Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seicento 900 niepracuje jeden cylinder

12 Sty 2006 10:31 15719 22
  • Poziom 15  
    Witam
    Mam problem z samochodzikem. Dzieje sie to zawsze zimą przy zimnym silniku wyglada jakby niepalil jeden cylinder, jak sie rozgrzeje to po jakims czasie zalapuje. Wymienilem kable wys. nap. i swiece , nic niepomoglo ,czasem przez kilka dni jest dobrze a potem znowu to samo.
    Co z tym zrobic bylem juz kilka razy w warsztacie ale akurat jak dojezdzam to juz jest ok i mechanik mowi ze nic niemoze zrobic i ze w 900tkach to jest normalne.
  • Poziom 11  
    Przez 3 lata pracowałem jako elektromechanik w serwisie Fiata i z przyktością muszę stwierdzić,że taki jest urok 900etek! Poprostu na zimnym silniku zalewa świece na środkowych cylindrach. Są nowe uszczelki pod pokrywę zaworów podobno miały pomagać, ale nie wiele one dają.
    Kup poprostu zwykłe świece Iskry (ale nie do gazu!) i przemęcz się jakoś przez zimę. Latem problem zginie ;-)
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Najprościej będzie tak: postaw autko do mechaniora na noc. Niech mu rano sprawdzi komprechę. Odpali go, wykręci świece sprawdzi na który nie pali. Nie rozumiem takiej gadki, że one tak mają. Auto jeździło parę lat i było dobrze, czysty idiotyzm????
    P.S. Mam znajomych z takimi wozami i nie mają takich kłopotów.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Sprawdz sobie kompresje na cylindrach.
  • Poziom 15  
    Na warsztat dawalem go juz pare razy i nic nie wymyslili co roku to samo.
    Przez dwa lata kiedy byl na gwarancji to tylko wymieniali swiece, kasowali za przeglad a za pare dni to samo. Teraz gwarancja sie skonczyla i musze sie sam martwic. Wychodzi na to ze tak musi byc , wkoncu to fiat. Moze jakies wskazowki jak go odpalac zeby nie zalewal tych swiec, bo juz probowalem na rozne sposoby jak zapale i odrazu rusze z "ostrej rury" to jakos idzie dobrze:D. Czekam jeszcze na jakies wskazowki.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    mozesz spróbować zmniejszyć przerwe na świecy . czasami taki myk pomaga na zime . Najczęściej w autach z klasycznym zapłonem ale może i tu zda egzamin . Zmniejsz na 0,7 mm jeśli masz 1 mm .
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    a moze swiece trzy elektrodowe zalatwia sprawe
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Pracując w serwisie Fiata wkładałem do tych silników różne świece, ale naprawdę ten silnik (900) najlepiej pracuje na zwykłych świecach Iskry.
  • Poziom 19  
    hm
    3 elektrody to przy niedomagającym zapłonie 3 nic nie warte iskry . jedno elektrodowe moim zdaniem w autach ze słabym zapłonem spisuja sie duzo lepiej
  • Poziom 21  
    To że są trzy elektrody wcale nie znaczy że będą trzy iskry nic bardziej błędnego iskra będzie tylko jedna tu chodzi tylko o pewnośc iskry bo ma trzy możliwości wyładowania. Odnośnie twojej usterki proponował bym na zimnym silniku gdy tak kuleje odkręcic świece i sprawdzic czy przypadkiem nie ma na nich płynu chłodniczego co sugerowało by uszkodzoną uszczelkę pod głowicą a miałem taki przypadek w UNO 900 spowodowane to może byc przegrzaniem silnika lub ze starości .
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    hm , lgy1 to powiedz mi dlaczego starsze auta maja problemy na 3 elektrodowych świecach z zapalaniem jak jest zimno . Zawsze myślałem ze to wina preskakiwania kilku iskier na raz. Hm a moze by zastosować inne cewki zapłonowe , moze to by coś zmieniło . Z tego co wiem to w 900 sa dwie cewki , w fiestach mk3 po 91 roku pojawił sie ukł zapłonowy DIS i tez była jedna cewka podwójna . HM niedługo własnie trafi do mnie cienko z tym samym problemem bo juz kolega do mnie dzwonił ze wydał 1000 zł na mechanika i nie ma juz siły .
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Proszę sobie wsadzic świece w kapturek i obserwowac ile iskier będzie przeskakiwac przy kręceniu silnikiem ,świece trzyelektrodowe nie mają możliwości regulacji szczeliny międzyelektrodowej a tam jest przerwa 1,1 mm.Zapłony rozdzielaczowe wymagają przerwy na świecy 0,7 -0,8 mm.A zapłony wysokoenergetyczne w nowszych samochodach szczeliny 1,0-1,1 mm.Tak by to wyglądało w telegraficznym skrócie
    Cytat:
    hm , lgy1 to powiedz mi dlaczego starsze auta maja problemy na 3 elektrodowych świecach z zapalaniem jak jest zimno .
