Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Likwidowanie świstu (zakłóceń) w głośnikach

pichfab 02 Maj 2017 08:24 153499 89
  • #61
    psooya
    Poziom 38  
    Moje doświadczenia z gwiazdami to petle masy i kable chinch zrobione a nie kupione super grube super firmy. Jedyny sluszny przewod to komunistyczny technokabel charakteryzujący się płaską prążkowana izolacja na który montuje wtyk - i tu kolejny problem lecz mozna kupić dobrej jakości w sensownej cenie.
  • MetalworkMetalwork
  • #62
    Fracek0
    Poziom 1  
    Właśnie z kupiłem dwa cadence s2w12d4 czyli 1200 w rms w jednej szczelinowej skrzyni i mam do tego cruncha gtx 2200 czyli 1100 rms przy 1 ohm ( głośniki są spięte na 1 ohm ) i pytanie czy nie spale cruncha bo troszeczke szkoda bo wszytko jest nowe i troszkę kosztowało .
  • #63
    Bartek1441
    Poziom 10  
    Wszystko wszystkim, pare razy miałem już problem z świstami właśnie czasami pomagało właśnie odpowiednie po prowadzenie masy ale najczęściej problemem były chińskie przewody.
  • #64
    szymin89
    Poziom 12  
    I ja mam problem z zakluceniami, nie jest to swist czy brumienie a pierdzenie i to tylko przy basie jak jest radio przyciszone/glosnosc taka ze mozna rozmawiac. Samochod to Laguna 3 ori radio, rca wyciagniete z radia lub adapter rca- obydwie konfiguracje bez zmian. Wzmacniacz to Velocity vd504, kable rca DIY, i zasilajace 25mm2. Problemjest tylko przy wlaczonym silniku.
  • #65
    Pampus
    Poziom 14  
    szymin89 napisał:
    I ja mam problem z zakluceniami, nie jest to swist czy brumienie a pierdzenie i to tylko przy basie jak jest radio przyciszone/glosnosc taka ze mozna rozmawiac. Samochod to Laguna 3 ori radio, rca wyciagniete z radia lub adapter rca- obydwie konfiguracje bez zmian. Wzmacniacz to Velocity vd504, kable rca DIY, i zasilajace 25mm2. Problemjest tylko przy wlaczonym silniku.

    Przeczytaj temat od początku, przejrzyj materiały załączone w poście, zastosuj się do porad kolegów i powiedz co już sprawdziłeś do tej pory.
  • #66
    szymin89
    Poziom 12  
    Wytargalem wzmacniacz i go rozkrecilem. Znalazlem pare spuchnietych kondensatorow... W stu procentach nie jestem pewien czy to bedzie przyczyna tych zaklucen dlatego wrzucam fotki.

    Likwidowanie świstu (zakłóceń) w głośnikachLikwidowanie świstu (zakłóceń) w głośnikach
  • #67
    Pampus
    Poziom 14  
    Gdzie tam widzisz spuchnięte kondziory? Jak na moje oko wszystko z nimi w porządku. Samyoung jest całkiem przyzwoity (chociaż tylko na 85*C) i jeśli faktycznie nic na nich nie widać, to ja bym nie ruszał. Kwestia świstu pochodzi z instalacji auta. Zmienia się częstotliwość zakłóceń przy dodawaniu gazu? Spróbuj podłączyć sam wzmacniacz z głośnikiem, bez podpiętych kabli RCA do wzmacniacza. Później podłącz kable do wzmacniacza, ale odepnij od radia. Będziesz z grubsza wiedział czy śmieci wchodzą po zasilaniu, czy po sygnale (osobiście obstawiam to drugie). A jeśli po sygnale, to czy indukują się w kablu czy wychodzą już z radia. Jak rozprowadziłeś instalację po aucie (zasilanie wzmacniacza, sygnał, remote, głośniki)?
  • MetalworkMetalwork
  • #68
    szymin89
    Poziom 12  
    Może zdjęcie tego tak nie oddaje ale jeden z tych 2200uF jest znacznie bardziej wybrzuszony niż reszta a i jeden 470uF zaraz obok też nie wygląda na dobrego.
    Problemem nie jest swist tylko pierdzenie/wzbudzenie przy niskich tonach i to tylko przy cichym słuchaniu. Problem ustaje po wyłączeniu silnika albo porządnym poglosnieniu radia.
    Kable i masa sprawdzone.
  • #69
    gzresiek
    Poziom 20  
    Połączenia między wzmacniaczami a głośnikami potrafią płatać niezłe figle. Paradoksalnie im bardziej się starasz tym figle większe.
  • #70
    gc21
    Poziom 9  
    Witam,

