
  • #37
    ROMANUS
    Poziom 2  
    Mam podobny problem z gażnikiem 2E2 po odpaleniu nie równo pracuje potem wchodzi na wysokie obroty ok.3000 i tak trzeba przejechać z 7km.Wtedy zejdzie na ok,1200 obr.Czy wystarczy go wyczyścić?
  • #38
    1robert
    Poziom 18  
    spróbuj na początek poeksperymentować z zaworem termiczno czasowym ZTC- takie okrągłe, czarne coś z lewej strony gaźnika - idą do tego dwa kabelki i dwie rurki - ominąć(zasymulować otwarcie) albo zamknąć.. (zatkać obydwie rurki)już nie pamiętam - ale to on steruje przełaczaniem pomiędzy tymi załózmy 3 tys obr (u mnie 2 tys obr) a niższymi.. jak to nie będzie to -to pozostaje pozaglądać w urządzenie rozruchowe (z prawej strony gaźnika - idą do niego przewody z wodą i kabelek)
  • #39
    aszko
    Poziom 2  
    Witam gaźniki 2EE można zamienić na zwykły bez większych problemów jeżeli się na tym znasz będzie cie to kosztować ze 300 zł. Nie wierz że ci ktoś sprzeda 2EE po regeneracji masz pytania słóże pomocą aszko(malpa)interia.pl bo na tym forum napiszą że jestem kretyn a też mjałem dużo problemów z tym gaźnikiem pozdrawiam
    Jeszcze jedna sprawa nie próbujcie eksperymentować z tym gaźnikiem bo wasz portfel może tego ciężko żłować!!!
  • #40
    ROMANUS
    Poziom 2  
    Zawór ZTC działa ale nie wiem czy działa taka czarna puszka z tyłu gaznika i jak ją sprawdzić a co z tym urządzeniem rozruchowym ?
  • #41
    1robert
    Poziom 18  
    ale napisz jak dział ten zawór.. tzn otwiera Ci się po dajmy na to 10 sek? od uruchomienia silnika?
    u mnie odpowiedzialna za wszytkie cudy była guma pod gaźnikiem - nie było wolnych obrotów, a takie wolne jak były (1100) były nie równe- uszczelniłem dobrze silikonem wysokotemperaturowym i chodzi już 6 miesięcy choć ludzie piszą że nie powinno wytrzymać tygodnia.
    Urządzenie rzruchowe to taki cylinderek po prawej stronie gaźnika - patrząc od przodu samochodu do którego wchodzą węże od wody.
    Warto sprawdzić czy dźwigienka małej przepustnicy(tej na górze) jest założona do spirali bimetalicznej która znajduje się w cylindrze urządzenia rozruchowego bo czasem skłąda to ktoś zielony.... i nie patrzy co robi.
    Ogólnie warto sie zaopatrzyć w serwisówkę od gaźnika.. dostępna chyba na elektrodzie, acha i najważniejsze: wymień na początek wężyki od podciśnienia - wydate 10 zł a wiesz ze przynajmniej to jest ok.
    U mnie założyłem jeszcze komplet naprawczy do gaźnika - bo membranka pompki przyspieszcza była dziurawa( - leje sie wtedy paliwo z lewego przodu gaźnika). Cały remont gaźnika kosztował mnie w częściach koło 100 zł (komplet naprawczy 80, wężyki 10 . spray do mycia gaźnika koło 10)
    sporo sie coprawda nagłówkowałem przy nim ale myśenie mnie nie boli i lubie sie uczyc
    wyjmowałem go w sumie 3 razy - tylk że ja mam silnik z gazem i wszystko było jeszcze troche bardziej pogmatwane
    pozdrawiam
    jak masz konkretne pytania to pisz - chetnie podziele sie doświadczeniem
  • #42
    ROMANUS
    Poziom 2  
    czy zamiana gaznika na np.2E2 na wcześniejszy 2E

    bo mam taką możliwość nie przyniesie więcej szkody niż pożytku ?
  • #43
    1robert
    Poziom 18  
    jak sie nie myle to nie ma gaźnika pierburg 2e - tak tylko na nim pisze - a typ (np 2e2) rozróżnia się po rodzaju rozwiązania systemu ssania. np 2e3 nie założysz bo jest sterowany modułem(chyba że go masz). Nie pamiętam jak wyglądał poprzednik 2e2 ale możesz mieć jazdy z podłączeniem- nie wiem dokładnie czym się różni ale ja bym tam nie zamieniał.
    Jak twój gaźnik nie jest totalnie zepsuty to ja bym uruchamiał stary- póżniej nie wiesz czy gaźnik jest popsuty czy tylko nie pasuje. Chyba że wiesz co robisz albo bedziesz miał szczęście czego sedecznie życzę ;)
    To takie moje podejście do tego tematu

