Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

strumiennica czy nowy katalizator

vak 21 Sty 2006 23:34 8705 28
  • #1 21 Sty 2006 23:34
    vak
    Poziom 9  

    Witam.Mam takie pytanie co lepiej zamontować do escorta z 91 roku 1,4 i stumiennice czy nowy katalizator stary niestety sie zużył.Z jednej strony przeraża mnie koszt nowego katalizatora z drugiej zas konsekwencje zamontowania strumiennicy w jego miejsce.Obczytałem sie troche , jedni piszą ze strumiennica daje wiekszą moc i poprawia prace silnika zaś drudzy ze może być przyczyną uszkodzenia uszczelki pod głowicą.korbowodów,tłoków i zaworów.Jak jest naprawde?Może poprostu to jakieś głupoty ja osobiście sie na tym nie znam ale mimo to chce dla swojej esinki jak najlepiej.A może jest jakiś patent i trzeba ja odpowiednio zamontować zeby nie siala spustoszenia.Bardzo prosze o rade.

  • #2 22 Sty 2006 00:14
    walek123
    Poziom 13  

    zaluz strumiennice, bedziesz mial lepsze osiagi silnika. ps. co ma strumiennica do uszczelki :-D

  • #3 22 Sty 2006 00:27
    DOHC
    Poziom 19  

    kup kawalek rury o srednicy twojego wydechu wrzuc ja w puszke po kacie i to bedzie najleprze rozwiazanie i do tego najtansze

  • #4 22 Sty 2006 01:55
    Vein
    Poziom 22  

    DOHC - ale straci np mozliwosc uzyskania troche wiekszej mocy, co z rezonansem ? odpowiednio dobierajac odleglosc puszki rezonansowej od zaworu wydechowego,m ożna uzyskać kilka km w dowolnym zakresie obrotów (tzn tlyko dla jakiegos konkretnego, na pozostale to wplywu miec nie bedzie)

  • #5 22 Sty 2006 02:44
    damkoz
    Poziom 19  

    Nie znam się na tym, ale słyszałem kilka opini że strumienica tak naprawdę nic nie daje. Jedni mówią że poprawia osiągi inni że to bezsensowny wydatek bo efekt jest taki sam, jakbym wstawił w kat. kawałek rurki, jeszcze inni z kolei twierdzą że pogarsza osiągi silnika. Chciałem się przy okazji tematu zapytać jak naprawdę z tym jest???

  • #6 22 Sty 2006 09:14
    P.Artek
    Poziom 21  

    Katalizator ma największe opory przepływu,wstawiając strumiennicę zmniejszysz opory i będziesz miał te kilka procent więcej mocy,najlepsze efekty i najmniejsze opory daje prosta rura, tylko musisz liczyc się ze zwiększoną głośnością.
    Strumiennicę testowało kiedys czasopismo mot. i g.... daje w seryjnym ukł. wydechowym,to takie placebo:)

  • #7 22 Sty 2006 09:52
    vak
    Poziom 9  

    Daje ,nie daje,mniejsza o to,chopdzi raczej o te spustoszenia w silniku jakie podobno sieje:zawory,korbowody,tłoki to są rzeczy drogie dużo droższe niż strumiennica jeśli to prawda to przecież jej montaż mija sie z celem.Cz myślicie że jest w tym coś prawdy czy to tylko tani chwyt marketingowy ludzi sprzedających dużo droższe katalizatory.

  • #8 22 Sty 2006 10:18
    Przemek82
    Poziom 11  

    Ja tu widzę trzy opcje:
    - nowy katalizator (koszt znowu nie jest taki wysoki, bo to nie musi być część oryginalna, a zamienników jest bardzo dużo) zwłaszcza jeżeli masz dwie sondy (przed i za katem)
    - jeśli stary katalizator jest wypalony tylko w środku, a na zewnątrz się trzyma to go po prostu przebij (warunek: sonda tylko przed katem lub brak)
    - w miejsce katalizatora wstaw mały tłumik przelotowy (tak żeby wymiarami +/- przypominał kata; sonda przed katem lub jej brak).

