Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Likwidowanie świstu (zakłóceń) w głośnikach

pichfab 19 Jan 2006 14:36 164893 90
IGE-XAO
  • #1
    pichfab
    Level 2  
    Witam. mam problem związany ze świstem w głośnikach podczas dodawania gazu i ogólnie jazdy (alfa romeo 146) ostatnio podpiąłem przód pod pyramida ps580, i spiąłem go z mtx i tubą mtx-a. wcześniej nie słyszałem świstu w tubie, dopiero teraz słyszę, czy filtr do radia pomoże? jak go poprawnie podpiąć do pioneera??
    Mam jeszcze jedno pytanie. jak dam głośniej znacznie radio to tył gra nieczysto i raczej nie jest to wina słabych głośników. Czy dobrym rozwiązaniem byłoby spięcie przodu i tylu lewego kanału razem i wpięcie w 2 kanałowy wzmacniacz i tak samo z drugiej strony?? Czy końcówce mocy w radiu bez obciążenia nic nie grozi??[/b]
  • IGE-XAO
  • #2
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam
    Sprawdż masy (połączenia, antena), ogólny stan instalacji i czy instalacja posiada elementy odkłóceniowe, a na ten temat jest masa informacji na forum.
  • #3
    broda2005
    Level 13  
    zrób tak jak predator mówi. narpierw posprawdzaj połączenie kabli (szczególnie mas) od radia i od wzmacniacza. jak bedzie ok to spróbój założyć filtr przeciwzakłóceniowy, chociaż pioneerki mają przewaznie w standarcie(zależy od modelu). Ja miałem tez taki przypadek i niepomogł filtr, tylko podłączenie zasilania z radia z tego samego punktu co wzmacniacz. zarówno masy jak i prądu! Ale najpierw kable i połączenie anteny
    Pozdrawiam
    Broda
  • #4
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE

    Skany zawierają:

    - Wstęp
    - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia
    - Instalacja wysokiego napięcia

    Rodzaje zakłóceń

    - Zakłócenia strefy zewnętrznej
    - Zakłócenia strefy wewnętrznej

    Elementy przeciwzakłóceniowe

    - Rezystory
    - Kondensatory
    - Cewki indukcyjne
    - Filtry przeciwzakłóceniowe
    - Osłony ekranujące
    - Mechaniczne elementy przeciwzakłóceniowe

    Połączenia z masą pojazdu

    Zakłócenia spowodowane działaniem instalacji zapłonowej


    - Zastosowanie podstawowego zestawu przeciwzakłóceniowego
    - W samochodach z nadwoziami wykonanymi częściowo z tworzywa sztucznego
    - Zastosowanie rozszerzonego zestawu przeciwzakłóceniowego

    Zakłócenia spowodowane działaniem instalacji niskiego napięcia

    - Zastosowanie podstawowego zestawu przeciwzakłóceniowego
    - Obwód niskiego napięcia cewki zapłonowej
    - Prądnica prądu stałego
    - Alternator
    - Zastosowanie rozszerzonego zestawu przeciwzakłóceniowego
    - Regulator napięcia
    - Cewka zapłonowa
    - Przerywacz
    - Elektryczny sygnał dżwiękowy
    - Silnik wycieraczki
    - Silnik dmuchawy
    - Zegar elektromechaniczny
    - Antena aktywna

    Zakłócenia elektrostatyczne

    - Paski antystatyczne

    Wykrywanie zakłóceń

    - Zakłócenia słyszalne na falach długich i średnich
    - Zakłócenia słyszalne na falach ultrakrótkich (UKF)
    - Wykrywania zakłóceń spowodowane przez prądnicę lub alternator