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    to ze wymieniłeś przewody wysokiego na nowe to niezałatwia sprawy bo ja też miałem ten problem i okazało się żete mowe przewody miały gorsze przebicie niz te stare.Zobacz to sobie wieczorem otwórz maske odpal sejka jak jest zimny i zobacz czy się na przewodach nie iskrzy bo czasami jak zawilgną to mają przebicie jak wyschną od silnika to im przechodzi jeszcze sprawdz czy nie dotykają gdzieś metalu
  • Poziom 15  
    Dzieki wszystkim za zainteresowanie tematem.
    Zmienilem swiece z boscha na iskre, narazie jest ok ale moze poprostu sie ocieplilo. Jak bedzie zle to pozostanie mi czekac na wiosne :D.
    pozdrawiam
  • Poziom 23  
    potwierdzam rady kolegi Pawagn tez pracowalem w servisie Fiata i przechodzilem to samo nic sie nie zmienilo nawet w servisie centralnym umywaja rece wszystkie 900 maja te przypadlosc jedne wiecej drugie mniej
  • Poziom 15  
    Witam. Mysle ze nic nie wniose moim postem ale u mnie tez tak bylo jedyne co zrobilem to zmienilem miejscami swiece i problem znikna zaznaczam ze nie jestem mechanikiem i moze to bylo czystym przypadkiem. :D
  • Poziom 27  
    No a ja rozgryzalem ten temat i wiem w czym tkwi problem. Jeli to jest 900 po 99 roku to to jest normalne bo w cc 900 i poczatkowych sc opowiazywala inna norma europejska a po 99 jest inna bardziej rygorystyczna czyli zakladajace ze samochod powinien mnie spalac a dalej drazac: do 99 roku sterownik wlancza ssanie i norma pozwala na wieksza dawke paliwa po 99 roku dwa srodkowe cyl ktore sa zaraz pod zespolem wtrysku zbieraja czesc mieszanki ktora powinna dojsc do dwoch skrajnych bocznych cyl a co za tym idzie cyl 1i4 ida na pol mocy bo malo dostaja paliwa i efekt jest tai ze jest wrazenie ze ktorys z cyl nie pracuje prawidlowo. Po przejechaiu okolo 2 km sprawa wraca do normy bo silnik juz nie potrzebuje wiekszej dawki gdyz film paliwa odparowuje ze scianek kolektora ssacego. Trzeba poprostu to zaakceptowac bo to juz tak bedzie dlatego tez pozniej produkcja przeszla tylko na 1100
  • Poziom 28  
    zgadzam sie z P. cobra w tym ze srodkowe cylindry na zimnym silniku dostaja wiecej mieszanki niz powinny i w efekcie czego w pewnych warunkach sa zalewane srodkowe swiece , szczegulnie gdy przebiegi auta nie sa wieksze niz 5km jednorazowo . ,, mysle ze moznaby sprobowac wpiac rezystorek w obwod czujnika temperatury tak zeby komp , widzial temp kilka stopni wyzsza . niewiwm czy pomoze ale mozna sprobowac . ja kiedys tak mialem bo nie podobalo mi sie ze przy zapalaniu zimnego silnika szczegulnie zima dobieral moim zdaniem zby duzych obrotow . jednak nigdy nie mialem problemu z zalewaniem swiec , a co bylo zjawiskiem dosyc czestym , nawet w nowych autach
  • Poziom 27  
    vvaldek zle mnie zrozumiales srodkowe swiece nie sa zalewane lecz pracuja prawidlowo tylko boczne czyli 1i 4 maja bardzo uboga mieszanke co za tym idzie pracuja na polowie mocy. W tym sek ze unia nakazala ze samochody od pewnych rocznikow maja ograniczenia w ilosci spalin. - ekologia ale ses zrozumiales
  • Poziom 28  
    ekologia zaczyna sie dopiero gdy silnik osiagnie temperature pracy co najmniej 60 stopni . a swiece srodkowe zalewa nadmiar mieszanki . wystarczy odsunac kapturek swiecy na 2-3 mm na niepracujacej swiecy co spowoduje wieksza energie iskry i swieca zaczyna pracowac .. zgodze sie z tym ze zewnetrzne swiece w tym czasie dostaja mniej paliwa niz srodkowe bo paliwo musi przebyc dluzsza droge ,,,, bo gdyby tez dostawaly taka dawke to by go calkiem zalalo
  • Poziom 21  
    problem jest ciekawy.
    tydzien temu naprawiałem tico,samochodzik pracował dobrze az wpadł gosc w zaspe,przejechał jeszcze 2 km i amen,nie odpala,kicha w gaznik,zalewa jedną swiece,ma iskre,paliwo,a wiec co?
    problem był prosty:zmiejszyłem przerwe na świecach!!jeżdzi az miło
    serwis...hm oni tam maja płacone stała pesje wiec olewaja
    pozdrawiam
  • Poziom 28  
    sprawdziles przewody zaplonowe , kopulke??
  • Poziom 15  
    Do problemu powroce pewnie zimą. A narazie zamykam temat.