Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Pytanie] Wymiana kondensatora

13 Sty 2006 13:40 1518 9
  • Poziom 13  
    witam,
    mam pytanko, moze wydawać się ono głupie, ale z eketroniki to jestem zielony, chciałbym wymienić kondensator w płycie głownej który wystrzelił, kupiłem taki i chcem go wymienić, pytanie jest takie, czy jest jakaś różnica która strona go zalutuje, inaczej czy druty maja jakieś oznaczenia + czy -?
    z góry dzieki za odp
  • Poziom 21  
    Tak, to bardzo wazne. Najczesciej minus idzie na mase (czasami sa to szerokie sciezki). Musisz podlaczyc tak samo, inaczej bedziej mial jeszcze jeden wystrzal.
    Kazik

Dodano po 31 [sekundy]:

Ozanczenie drutow masz na bokach obudowy.
  • Poziom 15  
    Jezli Ci wystrzelil to jest oznaka ich zuzycia polecałbym wymienic wszystkie napewno w obrebie zasilania glownie procesora i karty graficznej. To sa specjalne kondenstatory niskoimpendacyjne (nisko indukcjyjne) - moga byc drogie. Polaryzacja ma kluczowe znaczenie - jezeli odwrotnie wlutujesz kondensator bedzie pracowal na zwarciu.
    Pozdrawiam
    Southwind
  • Poziom 21  
    Waham sie nieco jakie stanowisko zajac wobec wypowiedzi northwind. Pachnie tu troche czarnoksieskimi opiniami jak w wypadku demontowanego ostatnio zjawiska o efekcie pamieciowym bateri Ni-cd. Trudno uwierzyc, ze w sprzedawanych w Polsce komputerach instaluje sie takie gowniane kondensatory. Gdyby to o mnie chodzilo, niczego wiecej bym nie wymienial, szczegolnie, ze jaki pisze wiatrpolnocy sa drogie, rzeczywiscie sa to ciezko pracujace kondensatory.
  • Poziom 31  
    Cytat:
    kondensator bedzie pracowal na zwarciu

Proszę nie wypisywać takich głupot!
  • Moderator
    Kolego kazmod wiele razy sprawdzałem podczas wymiany elektrolitów w danej gałęzi (są połączone równolegle )