Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra 2.0 DTL - problemy z odpalaniem

capri 15 Jan 2006 14:31 8966 15
  • #1
    capri
    Level 11  
    Witam,
    Mam problemy z odpalaniem mojej Vectry jak w temacie, rano, gdy włączają sie świece żarowe. Świece wymieniłem (trzy miałem spalone) ale nadal to samo. jak go odpalam z bulami to jakby jeden cylinder chwytał a dopiero po długim kręceniu reszta zaczyna chwytać. Słyszałem coś że w tych samochodach jest przyspieszacz zimnego rozruchu, ale nie wiem co to i gdzie go znaleźć. Proszę o pomoc bo nie mogę sobie z tym poradzić.
    Pozdrawiam
  • #2
    autobugga
    Level 13  
    Spróbuj podczas mrozów podgrzewać świece żarowe 2-3 krotnie i odpalaj motor.
  • #3
    POMIDOR
    Level 14  
    Rozumiem, że wymieniłeś wszystkie cztery świece. Może wtryski leją?
  • #4
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Pompa bardzo rozbudowana sterowana elektronicznie(nie ma żadnego przyspieszacza tak jak w starych pompach)ona owszem ma regulacje kąta wtrysku ale pilnuje tego sterownik.
  • #5
    przemo123
    Level 12  
    Witam. W tym samochodzie czesto usterka opisywana przez Ciebie byla powodowana przewodem odprowadzajacym nadmiar od wtryskiwaczy. Jest on dolaczony przed krociec zasilajacy w pompie wtryskowej. Sproboj odlaczyc na noc nadmiar od wtryskow i obowiazkowo zaloz zaslepke na miejsce z kad zdiales przewod, czyli przy pompie wtryskowej, sprawdz czy dziala i odpisz. pozdrawiam
  • #6
    altronik
    Level 15  
    jeżeli rano silnik zapala bardzo zle i kopci na biało , to winne są przelewki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    wymień wszystkie na nowe i spróbuj rano napewno będzie dobrze !
    nie kręć silnikiem na "sucho" bo załatwisz pompę wtryskowa (zatrzesz korpus 3000 zł.)
  • #7
    przemo123
    Level 12  
    A kto pisze o kopceniu na bialo:?: Koledzy czytajcie dokladnie posty. Przeciez wyraznie napisal "zaczyna lapac to na jeden cylinder..." chyba jasne ze zapowietrzona pompa wtryskowa. Nie chce sie wymandrzac, podalem tylko rade. Przeciez to najtanszy i w miare szybki sposob na sprawdzenie. Dasz obie ręke uciac ze to nie to, kolego Altronik? pozdrawiam serdecznie
  • #8
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Uwaga w momencie odłączenia powrotów od pompy następuje natychmiast cofnięcie paliwa do zbiornika a co za tym idzie przy próbie odpalenia zapowietrzenie.Jeżeli to radzę nie zdejmować wężyka przy pompie tylko go zacisnąć tak żeby mieć pewność że tam się nie zapowietrza.
  • #9
    janek26
    Level 15  
    zapowietrzaja sie wtryski -trzeba wymienic uszczelniacze wtryskiwaczy i rurki odprowadzajace.
  • #10
    konrad-oma
    Level 11  
    nie dalej jak miesiąc temu miałem podobny problem wymieniłem uszczelki wtrysków po 30złszt nadmiary paliwa zregenerowałem wtryski wymieniłem filtry i co dalej ciężko palił bo zapowietrzał się przez przewód doprowadzający paliwo do pompy wtryskowej założyłem obejmkę na przewód przy pompie wtryskowej i problem zniknął ale nie żałuję że wymieniłem wszystkie części i zregenerowałem wtryski teraz samochodzik o połowę ciszej pracuje Jak będziesz chciał regenerować wtryski to dam ci namiary na uczciwy warsztat bo w większości oszukują mi wszędzie proponowali wymianę za kwotę 1500zł!!
  • #11
    capri
    Level 11  
    Oki Dzięki za radę. Spróbuje sprawdzić czy się nie zapowietrza, ale jak tak jest to czemu jest to zależne od temperatury? czemu ładnie odpala jak się świece nie załączą a jak się załączą to już ma problemy?
    Pozdrawiam
  • #12
    konrad-oma
    Level 11  
    u mnie też tak było jak zapalił i pojezdziłem to pózniej mógł stać cały dzień i zapalał z kopyta a jak tylko przestał przez noć to klapa malutka nieszczelność i powolutku się zapowietrza.Napowrocie z wtrysków tam gdzie się łączy z przewodem tym grubym też załóż małą obejmkę bo niby to przewód samozaciskowy ale dla pewności lepiej to zrobić,wymień przewody powrotne z wtrysków to koszt ok 10 zł i będziesz miał pewność Jak dalej będzie zle to beędziemy dalej działać a i niezapomnij o filtrze paliwa.
    No i jeszcze pamiętaj że jak zdejmiesz powroty z wtrysków to będzie trudno go odpalić ale powinien dać se radę
  • #13
    capri
    Level 11  
    witam,
    A jak się ściąga te przewodu z wtrysków? Bo strasznie ciężko mi je ściągnąć? Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam,
  • #14
    capri
    Level 11  
    OK. Wymieniłem wężyki. Stare nei wyglądały na zurzyte. Rano odpalił z małym podknięciem,ale odpalił- temp. była -1.5 stopnia. Poczekam aż będzie -10. Dzięki za pomoc.
  • #15
    capri
    Level 11  
    I jednak to nie wężyki przepływowe, bo dzisiaj po pracy też nie chciał odpalić. Coś mi się zdaje że wtryski leją. Czy może wie ktoś jak się je wyciąga?
    Pozdrawiam
  • #16
    konrad-oma
    Level 11  
    z wyciągnięciem wtrysków jest trochę roboty bo trzeba zdją wałek rozrządu odkręcic trawersy wtrysków a dalej do wyjęcia wtrysków potrzebny będzie ściągacz żeby je szarpnąc do góry