Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BLOKADA ZAPŁONU! HIT:P

djcma 13 Sty 2006 00:12 2749 20
  • #1 13 Sty 2006 00:12
    djcma
    Poziom 9  

    Witam mam taki problem chce u kumpla zalozyc blokade zaplonu i zeby byla rozbrajana wkacznikiem swiatel wewnwtrznych. ma astre II i nie wiem czy nic sie nie stanie jak nie odlacze tych kabli od wlacznika od swiatla.... bo bym chcial miec i swiatlo wewnatrz i rozbrajanie sensora w jednym wlaczniku.... czy to wypali
    czyli chce rozbroic wlaczam swiatlo i sie rozbraja chce wlaczyc swiatlo sie juz nie rozbraja bo rozbrojony a swiatlo swieci.
    do rozbrojenia potrzebny 1 impuls czyli wlaczenie i wylaczenie swwiatla i nie wiem czy ja tak moge zrobic powiedzcie mi:D FACHOWCY:D


    POZDRAWIAM

    Nie piszemy tematów z Caps Lock'iem. Regulamin 10.9 Sady

    0 20
  • #2 13 Sty 2006 08:29
    kangoo1
    Poziom 10  

    hmmm... moze jakis maly odseparowany przekaznik? ??

    0
  • #3 13 Sty 2006 09:22
    jaro03
    Poziom 15  

    Jak pomyślisz to nic się nie stanie. Uświadom tylko kolegę, że uczysz się na jego autku. :D

    0
  • #4 13 Sty 2006 09:27
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Tylko pomyśl jak potencjalny złodziej wejdzie do auta i też zapali sobie światełko w celu szukania ukrytego włącznika. Trafia w cel bez podpowiedzi. Radzę wymyśleć jekiś bardziej oryginalny układ blokady.

    Pozdrawiam.

    0
  • #5 13 Sty 2006 14:39
    djcma
    Poziom 9  

    to panowie cos moze proponujecie?
    czekam na propozycje:D
    bo juz nie wiem sam ja to zrobic....

    0
  • #6 15 Sty 2006 00:54
    heniek_z
    Poziom 17  

    przecież otwarcie drzwi to włączenie światła to chyba lipa z tym odcięciem lepiej podłącz pod hamulec(czujnik stopu+ i ten nieszczęsny włącznik światła w aucie-) które sterują przekaźnikiem odcinającym coś tam

    0
  • #7 15 Sty 2006 12:49
    lgy1
    Poziom 21  

    Podpatrzony pomysł aby włączyc zapłon trzeba było włączyc radioodbiornik i nacisnąc pedał hamulca. Śmieszne prawda?

    0
  • #8 15 Sty 2006 13:03
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Do kitu jest rozwiązanie które odcina "coś" od razu.Sprawa jest prosta złodziej wsiada łamie stacyjke przekręca kluczyk i nic ,wtedy zaczyna szukać bo jeszcze nikogo nie zaalarmował.Lepszym rozwiązaniem jest jakiekolwiek opóźnienie ,wsiada łamie odpala rusza i ciach stoi.Narobił zamieszania i wtedy ucieka bo nie wie czy ktoś tego nie widział.

    0
  • #9 15 Sty 2006 13:09
    jacekltd
    Poziom 13  

    Janusz Kaczor ma racje!
    Skuchy są najlepsze :D

    0
  • #10 15 Sty 2006 13:29
    slowmot
    Poziom 18  

    To wszystko prawda co piszecie.Trzeba jednak pamiętać że nawet niezbyt doświadczony złodziej wsiada do auta,wyłamuje stacyjkę i widzi że nie zaswiecają się "budziki".I co robi wtedy....??? Ano zdziera dekiel z bezpieczników i mostkuje grupy.Zapewniam was że nawet totalny lamer metodą prób i błedów zrobi to w niecałą minutę!!! Tak więc wnioski nasuwają chyba same.Zapezpieczenie,jeśli ma być tanie-to musi być sprytne.Ja bym odciął co najmniej dwa osobne obwody istotne dla pracy silnika,najlepiej za bezpiecznikiem który je zabezpieczai z opóznieniem.Jaki bedzie "interfejs wejściowy" pozostawiam twojej fantazji,niemniej jednak swiatło w kabinie to trochę za płytko...pozdrawiam

    0
  • #11 15 Sty 2006 13:40
    wueska
    Poziom 16  

    najprościej ... przerwac przełącznikiem kable podajacy sygnał do cewki...
    Wtedy sobie moze grzebac w bezpiecznikach;]

    0
  • #13 15 Sty 2006 19:46
    viperPL
    Poziom 16  

    Cytat:
    Podpatrzony pomysł aby włączyc zapłon trzeba było włączyc radioodbiornik i nacisnąc pedał hamulca. Śmieszne prawda?


