Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

POMOCY - Spadek mocy - tryb awaryjny Peugeot 206 2.0L HDI

wdowa79 18 Jan 2006 23:28 14961 11
Texa Poland
  • #1
    wdowa79
    Level 11  
    Jakiś czas temu włączym mi sie tryb awaryjny w mojej 206-tce (model z 2001 90KM).
    Objawy to zapalona kontrolka silnika i auto wkreca sie na 2000 obr/min i dalej nie idzie - ledwo wyciagam 90 km/h.
    Pojechalem do serwisu na komputer i za 122 zl brutto gosciu mi powiedzial ze regulator pompy wysokocosnieniowej padł i ze nowka kosztuje 1600 zl a on moze mi to swoimi sposobami naprawic za 400zl. Nie otrzymalem zadnego wydruku z kompa a gosc dodatkowo odkrecil filtr paliwa i stwierdzil ze znajduja sie w nim opiłki metalu a to oznaka ze pompa wysokocisnieniowa tez juz jest na wykonczeniu:/ troche ta diagnoza dziwna mi sie okazala bo pompa jest za filtrem:/ podziekowalem ubozszy o 122 zl wrocilem do domu i zdemontowalem przeplywomierz. Przeciscilem go, zrestartowalem kompa i auto chodzilo jak ta lala. Po jakis 100km wymienilem filtr paliwa (w ktorym nie zauwazylem zadnych opiłków) i tryb znowu sie załączyl.
    Od tego czasu auto (nieregularnie) gasnie podczas jazdy wiec trzeba wyjac kluczyki ze stacyjki i wlozyc i ponownie odpalic - jedziemy dalej. Natomiast po wyłączeniu i wyjęciu kluczyków ze stacyjki auto jest na chodzie przez jakies 4 sekundy.
    Opatentowałem sposób na naprawianie auta poprzez zduszenie "przedłuzonego gasniecia", tzn. gasze auto i na wcisnietym hamulcu puszczam sprzeglo, auto wyrywa sie i gasnie. Po takim zabiegu odpalam fure i chodzi normalnie, tylko lampka silnika sie pali:/
    Czy wie ktoś moze co sie dzieje i czego to moze byc przyczyna??
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #3
    wdowa79
    Level 11  
    Nie wiem, nie posiadam żadnych przyżądów pomiarowych:/
    Jutro mam jechac do autoryzowanego serwisu na komputer ale tym razem zażądam wydruku.
    Auto zachowuje sie caly czas tak samo:/
  • #4
    Jacek79
    Level 37  
    napisales ze skasowales kompa wiec masz jakiś sprzet?
    podjedz do elektryka - elektronika samochodowego to ci pomoze
  • #5
    altronik
    Level 15  
    dziś męczyłem "mastera" i zachowuje się dokładnie tak samo KTS pokazał błąd "ciśnienie w magistrali odchyłka "po wykasowaniu jeżdzi normalnie do momentu kiedy przypadkowo zgaśnie na skrzyzowaniu...
    potem znów zapala się lampka itd...
  • #6
    wdowa79
    Level 11  
    Mam dokładnie taki sam problem co altronik.
    Dzisiaj auto mialo moc ale gaslo po przejechaniu niecałego kilometra, niezlaeznie czy to na biegu czy na postoju na swiatlach. Nie mam zadnego przyzadu. Moge sie mylic ale kasowalem go przez zdjecie klemy (czytalem ze w modelach powyzej 2000roku jest to nie mozliwe ale wydaje mi sie ze kasowal sie). Jestem w trakcie poszukiwan odpowiedniego programiku do obslugi hdi. Mam program (obraz) diag2000 ale nie wiem czy da sie go odpalic na pececie. Mam tez autodiag, neutec.
  • #7
    Marcinbr
    Level 12  
    do pompy wysokiego ciśnienia wkrecony jest zaworek (taki krągły z wtyczką) w srodku jest pręcik na końcu którego jest drobniutka siateczka należy ją wyczyścic (przedmuchać powietrzem) jeżeli to nie pomoże to niestety wymiana jednak jezeli faktycznie są opilki w paliwie to jeszcze pompka w zbiorniku sie kończy albo pompa wys ciśnienia i czyszczenie pomoże na krótko
    Pozdrawiam
  • #8
    ponar
    Level 21  
    Albo wtryski choplera bierze i będzie też usterka ciśniinia paliwa.
    Jeżeli gość za 122zł był pewn\ien że to jest pompa to czeba wymienić pompe za jedynę 1600zł przecież nie przekroczy wartości auta a auto jest po to aby się psuło a jak to będą wtryski to 1600kosztuje 1 a ja zazwyczaj komplety wymieniam.
  • #9
    wdowa79
    Level 11  
    Diagnoza autoryzowanego serwisu peugeota:
    Nalezy wymienic czujnik cisnienia w pompie wysokocisnieniowej, przeplywomierz, obudowe filtra paliwa.
    czujnik zostal przeczyszczony i podobno narazie dziala, w obudowie filtra paliwa podobno zacina sie jakis zawor.
    Usterke usunwli za 438 zl ale nie daja gwarancji ze sie nie pojawi znowu:(
    Mam pytanie czy w ukladzie zasilania jest cos takiego jak przeplywomierz paliwa?? Wiem ze jest przeplywomierz w ukladzie dolotu powietrza do turbiny ale niegdzie niw znalazlem nic o przeplywomierzu paliwowym, a takiego hasla urzywal gosciu w serwisie.
  • #10
    vauer6
    Level 17  
    Prawdopodobnie bedzie to regulator wys.cis.paliwa,ktory znajduje sie w pompie wysokiego cis.Polsrodkiem,ktory czasami pomaga na jakis czas lub tez moze byc ze wogole to zdemontowanie sitka z regulatora,jezeli takowe posiada-byly tez bez.
    Co do opilkow w filtrze pal.to gosciu mial racje-wedlug Peugeota jest caly uklad paliwowy do wym.ale wiadomo jakie sa realia.Przeplywomierz paliwa nie ma czegos takiego na 100%.
  • #11
    hybryda 2000
    Level 15  
    przeplyw paliwa jest liczony z algorytmu cisnienia listwy i czasu otwarcia wtryskiwaczy jesli co piszesz faktycznie ma miejsce nie odwlekaj bo nie wystarczy regulator pompy ale zaczna odmawiac posluszenstwa wtryskiwacze a to juz koszt znacznej wartosci auta jesli chcesz pomocy napisz pracel(malpa)gdansk.sprint.pl albo sprzedaj i kup benzyne jest tansza nie mowie o paliwie
  • #12
    wdowa79
    Level 11  
    Problem po opisanej wyzej wizycie zostal "niby"rozwiązany". Od tego czasu pojawil sie moze ze dwa trzy razy ale po chwili bylo oka. Narazie mam spokoj ale powoli zbieram pieniadze na nowa pompe wys cisnienia.