Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez - monowtrysk - bosch - wysokie obroty

24 Sty 2006 17:21 3633 7
  • Poziom 25  
    Witam,
    Proszę zeby ktoś mi cos doradził bo kazdy mechanik chce naprawiac i wymieniac cos innego a najlepiej wszystko w moim polonezie.
    Problem polega na tym ze samochod po odpaleniu wchodzi na 1500 obrotow (ssanie) i przez jakis czas (do nagrzania silnika) utrzymuje sie na tym poziomie.
    Po nagrzaniu obroty zaczynaja falowac - tzn raz jest 1200 pozniej 1300 a jeszcze pozniej potrafi dojsc nawet do 2000. i tak juz jest caly czas... obroty nie zejda na 900-1000 tak jak powinno normalnie byc. Dlaczego?
    Jade samochodem - silnik ma temp okolo 70 stopni, zatrzymuje sie - obroty faluja tak jak pisalem wyzej i zamiast spasc do okolo 1000 i trzymac na wolnych to on trzyma okolo 1700 obr/min.
    Regulator napiecia wymieniony wiec to na pewno nie to.
    Prosze o porade bo mechanik to by najchetniej wymienil caly silnik.
  • Poziom 11  
    A moze to silniczek krokowy?on jest odpowiedzialny za ustrzymanie stalych obrotow,a dzieje sie to na gazie czy na benzynie?
  • Poziom 21  
    Dokładne czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego(w przypadku zabrudzenia) pomaga.
  • Poziom 25  
    takie objawy wystepuja na benzynie.
    Mowisz czyszczenie silniczka krokowego - czy moge to wykonac samemu ... jestem elektronikiem ale raczej dwoch lewych rąk nie mam.
    I jeszcze jedno pytanie - w ktorym miejscu jest ten silniczek i jak sie dobrac do przepustnicy? - wyczyszcze to i wkrece spowrotem moze pomoze a jak nie to bede pisal ...
  • Poziom 17  
    Witam ! Przydałoby sie podpiąć autko pod tester - zobaczeć co ma w błędach. Objawy faktycznie wskazują na usterkę silniczka krokowego ( przykręcony na trzy imbusy chyba 4 do monowtrysku dochodzi do niego złącze czteropinowe ) . Jednak polecam zobaczyć testerem w pamięć usterek.
  • Poziom 21  
    Przepustnica i silnik krok.jest między filtrem powietrza a silnikiem .Linka gazu dochodzi do przepustnicy.
  • Poziom 25  
    To chyba moze być cos z przepustnica - mianowicie nie zawsze,ale kilka razy zdarzylo mi sie (sprawdzajac dzisiaj samochod po Waszych odpowiedziach) ze obroty silnika spadaly i ustalaly sie na około 1100 obrotów w momencie kiedy pod pedał gazu włozylem stope i podciagnalem pedal do gory. po tym zabiegu pusciem pedał gazu do pozycji spoczynkowej. Wtedy to własnie obroty pprzestały falowac i utrzymywały sie na 1100 obrotów. Czy w takim przypadku odkrecac ta przepustnice czy moze linke popuscic? co radzicie i jesli to mozliwe prosze o opis praktycznego rozwiazania problemu - tzn gdyby ktos mogl napisac ktora srubka pokrecic i jak zeby bylo dobrze i jak dlugo krecic zeby czegos innego znowu nie rozregulowac....itd.
  • Poziom 17  
    Na wolnych obrotach linka gazu powinna mieć lekki luz - regulacja dwie nakrętki na klucz 13 ( o ile mnie pamięć nie myli ) . Jednak na tym się chyba nie skończy . Wypadałoby też sprawdzić czy na wolnych obrotach zderzak przepustnicy zamyka zestyk wolnych w silniczku krokowym - mikrowyłącznik.Jednak nadal twierdzę podjedź na tester i niech ktoś z doświadczeniem określi parametry systemu benzynowego. Koszt takiej diagnostyki to ok. 40,00 pln ( bynajmniej w Bydgoszczy ) a może faktycznie okazać się to drobiazg .