  • #9 22 Sty 2006 10:50
    DOHC
    Poziom 19  

    Vein napisał:
    DOHC - ale straci np mozliwosc uzyskania troche wiekszej mocy, co z rezonansem ? odpowiednio dobierajac odleglosc puszki rezonansowej od zaworu wydechowego,m ożna uzyskać kilka km w dowolnym zakresie obrotów (tzn tlyko dla jakiegos konkretnego, na pozostale to wplywu miec nie bedzie)


    to musi byc wyliczone i wcale nie jest powiedziane ze wypadnie w miejscu katalizatora , po drugie leprza niz strumiennica przy liczonych wydechach jest komora rozpręzna , po 3 taki liczony wydech bedzie dzialal wysoko (wysokie obroty) i krotko , nie pamietam dokladnie wzorow na liczenie tych wartosci ale chyba im ostrzejszy walek tym daje to leprze efekty chodzi o wspolotwarcie ktore na seryjnym walku jest praktycznei zerowe wiec nie ma co sie przejmowac biorac pod uwage ze reszta ukladu jest seryjna

  • #10 22 Sty 2006 11:43
    jacobs242
    Poziom 18  

    ja jestem za nowym katem, bo:
    -strumienica zamontowana niefachowo, bez strojenia silnika daje spadek mocy, a czasami nawet są gorsze konsekwencje, np. wydmuchanie uszczelek.
    -rura przelotowa, czy tłumik, to co wyżej, ale nic sie nie stanie, tzn. gorsze osiągi, bez konsekwecji w stylu rozwalenia silnika.
    - nowy kat, bez spadku mocy.
    Tylko nowe samochody, są przymulane ochroną środowiska, w starych na to tak nie uważano. Nie poto jakiś inżynier sie trudzi, żebyś ty to mógł poprawić strumienicą "z allegro"

  • #11 22 Sty 2006 12:37
    Vein
    Poziom 22  

    jeżeli nie puszka rezonansowa (fakt faktem trzeba liczyć) to faktycznie "kawał rury" w katalizator i tyle, niewiele głośniej będzie a opory się zmniejszą

  • #12 22 Sty 2006 12:49
    DOHC
    Poziom 19  

    jacobs242 napisał:

    -rura przelotowa, czy tłumik, to co wyżej, ale nic sie nie stanie, tzn. gorsze osiągi, bez konsekwecji w stylu rozwalenia silnika.


    hehe , zarty sobie robisz , przeciez zapchany katalizator to jest taki zamulacz wydechu ze masakra , srednica potrafi znaczaco spasc i nie wmowisz mi ze to nie ma wplywu na osiagi
    jacobs242 napisał:

    Nie poto jakiś inżynier sie trudzi, żebyś ty to mógł poprawić strumienicą "z allegro"


    ten inzynier trudzil sie ale nie zeby uzyskac maksymalna wytrzymalosc silnika , spelnic wymagania ekologow a dopiero potem martwil sie moca wiec wiesz , czesto mozna sporo poprawic

  • #13 22 Sty 2006 22:50
    vak
    Poziom 9  

    Wiec dlaczego zwykla rura w obudowie kata nie stwarza takiego zagrożenia dla silnika co strumiennica,i co można mieć na myśli pisząc"niefachowo zamontowana strumiennica."

  • #14 23 Sty 2006 08:43
    mieszko89
    Poziom 17  

    ja mam zamiast kata kawałek rurki na wymiar chodzi troszkę głośniej ale dostał kopa, sondę mam w kolektorze to nie było problemu polecam rurę zamiast kata

  • #15 23 Sty 2006 10:39
    jacobs242
    Poziom 18  

    o ile wiem to strumiennica powinna być w miejscu środkowego tłumika, a nie kata. Zgadzam sie że zapchany kat pogorsza osiągi, dlatego należy go WYMIENIĆ na nowy, a jak ktoś chce to na rure. DOHC wtedy nie bylo jeszcze takich norm jak dzisiaj. Przy założeniu nowego kata dynamika sie poprawi. Należy sie zastanowić ile da strumienica 1-5KM?? a może nawet zabierze pare w porównaniu do kata. O wiele lepsze rozwiązanie to sportowy katalizator. A zresztą "róbta co chceta", czytałem gdzieśm o strumienicach, jak znajde to wam podrzuce arta. A co do wstawienia samej puszki, mój znajomy ma tak w eskorcie i teraz bedzie zakładał spowrotem kata. W lato wydmuchało mu uszczelki, teraz zamarzła mu woda w tej puszce.

