Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

120mA kontra aku 60Ah w dieslu

janeckir 23 Jan 2006 17:49 2228 18
  • #1
    janeckir
    Level 11  
    Witam
    Problem dotyczy mojej corsy diesla. Tak wiec jeszcze,gdy panowaly plusowe temperatury po miesiacu od ladowania aku prostownikiem najzwyczajniej w swiecie rozladowywal sie. Ladowanie jest, aku wymieniony na nowy, a problem nie ustaje. Zmierzylem amperomierzem w trakcie calkowitej "bezczynnosci" samochodu uklady podtrzymania pamieci fabrycznego radia + centralki alarmu i centralnego zamka pobieraja lacznie 120mA. Po odlaczeniu centralek wynik to 90mA. Nalezy dodac, ze autko parkuje najdluzej 24h, a na zdrowym i naladowanym aku zapala na "dotyk". Pytanie jest takie czy ten pobor, ktory zmierzylem wystarczy do "ubicia" aku w przeciagu miesiaca???
    Pozdrawiam
  • #2
    tarzan107
    Level 20  
    Tym prądem rozładujesz sprawny, naładowany akumulator, o pojemności 60 Ah, w ciągu 500 godzin.
  • #3
    zibi70
    Level 18  
    Różne są teorie ,ale max. mieści się w granicach 40-50 mA.
  • #4
    janeckir
    Level 11  
    Wlasnie chodzi mi o okreslenie czy ten prad miesci sie w jakis normach:/ Widze, ze raczej nie i trzeba bedzie szukac ktoredy ucieka.
  • #5
    manim
    Level 19  
    pobór pradu masz ok ostatnio mój klient stwierdził w swoim autku to samo pobór pradu miał 100 mA i po3 tygodniach padł aku czyli generalnie wszystko w normie
  • #6
    janeckir
    Level 11  
    Czyli mam walniety aku?? Tak swoja droga jak juz do tego doszlismy to jest 3 aku od momentu kiedy problem wystapil:( Rozumiem, ze gdyby autko stalo non stop to przy takim poborze aku padnie, ale przeciez dzien w dzien gdzies jezdze. Do tego popadajac w paranoje podczas jazdy ograniczam poor jak tylko sie da - dmuchawa na minimum socjalne, 0 ogrzewania tylnej szyby, 0 radia!!!
  • #7
    Tommy82
    Level 41  
    MOze na za krotkich trasach jezdzis i to jest 40 % problemu a te 120 mA to tylko dobita
  • #8
    Gregor_PL
    Level 13  
    Sprawdz jakie masz ladowanie na klemach akumulatora powinno byc 14V no i nie powinno skakac, ja stawiam na walniety alternator! albo regulator napiecia kiedys mialem ten sam problem ladowal ale nie tak jak powinnien.
  • #9
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Zastosuj sie do rad kolegi Ggegora. Jesli codziennie jezdzisz autem to 120mA nie stanowi problemu. Mialem wiele podobnych przypadkow i diagnoza przewaznie ta sama- zbyt male ladowanie. Sprawdz jakie jest napiecie na klemach w czasie pracy silnika. Wszystko wskazuje na to, ze to napiecie jest zbyt male. 14,4 to wartoscc idealna, a jesli spada ponizej 14V to znaczy, ze musisz przyjrzec sie blizej alternatorowi. Regulator latwo bedziesz mogl sprawdzic przy pomocy zarowki i zasilacza regulowanego. Powinienes tez zwrocic uwage na jakosc polaczen kabli pradowych. Dlugosc tras ktore robisz tez nie jest bez znaczenia.... Pomysl, pomierz i daj znac.
  • #10
    janeckir
    Level 11  
    Chyba faktycznie cos sie dzieje z regulatorem napiecia. Zrobilem tescik: po ladowaniu aku prostownikiem przejechalem sie kawalek, tak aby podgrzac silnik i zeby swiece przestaly dogrzewac i po zmierzeniu napiecia bylo tylko 13,1V i przy zalaczniu kolejnych urzadzen spadalo do 12,xx. Pomiar powtorzylem kilkanascie minut pozniej i wszystko bylo w normie, czyli napiecie powyzej 14V. Badalem nastepnego dnia i tez bylo 14V.
  • #11
    jpserwis
    Home appliances specialist
    Ja w combo 1.7D isuzu mam podobny problem. Aku 70Ah ma 1 rok. Pojechałem z nim na gwarancji i stwierdzili, że jest dobry, ale był świeżo wyjęty z samochodu. Jak postoi całą noc to rano ledwo kręci. Trzy razy pokręce i silnik przystaje. Jak odpocznie aku 1 min to jeszcze da coś z siebie.
    Na kablach po 10 min ładowaniu (słabe kable) kręci dobrze, więc to chyba nie problem rozrusznika. Wyłączony pobiera 270mA (tylko podtrzymanie radia).
    Ładowanie ok 14V, przy włączonych światłach 13.8V. Rano przed odpalaniem napięcie na aku 12,5V. Na załączonych świecach ponad 11V, ale po drugim załączeniu świec już ok 10V. W intercarsie twierdzą, że jest dobry i jak się uprę to go mogą wysłać do producenta, ja sobię kupię nowy aku, ale jeżeli producent uzna że jest dobry to mi go oddadzą spowrotem.
    Jak dobrze sprawdzić to aku
  • #12
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Wyglada na to, ze regulator cos Ci fiksuje... Raz jest dobrze, raz zle... 13.1V to za malo aby akku byl w pelni doladowany. Radzilbym wymiane regulatora.
  • #13
    Mariiusz
    Level 15  
    prawdopodobnie szfankuje ci przekażnik grzania świec żarowych. lampka na desce nie jest odzwierciedleniem faktycznej pracy świec. gdy zgaśnie to jest sygnał że można kręcić rozrusznikiem ale jeżeli go nie włączysz to świece grzeją jeszcze jakiśczas. przekażnik uszkadza się przeważnie tak że świeczki chodzą w czasie jazdy a lampka nie świeci i właśnie w tym momencie masz spadki napięcia bo altek nie wyrabia przy tym obciążeniu a napięcie utrzymuje się w granicach 13.5 v bez innych odbiorników. oczywiście taka wartość ładowania nie posadzi aku od razu ale po jakimś czasie tak jak to jest w twoim przypadku. co do 120 mA - 30 to alarm , zamek jest ok ale 90 dla reszty to za dużo. sprawdż lampkę w bagażniku lub odłącz radio bo to ostatnie lubi pożerać .---powodzenia.
  • #14
    wahoo
    Level 20  
    Chcialem zadac pytanie zwiazane z tematem. Mam Poloneza Caro 1.6 Gli 95r. W srodku jest akumulator 70Ah. Sprawdzilem ladowanie i wynosi ok 14V przy wlaczonych swiatlach. Sprawdzilem pobor pradu podczas postoju przy wylaczonych wszystkich odbiornikach. Wynosi 300mA. Nie mam radia, centralnego zamka ani alarmu. Chcialem zapytac czy taki pobor pradu miesci sie w normie? Jak dlugo samochod moze byc nieuzywany zanim akumulator sie rozladuje calkowicie? Zastanawiam sie nad zamontowaniem glownego wylacznika pradu. Sadze ze jesli bede zostawial samochod nieuzywany na dluzej moglbym wylaczac prad i wtedy z akumulatora ni byloby zadnego poboru.Czy to dobry pomysl? Jesli tak to prosze o jakies rady co do wykonania.
  • #15
    Ireek
    Level 15  
    Wahoo jest to jednak moim zdaniem dozy pobor pradu. Proponowalbym posprawdzac gdzie jest taka uplywnosc pradu. Na poczatek odkrec przewod (Taki grubszy) od alternatora i sprawdz czy pobiera prad jezeli tak to masz walnieta jakas diode jezeli nie to jest OK, nastepnie sprawdz tak samo rozrusznik, potem posprawdzaj czy nie swieci lampka w bagazniku gdy jest zamkniety (Tak jak napisal Salem), ogolnie posprawdzaj wszystkie odbiorniki ktore moglyby pobierac prad podczs wylaczonej stacyjki.
    Pozdrawiam
  • #16
    wahoo
    Level 20  
    Do Ireek. Jesli mozesz to opisz mi dokladniej jak zmierzyc prad pobierany przez alternator. Jag mierze prad pobierany przez caly samochod to odpinam kleme i wpinam pomiedzy ja a akumulator amperomierz. A co zrobic zeby zmierzyc prad pobierany przez sam alternator? Jezeli okaze sie ze to alternator pobiera prad to znaczy ze zepsuta jest ktoras z diod a alternatorze? A moze regulator napiecia?
  • #17
    rafaltd
    Level 11  
    janeckir wrote:
    Chyba faktycznie cos sie dzieje z regulatorem napiecia. Zrobilem tescik: po ladowaniu aku prostownikiem przejechalem sie kawalek, tak aby podgrzac silnik i zeby swiece przestaly dogrzewac i po zmierzeniu napiecia bylo tylko 13,1V i przy zalaczniu kolejnych urzadzen spadalo do 12,xx. Pomiar powtorzylem kilkanascie minut pozniej i wszystko bylo w normie, czyli napiecie powyzej 14V. Badalem nastepnego dnia i tez bylo 14V.