    Dodaj jeszcze konieczność właczenia wstecznego :D

    0
  • #14 15 Sty 2006 19:55
    Sound Wave
    Spec od akustyki

    sekwencja startowa - daj 20 włączników na desce rozdzielczej i tylko własciwa kombinacja pozwala odplić :P

    a tak powaznie dobrym pomysłem jest odcięcie pompy paliwa - samochod odpala na resztkach z ukladu palowowego pprzejezdza kilka metrów a potem staje. (sam się na to złapałem we własnym samochodzie - zapomniałem wyłączyć i omało co akumulatora nie zakatowałem - "bo odpalił i zgasł" )

    przełełącznik trzeba jakoś zakamuflować tu juz trzeba dokładnie rozejzeć się po wnętrzu i zawsze się coś znajdzie.

    0
  • #15 15 Sty 2006 20:04
    Robson1966
    Poziom 10  

    no dobrze a w golfie III chce odciąć zapłon i nie wiem gdzie? Do cewki zapłonowej idzie przewód czarny (wg. schematu ze złącza G1) tylko że z tego złącza wychodzą 2 przewody czarne. Teraz pytanie który przeciąć ?

    0
  • #16 15 Sty 2006 22:24
    Piotr Pajkert
    Poziom 32  

    Witam!
    [quote=
    dobrym pomysłem jest odcięcie pompy paliwa - samochod odpala na resztkach z ukladu palowowego pprzejezdza kilka metrów a potem staje. (sam się na to złapałem we własnym samochodzie - zapomniałem wyłączyć i omało co akumulatora nie zakatowałem - "bo odpalił i zgasł" )

    przełełącznik trzeba jakoś zakamuflować tu juz trzeba dokładnie rozejzeć się po wnętrzu i zawsze się coś znajdzie.[/quote]
    Popieram, kombinacje przy układzie zapłonowym (odłaczanie, zwieranie czujników i cewki,) mogą go uszkodzić. Po nagromadzeniu par benzyny w tłumiku (katalizatorze), uruchomienie pojazdu przez właściciela może spowodować "wystrzał" i zniszczenie powyższego.
    Cześć!

    0
  • #17 15 Sty 2006 23:01
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Jeszcze jedna przestroga niektóre samochody nowej generacji nie tolerują odcinania "na pałe" czegoś tam(ECU zapamiętuje usterki i bywają kłopoty)!!!!

    0
  • #18 15 Sty 2006 23:35
    djcma
    Poziom 9  

    mmi tez odpada bo jest na gaz i odpali na benzynie i sie przelaczy na gaz i lipa...
    wlacznik zrobie w bagazniku wchodze przekrecam na zaplon wychodze otwieram bagaznik odblokoowuje i odpalam JADE:P

    0
  • #19 16 Sty 2006 00:03
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Przemyślany mały bałagan w instalacji i będzie OK. Tylko zawsze jest ten mały problem gdy nic nie zawyje. Złodziej ukryty w takim aucie może działać dłużej. Proponuję wstawić alarm i nie oszczędzać w tej materii.

    0
  • #20 16 Sty 2006 22:24
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Kiedyś przyszedł mi pomysł do głowy który przy wykorzystaniu przekaznika samochodowego daje możliwość odcięcia "czegoś" ale z podtrzymaniem.Proste przekażniki samochodowe nie mają dodatkowego styku do podtrzymania.Do podtrzymania wykorzystałem tyrystor który podłączony jest do cewki przekażnika od strony masy.Układ podłączony jest po stacyjce.Po włączeniu stacyjki przekaznik jest rozłączony ,impulsem z masy na bramke startujemy tyrystor który sie zatrzaskuje i trzyma do momentu wyłączenia zapłonu.Mały przycisk pod jakimkolwiek plastikiem w desce (taki plastik który się lekko ugina).Wadą układu jest to oczym wcześniej pisałem.Zaletą prostota montażu.Zpomniałem wczoraj dopisać istotną rzecz ,sterowanie masą(w przypadku jakiegokolwiek przetarcia ,przecięcia przewodu sterującego nic się nie uszkodzi nie zapali.

    0
  • #21 16 Sty 2006 23:43
    walDI43
    Poziom 10  

    Panowie wystarczy zwykły przekażnik od świateł kórym odcinamy pompę paliwa najlepiej na lewym progu pod plastikiem.Trzeba podłączyć z zapętleniem czyli sterowanie czwki- jeden przwód do masy a drugi np. do
    przweodu od świateł pozycyjnch przez diodę żeby prąd
    nie cofał się po uruchmieniu auta zpompy paliwa do świateł i założyc mostek między wyjściem na pompę a diodą można nawet zainstalować diodę między stykami cewki (migającą) i jak pompa będzie rozłaczona będzi migać koszt ok.15pln.
    pozdrawiam

    0