Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silniczek krokowy-zawór wolnych obrotów

12 Jan 2006 23:16 1990 2
  • Level 12  
    Witam!
    Potrzebuję porady, dotyczy auta bmw 320i, ale to mniej ważne.

    Ważne jest to, że mam uszkodzony regulator wolnych obrotów i chciałem go wymienić. Oryginał jest to bosh na 3 przewody, niestety przez pomyłkę kupiłem prawie takiego samego bosha na 2 przewody.:((
    Czy będzie to jakoś grało? Tzn. jutro mam zamiar podłączyć nowo zakupiony zawór opuszczając jeden przewód.
    Wiecie może jakie sygnały idą jak zawór jest na 2 przewodach [tu na pewno masa(-) i zmienny sterujący(+)], ale jakie są sygnały jak zawór pracuje na 3 przewodach? Czy jet dodatkowa masa? Czy może stałe +12?
    Jutro poprubuję, ale może ktoś zetknął się z takim problemem?
  • Level 18  
    Wiec 2 przewodowe regulatory to generalnie albo zwykly zawor ktory jest sterowany sygnalem o zmiennym wypelnieniu i w ten sposob sie uchyla albo 2 przewodowy zwykly silniczek w ktorym przykladajac napiecie kreci sie w jedna strone i zamyka zawor lub przykladajac odwrotnie kreci sie w druga i otwiera. 3 przewodowe to juz moze byc albo silnik krokowy albo tez zwykly silniczek tyle ze z czujnikiem skrajnego polozenia. Jesli ten 3 przewodowy byl silniczkiem z czujnikiem polozenia to moznaby sprobowac zamienic go na ten 2 przewodowy zwylky silniczek. Jesli bylo to cos innego to raczej sie nie zamieni. Jutro moge powiedziec cos wiecej jak zerkne w schematy.
  • Level 12  
    Będę wdzięczny, ja sprawdzę organoleptycznie jakie sygnały występują na wiązce 3 przewodowej. Wydaje mi się, że to jednak zwykłe zawory otwierane elektromagnesem (tak to wygląda w 2 przewodowym na pewno), ze sprzężyną cofającą.