    Pamiętaj, że przez pewien czas działa też podgrzewacz filtra paliwa i trochę też ciągnie prądu. Jakie masz radio w samochodzie?
  • #18
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Mowimy o zapalony aucie? bo jesli tak to zaden podgrzewacz obojetnie jakiego filtra nie moze pozerac calego ladowania... Na prawidlowo ladowanym akumie i przy zapalonym aucie musi byc napiecie w granicach 14V. Tymbardziej naladowanym prostownikiem. Z uporem maniaka bede obstawial zbyt male ladowanie...
  • #19
    Ireek
    Level 15  
    Witam Wahoo podpinasz sie tak samo jak to robiles z akumulatorem, odkrecasz grubszy przewod przykrecony nakretka (kluczykiem "10") do alternatora i wpinasz sie pomiedzy niego a zacisk. Prawidlowo miernik nie powinien pokazywac zadnej wartosci, jezeli jest cos nie tak to bedzie wskazywal jakas wartosc, wtedy sprawdzasz wszystkie diody i przy okazji caly alternator zeby uniknac ponownego wyjmowania, tak samo mozesz sprawdzic przy okazji rozrusznik, zdarza sie czasami ze bakielit zwegli sie pomiedzy stykami w elektromagnesie i jakis tam prad zacznie przeplywac w taki sam sposob mozesz sprawdzic kazdy tak zasilany odbiornik pradu w samochodzie, oczywiscie przy wylaczonym silniku i wyjetym kluczyku z stacyjki. Co do regulatora to mozesz jedynie sprawdzic ladowanie przy wlaczonym silniku pod warunkiem ze caly alternator jest sprawny, a robisz to tak: podpinasz woltomierz do akumulatora, odpalasz samochod i wlaczasz swiatla mijania lub drogowe i troszke przygazowujesz podczas tego napiecie wskazywane przez miernik nie powinno spasc ponizej 14 V, jezeli bedzie ponizej 13 V to jest uszkodzony regulator. Proponuje jeszcze poczytac o tym na Elektrodzie bo moge sie mylic.
    Pozdrawiam.