    Chciałbym odświeżyć temat i podzielić się z moim problemem, a może ktoś miałby jakiś pomysł.

    Kupiłem do mojej Hondy CRV 2013 w miejsce radia fabrycznego stację multimedialną (taki w miarę przyzwoity Chińczyk na androidzie). W radiu fabrycznym wszystko grało bardzo dobrze, niestety w "Chińczyku" mam problemy. Radio gra bardzo dobrze, dźwięk jest czysty i naprawdę przyzwoity. Jednak gdy przełączę na odtwarzanie z USB, lub jakiejś innej aplikacji co podaje dźwięk na głośniki, słyszę szumy :-( . Bardzo dobrze słychać je jak np zapauzowana jest piosenka no i niestety przy odtwarzaniu ten szum cały czas miesza się i jest słyszalny. Strasznie to dziwne bo opcja radia działa bez problemów. Sprawdzałem okablowanie w radiu i wydaje się być wszystko ok. Dodatkowo podpiąłem się kablami audio chinch -> minijack bezpośrednio z radia na zewnętrzny głośnik i problem jest ten sam, co by sugerowało, że chyba to problem z radiem. Ale może jednak ktoś ma inny pomysł?
    Z góry wielkie dzięki za informacje.
    Pozdrawiam
  • #71
    gzresiek
    Poziom 20  
    Więc "Chińczyk" wydaje się ok. Prawdopodobnie marnej jakości jest jeden z układów zintegrowanych i akurat padło na ten, odpwiadający za dekodowanie plików z USB.
  • #72
    gc21
    Poziom 9  
    W sumie wychodzi na to, że problem dotyczy wszystkiego poza układem "Radio" bo wystarcz że zastopuję opcję "radia" - urządzenie cały czas włączone - to od razu pojawia się szum w głośnikach. I słychać go przy odtwarzaniu z USB, z pamięci radia, poprzez bluetooth z telefonu, i każdej aplikacji która podaje dźwięk na głośniki, czyli youtube i inne aplikacje na androida streamujące dźwięk i obraz. Wszystko wskazuje chyba winę radia, ale może jakiś fachowiec od car audio ma inny pomysł i da się ten szum wyeliminować mimo wszystko jakimś filtrem przed głośnikami itp? Jakoś nie wyobrażam sobie odsyłania radia do Chin z powrotem .. bo sprzedawca już pali Jana że on żadnych szumów nie słyszy na filmiku co mu wysłałem :-( .
  • #73
    atomics
    Poziom 10  
    Pozwolę sobie odświeżyć temat, aby nie zaśmiecać. Kilka słów co siedzi na aucie (Saab9-3 Igen), radio chińskie 2 din 7701CM, przód odseparowane głośniki heartz plus magnat 87 mm w podszybiu, tył spore 6x9 CSZ zasilane wzmacniaczem Caliber CA450 na mostku. Kable radio-->wzmacniacz, zasilanie 10mm2 miedź (z elektrycznego sklepu) plus dobre kable sygnałowe ekranowane poprowadzone z dala od siebie.

