Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak przerobić silnik 3fazowy na prądnicę

opajdowski łukasz 17 Sty 2006 14:58 1626 4
  • #1 17 Sty 2006 14:58
    opajdowski łukasz
    Poziom 13  

    Witam
    Chciałbym zrobić prądnicę o jak najlepszych parametrach w tym celu zwracam się o pomoc i wyjaśnienie jak przerobić silnik trój fazowy na prądnicę.
    Z góry dzięki.

    1 4
  • #2 18 Sty 2006 12:06
    UBL21
    Poziom 19  

    Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.

    0
  • #3 18 Sty 2006 13:24
    opajdowski łukasz
    Poziom 13  

    A czy jest jakiś wzór lub sposób określenia jakie magnesy trzeba zastosować i jak je rozmieścić.
    Jest w ogóle na to reguła?
    I jeszcze , może mi się coś pomyliło ale jeszcze są chyba silniki 3fazowe z komutatorami czyli mają cewki na wirniku , tych cewek nie można wykożystać?

    0
  • #4 19 Sty 2006 23:01
    fotonn
    Poziom 28  

    opajdowski łukasz napisał:

    I jeszcze , może mi się coś pomyliło ale jeszcze są chyba silniki 3fazowe z komutatorami czyli mają cewki na wirniku , tych cewek nie można wykożystać?

    Cewki na wirniku i komutator to dwa różne zagadnienia.
    Cewki mają tzw. silniki asynchroniczne pierścieniowe (pierścienie to jeszcze nie komutator, nie mają wycinków), dość powszechne. Możesz spróbować podłączyć do dwóch z trzech pierścieni jakieś napięcie stałe (na początek nieduże) i zapuścić ten układ. Na zaciskach uzwojenia stojana powinieneś dostać trzy fazy.
    Kwestie regulatora napięcia trójfazowego i obrotów (częstotliwości generowanego napięcia) to osobna sprawa. Po rozkręceniu maszyny (chodzi o obroty, a nie rozbiórkę) możesz to napięcie stałe uzyskiwać z obniżonego transformatorem i wyprostowanego napięcia trójfazowego.
    Poza tymi są - i owszem - silniki mające dodatkowe uzwojenia na wirniku, podłączone do komutatora, które służą do bezstratnej regulacji obrotów, ale rzadziej się je spotyka.

    0
  • #5 20 Sty 2006 07:26
    opajdowski łukasz
    Poziom 13  

    Faktycznie się pomyliłem myślałem że te pierścienie też sie nazywa jako komutator.
    Dzięki za odpowiedź , spróbuję tą metodą bo mam właśnie taki silnik.
    Jak wykonam eksperyment to się odezwę tylko może to trochę potrwać bo jestem na jakiś czas poza domem.
    Jeszcze raz dzięki i cześć.

    0