  • #16 23 Sty 2006 11:27
    DOHC
    Poziom 19  

    zauwaz ze katalizator za 50 tys bedzie znow do wymiany a rurce sie nic nie stanie , a najlepiej obrazuje efekty przytkanego kata sytuacja mojego kumpla , fura to VW Jetta 1,6 turbo diesel , katalizator zapchany , jest zaraz za sprezarka , przez kata wywalilo uszczelke pod za turbo i powyzej 4000 nawet na wolnych obrotach wali ogniem pomiedzy flanszami , a w jezdzie odczuwalne jest to ze kat znacznie dlawi :/

  • #17 23 Sty 2006 12:36
    jacobs242
    Poziom 18  

    zastanawiam się od kiedy katalizatory starczają tylko na 50 tys km.

  • #18 23 Sty 2006 17:13
    lechos
    Poziom 18  

    To ze po wywaleniu kata osiagi wzrastaja to jest zludne, zgodze sie ze wzrosna gdy kat jest zawalony, ale przy sprawnym osiagi po wywaleniu sie pogorsza. Pisze ktos ze sie udraznia wydech, a probowal ktos kiedys rozlaczyc calkiem wydech?wtedy powinien miec kopa bo jest calkiem rozprezony a dupa blada ucieka przynajmniej 10 konikow. Podstawa to dobry, sprawny, zwykly kat a nie strumka czy rurka.

  • #19 23 Sty 2006 17:15
    drrumin
    Poziom 16  

    Jedno jest pewne po wstawieniu strumienicy ze w aucie bedzie glosniej a co do osiagow zależy jak ci wyjdzie albo sie min polepsza albo pogorsz wszystko w granicach bełedu nawet najlepszej hamowni w sumie nie do odczucia.
    No i na upartego jak by ktos chcial i sie uparl mozesz nie przejśc przeglądu.

  • #20 23 Sty 2006 17:19
    DOHC
    Poziom 19  

    lechos nikt tu nie jest debilem i kazdy sobie sprawe zdaje ze w wydechu samochodu NA zachodza zjawiska falowe i musi wystepowac odpowiedni opor przeplywu ale to sie liczy...

    postaram Ci sie przedstawic to na przykladzie , jesli uwazasz ze kat dodaje mocy w stosunku do normalnej rurki powiedz mi w takim razie dlaczego samochody z tym samym silnikiem bez katalizatora katalogowo maja wiekrze moce ?? np honda crx z silnikiem D16A8 bodajze ma 128-132 (dokladnie nie pamietam) w wersji bez kata a 124 w wersji z katalizatorem , powiedz mi , jak to wyjasnic ??

  • #21 23 Sty 2006 19:08
    jacobs242
    Poziom 18  

    DOHC te silniki są inaczej strojone. Nawet przy chipowaniu silnika (oczywiście nie chipem z allegro za 20 zł) zalecają wywalenie kata+stożek, wtedy można więcej wycisnąć. Ale samo wywalenie kata bez strojenia silnika nie zwiększy osiągów, chyba że był on mocno zapchany/

  • #22 23 Sty 2006 23:12
    vak
    Poziom 9  

    Dziekuje za zainteresowanie sie tym tematem ja w swoim
    samochodzie mam dwa katalizatory:jeden mniejszy tuż za sondą zaś drugi ok40 cm dalej.W tej chwili w obydwu cos brzęczy,samochód muł jak h..,wiec co radzicie,napewno wyciąć obydwa,ale co wstawić?.dziekuje i pozdrawiam.

  • #23 24 Sty 2006 10:18
    jacobs242
    Poziom 18  

    ja radze nowy katalizator lub katalizator sportowy, jak ci żal kasy to rura przelotowa

  • #24 24 Sty 2006 11:25
    DOHC
    Poziom 19  

    wiedzialem ze to napiszesz :D ale to jest teoria , w wielu wypadkach porownujac ecu z i bez kata odnajdziemy te same numery...

