Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II, 1,6 8V - kontr. awarii silnika i zał. wentylator

23 Sty 2006 08:55 4697 22
  • Poziom 14  
    Witam.
    Dzisiaj spotkałem sie pierwszuy raz zproblemem:
    -20°C odpaliłem silnik wszystko w jak najlepszym porzadku. Po około 4km jazdy, wczesniej auto trochę pracowało, zapaliła sie kontrolka awarii silnika,( nie wiem dokładnie jak sie nazywa ale chyba wiemy o którą chodzi) i jednoczesnie załączył sie wentylator chłodnicy. Wskaźnik temp nawet nie dygnął i leżał sppokojnie na swoich 80°C.
    Co może być przyczynąi jakie nieść konsekwencje.
    Niestey nie mogę na razie otworzyć maski bo cholera zamarzło wszystko....
    Może ktoś spotkał się już z podobnym problem?
    Karol


    Thank you from the mountain...
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 34  
    Proponuje podjechć do zczytania kodów. Skoro zapaliła się kontrolka to i zarejestrował się kod usterki. Tak będzie najprościej .
  • Poziom 14  
    Byłem teraz sprawdzić. Przekreciłem kluczyk w stacyjce i już bez zapłonu uruchamia sie wentylator. Wydaje mi sie żo to poprostu czujnik temperatury, ponieważ równieżwskaźnik temperatury osiąga max wartość, a kontrolka silnika pewnie sie świeci bo rozumie to jako przegrzanie silnika. Może tak być?

    pzdr.
  • Poziom 21  
    Witam
    Taka reakcja sterownika silnika sygnalizująca zbyt wysoką temperatura i załączenie wentylatora jest jak najbardziej prawidłowa a powodem tego może być jak zauważyłeś prawdopodobnie awaria czujnika temperatury.ale aby być tego pewnym należy bezwzględnie to zdiagnozować
    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Te modele mają zintegrowany sterownik zarządzający pracą wentylatora zamontowany w lewym nadkolu, niejednokrotnie dostaje się do niego woda a potem wszystko głupieje aż miło. podtrzymuje to co napisałem wcześniej.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 14  
    Witam,
    dzisiaj ponownie odpaliłem silnik, bardzo nierówno pracował na początku przez jakieś 5 - 10 minut. Do tego oczywiście pow chwili załaczył się wentylator ale wskaźnik temperatury silnika leżał na minimum, czasem drgał. bardzo dziwne zachowanie.
    Gdzie w bloku silnika jest umieszczony sam czujnik temperatury, po otwarciu maski nie mogę go znaleźć patrząc z góry?
    dziaij jadę to zdjagnozować, pochwale sie jak bedzie wiadomo co było powodem.

    Pzdr
  • Poziom 11  
    Mam Astrę G 2001 1.7Dti miałem problem z wentylatorkiem silnik zimny a moduł sterujący włączał mi na okrągło wentylatory elektryk szukał, sprawdzał Techem 2 patrzył pod nadkole oczyścił moduł i...... okazało się brak masy na czujniku temp. dał prosto od bloku z silnika i biega aż miło nie włączają się wentylatory sprawdź połączenia masy. Pozdro.
  • Poziom 14  
    Byłem w warsztacie.
    goście podłaczyli komputer i faktycznie, komunikat dotyczył czujnika temperatury, aktualnie wskazywał 147°C a po jego odłączeniu temperatura ta wynosiła -40°C. Czujnik okazał sie sprawny, podłaczyli inny, przedzwonili przewody i też wszystko ok.
    Powiedzieli mi że nie są w stanie usunąć tej usterki i że trzeba pojechaćdo Opla co by przeprogramowali sterownik, czasem to podobno wystarcza...
    niestety moze sie okazaćże trzeba będzie wymienić cały sterownik a wtedy to już koszty bedą pewnie niemałe..
    pzdr

    opel to kupa
  • Spec od samochodów
    Czyli jest tam silnki 16SZR te sterowniki padają.Opel kiedyś wymieniał je bezpłatnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przeprogramowanie odpada strata forsy.Padają przepusty między warstwami.
  • Poziom 16  
    miałem dokładnie tak samo w wakacje 2005:
    po zapaleniu silnika (ASTRA G -Z14XE 2001r) oba wentylatory chodziły na maxa a silnik gasł na wolnych obrotach, paliła się zółta kontrolka od awarii ukł. chłodzenia. pojechałem do elektryka samoch. który podłączył auto pod komputer (tech 2).
    komp. pokazywał właśnie temperaturę silnika ok minus 70 st.

    auto odebrałem za kilka godzin naprawione - koszt 200 zł.
    i pytam co było nie tak ?
    odp. uszkodzony komputer/sterownik czy jakoś tak

    Dodano po 3 [minuty]:

    opel to kupa[/quote]

    nie!!!!!
  • Spec od samochodów
    F5sko te objawy nie są takie same jak u cibie tu zapala się kontrolka diag. silnika nie układu chłodzenia.To są dwa odzielne układy ale ze sobą połączone.
  • Poziom 14  
    Rozumiem że dawniej opel wymieniał te sterowniki bezpłatnie i teraz już tego nie robi...:-)
    Zobaczymy, jutro jestem umówiony w serwisie Opla, moze tam chłopaki coś powiedzą.

