Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Magistrala CAN-BUS

imnothep 07 Maj 2003 00:13 9761 4
  • #1 07 Maj 2003 00:13
    imnothep
    Poziom 11  

    Witam! zachciało się mi założyć do mojego Passata licznik z komputerem pokładowym. Wszystko przebiegło pomyślnie do momentu kiedy uruchomiłem auto. Dużo funkcji licznika działa ,ale obrotomierz stoi w miejscu , kontrolka ciśnienia oleju pokazuje totalne bzdury.Okazało się że nowy licznik potrzebuje skrętki CAN z komputera sterującego wtryskiem ,a mój sterownik nie posiada takiego wyjscia. Wobec tego mam pytanie czy ktoś z forum posiada schematy sterownika MOTRONIK do Passata 1.8 , 1.8 Turbo od 1997 roku , który posiadłałby wyjścia CAN. Może ktoś zna jakiś sposób na obejście tego problemu w samym liczniku,tak aby ten zwyczajnie bazował na pinach starego licznika. Nie bardzo rozmumiem potrzeby stosowania CAN-BUS-a w liczniku skoro stary chodzi bez tego cuda, a wszelkie sygnały są zawarte w istniejącej instalacji. Pozdrawiam wszyskich z forum

    0 4
  • #2 27 Kwi 2005 18:09
    Ksaweri
    Poziom 10  

    Mam identyczny problem. Jeśli ktoś kompetentny wie cos na ten temat będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

    0
  • #3 27 Kwi 2005 20:23
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    To jest chyba trudne do obejścia bo obok mamy wegfahrspeere.Wynika ze schematu.

    0
  • #4 28 Kwi 2005 15:40
    MarioRz
    Poziom 18  

    w samochodach sieć CAN-BUS zastosowano poto aby można było informować wiele sterowników jednocześnie o zaistniałych sytuacjach np po przekroczeniu pewnej prędkości zamyka się centralny zamek, radio podgłasza się w miarę przyspieszania podczas wypadku załączenie świateł awaryjnych ,nawet poinformowaniu o tym włąściwych służb a co najważniejsze to zminimalizowanie okablowania w samochodzie . Myślę ze lepiej daj sobie z tym spokój bo musiałbyś jeszcze wymienić sterownik silnika a zaraz po tym ABS i jeszcze inne , no chyba że naprawdę chcesz dopasić swojego Paska w takie bajerki to teoretyczniei praktycznie jest to do zrobienia.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 19 Mar 2012 11:31
    sojkis
    Poziom 9  

    witam
    mam podobny problem z magistrala can-bus od hamulca ręcznego w passacie b6 (3c) 1,9tdi sedan, jest to anglik po przekładce. Jak częściowo zacznę rozbierać samochód czyli wyłącznik od esp, climatronic (dojście do sterownika od hamulca) to zdarzy się ze ręczny zadziała. Jak go poskładałem po przeróbce to ręczny działał przez jakiś czas, potem uszkodziło silnik w hamulcu z lewej strony. Silnik został wymieniony i na wyłączonym zapłonie potrafi załączyć ręczny (zamyka i otwiera). Kupiłem nawet inny moduł od hamulca ręcznego i dzieje się to samo. Zastanawiam się na podłączeniem abs <-> moduł od ręcznego. Wyczytałem, że jest tam prywatna linia CAN i może jest gdzieś uszkodzona. Postanowiłem jeszcze raz rozebrać całą deskę oraz częściowo zdjąłem izolację tak aby dostać się do przewodów w poszukiwaniu braku komunikacji. Sprawdziłem miernikiem stan 2 przewodów can pomiędzy hamulcem a modułem od abs. Przewody były ok. Zaizolowałem całość, poskładałem deskę i hamulec zadziałał oraz czujniki dało się ustawić g200, g201 oraz g251. Radość moja trwała do dziś rano. Znowu to samo czyli brak hamulca. Jak nacisnę na przycisk to na szafie pojawia się czerwony (!) i gaśnie jak puszcze.

    Jak sprawdzić komunikację can od abs do hamulca. Wiem, które to są przewody, ale jakie mają mieć napięcia i w którym momencie. Inny sposób na sprawdzenie tej linii. Dzieje się tak na 2 modułach. Komunikacja powraca jak porozbieram częściowo samochód i potem go poskładam. Czy może coś robić zakłócenia na linii can. Jeżeli tak to jak to sprawdzić miernikiem. Oscyloskopu nie posiadam.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo