Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BLOKADA ZAPŁONU! HIT:P

djcma 13 Jan 2006 00:12 3094 20
Relpol
  • #1
    djcma
    Level 10  
    Witam mam taki problem chce u kumpla zalozyc blokade zaplonu i zeby byla rozbrajana wkacznikiem swiatel wewnwtrznych. ma astre II i nie wiem czy nic sie nie stanie jak nie odlacze tych kabli od wlacznika od swiatla.... bo bym chcial miec i swiatlo wewnatrz i rozbrajanie sensora w jednym wlaczniku.... czy to wypali
    czyli chce rozbroic wlaczam swiatlo i sie rozbraja chce wlaczyc swiatlo sie juz nie rozbraja bo rozbrojony a swiatlo swieci.
    do rozbrojenia potrzebny 1 impuls czyli wlaczenie i wylaczenie swwiatla i nie wiem czy ja tak moge zrobic powiedzcie mi:D FACHOWCY:D


    POZDRAWIAM

    Nie piszemy tematów z Caps Lock'iem. Regulamin 10.9 Sady
  • Relpol
  • #2
    kangoo1
    Level 11  
    hmmm... moze jakis maly odseparowany przekaznik? ??
  • #3
    jaro03
    Level 16  
    Jak pomyślisz to nic się nie stanie. Uświadom tylko kolegę, że uczysz się na jego autku. :D
  • #4
    Jerzy100
    Level 22  
    Tylko pomyśl jak potencjalny złodziej wejdzie do auta i też zapali sobie światełko w celu szukania ukrytego włącznika. Trafia w cel bez podpowiedzi. Radzę wymyśleć jekiś bardziej oryginalny układ blokady.

    Pozdrawiam.
  • #5
    djcma
    Level 10  
    to panowie cos moze proponujecie?
    czekam na propozycje:D
    bo juz nie wiem sam ja to zrobic....
  • Relpol
  • #6
    heniek_z
    Level 17  
    przecież otwarcie drzwi to włączenie światła to chyba lipa z tym odcięciem lepiej podłącz pod hamulec(czujnik stopu+ i ten nieszczęsny włącznik światła w aucie-) które sterują przekaźnikiem odcinającym coś tam
  • #7
    lgy1
    Level 21  
    Podpatrzony pomysł aby włączyc zapłon trzeba było włączyc radioodbiornik i nacisnąc pedał hamulca. Śmieszne prawda?
  • #8
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Do kitu jest rozwiązanie które odcina "coś" od razu.Sprawa jest prosta złodziej wsiada łamie stacyjke przekręca kluczyk i nic ,wtedy zaczyna szukać bo jeszcze nikogo nie zaalarmował.Lepszym rozwiązaniem jest jakiekolwiek opóźnienie ,wsiada łamie odpala rusza i ciach stoi.Narobił zamieszania i wtedy ucieka bo nie wie czy ktoś tego nie widział.
  • #9
    jacekltd
    Level 13  
    Janusz Kaczor ma racje!
    Skuchy są najlepsze :D
  • #10
    slowmot
    Level 19  
    To wszystko prawda co piszecie.Trzeba jednak pamiętać że nawet niezbyt doświadczony złodziej wsiada do auta,wyłamuje stacyjkę i widzi że nie zaswiecają się "budziki".I co robi wtedy....??? Ano zdziera dekiel z bezpieczników i mostkuje grupy.Zapewniam was że nawet totalny lamer metodą prób i błedów zrobi to w niecałą minutę!!! Tak więc wnioski nasuwają chyba same.Zapezpieczenie,jeśli ma być tanie-to musi być sprytne.Ja bym odciął co najmniej dwa osobne obwody istotne dla pracy silnika,najlepiej za bezpiecznikiem który je zabezpieczai z opóznieniem.Jaki bedzie "interfejs wejściowy" pozostawiam twojej fantazji,niemniej jednak swiatło w kabinie to trochę za płytko...pozdrawiam
  • #11
    wueska
    Level 16  
    najprościej ... przerwac przełącznikiem kable podajacy sygnał do cewki...
    Wtedy sobie moze grzebac w bezpiecznikach;]
  • #13
    viperPL
    Level 16  
    Quote:
    Podpatrzony pomysł aby włączyc zapłon trzeba było włączyc radioodbiornik i nacisnąc pedał hamulca. Śmieszne prawda?


