Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CITROEN XSARA 1, 1.9TD 98r. - dmuchawa działa na full

26 Sty 2006 15:00 8796 9
  • Poziom 11  
    Witam,
    W czasie mrozów uszkodziła się regulacja dmuchawy w mojej cytrynie. Posiadam wersję z klimatyzacją. Regulacja posiada 6 położeń: Auto, 0 (zero) i 4 dodatkowe położenia.
    1. Położenie "Auto" automatycznie dobierało prędkość wentylatora dmuchawy w zależności od panującej w aucie temperatury.
    2. Położenie "0" wyłączało wentylator dmuchawy niezależnie od panującej w aucie temperatury.
    3. Pozostałe 4 położenia działały tradycyjnie - im mniejsze położenie (1) tym wentylator pracował wolniej (w 4 położeniu pracował na maksymalnych obrotach).
    Dodam, że pozostałe pokrętła (regulacja temperatury i kierowania strumienia powietrza na szybę, nogi itd.) działają prawidłowo. Niczego nie przekręcałem przez siłę. Nie zauważyłem jakiegoś obluzowania pokrętła regulacji obrotów czy też innych wyglądających na mechaniczne uszkodzenia.
    Problem polega na tym, że niezależnie od położenia regulacji obrotów (wszystkich 6) wentylatr pracuje na maksymalnych obrotach niezależnie czy w międzyczasie reguluję i przestawiam pozostałe pokrętła czy też nie. W sobotę mam zamiar się nad tym pochylić, niemniej jednak jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem proszę o wskazówki.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    a tam zaraz regulator , moze przełacznik nawlił i zwiera na 4 przełączeniu lub przycisk ,
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    tak jak pisał kolega tranzystor w peugotach też stosuja taki wynalazek acz kolwiek spotkałem też moduł oparty o 3 cewki wygladające jak grzałka i 4 bezpiecznik temperatury sa tez dwa miejsca lokalizacji blisko wentylatora i prawi przy chłodniczce grzejacej wnetrz auta
  • Poziom 12  
    prawdopodobnie ulegl uszkodzeniu bezpiecznik opornicy wentylatora z reguly umiejscowiony jest kolo wentylatora(bezpiecznik trzeba wgrzac)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy to ważne, ale może pomoże określić z jakim rodzajem regulacji mamy do czynienia.
    Podczas obracania pokrętła regulacji prędkości nawiewu, wyczuwalne są 3 główne położenia (AUTO, 0 i ostatnie położenie (max)). Kręcąc od 0 (głównego położenia) zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, trafiam na kolejne położenie "AUTO" bez wyczuwania pośrednich stanów. Kręcąc dalej (z położenia "AUTO") w stronę maksimum - do momentu uzyskania max (głownego położenia) wyczuwalne są bardo drobne przeskoki (tak jak mamy np. w potencjomentrach regulacji głosu w urządzeniach RTV).
    Pozdrawiam i proszę Was o kolejne rady, bo w aucie huczy, że hej.
  • Poziom 11  
    Jestem po akcji szukania przyczyny opisanego uszkodzenia. Uszkodzonym jest co najmniej jeden z dwóch elementów wyglądających na tranzystory. Są one umiejscowione (przynitowane) na radiatorze przykręcanym w dmuchawę. Jeden z nich ma ewidentne zwarcie pomiędzy złączami a drugi zachowuje się jak tranzystor PNP (tak, niestety PNP) z diodą zabezpieczającą - byłem z tymi elementami w serwisie. Szukali w katalogach i nie mogli znaleźć takiego dziwadła. Może ktoś wie gdzie na 100% można kupić taki tranzystor (ew. zamiennik), tj. FW26025A1 M0348 (wyprodukowany w Malezji).
  • Użytkownik usunął konto