Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw vento 1.9td co ma wspólnego pompa wtryskowa z zapłonem

booe 23 Jan 2006 22:55 11606 44
  • #31
    ponar
    Level 21  
    Jak był źle ustawiony zapłon (bardzo źle) to silnik się grzał jak silnik się grzał to sie przegrzał ale czy tylko uszczelka wystarczy.
    Ja kiedyś miałem diesla w którym rura wydechowa tak się rozgrzała że konserwację zapaliła jak zapłon źle ustawiono.
  • Helpful post
    #32
    sq8luu
    Level 18  
    No dobra - niech booe sprawdzi co jest z tym płynem - może to tylko fałszywy alarm ? Samochód słaby bo kąt wtrysku źle ustawiony i ciężko zapala , aż akumulatory padają . Pozdrawiam.:)
  • #33
    booe
    Level 10  
    jutro jestem umówiony z mechanikiem na ustawienie kąta wtrysku , z tłumika nie zaobserwowałem żeby cokolwiek leciało , trzymałem ręke pare minutek i nic nie miałem na rece . dodałem do chłodnicy jakiegoś srodka na uszczelnienie jej . silnik raczej sie nie przegrzał bo bym widzał . pozatym minusowe cały czas temperatury wiec mało prawdopodobne . jak to nie pomoże to uszczelke wymienie a potem może coś jeszcze :(
  • #34
    ponar
    Level 21  
    Do chłodnicy coś usczelniającego.
    Przykro mi ale w te mrozy nie masz ogrzewania, takie uroki tych środków.
  • #35
    sq8luu
    Level 18  
    Dobrze rozgrzej silnik - zawsze coś się skropli - fizyka. Chyba niepotrzebnie panikujesz - poobserwuj dobrze czy płyn ubywa ciągle - czy to było jednorazowe? Pozdro - i aby do wiosny :)
  • #36
    Gregor_PL
    Level 13  
    jesli zaplon byl bardzo sle ustawiony,albo samochod jeszdil z uszkodzona zebadka na wale korbowym silnik zostal przegrzany jak poszla uszelka to wiadomo ale ja zalecam odrazu wymiane uszczelniaczy bo pedzie bral olej!
  • #37
    sq8luu
    Level 18  
    ... i simmering na wałku rozrządu też ;) (jeśli już)
  • #38
    booe
    Level 10  
    miałem dziś jechać ustawić kąt wtrysku ale niestety po odpaleniu silnika znowu zapaliła sie kontrolka od wody .wyłączyłem silnik i zajżałem pod maske :
    po nacisnieciu wążbył jakby miał mało wody pozatym mokro koło zbiorniczka wyrównawczego , pod autem mokro . wiec płyn musiał dostawać jakiejś chyba kompresji że wyleciał przez zbiornik , prawdopodobnie uszczelka pod głowicą , silnik zapalił bez zająkniećia pracuje równo jest słaby i wyżuca płyn . oddałem mechanikowi aby mi wymienił uszczelke pod głowicą i do planowania tej głowicy . jutro auto odbiore i zobacze dalej

    Dodano po 2 [minuty]:

    jak to powiedział muj znajomy że dizel jak sie sypie to lepiej go sprzedać bo wszystko w nim wymienie
  • #39
    sq8luu
    Level 18  
    Jeśli tak ... starość nie radość . Ale jak już wszystko naprawisz to jakiś czas pośmigasz ;)
  • #40
    booe
    Level 10  
    wkoncu okaże sie że było lepijej silnik wymienić :)
  • #41
    booe
    Level 10  
    Witam
    byłem ustawić zapłon i kąt wtrysku , ale nadal lipa . Auto nie zbiera sie jak powinno przy 2,5tys obrotów nie dostaje mocy jak wczesniej . do 140 max a jak pisałem wczesniej miałem 170 i jeszcze zapas na pedale .
    Teraz pytanie czy to pompa czy turbina ??
    jak to można sprawdzić ???
    a autko pali super równo pracuje .

    Dodano po 37 [minuty]:

    dodam że przy wiekszych obrotach zauważyłem że na góże pompy jest odpowietrznik gumowy z którego czsem wyżuca paliwo , czy to może mieć wpływ na moc ??
    i co powinienem napierw sprawdzić??
    jak sprawdzić turbine czy jest wpożątku??
  • #42
    sq8luu
    Level 18  
    Z pompy nie ma prawa nic cieknąć. Co do mocy to możliwe że pompa wtryskowa wymaga regulacji dawkowania. Może być też mała wydajność turbinki. W warunkach domowych tego nie sprawdzisz - pojedź do jakiegoś porządnego warsztatu i niech to wszystko dokładnie posprAwdzają i poustawiają, albo daj sobie spokój bo wpedzisz się w spore koszty. Pozdrawiam.

    a filtr powietrza - czysty ??
  • #43
    booe
    Level 10  
    Witam po długiej przerwie :)
    udało mi sie naprawić auto , wkoncu jest takie jak było doszedł do tego aż 5 mechanik , Auto teraz jest jak dawniej szybko przyspiesza pali ok 5.6-6.0l na 100km . a usterkato
    nie była turbina
    nie była też pompa
    chociaż już miałem jechać do serwisu sprawdzić to .
    a wiec jeden mechanik podkrećił mi dawke paliwa czy cos takiego . i kazał mi kupić strumienice .
    strumienice kupiłem ale nie wymieniłem jej .
    bo nie było potrzeby.
    okazało sie że któryś mechanik bawił sie przy pompie i zmniejszył dawke :))
    Takich mechaników wiecej i bym zbankrutował:))
  • #44
    sq8luu
    Level 18  
    Witam.
    Nie będę może zbyt skromny ale zacytuję sam siebie :
    Quote:
    Z pompy nie ma prawa nic cieknąć. Co do mocy to możliwe że pompa wtryskowa wymaga regulacji dawkowania. Może być też mała wydajność turbinki. W warunkach domowych tego nie sprawdzisz - pojedź do jakiegoś porządnego warsztatu i niech to wszystko dokładnie posprAwdzają i poustawiają,

    W porządnym warsztacie sprawdza się i reguluje pompę na stole probierczym i silnik chodzi jak zegarek . Chyba znalazłeś dobry warsztat. Pozdrawiam
  • #45
    lajkonic
    Level 16  
    witam, przestudiowalem cala 'literature' powyzej i zgadzam sie ,ze zaden z mechanikow sie nie sprawdzil /mowiac delikatnie/, a w ogole to powyzsza prace powinioen wykonac jeden mechanik od poczatku do konca, problem rozpetalo wymiana paska rozrzadu /do czego nie trzeba ruszac pompy wtryskowej i nic nie powinno sie zmienic w zakresie kata wyprzedzenia wtrysku/, to co sie pozniej stalo to tylko nastepstwo niedbalstwa i moglo to spowodowac uszkodzenie uszczelki pod glowica, /jezeli wewnetrza czesc to powinien byc bialy dym [para] z rury wydechowej, jezeli zewnetrzna to widac wycieki/, jezeli chodzi o slabe osiagi teraz to po prostu jest przestawiony rozrzad, popzdrawiam Zdzislaw