  • #25 24 Sty 2006 22:25
    vak
    Poziom 9  

    A ile kosztuje i gdzie można kupić tanio niekoniecznie sportowy kat,chodzi o to że strumiennice mam ale nie jestem pewien gdzie ja wspawać,a jeśli założe nowy kat a na miejsce tłumnika środkowego dam strumke to czy to bedzie działało i jak?Bo po głębszych ogledzinach stwierdziłem że cały mój wydech jest do wymiany,końcowy tłumnik też.Nie chce też żeby mi buczało bo od tego to mnie głowa boli a poza tym czesto jeżdzi ze mną dziecko.Wiec jaka wasza rada panowie?

  • #26 24 Sty 2006 23:52
    jacobs242
    Poziom 18  

    strumienica powinna być w miejscu środkowego tłumika, kata możesz kupić w najbliższym sklepie motoryzacyjnym :], jeżeli chcesz sie bawić w tuning to jedź do porządnego warsztatu, gdzie zrobią ci wydech i będziesz sie cieszył pięknym dźwiękiem i 2KM więcej. Sam robiąc cokolwiek narażasz się na wiele szkód, znam przypadki wydmuchania uszczelek i padnięcia ciśnienia na cylindrach. Myślę że koszt porządnego wydechu jest za wysoki jak na to uto, dlatego zostań przy orginale.

  • #27 25 Sty 2006 11:07
    vak
    Poziom 9  

    A jeśli zrobie tak:zaraz za sondą wstawie stary kat z rurą w środku ,dalej zamiast tłumnika środkowego tą strumke,a na koniec jakiś zwykły końcowy tłumnik.Czy w takiej kombinacji to bedzie dobrze, czy dalej bedzie silnik zagrożony zniszczeniem.

  • #28 20 Gru 2006 18:20
    dyskobol001
    Poziom 2  

    Witam!!
    Mam pytanko!!
    Mam zamiar wywaliuć z układu wydechowego katalizator i wstawić za niego strumienice.
    Tylko tak się zastanawiam co zrobić z sondą lambda!!
    Czy mogę ją tak poprostu odłączyć i wyrzucić ??:| Co będzie się działo jak jej nie będzie i jak temu zaopobiec??:cry:

    Co myślicie o moim pomyśle??

    Z góry dzięki za pomoc!!

  • #29 21 Gru 2006 00:18
    Szary KMD
    Poziom 11  

    Powiem tak mam golfa 3, 1.6 , pewnego dnia odpadł mi tłumik końcowy no cóż nieraz tak bywa.

    nawet i dobrze
    9bo chciałem jakiś sportowy wsadzić) pojechałęm do znajomego tłumikarza:

    wybrałem sportową końcówke ultera (tylko 100zł więcej jak orginalny od golfa a ten łądniej wylądał i mruczał )
    dokłądnie ten, na allegro : http://moto.allegro.pl/item148623542_super_sportowy_wydech_ulter_nm_142_21_1.html


    do tego poprosiłem żeby sprawdził co i jak z resztą ukłądy

    środkowy tłumik - OK
    Katalizator - masakra (tak myślałęm bo coś dzwoniło w nim )

    a z wywaleniem katalizatora przymieżałem sie jakiś czas, i wsadzeniem rurki, samochód lepiej chodzi (spaliny bardizej zanieczyszczają ale co tam)

    doradził mi strumiennice - niema problemu z przeglądem , a katalizator sam odradził - małe prawdopodobińśtwo kontroli spalin a nieblokuje sie silnika.

    na allegro to ta http://moto.allegro.pl/item151172984_strumienica_w_ksztalcie_katalizatora.html

    sonda itak gó*** daje a że mam gaz to itak "świruje" ale zamontowana być powinna , wsadził mi ją zaraz przy ujściu strumiennicy.

    PODSUMOWANIE:
    było : orginalny tłumik (końcówka) , środkowy tłumik , sonda i katalizator
    jest: sportowy tłumik Ultera, środkowy tłumik, sonda strumiennica.

    Autko chodzi o niebo lepiej, kręci dużo lepiej a na bęzynie to nawet niespodziewałem sie takich zmian, (to była wina katalizatora - chamował spaliny)

    Naprawde polecam wywalenie katalizatora , czy to rurka czy strumiennica - rózńica może być jedynie czy koleś z stacji diagnostycznej to znajomy czy nie :D - tak mi powiedziął tłumikarz

    to chyba tyle może coś wniosłem do dyskusji :D.

    KMD