    Zalecenia praktyczne

    - Zasady stosowania kondensatorów i rezystorów przeciwzakłóceniowych

    SCHEMATY - RYSUNKI

    - Zakłócenia strefy zewnętrznejna zewnątrz pojazdu ...
    - Zakłócenia strefy wewnętrznej pojazdu ...
    - Kondensatory przeciwzakłóceniowe, układ połączeń i widok ogólny
    - Wpływ połączenia taśmy pokrywy silnika z nadwoziem na poziom zakłóceń
    - Odkłócenie podstawowe instalacji zapłonowej
    - Nasada z rezystorem przeciwzakłóceniowym świecy zapłonowej
    - Odkłócenie instalacji z nadwoziem z tworzyw sztucznych ...
    - Układy przeciwzakłóceniowe obwodów niskiego napięcia cewki zapłonowej
    - Układy przeciwzakłóceniowe prądnicy ...
    - Układy przeciwzakłóceniowe alternatora ...
    - Rozszerzony zakres przeciwzakłóceniowy z prądnicą ...
    - Rozszerzony zakres przeciwzakłóceniowy z alternatorem ...
    - Przykłady połączenia urządzeń przeciwzakłóceniowych ...
    - Filtry przelotowe głośników ...
    - Osłona przeciwzakłóceniowa kopułki rozdzielacza
    - Zastosowanie kondensatora przelotowego przy przerywaczu ...
    - Tabela zasad stosowania kondensatorów i rezystorów przeciwzakłóceniowych
    - Konstrukcje i wymiary elementów przeciwzakłóceniowych (kondensatorów i filtrów)
    - Schemat zestawu zabezpieczeń przeciwzakłóceniowych.
  • #5
    pichfab
    Level 2  
    Witam. dzieki za pomoc, ale jesli jest mozliwa jeszcze jakaś to prosze pisać. wczoraj szukałem na forum o tym przypadku i ciesze sie ze nie jestem sam tym gwizdaniem. rozkrecilem moją alfeczke i pusćilem kable z radia do wzmacniacza najdale jak sie dało od pozostalych kabli, tylko zrobilem to jakims niefirmowym kablem i szum byl wiekszy niz przy zastosowaniu kabelka polozonego kolo przewodu z pradem lecz juz troche lepszego. w Aucie mam 2 plusy, oba sa zasilano non stop, niema jednego ze stacyjki adrugieno z aku. do obu tych "+" podpiety jest filtr przeciwzakłuceniowy i dziala. podpiolem wczoraj do wzmacniacza mini disca i świst byl nadal wiec to nie wina radia. wczoraj znalazlem jakis kondenstaory i w poniedzielm zaloze kturys do alternatora.
    czy ekranowanie wszystkich kabli warstwa foli aluminiowej owiniętej drucikiem i to wpiete w minus. minus jest wpiety w bagarzniku, styk jest dobry.
    mam pytanie czy grozi jakoś to piszczenie glosnikom.

    pozdrawiam i dziękuje za pomoc
  • #6
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    A podłącz bezpośrednio do +/- akumulatora dodatkowymi odpowiedniej grubości przewodami.
    Jak nadal będą zakłócenia włącz w szereg z + uzwojenie pierwotne jakiejkolwiek cewki zapłonowej.
  • #7
    pichfab
    Level 2  
    Plusa mam z akumulatora. ok 30 cm za akumulatorem jest bezpiecznik. Minus mam z bagażnika, próbowałem z akumulatora ale nic to nie dawało. Wiem, że kable które mam podpięte nie są takie jak zalecają niektórzy na forum czytałem wczoraj o ( 20mm2) tylko wiele cieńsze, ale wiadomo że kabel taki jak mam w aucie wystarcza na pociągniecie siły i zasilenie maszyn np w tartaku wiec do wzmacniacza z 2 bezpiecznikami 30A wystarcza. Może mi ktoś wytłumaczy poco kabel taki gruby skoro i tak we wzmacniaczach są małe miejsca pod kabel a jak wczoraj czytałem można na końcu kabla dać złącze( jak dla mnie jest to strata) tak samo zresztą jak ktoś napisał żeby poprowadzić 20mm2 a jak nie da się do wzmacniacza podpiąć to go obrobić na końcu, przeciec to bez sensu.
  • IGE-XAO
  • #8
    slon
    Level 12  
    święta racja z tymi przekrojami przewodów . Do zasilania budynku mieszkalnego stosuje się splot 16mm2 gdzie napięcie między fazowe wynosi 380V a obciężenie do 10-15 kW. I niech nikt nie wciska ciemnoty że pisk zniknie gdy zastosujemy kabel 20mm2 . Też mam problem z tym piskiem stosowałwm 2000 filtrów i nic . Pozostaje jeszcze rozebranie alternatora i sprawdzenie wszystkiego w srobku i wymiana szczotek i łóżysk (podobno też mogą mieć wpływ na pojawiający się pisk)
  • #9
    woogoo111
    Level 13  
    Koniecznie sprawdź pojemność kondensatora przy alternatorze.
  • #10
    DJSzmer
    Level 20  
    Chlopaki, ja w swoim aucie nie moglem sie tego pozbyc!! Sprawdzalem rozne markowe kable, przerozne filtry napieciowe i masy, sparawdzalem mase chinch w radio i nic :/ Kupilem kondensator Dietz 1F i jak reka odjoł !! A jak dynamika basu :D wydatek rzedu 160zl, ale sa i tansze a roznica kolosalna!!
  • #11
    Tomcon
    Level 12  
    Męczyłem się z tym problemem 2lata i to na różne sposoby, wybebeszałem bryke i na nowo instalowałem sprzęt, byłem zaparty jak holera aż w końcu udało się, żadnego harczenia ,ktuszenia i jęczenia w głośnikach. Poprowadziłem wszestkie kable POD samochodem. Dacie wiare!!?? [/i]
  • #12
    juur
    Level 12  
    Ja mam inny problem - założyłem kondensator+zmiana masy na grubszy kabel 25mm2 z bagażnika i pojawił się świst:( wcześniej nie było nic bo gra stary JBL gts180.... ehh:(
  • #13
    DJSzmer
    Level 20  
    a chinchy nie ruszales??

