Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat toledo 1.6 problem z obrotami

pawelc 22 Jan 2006 09:19 6947 7
  • #1
    pawelc
    Level 22  
    witam,mam taki oto problem z seatem kolegi ,poswięciłem mu już dwa dni i usterka dalej nie jest usunięta ,samochód po nagrzaniu silnika utrzymuje obroty w granicy 2500-3000 obr.
    co zrobione:
    -wymieniony czujnik temp.ten idący do komputera czyli niebieski ,na poprzednim nie podtrzymywał obrotów przy zimnym silniku na nowym obroty przy zimnym silniku są ok a po nagrzaniu wzrastaja tak jak pisałem wyzej i jeszcze takie pytanie czy do wolksvagenów idą takie same? bo sprzedawca twierdzi że rozpoznaje się je po kolorach
    -uszkodzony jest czujnik temperatury powietrza(iat sensor)ten znajdujący się przy wtrysku zmostkowałem go opornikiem 1kohm ale to i tak nie pomogło (może nie ma on aż takiego wpływu?)

    a może wine ponosi silnik krokowy ten co podtrzymuje przepustnice ma on w sobie jakąś elektronike ?


    za wszelkie sugestie byłbym wdzięczny moze coś mnie naprowadzi,w koncu to nie jest jakiś skomlikowany silnik parę czujników i komputerek
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    tomala2301
    Level 14  
    To jest kolektor ssący plastikowy ? Przepustnice czasami nie czyściłeś , odłanczałeś ? Może wystarczy adoptować przepustnice i po kłopocie , miałem podobny problem w VW Polo ale tam czyściłem przepustnice po adaptacji auto chodzi ja pszczółka.
  • #3
    pawelc
    Level 22  
    kolektor jest aluminiowy ,ale wine tu ponosi krokowiec bo on reguluje przepustnicą a on z kolei jest regulowany komputerem a ten z kolei czujnikami a teraz co mogło paść że krokowiec fiksuje
  • #4
    tomala2301
    Level 14  
    A na Vagu co wskazuje , sprawdzałeś.
  • #5
    pawelc
    Level 22  
    kurcze jakbym miał vag-a to raczej juz bym zdiagnozował ,licze na to że ktoś spotkał się z takim samym problemem i naprowadzi mnie na właściwy trop,z tego co sie dowiedziałem mozna podłaczyc tester diodowy jak ktos wie gdzie i jaki tester podłaczyć to niech podpowie
  • #6
    hubi2006
    Level 10  
    mam podobny problem w seacie ibiza obroty wariuja podczas hamowania,
    zauwazylem ze jak zatkalem ta aluminiowa rure co zasyssa powietrze do silnika to troche sie poprawilo...\

    ma moze ktos kody bledow ...
    i jak zrobic najprosciej tester diodowy

    dioda + opornik?
  • #7
    pawelc
    Level 22  
    tak dioda+opornik 1kohm,w moim przypadku okazał się uszkodzony czujnik położenia przepustnicy
  • #8
    dpuzio
    Level 10  
    witam, mam seata toledo 1,6CL bez gazu 1992r. bez złącza diagnostycznego, obroty utrzymująsie przy 2000 na zimnym i ciepłym silniku,może mi ktoś podać kody błędów oraz jak zrobić tester diodowy i gdzie go podłalczyć ??
    dzieki za pomoc