Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prąd upływu akceptowalny, ale się aku rozładowuje

11 Sty 2006 18:05 5126 13
  • Poziom 10  
    Witam.
    Prąd upływu akumulatora po zamknięciu auta na noc to 0,16A. Akumulator naładowany w pełni. Auto stoi od godziny 16 do 8 rano. Po przekręceniu kluczyka kontrolki ledwo świecą, rozrusznik nie kręci. Akumulator nowy o pojemności 50Ah.

    Jeżeli odłączę aku na noc, to rano nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem...

    Jeżeli prąd jest względnie akceptowalny (0,16A to ubytek ok. 3,84Ah na dobę) to co może być problemem?

    Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 19  
    Może byc tak, że ten prad 0,16A z czasem rośnie. Jakie urzadzenia pobierają ten prąd i jaki to samochód?
  • Poziom 10  
    Jest to Rover 200, 1.4 16V z roku 96. Po zamknięciu auta podtrzymywana jest pamięć radia, zegarek, komputer gazowy, komputer od benzyny, pracuje alarm fabryczny i jeszcze alarm dodatkowy.

    Wcześniej wszystko było OK. Zaczęło się od pozostawienia auta jeszcze na starym aku na kilka dni w trakcie świąt. Zaczął wyć alarm, bo syrena ma własne zasilanie. Ponieważ kluczyk do syreny był jakieś 300km ode mnie, to w akcie desperacji najpierw odciąłem syrenę, a potem ją rozebrałem i odciąłem kabelek bateria <-> syrena. Teraz jeżdżę z odciętym przewodem, a syrena leży w nylonowym woreczku w bagażniku... Wtedy kupiłem też nowe aku, gdyż zwyczajnie myślałem, że stare padło, tym bardziej, że po podładowaniu rozładowało się przez noc.
  • Poziom 12  
    Czym mierzyłeś ten pobór? Multimetrem wpiętym między plusową klemą a instalacją samochodu, czy cęgami? Moim zdaniem 160 mA to trochę za dużo, spoczynkowy pobór prądu przy takim samochodzie powinien być zdecydowanie nizszy.
  • Poziom 10  
    Prąd mierzony był miernikiem wpiętym pomiędzy ujemną klemę, a ujemną elektrode akumulatora. Moim zdaniem 160mA to też za duzo (popracuję nad tym), ale uważam także, że taki prąd nie powinien rozładowywać akumulatora w trakcie 16-godzinnego postoju...
    Stąd szukam innej przyczyny rozładowywania...
  • Poziom 12  
    Niby nie jest to dużo, ale akumulatory samochodowe bardzo źle znoszą długotrwałe rozładowywanie małymi prądami. Widziałem już przypadki, kiedy pobór rzędu 200mA, rozładowywał nowy akumulator 100Ah w mniej niż 20 godzin.
  • Poziom 13  
    160mA osłabi bardo akumulator w ujemnych temperaturach , pożądany pobór prądu auta to max 20mA i należy do tego doprowadzić czyli znależć złodzieja prądu
  • Poziom 10  
    A zatem moje rozumowanie typu (wartość poboru prądu)*(liczba godzin) = (faktyczny ubytek "Ah" z akumulatora) jest błędne?

    Jeżeli tak, to faktycznie trzeba się zabrać za szukanie "złodzieja"...
  • Poziom 28  
    20 mA to chyba nierealne przy iliści elektroniki w dzisiejszych autach, ale zawsze warto powalczyć o zmniejszenie poboru.Nawet 160 nie powinno być problemem gdyby nie to że:
    w ujemnych temp.aku traci cęść pojemności
    pobór prądu przy rozruchu jest znacznie większy
    jazda na światłach, ogrzewane szyby, lusterka siedzenia dmuchawa itp.
    krótkie odcinki jazdy

    Sprawdź jeszcze napięcie ładowania przy włączonych światłach na średnich obrotach silnika.
  • Poziom 10  
    Napięcie ładowania jest w porządku: 13,9 - 14,4V

    Dodam jeszcze, że w aucie kumpla, takim sam ROVER, ale bez dodatkowego alarmu i instalacji gazowej (czyli bez drugiego kompa wtrysku), też z radiem, pobór pradu wynosi 0,02A... A zatem to 20mA to nie taka utopia.
  • Poziom 31  
    W astrach np dopuszcza się 1-3mA, ale to przy wyłączonym zegarku.
    Podłącz amperomierz i odpinaj po kolei bezpieczniki. jak spadnie to masz winowajcę. Być może jakiś przetarty przewód, albo korozja styków.
    160mA to zdecydowanie za dużo.
  • Poziom 16  
    musisz odpinac po kolei to co u ciebie jest, a nie ma u niego, potem szukac dalej w instalacji, gdzies kiedys czytalem o podobnym problemie w poldoroverze tylko ze tam nie odpuszczal przekaznik glowny, a powinien, i chyba to bylo opisane tu na elektrodzie
  • Poziom 15  
    0,16A to stanowczo za dużo !!!!! u mnie pobór pradu był 0,17A
    i po 2-4 dniach padał nowy akumulator i do tego w lecie.
    A jak sie okazało prad pobierał sobie interfejs / adapter / do nawigacji
    podłączony do DVD - pusciłem go po zapłonie czyli +12 za stacyjką
    i pobór pradu jes tna poziomie 0,03-4A i w te mrozy mimo że
    w garazu blaszaku tez był spory mrozik auto po tygodniu spokojnie odpala - coś nie tak - 0,07 to daje do myslenia ale 0,16 ???????
  • Poziom 10  
    Przepraszam za odgrzanie starego tematu, ale wyjaśnienie może się komuś przydać...

    Przyczyna problemu: nie odpuszczał przekaźnik główny w skrzynce przekaźników pod maską. Powinien utrzymywać przez ok. 30 sekund napięcie na układzie wtryskowym i na silniku krokowym (po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki).

    Rozwiązanie: dodatkowy przekaźnik opóźniający odłączający przekaźnik główny.