    (+) i (-) daj z aku, razem z REMOTE jedna strona (jednym progiem), a reszte (chinche sygnalowe, kable glosnikowe) daj druga strona (drugim progiem)

    (+) tak jak i (-) do wzmacniacza ciagniesz z kondensatora!
  • #14
    crazy_88
    Level 42  
    juur wrote:
    Ja mam inny problem - założyłem kondensator+zmiana masy na grubszy kabel 25mm2 z bagażnika i pojawił się świst:( wcześniej nie było nic bo gra stary JBL gts180.... ehh:(


    a czy kabel plusowy masz tego samego przekroju co kabel masy bo jesli tak nie jest to jest to bardzo powazny blad
  • #15
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    2000MR wrote:
    WITAM !!!
    ZRÓBCIE TAK JEŻELI SŁYSZYCIE BUCZENIE W SUBIE :
    W PRZEWODACH SYGNAŁOWYCH IDĄCYCH OD RADIA DO WZMACNIACZA ODETNIJCIE MASE . OD RADIA BĘDZIE SZEDŁ TYLKO SYGNAŁ"+" A MASE BĘDZIE BRAŁ SOBIE Z "ZASILANIA" OD WZMACNIACZA !

    Czy aby na pewno?
    Wyłącz Caps Lock
  • #16
    <<80Hz
    Level 15  
    pierwsze co zrobcie zanim zaczniecie ciac sygnalowki czy robic jakies inne "wyszukane" rzeczy to rachunek sumienia czy faktycznie odpowiednio pociagneliscie cale okablowanie. we wszystkich przypadkach z jakimi mialem doczynienia (nie twierdze ze tak jest zawsze) wina lezala w niezachowaniu odpowiedniej odleglosci kabli sygnalowych i glosnikowych od calej reszty okablowania. szczegolna uwage nalezy zwrocic na wszelkie "plusy" - w tym instalacje fabryczna pojazdu(w tym komputer, pompy, bezpieczniki, przekazniki itp). no i oczywiscie sygnalowki podwojnie ekranowane to standard!! co do masy to moim zdaniem moze byc spokojnie przez bude - pozdro DJSzmer ;)
  • #17
    ajni
    Level 20  
    Też mam świst ale w radiu CB, w zwykłym radiu samochodowym jest delikatny więc ujdzie, zakłucenia pochodzą od wentylatora od chłodnicy, wycieraczki, alternator i nawiew. Stosowanie filtrów przeciwzakłócających nic nie daje. Ostatnio usłyszałem podobno super sposób na te sprawy od gościa który zajmuje się CB. Do każdej szczotki silnika dołaczyć kondensator do masy i ma być cicho. Nie wiem tylko jakiej pojemności. Jak znajde czas to zastosuje u siebie bo dostanie się do wycieraczek czy nawiewu to pół dnia roboty u mnie.
  • #18
    machtronik
    Level 12  
    Witam. mam problem związany ze piskiem w głośnikach podczas dodawania gazu samochód roczny wcześniej nic się nie działo jak gaszę radio słychać głośne puknięcie w głośnikach
  • #19
    kuba007
    Level 18  
    Jakie to auto? radio? czy jest wzmacniacz? jak tak to jakie przewody?
  • #20
    machtronik
    Level 12  
    mercedes sprinter radio sony
  • #22
    Buba44
    Level 13  
    eech... filtru fest potrzeba i tyle. kable zawsze coś zbiorą. a i każdy przekaźnik wali w układ, o alternatorze nie wspominając. filtr i jeszcze raz filtr.
  • #23
    ssseba
    Level 13  
    Witam wszystkich borykających się z zakłóceniami, ja do dziasiaj miałem ten problem (od 10 m-cy) wypróbowałem chyba wszystkie dostepne filtry przeciwzakłóceniowe dostępne na allegro i nic nie pomagało, a tak jak niektórzy miałem + zasilania wzm do aku a masę w bagazniku od kawałka blachy i dzisiaj pociagnąłem "-" z aku do wzm i NIC nie ma żadnych pisków od silnika, wycieraczek czy spryskiwaczy - to naprwdę działa!!!!Warto było się pomęczyć efekt jest ZAJ...Pozdrawiam.
  • #24
    gardziel68
    Level 1  
    witam1

    w golfie III mam wzmacniacz podlaczony do akumulatora i nawet gdy silnikm nie dziala tylko gra plytka slychac jej obroty w glosnikach a jak odpale silnik to juz cyrk...sam swist itp...

