Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migająca kontrolka ładowania

23 Sty 2006 18:51 23657 12
  • Poziom 14  
    Ostatnio tzn. od tygodnia zaczęła mi mrugać kontrolka ładowania w MK II 1.6 D.Zaraz po zapaleniu świeci ciągłym światłem,lekko nacisnę na gaz i gaśnie czyli OK.Ale później miga (żaży nieregularnie) niezależnie od obrotów.Czy na wolnych obrotach,czy w czasie jazdy-miga.Wystarczy że włączę jakikolwiek odbiornik prądu i przestaje migać a po wyłączeniu odbiornika znowu miga.Ładowanie jest chyba dobre bo akumulator cały czas jest pełny a napięcie ładowania wynosi stale 13,8 V.Wszystkie styki są czyste.
    Czy ktoś wie co to może być ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Sprawdz ladowanie na klemach powinno byc 14 V i nie skakac prawdopodobnie uszkodzony regulator napiecia albo koncza sie szczotki
  • Poziom 14  
    MK II to jest Golf II.
    Napięcie ładowania jest jak najbardziej w porządku.Ma 13,8 V ( czyli książkowe) i nie "skacze".Regulator jest nowy tak samo jak szczotki i wirnik.
  • Poziom 10  
    Ja miałem coś podobnego w Oplu, długo jeździłem i akumulator wytrzymywał także napięcie było książkowe a jak mi się znudziło to miganie to pojechałem do elektryka i okazało się że padły diody . Po wymianie wszystko gra ( przynakmniej na razie)
  • Poziom 11  
    alternator jest zalany albo wodą albo olejem lub któraś z diód ma zimny lut
  • Poziom 2  
    jeśli ładowanie jest prawidłowe to proponuje sprawdzić diałanie kontrolki a konkretnie to co nią steruje
  • Poziom 14  
    A co konkretnie nią steruje ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Sprawdź naciąg paska alternatora. Napięcie 13,8V jest wystarczające do prawidłowedo ładowania akumulatora, ale może być za niskie dla progu zadziałania kontrolki, przyczyną mogą być również diody
  • Poziom 10  
    Moim zdaniem najpierw regulator i szczotki. Mówisz, że nowy ale może nie do końca sprawny? Sprawdź czy szczotki się nie przywieszają i jak siadają na pierścienie.

    Po drugie, Dokładnie skontroluj diody. Bardzo dokładnie je obejrzyj, może któraś jest pęknięta?

    Miałem podobną awarię i to były diody.
    pozdro.
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Sprawdź naciąg paska alternatora. Napięcie 13,8V jest wystarczające do prawidłowedo ładowania akumulatora, ale może być za niskie dla progu zadziałania kontrolki, przyczyną mogą być również diody
    napewno wiesz o czym piszesz???
  • Poziom 14  
    Sprawa się wyjaśniła u elektryka samochodowego.Okazało się,że to jednak regulator,mimo ze nowy.W sklepie powiedzieli że to na pewno moja wina (ciekawe,ale machnąłem ręką).Założyłem następny i działa normalnie.Diody były w porządku.
    Dziękuję za podpowiedzi.
    Zamykam.