    Dodaj jeszcze konieczność właczenia wstecznego :D
  • #14
    Sound Wave
    Accoustics specialist
    sekwencja startowa - daj 20 włączników na desce rozdzielczej i tylko własciwa kombinacja pozwala odplić :P

    a tak powaznie dobrym pomysłem jest odcięcie pompy paliwa - samochod odpala na resztkach z ukladu palowowego pprzejezdza kilka metrów a potem staje. (sam się na to złapałem we własnym samochodzie - zapomniałem wyłączyć i omało co akumulatora nie zakatowałem - "bo odpalił i zgasł" )

    przełełącznik trzeba jakoś zakamuflować tu juz trzeba dokładnie rozejzeć się po wnętrzu i zawsze się coś znajdzie.
  • #15
    Robson1966
    Level 10  
    no dobrze a w golfie III chce odciąć zapłon i nie wiem gdzie? Do cewki zapłonowej idzie przewód czarny (wg. schematu ze złącza G1) tylko że z tego złącza wychodzą 2 przewody czarne. Teraz pytanie który przeciąć ?
  • #16
    Piotr Pajkert
    Level 32  
    Witam!
    [quote=
    dobrym pomysłem jest odcięcie pompy paliwa - samochod odpala na resztkach z ukladu palowowego pprzejezdza kilka metrów a potem staje. (sam się na to złapałem we własnym samochodzie - zapomniałem wyłączyć i omało co akumulatora nie zakatowałem - "bo odpalił i zgasł" )

    przełełącznik trzeba jakoś zakamuflować tu juz trzeba dokładnie rozejzeć się po wnętrzu i zawsze się coś znajdzie.[/quote]
    Popieram, kombinacje przy układzie zapłonowym (odłaczanie, zwieranie czujników i cewki,) mogą go uszkodzić. Po nagromadzeniu par benzyny w tłumiku (katalizatorze), uruchomienie pojazdu przez właściciela może spowodować "wystrzał" i zniszczenie powyższego.
    Cześć!
  • #17
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Jeszcze jedna przestroga niektóre samochody nowej generacji nie tolerują odcinania "na pałe" czegoś tam(ECU zapamiętuje usterki i bywają kłopoty)!!!!
  • #18
    djcma
    Level 10  
    mmi tez odpada bo jest na gaz i odpali na benzynie i sie przelaczy na gaz i lipa...
    wlacznik zrobie w bagazniku wchodze przekrecam na zaplon wychodze otwieram bagaznik odblokoowuje i odpalam JADE:P
  • #19
    Jerzy100
    Level 22  
    Przemyślany mały bałagan w instalacji i będzie OK. Tylko zawsze jest ten mały problem gdy nic nie zawyje. Złodziej ukryty w takim aucie może działać dłużej. Proponuję wstawić alarm i nie oszczędzać w tej materii.
  • #20
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Kiedyś przyszedł mi pomysł do głowy który przy wykorzystaniu przekaznika samochodowego daje możliwość odcięcia "czegoś" ale z podtrzymaniem.Proste przekażniki samochodowe nie mają dodatkowego styku do podtrzymania.Do podtrzymania wykorzystałem tyrystor który podłączony jest do cewki przekażnika od strony masy.Układ podłączony jest po stacyjce.Po włączeniu stacyjki przekaznik jest rozłączony ,impulsem z masy na bramke startujemy tyrystor który sie zatrzaskuje i trzyma do momentu wyłączenia zapłonu.Mały przycisk pod jakimkolwiek plastikiem w desce (taki plastik który się lekko ugina).Wadą układu jest to oczym wcześniej pisałem.Zaletą prostota montażu.Zpomniałem wczoraj dopisać istotną rzecz ,sterowanie masą(w przypadku jakiegokolwiek przetarcia ,przecięcia przewodu sterującego nic się nie uszkodzi nie zapali.
  • #21
    walDI43
    Level 11  
    Panowie wystarczy zwykły przekażnik od świateł kórym odcinamy pompę paliwa najlepiej na lewym progu pod plastikiem.Trzeba podłączyć z zapętleniem czyli sterowanie czwki- jeden przwód do masy a drugi np. do
    przweodu od świateł pozycyjnch przez diodę żeby prąd
    nie cofał się po uruchmieniu auta zpompy paliwa do świateł i założyc mostek między wyjściem na pompę a diodą można nawet zainstalować diodę między stykami cewki (migającą) i jak pompa będzie rozłaczona będzi migać koszt ok.15pln.
    pozdrawiam