Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem z lodówką ciągle mrozi

bartm79 21 Jan 2006 23:35 5890 13
  • #1
    bartm79
    Level 2  
    Witam,

    Od jakiegos czasu zauwazylem ze moja lodowka Electrolux 1524 T (gaz R 134a) bardzo często się włącza i chodzi po kilka godzin. Zamrazalnik na gorze normalnie mrozi, glowna czesc rowniez chlodzi. Co moze byc przyczyna ze chodzi po kilka godzin, przestaje na kilkanascie minut i znowi chodzi. Skraplacz (chyba nie znam sie na tym) z tylu jest lekko cieply. Agregat z tylu jest goracy. Szron na tylnej scianie jest na gorze, rownomiernie. Acha. Jak przekrece termostat na mniej to sie wylacza ale na kilkanascie minut a pozniej znowu ciagle chlodzi

    Moze ktos pomoze? Co mam sprawdzic. Padl termostat? czy moze za malo jest gazu?

    Pozdrawiam
  • #3
    jmk
    Level 28  
    Masz ubytek gazu z powodu nieszczelności, albo zbyt mała wydajność sprężarki( do wymiany).
    To ostatnie byłoby najtańsze do usunięcia ale jak znam życie to niestety DZIURKA MAŁA która gaz opuszcza!! cały czas układ a więc może być lub, już jest gorzej niz pisałeś.
    JESLI CHŁ-ZAMR. JEST NA GWARANCJI TO do wymiany- ŻADNA NAPRAWA- bo zostaniesz po gwarancji ze ZŁOMEM!!
  • #4
    zayzayer
    Home appliances specialist
    Jak nie znamy temperatur w tej lod. to możemy tak pie.... o du... Maryni bez końca.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    bartm79
    Level 2  
    Bleble wrote:
    zayzayer wrote:
    du... Maryni bez końca.

    no tak ja tak samo o tym mogę bez końca :D
    Jeśli bardzo długo pracuje to wtedy jeśli jest sprawny układ chłodniczy to wszystko jest zamarznięte na kość
    sprawdź jakie są temperatury
    a przede wszystkim podaj cały typ lub nr PNC


    Wiec. Dzis z moich wyliczen wylaczyla sie na ok 1h, po czym chodzi jak na razie ponad 1,5h. Temperatura wew. na gornej polce ok. 8stC (duzo jest szronu na gorze, wczesniej go nie mialem) w zamrazalniku temperatura ok. -10.Termostat mam ustawiony na 2 (0-6).

    Dokladny model to:
    Electrolux 1524 T, gaz R 134a 78g, Prod. no. 923621615, ser no. 73800251.

    Lodowka jest 6 letnia. Wiec gwarancji nie mam.
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    zayzayer
    Home appliances specialist
    skryn wrote:
    Zablokowany układ. Wołaj chłodnika.


    I nie czekaj, aż się zatka "na głucho".
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    bartm79
    Level 2  
    Bleble wrote:
    Dokładnie to masz ERT1524T
    takie maleństwo
    jak jeszcze trochę poczekasz to rachunek za prąd wyniesie tyle ile będzie kosztowała naprawa , lub pierwsza rata na nową


    Poprawka do temperatury jaka mam w tej lodowce...

    Otoz na gornej polce jest -8 ale w zamrazarce jest -30 ! Czyli juz sam nie wiem o co chodzi...Jutro moze ktos do niej zajrzy.

    Moderated By skryn:

    Wiadomości scaliłem.

  • #11
    bartm79
    Level 2  
    Witam specjalistow.

    Pisalem wczesniej o moim problemie z mala lodowka Electrolux ERT 1524T, gaz R 134a 78g, Prod. no. 923621615. Lodowka jest 6 letnia.

    Termostat lodowki mam ustawiony na 1/6, skraplacz z tylu jest lekko cieply, agregat jest bardzo goracy, lodowka wlacza sie na ok 2-3h i wylacza na 30min-1h. Temperatura w chlodziarce to +8st C, a w zamrazalce dochodzi az do -30C. W chlodziarce na gorze tylnej sciany jest troche szronu.

    Niestety w moim miescie Skierniewice dwoch specjalistow od chlodnictwa nie raczylo przyjsc i naprawic.

    Czy ktos moze jeszcze cos poradzic albo zna kogos w moim rejonie?

    Z gory dzieki za pomoc.
  • #12
    jmk
    Level 28  
    Przecież z tego opisu jasno wynika że jest mało gazu- więc znalezienie nieszczelności nie jest łatwe a końcowy wynik niepewny -może złomowanie.
    Dlatego nie przyszli!
  • #13
    zayzayer
    Home appliances specialist
    Musi przyjść jakiś chłodnik i sprawdzić czy jest gaz, czy go nie ma. Ja ostatnio trafilem na 3 lod. pod rząd przytkane (Polar, Ardo, Amica), czyli do naprawy. Może i Ty będziesz miał trochę szczęścia. W każdym bądź razie dawaj do naprawy pod warunkiem, że będzie jakaś gwarancja na piśmie, choćby tylko 6 miesięcy.
  • #14
    User removed account
    Level 1