Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Czy to może być silnik krokowy??

Dżordżo 13 Sty 2006 09:40 1491 7
  • Czy to może być silnik krokowy??

    #1
    Poziom 11  

    Witam!
    Mam VW Passata 1991 2.0 GT 115 KM na gazie (i tylko na gazie). Często zdarza mi się że silnik na luzie buja na obrotach. Tzn obroty spadają i rosną w przedziale od ok 500 do ok 2000. Czasem tylko w niewielkim przedziale a czasem aż się dławi i telepie prawie gaśnie do ponad 2000. Zazwyczaj tak się dzieje na zimnym, ale to nie zasada na ciepłym też potrafi ale znacznie rzadziej.
    Czy to może być wina uszkodzonego silnika krokowego i czy to może kwestia regulacji gazu?? A może jeszcze coś innego??

    0 7
  • #2
    Poziom 17  

    Jesli tylko tak sie dzieje na gazie to wina moze bedzie lezala w regulacji instalacji gazowej,ale dla pewnosci sprawdzil bym jak wyglada przepustnica,jesli bedzie troche zabrodzona to mozliwe ze na benzynie bedzie chdzil ok,ale na gazie bedzie przez to dostawal za mala dawke.
    Pozdrawiam.

    0
  • #3
    Poziom 39  

    Mam paska 1996 2,0 ( przebieg 250 000)Podobne objawy były spowodowane zaolejeniem układu przepustnicy, w warsztacie elektroniki samochodowej wymontowali cały podzespół, oczyścili w myjce ultradźwiękowej, założyli i chodzi już ok 2 lata. Koszt - ok 60 zł.
    Jest to typowa usterka starszych pojazdów z dużym przebiegiem, a gaz jest szczególnie wrażliwy na ilość powietrza.
    Pozdr.J.

    0
  • #4
    Poziom 11  

    Przepustnica to to gdzie linka od gazu?? Ciągnie za przepustnice??

    0
  • #5
    Poziom 39  

    Dokładnie tak. tylko uważaj gdybyś sam się za to zabierał bo jest trochę odkręcania innych elementów żeby ją zdemontować. Z tyłu na niej jest też czujnik potencjimetryczny który nadaje informacj o położeniu przepustnicy do jednostki sterującej.
    Pozdr.J.

    0
  • #6
    Poziom 13  

    Witam, sprawź czy masz tak zwane masło pod korkiem wlewu oleju. Jak jest to również poprzez rurkę odpowietrzenia dostaje się do gaźnika. Sprubój go przedmuchać otwierając korek wlewu oleju a zatykając powietrze dolotowe do filtra przegazuj, na rozgtzanym silniku. Jak to nie pomorze to szukaj dalej: sonda, czujnik temperatury.

    0
  • #7
    Poziom 11  

    Ok dzięki wszystkim posprawdzam to i owo.

    0
  • #8
    Poziom 10  

    potwierdzam masz silnik krokowy do czyszczenia,po gazie nazbierało sie grafitu i zaciera sie,nalezy umyc takim środkiem ktory rozpusci te nagary z gazu

    0