    Radio bez podłączonego wzmacniacza (czyli gra sam przód) nie "buczy" może jakiś tam delikatny szum się pojawia, podłączony wzmak - masakra buczenie i alternator po dodaniu gazu, gubi się dopiero jak jest głośna muzyka. Po doczytaniu kilku wątków, dodałem jeszcze jedną masę do budy, gdyż wzmak podłączony jest do karoserii z tyłu plus dodatkowo masa alternatora pociągnięta. Nic to nie dało, dodam jeszcze, że zakupiłem pętle masy, która przytłumiła dźwięki ale szumy zostały.
    Kolejna próba, żeby coś wyeliminować, na krótko podłączyłem telefon (żeby puścić muzykę) bezpośrednio pod wzmacniacz i przy włączonym silniku błoga cisza, wszystko ok! Ponieważ co do przeprowadzenia kabli sygnałowych jestem pewny gdyż mam je praktycznie na wierzchu pozostaje mi kierunek radio???

    Proszę o radę, po pierwsze mogę dodać masę radia z jakiegoś bliskiego punktu, alternatywnie mogę pociągnąć "-" z tego samego punktu co wzmacniacz? Lub może w ogóle patrzeć w pierwszej kolejności na radio? Ponieważ na tym chińskim badziewiu nieprawidłowo działa nawet zegarek, spóźnia się po ustawieniu ale z drugiej strony bez wzmacniacza przód gra ok.
  • #74
    gzresiek
    Poziom 20  
    Możesz wykminić jaki to jest punkt za pomocą jakiegoś przewodu. Pamiętaj tylko, że radio ma być odizolowane od jakiejkolwiek innej masy. Najpewniej antena też:/
  • #75
    mdm150
    Poziom 26  
    >atomics
    Jak masz położone kable sygnałowe i prądowe? W swoim passerati kable prądowe mam położone w progu a sygnałowe puściłem przez środek auta. Nic nie buczy i nie piszczy.
  • #76
    atomics
    Poziom 10  
    Dokładnie tak jak Ty, lewa strona prąd środek sygnał, stare kable (słabej jakości) miałem z prawej strony i takie same objawy więc raczej powinno być ok.
  • #77
    mdm150
    Poziom 26  
    Czyżby radio robiło jakiś problem... ? Plusowy kabel mam od samej klemy +bezpiecznik, z aku a masowy-oczko przykręcone w przedniej części karoserii. Był nawet już odpowiedni punkt z kilkoma przykręconymi fabrycznie, kablami.
  • #78
    szymin89
    Poziom 12  
    mdm150 napisał:
    Czyżby radio robiło jakiś problem... ? Plusowy kabel mam od samej klemy +bezpiecznik, z aku a masowy-oczko przykręcone w przedniej części karoserii. Był nawet już odpowiedni punkt z kilkoma przykręconymi fabrycznie, kablami.

    Sprawdź czy przewody RCA nie są kierunkowe, bywa ze ekran jest połączony tylko jedna strona z masa radia. Czytałem ze odwrotne połączenie może powodować zakłócenia.
    Jeśli przy przewodach jest kabelek to nie jest on tam po to żeby służyć jako remote ale jako masa do połączenia radia i wzmacniacza, spróbuj połączyć tym kabelkiem obudowy urządzeń.
    Trzecia uwaga to mocowanie samego wzmacniacza, w wielu instrukcjach napisane jest o tym żeby nie montować wzmacniacza do karoserii. Niby kłóci się to z tym co napisałem powyżej ale nie zaszkodzi jak go odkręcisz na czas testów.
    Przewody zasilania i RCA nie mogą się krzyżować, jeśli masz RCA w pobliżu wiązki od pompy paliwa to tez możne powodować zakłócenia.
  • #79
    mdm150
    Poziom 26  
    szymin89 napisał:
    mdm150 napisał:
    Czyżby radio robiło jakiś problem... ? Plusowy kabel mam od samej klemy +bezpiecznik, z aku a masowy-oczko przykręcone w przedniej części karoserii. Był nawet już odpowiedni punkt z kilkoma przykręconymi fabrycznie, kablami.

