Byłem szczęśliwym posiadaczem Matiza przez kilak lat. Skutkiem mojego zaniedbania doszło do awarii silnika.
Kupiłem inny silnik i "domowym sposobem" dokonałem wymiany. Majster, który go wymieniał mówi, że niemożliwym byłoby pomylenie się z podłączaniem przewodów do wymienionego silnika. Wtyczki, długość i umiejscowienie przewodów jednoznacznie identyfikują miejsca przyłączenia. Problem polega na tym, że po wymianie auto nieprawidłowo się zachowuje.
Pierwszy problem:
Bez kluczyka w stacyjce (po podłączeniu akumulatora) świecą się czerwone kontrolki na desce rozdzielczej. Te kontrolki w normalnej sytuacji zapalają się dopiero po włożeniu i przekręceniu kluczyka w stacyjce. U mnie cała różnica polega na tym, że po przekreceniu kluczyka lekko się rozjaśniają.
Drugim objawem nieprawidłowej pracy jest ciągła praca pompy paliwowej- dołaczam akumulator do instalacji i pompa pracuje.
Trzeci objaw: bez kluczyka w stacyjce, albo z kluczykiem w pozycji wyłączony przełączenie przełącznika kierunkowskazów w położenie "lewo" lub "prawo" powoduje bzyczenie przekaźnika dobiegające z lewej strony kierownicy (kierunkowskazy nie chodzą) i jednoczesne zapalenie się żółtej kontrolki "check" z symbolem samochodu. O ile dobrze pamietam ta kontrolka zapala się zawsze po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika.
Od momentu demontażu silnika do montażu nowego upłynął prawie rok.
Auto jest wyposażone w alarm FOX F900, który sprawdziłem w pierwszej kolejności. Wygląda, że z nim jest wszystko OK.
Wiecej grzechów nie pamiętam, proszę o pomoc.
Kupiłem inny silnik i "domowym sposobem" dokonałem wymiany. Majster, który go wymieniał mówi, że niemożliwym byłoby pomylenie się z podłączaniem przewodów do wymienionego silnika. Wtyczki, długość i umiejscowienie przewodów jednoznacznie identyfikują miejsca przyłączenia. Problem polega na tym, że po wymianie auto nieprawidłowo się zachowuje.
Pierwszy problem:
Bez kluczyka w stacyjce (po podłączeniu akumulatora) świecą się czerwone kontrolki na desce rozdzielczej. Te kontrolki w normalnej sytuacji zapalają się dopiero po włożeniu i przekręceniu kluczyka w stacyjce. U mnie cała różnica polega na tym, że po przekreceniu kluczyka lekko się rozjaśniają.
Drugim objawem nieprawidłowej pracy jest ciągła praca pompy paliwowej- dołaczam akumulator do instalacji i pompa pracuje.
Trzeci objaw: bez kluczyka w stacyjce, albo z kluczykiem w pozycji wyłączony przełączenie przełącznika kierunkowskazów w położenie "lewo" lub "prawo" powoduje bzyczenie przekaźnika dobiegające z lewej strony kierownicy (kierunkowskazy nie chodzą) i jednoczesne zapalenie się żółtej kontrolki "check" z symbolem samochodu. O ile dobrze pamietam ta kontrolka zapala się zawsze po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika.
Od momentu demontażu silnika do montażu nowego upłynął prawie rok.
Auto jest wyposażone w alarm FOX F900, który sprawdziłem w pierwszej kolejności. Wygląda, że z nim jest wszystko OK.
Wiecej grzechów nie pamiętam, proszę o pomoc.