    pzdr
  • Poziom 10  
    witam wiec Wekar nie jesteś sam wiem że to stary temat ale przy pierwszych mrozach w styczniu zaczeło sie też od tego że przekręcam kluczyk a wentylator na chłodnicy sie załancza ,nie wiedziałem to go odłączyłem ba a wczoraj w czasie jazdy zapaliła sie kontrolka i autko bez reakcji nie palnie poczekałem 5 minut i za pierwszym podejściem zapalił jak gdyby nigdy nic czujnik? nie wiem bo wskaźnik temp. pokazywał raczej prawde?pot na plecach jak pomysle o kosztach:cry: a jak wróciłem wczoraj tak 20 km zaparkowałem zgasiłem go to znów nie chciał zapalić ba a po 5 min. było ok?? wiem wiem warsztat:cry: a wczoraj też -15stopni
  • Poziom 14  
    sterownik nowy kosztuje 1400zl, ostatnio wymienialem jeden na taka usterke.
  • Poziom 14  
    Witam.
    Właśnie dzisiaj wróciłem z serwisu opla.
    Wieści nie najlepsze, dla mnie oczywiście Całkowity koszt naprawy z diagnozowaniem które odbyło się wcześniej wyniósł ciut ponad 2000PLN.
    Wymieniono sterownik silnika. Niestety dopiero na miejscu zapytano mnie o kod do immobilizer (nie wiem jak się to pisze poprawnie). Oczywiście nie sprawdziłem czy mam ten kod, może i mam, teraz nie jestem w stanie tego sprawdzić. W związku z powyższym musiałem wymienić immobilizer. Potem gość wprowadził nowy kod wybrany przeze mnie. Następnie musiał ten kod wprowadzić do kluczyka. Zrobił to i silnik odpalił jak powinien ale tylko dwukrotnie. Potem jak już wszystko gość poskręcał silnik nie chciał odpalić a kontrolka diagnostyczna migała. Ponownie więc podłączył TECH2 i powiedział że kluczyk stracił pamięć (transoptor czy coś takiego) i niestety muszę kupić cały nowy kluczyk co by to gówno które się uszkodziło przełożyć. A ponieważ nie miałem już nerwów, kazałem to zrobićbyke tylko działało. Nie wiem niestety, Mozę nabili mnie w butelkę, ale części wymienioe oddali.
    Teraz silnik działa i tym się pocieszam.

    Zestawienie kosztów:
    STEROWNIK.WTR.A-G X16SZR 1279PLN
    IMMOBILIZER C-C,A-G,V-B,O-B 309PLN
    KLUCZYK A-G, Z-A (CENTRALNY) 126PLN

    Oczywiście dochodzi robocizna i diagnostyka.

    Jeśli ktoś z was widzi że coś jest nie tak w tym wszystkim dajcie znać
  • Poziom 25  
    Transponder zgubił kod????????? Jakoś nie wieże że nagle go amnesta ogarneła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    myślę że diagnoza prawidłowa i naprawa poprawna (uszkodzenie klucza jako pechowy zbieg okoliczności jest możliwe), aczkolwiek zastrzeżenia miałbym co do konieczności wymiany immobilisera w związku z brakiem kodu. każdy autoryzowany serwis ma możliwość sciągnąć z fabryki taki kod na życzenie klienta - oczywiście za opłatą ( mniejszą niż nowy immo)
    pozdrawiam jarek
  • Poziom 14  
    jarek ma racje sciagniecie imo to ok120zl
  • Poziom 14  
    Koszt ściągniecia kodu to 220PLN w serwisie w którym byłem.
    Nie było jednak pewnośći że auto nei zsotało wyzłomowane we francji. Kupiłem je z jednym kluczykiem i zdaniem serwisy dlatego że podczas złomowania auta kluczyk tzeba oddać co by jakieś formalności pozałatwiać.
    Nie wiem na ile to mozliwe bo auto miało tylko uszkodzony zdeżak, lampę i naruszonąchłodnice.
    Pzdr
  • Spec od samochodów
    Muszę stanąć w obronie serwisu ale w jednej sprawie ,kluczyka.W Astrze 2 transpondery w kluczyku czasami nie dają sie powtórnie dopisać do innego immobilajzera.Miałem takie przypadki.Transponder raz wpisany nie dawał sie dopisać do drugiego autka.Takiego problemu nie było w Vektrze Corsie Astrze 1.
  • Poziom 14  
    Witam.
    Bardzo wszystkim dziękuje za pomoc i rady.
    Teraz silniczek pracuje jak wczesniej.
    Może post będzie przestrogą dla wszystkich nas. Zawsze pytać o kod do imobilaizera przy zakupie auta nie z salonu.

    pzdr
  • Poziom 1  
    Mam podobny problem. padł miernik temperatury,ale nic się nie dzieje poza tym że brak pomiaru. co to może być ?Pozdrawiam