    Sprawdź czy przewody RCA nie są kierunkowe, bywa ze ekran jest połączony tylko jedna strona z masa radia. Czytałem ze odwrotne połączenie może powodować zakłócenia.
    Jeśli przy przewodach jest kabelek to nie jest on tam po to żeby służyć jako remote ale jako masa do połączenia radia i wzmacniacza, spróbuj połączyć tym kabelkiem obudowy urządzeń.
    Trzecia uwaga to mocowanie samego wzmacniacza, w wielu instrukcjach napisane jest o tym żeby nie montować wzmacniacza do karoserii. Niby kłóci się to z tym co napisałem powyżej ale nie zaszkodzi jak go odkręcisz na czas testów.
    Przewody zasilania i RCA nie mogą się krzyżować, jeśli masz RCA w pobliżu wiązki od pompy paliwa to tez możne powodować zakłócenia.

    Hm, bardzo ciekawa teoria.... .Ja jeszcze nie trafiłem na taki kabel... . Ekran jest jednocześnie masą sygnałową. Dodatkowa (po środku kabla) żyła, (nie)stety służy do sterowania wzmacniaczem. Jakoś nie wyobrażam sobie aby ciągnąć dodatkowy pojedynczy kabelek do sterowania wzmacniaczem. Co się tyczy przykręcania wzmacniacza do karoserii, może mieć wpływ ale nie musi.
  • #80
    szymin89
    Poziom 12  
    mdm150 napisał:
    szymin89 napisał:
    mdm150 napisał:
    Czyżby radio robiło jakiś problem... ? Plusowy kabel mam od samej klemy +bezpiecznik, z aku a masowy-oczko przykręcone w przedniej części karoserii. Był nawet już odpowiedni punkt z kilkoma przykręconymi fabrycznie, kablami.

    Sprawdź czy przewody RCA nie są kierunkowe, bywa ze ekran jest połączony tylko jedna strona z masa radia. Czytałem ze odwrotne połączenie może powodować zakłócenia.
    Jeśli przy przewodach jest kabelek to nie jest on tam po to żeby służyć jako remote ale jako masa do połączenia radia i wzmacniacza, spróbuj połączyć tym kabelkiem obudowy urządzeń.
    Trzecia uwaga to mocowanie samego wzmacniacza, w wielu instrukcjach napisane jest o tym żeby nie montować wzmacniacza do karoserii. Niby kłóci się to z tym co napisałem powyżej ale nie zaszkodzi jak go odkręcisz na czas testów.
    Przewody zasilania i RCA nie mogą się krzyżować, jeśli masz RCA w pobliżu wiązki od pompy paliwa to tez możne powodować zakłócenia.

    Hm, bardzo ciekawa teoria.... .Ja jeszcze nie trafiłem na taki kabel... . Ekran jest jednocześnie masą sygnałową. Dodatkowa (po środku kabla) żyła, (nie)stety służy do sterowania wzmacniaczem. Jakoś nie wyobrażam sobie aby ciągnąć dodatkowy pojedynczy kabelek do sterowania wzmacniaczem. Co się tyczy przykręcania wzmacniacza do karoserii, może mieć wpływ ale nie musi.

    Tonacy brzytwy sie chwyta.

    Cytat:
    Obie żyły używa jako odpowiednio plus i minus, a ekran łączysz z minusem tylko od strony wzmaka, bardzo pomaga to przy ekranowaniu zakłóceń.

    akie info kiedys znalazlem o kablach rca z kabla mikrofonowego... o tym ze ekran w kablach rca jest laczony z jednej strony tez gdzies bylo ale mozliwe ze to jakies hi-endy lub inne audiofilskie zapedy.
    Co do tego kabelka przy przewodach rca, tez zawsze myslalem ze jest od wlaczania wzmacniacza... Sam go w ten sposob nie uzywam (wogole do nie uzywam)i mam troche grubszy kabelek bo zawsze mi sie przelamywal i musialem go naprawiac. Starsze kenwoody mialy taka dodatkowa srubke na obudowie do podlaczenia tej 'ekstra masy'. Zerknij w instrukcje KAC-626 np.
  • #81
    atomics
    Poziom 10  
    Ponieważ, auto było przez chwilę u mechanika nie mogłem posprawdzać Waszych typów. Tak więc aktualizuję, dziś w aucie wylądowało stare radio JVC, nic więcej nie poprawiałem i wszystko ok, jakiś tam delikatny szum ale minimalny i akceptowalny.