    co robic??
  • #25
    mukade
    Level 31  
    1) gardziel68 jakie masz radio (ewentualnie jaki wzmacniacz)? Bardzo możliwe że to jego wina.
    2) crazy88, bardzo Ciebie proszę wytłumacz mi dlaczego stosowanie kabla plusowego i minusowego o różnych przekrojach jest poważnym błędem?
  • #26
    renegatt
    Level 23  
    Może się to też przyda. Dzisiaj montowałem z kolegą w jego aucie wzmacniacz zasilający subwoofer oraz przód. po prawidłowym pociągnięciu kabli tj. zasilanie jedna stroną a sygnał drugą auta w głośnikach było słychać buczenie jak silnik pracował im większe obroty tym wyższa częstotliwość tego. Mieliśmy luźną parę RCA więc podłączyliśmy zamiast normalnej instalacji... i okazało się, że jedyne miejsce w samochodzie gdzie nie ma zakłóceń to środek auta :-) na szczęście dało się zgrabnie puścić kable tą drogą pod konsolą centralną i dywanem w strefie tylnych siedzeń. Dodatkowo założenie na wszystkie kable (prąd i RCA) ferrytowych pierścieni całkiem wytłumiło wszelkie szumy. Jak widać czasem po prostu nie da się użyć progów a sprawdzaliśmy oba zmieniając naprzemiennie sygnał i prąd. Auto to nowy ford mondeo.

    pozdrowienia.
  • #27
    xavier84
    Level 10  
    Dodam coś od siebie :)

    Zestawik:
    - kable dietz 20mm2 z 2 parami chincha. Zasilanie z aku, a masa z budy (myśle że wystarcza masa z budy, jeżeli "-" jest dobrze do niej podłączony)
    - es-6c powerbass z mikro-dimension glow 4075
    - wygłuszenie kompletne drzwi matami app twarde i polimerowe, podłoga.

    Problem:
    Świszczenie w głośnikach, i "terkot".

    Rozwiązanie:
    Przy wyciąganiu chinch terkotanie i świszczenie znika, wniosek pewnie coś z masami, jak się okazało, masa wzmaka jest wporządku, ale masa radia nie (pioneer deh-6900, myślalem że to ta przypadłość pionków, że jest zimny lut na masie chincha, ale się okazło że nie) Przy poprowadzeniu masy radia bezpośrednio do "-" aku i przeczyszczeniu i poprawieniu klem aku (elektro- czymśtam :)) terkotanie i świszczenie znikło.

    Rada żeby tego uniknąć (tak jak wszyscy wyżej napisali) masa i zasilanie radia i wzmaka z jednego punktu instalacji!! ale moim zdaniem nie koniecznie z aku. Bo wiem że w co niektórych samochodach jest to problem!

    Pozdro
  • #28
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
  • #29
    jasonfisk
    Level 12  
    Polecam Kondensator, zlikwiduje Ci spadki napięć... Pozdrawiam
  • #30
    rapuzel
    Level 10  
    2000MR wrote:
    WITAM !!!
    ZRÓBCIE TAK JEŻELI SŁYSZYCIE BUCZENIE W SUBIE :
    W PRZEWODACH SYGNAŁOWYCH IDĄCYCH OD RADIA DO WZMACNIACZA ODETNIJCIE MASE . OD RADIA BĘDZIE SZEDŁ TYLKO SYGNAŁ"+" A MASE BĘDZIE BRAŁ SOBIE Z "ZASILANIA" OD WZMACNIACZA !


    witajcie
    Pozwole sie podpiac pod temat
    samochod fiat bravo radio fabryczne grundig
    wzmacniacz magnat energy 240
    przewod napieciowy osobno z aku minus z blachy(ale probowalem z aku i bez zmian)
    sygnalowe drugim progiem gdzie nie ma zadnego innego przewodu
    dalem inny sygnalowy bez przeciagania dla sprawdzenia i nic piszczy dalej
    podlaczylem sygnalowe bez masy i piszczy
    brak pisku jedynie wtedy jak silnik stoi, i kiedy sa calkiem wypiete przewody sygnalowe :cry: prosze pomocy :cry: