Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2,5 TDI 1997r - świeca płomieniowa, elektrozawór

saintman 12 Sty 2006 00:19 4999 1
  • #1 12 Sty 2006 00:19
    saintman
    Poziom 12  

    Witajcie,
    Mam pytanie dot. w/w ukladu. Mianowicie, u mnie w aucie swieca plomieniowa rozgrzewa sie poprawnie, natomiast brak jest napiecia na elektrozawor co powoduje, ze nie jest podawane paliwo na swiece po jej rozgrzaniu. Nie wiem co jest powodem - albo uszkodzony sterownik albo poprzedni wlasciciel zle podlaczyl kable.

    Jako ze nie znam sie na elektromechanice zbyt mocno, wykombinowalem sobie, ze dociagne do kabiny "pstryczek", ktorym bede "klikał" a tym samym ręcznie podawal napiecie na elektrozawor (oczywiscie impulsowo) po rozgrzaniu swiecy. Zastanawia mnie jednak inne rozwiazanie. Czy moge doprowadzic napiecie do elektrozaworu wprost ze swiecy plomieniowej? Bo w koncu po jej rozgrzaniu napiecie na swiecy jest impulsowe (a dokladnie: podczas rozgrzewania swiecy napiecie na niej jest stale, a po jej rozgrzaniu przez chwile podawane jest impulsowo). Nie jestem jednak pewien, czy sam moment rozgrzewania swiecy (czyli ok. 15 sekund napiecia stalego, ktore zostanie podane na elektrozawor) nie zaleje tej swiecy paliwem?

    Pozdr.
    S.

    0 1
  • #2 12 Sty 2006 00:33
    jarsaw
    Poziom 23  

    napiecie na elektrozawor podawane jest ze sterownika i musza byc spelnione pewne warunki tj. niska temp. silnika ok.5 st celsj. i elektrozawor otwiera sie dopiero jak krecisz rozrusznikiem sygnal jest brany z przekaznika sterujacego rozrusznikiem i bywaly z tym klopoty nawet Fiat wydal stosowne pismo jak to naprawic ale papiery mam w domu a jestem poza ,szukaj sygnalow na sterowniku musi byc napiecie jak krecisz rozrusznikiem

    2