    Tak więc wydaje się, że to radio, postanowiłem je rozkręcić i moim oczom ukazał się widok poniżej jako najbardziej niepokojący. Ta żółta fleja jest dosyć twarda i wygląda jakby ktoś jakimś klejem to przejechał. Nie znam się ale wydaje się, że płytka nie powinna tak wyglądać, a ścieżki powinny być czyste???

    Likwidowanie świstu (zakłóceń) w głośnikach
  • #83
    atomics
    Poziom 10  
    No właśnie nie wiem, a czy może mieć to wpływ na działania radia? Sytuacja wydaje się być klarowna podłączam inne radio i jest ok, tak więc z tym coś jest nie tak. W załączniku dodaję kilka zdjęć może komuś coś "rzuci się na oczy". Z góry dzięki za pomysły. Ps. bez podłączonego wzmacniacza, jak gra sam przód to jest ok, zakłócenia dopiero pojawiają się po podłączeniu wzmaka.
  • #84
    atomics
    Poziom 10  
    Walka trwa, na tą chwilę przegrywam... Ciągle szumi i po dodaniu gazu wyją tylne głośniki. Kilka słów o tym co ostatnio zrobiłem: dodatkowa masa z aku do karoserii, podłączenie bezpośrednio alternatora pod aku (-), dodatkowa masa do obudowy radia poprowadzona ze wzmocnienia auta, filtr pętli masy RCA - dodany. Skutki- dalej szumi i słychać przy przyśpieszaniu, dodatkowa masa wycisza te szumy gdyż problem tkwi najpewniej w jakości radia (chińszczyzna 2 din) a pętla masy niespecjalnie coś daje. Dla testów podłączyłem pod istniejącą masę radia stare radio JVC i błoga cisza, bez podłączenia dodatkowej masy.
    Dalsze pomysły? Bo tracę nadzieję, jutro mam zamiar kupić trochę kabla i porobić próby pt. pociągnięcie masy z aku, z miejsca podpięcia wzmacniacza i już sam nie wiem...
    Ps. w ramach reklamacji ściągnąłem drugie takie radio z chin i dalej to samo!
  • #85
    szymin89
    Poziom 12  
    Polacz mase obudowy radia z masa rca lub kup normalne radio.
  • #86
    gzresiek
    Poziom 20  
    atomics napisał:
    jutro mam zamiar kupić trochę kabla i porobić próby pt. pociągnięcie z miejsca podpięcia wzmacniacza

    Tylko nie zapomnij rozpiąć obecną masę do radia i antenę (z anteną pokombinujesz później).
  • #87
    atomics
    Poziom 10  
    Pokombinowałem i po odcięciu części pasma (wzmak ustawiony na HPF) podpiciu basów jest ok. Ładnie poskręcane i nic nie słychać. Jedynie co to filtr pętli masy strasznie "tłumi" głośność, po odpięciu tył gra zdecydowanie głośniej no ale wtedy przepuszcza "szumy". Tak więc na tą chwilę jest ok. Przyszłościowo myślę, że i tak skończy się wymianą jednostki na coś bardziej markowego aniżeli "chińczyk"