    pozdrawiam :D
  • #44
    PRYZ
    Poziom 13  
    Witam jest taka książka ‘Gaźniki i katalizatory „ opisane są tam gaźniki 2B 2BE 2EE dość szczegółowo i ich regulacja.
  • #45
    ROMANUS
    Poziom 2  
    Mam pytanie czy można zamienić ten starszy model nowszym np. od passata też pierburg 2e tylko trochę inne ssanie bo z prawej strony gażnika i kostki z kablami jest nowszy o jakieś 2 lata.
  • #46
    1robert
    Poziom 18  
    to może być pierburg 2e3 - ma do podłaczenia sondę Lambda pod moduł sterujący gaźnikiem.
    ten typ ma elektryczne siłowniki - szeroka złaczka na prawym przodzie gaźnika (stojąc od przodu auta).
    Jak masz wszystkie graty to można się pobawić - bedzie inaczej na ssaniu, ale czy warto??
  • #47
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #48
    cooleros
    Poziom 10  
    Witam ja też nan w Vw Jetta gaźnik 2E no i wiadomo co się z nim dzieje w Lublinie jeden mechaniczyna powiedział mi że on przerabia jakieś inne gaźniki po swojemu z jakimiś stałymi ustawieniami na śruby tylko że on sobie życzy 500zł za taki gaźnik i 150zł za zamontowanie+ płyta CD z instrukcją nastawiania według mnie to jest śmieszne bo za 650zł to można silnik kupić na jednopunkcie
  • #49
    tzok
    Moderator Samochody
    Nie ma co bawić się w przeróbki, są zestawy naprawcze, gaźnik nie jest aż tak skomplikowany, żeby go samemu nie wyremontować w kilka godzin w domu. To całkiem dobry gaźnik i auto na sprawnym gaźniku na pewno będzie lepiej "chodzić" niż na monowtrysku.

    Trzeba wymienić wszystkie membrany i uszczelki, ewentualnie zeszlifować powierzchnie które się stykają (dekle membranek) jeśli są w nich jakieś wżery i ew. wymienić dysze.
  • #50
    robert5621
    Poziom 1  
    mam pytanie jak w vw golf mk2 silnik1.6 ustawia sie gaznik prosze o szybka odpowiedz
  • #51
    davidoff2306
    Poziom 9  
    Witam, również mam problem z gaźnikiem pierburg 2EE w golfie 2 1,6. Zamiast remontować 2EE założyłem pierburga 1B i tutaj pojawił się problem bo nie wiem jak poradzić sobie z elektronicznym sterowaniem 2EE. Macie pomysł jak sprawić żeby silnik odpalił bo bez podłączenia tych wszystkich kostek nie ma na to szans? Pozdrawiam
  • #52
    pit.bulll1
    Poziom 10  
    koledzy apropos tego czujnika co załącza wentylator to jeszcze w pierburgu 2ee taki jest i na 100% to on załącza went. także rózne dziwactwa montowali.
  • #53
    blazjus1
    Poziom 9  
    Witam

    W razie problemów z gaźnikiem Pierburg 2EE (VW Golf II z silnikiem 1.6 PN) mogę podesłać na maila informacje na temat wspomnianego gaźnika. Ja jeżdżę samochodem, jak wyżej od 2005 roku i bardzo sobie chwalę ten układ zasilania.
  • #54
    djluki4
    Poziom 10  
    Witam
    Mam golfa II poj 1300 na gazniku pierburga i chcialem tam zalozyc monowtrysk z glfa III 1400 moze mi ktos doradzic co i jak? robil juz ktos taka przerobke? wiem ze trzeba miec monowtrysk komputer pompe paliwa sonde ale jak to wyglada z elektryka bo chcialbym to sam zrobic z gory dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam :D
  • #55
    tzok
    Moderator Samochody
    Ten silnik występował w wersji z wtryskiem i to MPI. Do listy sobie dopisz elektryczną pompę paliwa w zbiorniku i koło zamachowe z wieńcem + czujnik położenia wału. Lepiej przełożyć cały silnik + wiązki niż bawić się w przeróbki, chyba że już masz ten wtrysk i masz go gratis... dawno temu jak byłem w technikum i miałem Wartburga 353/1.3 z tym silnikiem (tyle, że tam był mechaniczny gaźnik Weber 34 TLA51 / Weber 34 F1/2), to też chciałem go tak przerabiać, ale jak sobie uzmysłowiłem ile to przeróbek i ile części trzeba dokupić to sobie odpuściłem i zregenerowałem gaźnik (bo domyślam się, że do pomysłu przeróbki skłoniły Cię właśnie problemy z gaźnikiem, a zapewne głównie z automatycznym ssaniem i/lub mechanizmem rozruchowym).
  • #56
    djluki4
    Poziom 10  
    tzok
    to moze mi doradzisz jaka przyczyna usterki jest w moim gazniku a objawy sa takie na wolnych obrotach jak jest zimny to obroty sa bardzo nie rowne poprostu za niskie tak jak by ssania nie trzymal cos w tym stylu a gdy ruszasz z jedynki i dasz gaz do oporu to go zadlawi i potem dopiero zaczyna jechac do tego pedal z gazu jest masakrycznie twardy na zimnym silniku moze masz na to jakas rade???
  • #57
    tzok
    Moderator Samochody
    Z gaźnikiem 2E2 nie miałem do czynienia ale mogę Ci polecić stronę:
    http://www.gaznik.pl

    Problemów szukaj w nieszczelnościach podciśnień, gumowej podstawie gaźnika i ew. automacie ssania.