Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alan78 plus po odwrotnym podłączeniu napiecia zasilania

18 Sty 2006 12:23 2764 14
  • Poziom 19  
    Witam czytających właśnie taki alan wpadł mi w ręce po wyjęciu diody zabespieczającej (była zwarta)koło gniazda smeter wyświetlacz swieci ,ale bez tresci tylko na zółto Podejrzewam procek ale! może ktoś pomoże na którym tranzystorze -stabilizatorze powinno byc 5V do zasilania procesora syntezy z góry dziękuje za pomoc
    Ps używałem przycisku szukaj
  • Poziom 19  
    Sprawdź koniecznie następujące elementy:
    tranzystory Q415, Q416 (szukaj w okolicach potencjometrów)
    diody Zenera DZ410, DZ402
    Napięcie na emiterach zarówno na Q415 jak i Q416 powinno wynosić 5V (+-0.5V).
    Jeśli jest inaczej to musisz wymienić tranzystory i ew. diody Zenera.
    Jako Q415 zalecam BD139, jako Q416 BD140, zaś Zenerki są na 5.6V
    No i oczywiście wlutuj tą diodę zabezpieczającą...
  • Poziom 19  
    dzięki za obszerną wypowiedz ale jest jedno ale czy są różne płyty w tych alanach? - bo za nic nie moge znaleść Q 416, na Q 415 jest napięcie 5V tylko nie moge znaleść Q416 jesli możesz powiedz gdzie go szukać bo koło potrncjometrów go nie ma w opisie nie dodałem iż kondensator elektrolityczny C15 tuż przy sciance podniosło góre wiec go tez wymieniłem 1000micro/16V
  • Poziom 19  
    Q416 jest na linii między potencjometrem SQ a gniazdem antenowym w odlegości 2 cm od potencjometru.
  • Poziom 22  
    Poszukaj schematu do tego radia (jest na elektrodzie) i dojdziesz po elementach gdzie są te elementy słurzą one do zasilenia procesora napięciem symetrycznym gdyż takiego napięcia wymaga procesor. Orygilalnie tranzystory jakie siedzą w tej przetworniczce to 2SC3198 bez problemu można je diostać w sklepie elektronicznym ( przynajmniej u mnie ).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    @oki 188 fajnie że służysz radą ale sciagnołem schemat przed pytanem i mam schody bo pasuje do turbiny w czołgu poprostu mam inną płyte i stąd pytania model sie zgadza -płyta nie!!!!!!!!!!!!! a nowicjuszem nie jestm i rozróżniam kondensator od opornika
  • Poziom 19  
    Może to jest Alan-78PLUS-MULTI. Bo płyty w tym modelu nie było innej.
    Nawet Alan-78PLUS-R miał płytę jak 78PLUS
  • Poziom 22  
    łatwoto odrużnić alan 78PLUS jest na procesorze firmy MAXON a alan 78PLUS MULTI na samsungu.
    wuięc jaki ty masz w tym radiu procesorek ??.
    a co to twojej wypowiedzi J.Vit to po twoim poziomie widze że nowicjuszem nie jesteś ale wiesz ktoś moze sie znać dobrze na GSM a nagle wystawia post o CB sam wiesz jak to jest.
    pozdrawiam
  • Poziom 22  
    jeśli masz amsunga to masz wersje Alan 78PLUS MULTI dokładnie nie pamiętam ale chyba te elementy są gdzieś umiejscowione w tym rejonie co na obrazku zaznaczyłem na czerwono wiem że są blisko procesora.
    Płyta pokazuje alan 78+ bez multi ale prosesory są w tym samym miejscu montowane oczywiście od spodu bo na fotce procek jest na górze.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    a to ciekawostka przyrodnicza oba wskazane miejsca tam tranztstory wogóle nie mają miejsca jak córka wróci ze szkoły to zrobie fotke jeden z nich 415 znajduje sie przy potencjometrze siły głosu a na jego wyprowadzeniach jest :13,:5.1:i -0.46
  • Poziom 22  
    no to nie wiem może mi sie pomieszały płyty ale poszukaj uwaznie bo zaraz przy tym jednym powinien być drugi. wtakim razie zaznaczyłem na obrazku wszytskie możliwe miejsca.