    Dzięki wszystkim za pomoc!
  • #88
    MichalMaciej
    Poziom 6  
    Zabrałem się do car audio mojego Peugeota 508 2011 rok. Radio fabryczne rt6 nie ma wyjścia rca. Podłączyłem dwa konwertory sygnału (przód i tył) marki Hollywood. Nie ma mowy o zimnych lutach. Podłączone i polutawane jak należy do pinów z kostki radia. Do tego podłączyłem dwa kable rca. Lecą prawą stroną w progu do bagażnika do wzmacniacza. Ze względów konstrukcyjnych auta musiałem ze wzmacniacza wrócić sygnałem "za" riadio i wpiąć się w fabryczne wiązki do głośników. (konstrukcja auta - aby pociągnąć kable sygnałowe od wzmacniacza do głośników musiałbym wywalić kostkę która jak się okazało jest w przepuście do drzwi, duża kilknastopinowa, nie chciałem jej rozbierać). Po odpaleniu auta w głośnikach mam wszystkie możliwe zakłócenia, każda instalacja od wspomagania kierownicy, alternator i wszystko, wszystko jest na głośnikach. Świst przy przyspieszaniu też. Wzmacniacz podpięty pod plus w aku, masa w bagażniku, zasilanie z aku razem z rem w lewym progu. Jednak to nie źródło zakłóceń. Po podłączeniu sygnału do wzmacniacza z laptopa zakłócenia znikają. Mimo długich kabli głośnikowych pociągniętych "za" radio i dalej fabryczną wiązką nie ma zakłóceń. Zatem problem tkwi w kablach sygnałowych rca radio - wzmacniacz. To nie brak masy. Po spięciu masy "na krótko" z obudowy radia do rca nic się nie zmienia, podobnie po spięciu masy z wzmacniacza z rca nic się nie zmienia. Kable masa do wzmacniacza i plus z aku są takie same, zresztą według mnie to nie ma znaczenia ale ja nie o tym. Problem ewidentnie leży w kablach sygnałowych rca radio - wzmacniacz. Mają masę ale ja za to nie mam pomysłu jak sobie poradzić z zakłóceniami. Jakieś opcje? Dziękuję i pozdrawiam. Mam nadzieję, że uporam się z tym szybciej niż w dwa lata tak jak niektórzy tu pisali:) A widzę, że to temat rzeka....

    Dodano po 10 [godziny] 52 [minuty]:

    Wpadło mi do głowy. Te konwertory z sygnału HI do low RCA mają podłączenie masy. Czyli oprócz kabelków sygnałowych na wejściu do konwertora jest też kabel masy który podłączyłem do masy radia. Może to jest źródłem zakłóceń. Możliwe?
  • #89
    tombo77
    Poziom 10  
    To ja też podpytam. Standardowe radio columbus rns510 w superbie 2 gra bez najmniejszych szumów w głośnikach. Zakupiłem takie radio
    https://pl.aliexpress.com/item/32852058644.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.41265c0flZRKgi
    Po podłączeniu słychać szum w głośnikach, nie zależnie czy auto jest odpalone czy też nie. Szum jest stały. Szum ucicha gdy ściszę radio na maxa. Czy to normalne czy to wina radia i czy mogę coś sam z tym zrobić ? :)
  • #90
    gzresiek
    Poziom 20  
    Na temat świstów i zakłóceń pisałem już kilkanaście postów powyżej.

    tombo77 napisał:
    To ja też podpytam. Standardowe radio columbus rns510 w superbie 2 gra bez najmniejszych szumów w głośnikach. Zakupiłem takie radio
    https://pl.aliexpress.com/item/32852058644.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.41265c0flZRKgi
    Po podłączeniu słychać szum w głośnikach, nie zależnie czy auto jest odpalone czy też nie. Szum jest stały. Szum ucicha gdy ściszę radio na maxa. Czy to normalne czy to wina radia i czy mogę coś sam z tym zrobić ? :)

    Może styki RCA wytwarzają szum przez słabe połączenie? Może jest czułe na zaklócenia od zasilania (pochodzące od np. modułu komfortu)? Chińczyk to Chińczyk.
    Na czas testów możesz odłączyć plus instalacji od aku i pociągnąć przewód z aku prosto do radia, pamiętając o tym, żeby nie zasilić tym przewodem reszty instalacji w samochodzie (np. usunąć bezpiecznik zasilający radio od strony instalacji).
    Lub po prostu wyjąć bezpiecznik zasilający radio, odłączyć dodatnią klemę akumulatora a dodatnią klemę akumulatora połączyć przewodem z pinem po bezpiecznku w tablicy tym, połączonym z gniazdem radia.
    Szum ten może być też szumem cieplnym jednego lub więcej kiepslich lutów lub elementów (reztstorów) znajdujących się w radiu.