Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z ładowaniem w samochodzie Opel Astra II

KJUB 17 Jan 2006 09:39 1593 7
  • #1
    KJUB
    Level 11  
    Ostatnio wymieniłem regulator w alternatorze (Astra II 1.7dti). Po dłuższym postoju, zanim silnik i reszta się nie podgrzeją, między obrotami 800 do 2000 widać na elektryce wzrost napięcia (rozjaśniją się światła przy wzroście obrotów, przygasają przy spadku), nawet przy najniższych obrotach ładowanie aku się nie zapala, jak wszystko się podgrzeje napięcie się satbilizuje w pełnym zakresie obrotów. Załączanie i wyłączanie odbiorów nic nie zmienia, aku jest w miare nowy (1.5 roku) i cały czas ma "zielone oczko". Zastanawia mnie czy to jest OK??
    Tłumaczę sobie narazie to tak ,że akumulator oddaje dużo z siebie przy rozruchu, a potem doładowując się obciąża przez jakiś czas elektrykę w takim stopniu że regulator nie utrzymuje napięcia na maksymalnym poziomie, jak się doładuje (pokonuje jednorazowo ponad 20 km) nie pobiera wtedy już tyle prądu i wszystko się uspokaja. Czy to myślenie jest poprawne?

    Ps. wcześniej wszystko mi wariowało a regulator jest nowy od niecałego miesiąca - niskie temperatury - więc nie mam porównania, samochód pod chmurką, ale z drugiej strony przy poprzednich samochodach i wcześniej tego nie zauważałem (może nie zwracałem uwagi).
  • #2
    Tomek665
    Level 28  
    Myślenie w 100% poprawne.
    Może masz nieco większy akumulator jak w innych autach.
  • #3
    KJUB
    Level 11  
    Czyli jest ok?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy w pełnym zakresie obrotów rgulator (elektroniczny) daje stałe napięcie , czy przy dużym obciązeniu ta charakterystyka może opadać w zakresie niskich obrotów?
  • #4
    mczapski
    Level 39  
    Myslenie jest poprawne ale warto cokolwiek posprawdzać. po pierwsze, czy na instalacji odpowiednie napiecie tj ok 13,5-14,3 V. Jeśli tak to istnieją wskazania, że akumulator nie jest w najlepszej kondycji. Wzrost napięcia może mieć miejsce kilkadziesiąt sekund a nie do czasu nagrzania silnika. Chyba, że po uruchomieniu silnika włączasz wszystkie możliwe do włączenia odbiorniki.
  • #5
    KJUB
    Level 11  
    Byłem pomierzyć volty i po rozruchu napięcie na aku było 14,1 V ale po włączeniu grzania szyb i świateł mijania spadło poniżej 13. Wszystko na najniższych obrotach (nie ma linki gazu to samemu więcej nie sprawdze).
  • #6
    Tomek665
    Level 28  
    Często wzrost napięcia (rozjaśnienie świateł) jest widoczny cały czas w momencie "wyjścia z wolnych obrotów". Pamiętajmy że to diesel i na wolnych obrotach alternator ładuje, ale ma nie więcej jak około 20% znamionowej mocy.
    poproś kogoś o pomoc i sprawdź ładowanie przy 1500-2000 obr/min.
    Ale myślę że jest ok.
  • #7
    KJUB
    Level 11  
    Wyżej będzie OK , widać po światłach - "pełna jasność", "nisko" nawet kontrolka się nie żarzy to chyba ładowanie jest ok, a to że po pewnym czasie już tego efektu nie ma to raczej wynik doładowania aku do normalnego stanu, poczekam na cieplejsze czasy pewnie akumulator "odpocznie" i nie będzie już tego widać.
  • #8
    zbig_wwl
    Level 17  
    Z opisu wynika, że wszystko jest OK. Dopóki silnik się nie rozgrzeje, to sterownik cały czas trzyma załączone świece żarowe, co najwyżej na niepełnej mocy, ale to zawsze sporo amperów. Dodatkowo w oplu często jest eleltryczny podgrzewacz paliwa (sprawdź, czy jakieś grubsze kable nie dochodzą w okolice filtra paliwa), to kolejne kilka A. W sumie na niskich obrotach daje to taki bilans energi, że prąd nadal czerpany jest z akumulatora i stąd spadek napięcia na nim. W zależności od sterowania mocą świec żarowych, możesz nawet zauważyć skokową zmianę napięcia w instalacji (rozjaśnienie świateł) w momencie wyłączenia świec.