Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podgrzewacz zasysanego powietrza golf III

23 Sty 2006 18:33 5112 12
  • Poziom 10  
    Mam pytanie czy podgrzewacz zasysanego powietrza tzw. `jeż` znajdujący sie w kolektorze dolotowym i czujnik zasysanego powietrza który jest w zespole wtryskowym Bosch mono-motronic mają wpływ na odpalanie pojazdu w niskich temperaturach. Silnik zapala ale gaśnie i tak jest 5-6 razy. W ciepłym pomieszczeniu odpala od razu. Silnik to 1.6 benzyna Typ ABU .
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Witam
    Nie .Powodem prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik temperatury silnika i komputer dostaje złą informacje co powoduje że się tak zachowuje.Ale trzeba to zdiagnozować aby na 100% to stwierdzić.
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Tzn. chodzi konkretnie o czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik. Ten co jest wkręcony koło termostatu?
  • Poziom 12  
    A słyszałeś cos takiego jak samostart w sprayu?
  • Poziom 13  
    A po co samostart?Jeżeli wszystko jest ok z zapłonem i z wtryskiem + dobry akumulator, ładowanie,rozrusznik itd. to do auta wsiadasz i jedziesz.A czujnik temp do sterownika ma zdaje sie niebieski kolor.Sprawdź też czy ten "jeż" pobiera jakiś prąd.Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Witam.
    czarny -wskażniki i zegary
    niebieski- wtrysk ECU
    czerwony- wyłącznik jeża
    Pozdrawiam ,Andrzej.
  • Spec od samochodów
    "Jeż" musi być gorący ,po uruchomieniu można ręką sprawdzić czy grzałka grzeje.
  • Poziom 13  
    Przyb mrozach poniżej 20°C należy przekręcić kluczyk ipoczekać z minutę aby jeż się dobrze rozgrzał a akumulator wzbudził. Potem wyłanczamy zapłon i czekamy z 1 min na wzbudzenie akumulatora, potem powinniśmy bez problemy odpalić za 1 razem. Powodzenia
  • Poziom 10  
    dzięki wszystkim za porady będe sprawdzał
  • Poziom 13  
    nepek59:
    nie to że bym sie chwalił ale sie pochwale :) moj passat na monowtrysku stoi cała noc pod blokiem i w takie mrozy jak teraz (u mnie -23) pali bez kłopotu.Wsiadam, przełączam kluczyk,czekam aż cyknie przekaźnik pompy,kręce rozrusznikeim z 3 sek i silnik chodzi.Fakt - ciężko mu obracać wałem(gęsty olej - niby całosezonzwy) ale zapala.
  • Poziom 19  
    Ten czujnik temperatury powietrza przy wtrysku, ma takie same parametry jak niebieski czujnik temp. cieczy.
  • Poziom 10  
    nepek59 napisał:
    Przyb mrozach poniżej 20°C należy przekręcić kluczyk ipoczekać z minutę aby jeż się dobrze rozgrzał a akumulator wzbudził. Potem wyłanczamy zapłon i czekamy z 1 min na wzbudzenie akumulatora, potem powinniśmy bez problemy odpalić za 1 razem. Powodzenia

    Niestety tego sie nieda zrobić bo przekaźnik do jeża załącza prąd dopiero po odpaleniu silnika. Cewka w przekaźniku dostaje prąd z pinu 28 tylko wtedy jak silnik pracuje ( rozbierałem cały przekaźnik) Po przekręceniu kluczyka nie ma napięcia na czarnym kablu idącym do jeża.
  • Poziom 10  
    zamykam temat wszystkiemu winien był przetwornik halotronowy. Dzieki wszystkim .