Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia 1.4 2002 łapie błedy na gazie

26 Sty 2006 15:40 4022 12
  • Poziom 11  
    witam problem jak wyżej.wykasowanie błedów a po pewnym czasie (ok.2-3 tyg.) fabia ma problem z zapalaniem na benzynie na gazie ok. wykazuje błąd ubogiej mieszanki paliwowej.instalacja gazowa maxi lambda plus emulator protec.może ma ktoś opis pinów komp. sam. moze da się podpiąć reset memory?dzieki
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 18  
    Bład jest w obwodzie sondy lambda - albo skopany emulator albo padla sonda. Komputer zapisuje wszystkie bledy sondy w pamieci i dochodzi do pewnego momentu ze jest ich z duzo.
  • Poziom 19  
    najlepiej zapiac miernik i sprawdzic jak pracuje sonda na benzynce i na gazie ew wyregulowac gaz
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 11  
    tylko czy załolżenie reset memory w tym samochodzie jest mozliwe?na gazie samochód pracuje prawidłowo a na benzynie sonda wykazuje nonstop ubogą mieszankę (zmana czasów wtrysku paliwa?) . może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. dodam iż komputer gazowy był już podmieniany.
  • Poziom 21  
    dobra ale po pierwsze :

    mierniczek w dłoń i co wychodzi z sondy i trafia na sterownik sterownik?

    ma gazie będzie ok bo sterownik zamiast sondy ma sygnał z emulatora

    na gazie najczęściej tak padają sondy że leżą na "ziemi" (gnd), wymieniłem w ostatnim czesie kilka tak walniętych, sterownik widzi ubogo
  • Poziom 10  
    witam powiem ci co masz zrobić i napewno poskutkuje , rozgrzany silnik przełącz na benzyne i zdejmnij wtyczkie z jednego wtryskiwacza obojętnie który na okolo 20 sekund silnikbędzie pracował na 3 cylindry, założ wtyczkie i będzie ok.
    pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    piotrturkoniak napisał:
    na gazie samochód pracuje prawidłowo a na benzynie sonda wykazuje nonstop ubogą mieszankę (zmana czasów wtrysku paliwa?) . może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. dodam iż komputer gazowy był już podmieniany.


    Myślę, że to "normalny" objaw. wskazania sondy na gazie są inne niż na benzynie i sterownik benzyny adaptuje się do tych wskazań (uczy się ich) i po przełączeniu na benzynę stosuje te nastawy do benzyny i zmienia skład mieszanki. Pomaga reset sterownika silnika, ponieważ wraca do ustawień początkowych czyli fabrycznych.
    Moim skromnym zdaniem należy wykalibrować odpowiednio sterownik do gazu, a w zasadzie część odpowiedzialną za emulację sondy lambda. I tak ustawić , aby sygnał emulacji był jak najbardziej zbliżony do sygnału na benzynie. Należy ustawić parametr czasu symulacji sondy lambda ( w sterowniku Lecho nazywa się to TH i TL. Należy zmierzyć czas sumulacji przy bogatej i ubogiej mieszance na benzynie i po skróceniu ich o połowę wpisać do sterownika od gazu.
    W praktyce ja osobiście wpisywałem różne ustawienia i obserwowałem co się dzieje z kontrolką check engine( przy nieprawidłowych nastawach się zapala) teraz obserwuję jedynie zapalanie się kontrolki po jeździe ponad 4000 obrotów silnika przez dłuższy czas, czyli bardzo rzadko.
    Jest to żmudna czynność i podejrzewam, że twój gazownik szybko straci cierpliwość, dlatego lepiej zaopatrzyć się w kabelek do komputera i wziąść sprawę we własne ręce.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    dziekuje za podpowiedzi .posprawdzam i dam znac jak sie sytuacja unormuje.dzieki
  • Poziom 10  
    zrobiłem jak proponował mr robi i poskutkowało (tylko dlaczego?) może ktoś wie
  • Poziom 23  
    piotrtur napisał:
    zrobiłem jak proponował mr robi i poskutkowało (tylko dlaczego?) może ktoś wie


    ECU zanotował bład wtryskiwacza i przeszedł w tryb awaryjny i ma gdzieś odczyt z sondy lambda, bo podstawił sobie wartość domyślną. :-)

    Według mnie masz źle ustawiony sygnał emulowany, fabia potrzebuje dokładnego odwzorowania tego sygnału, tak jak ktoś wcześniej napisał.
    Ja miałem też problemy z benzyną po kilku tysiącach na gazie, bo gazownik niewiele się znał i po prostu tylko podłączył i miało działac. Ja mam BRC blitz a więc prymitywną instalkę, ściągnałem sobie serwisówkę i sam ustawiłem i jak na razie po 35 tys. km super chodzi i na gazie i na benzynie.

    Emulacje ustawiasz podlaczajac sie pod sondę lamba albo woltomierzem (zakres 1V) albo wskaznikiem na diodach. Uruchamiasz silnik i przelaczasz na gaz, obserwujesz wskazanie lambdy, powinna oscylowac. Po kilku minutach przelaczasz na beznyne, napiecie powinno byc sekunde bliskie 1V (mieszanka bogata) ale za chwile powinno oscylowac. Jak jest stale 1V albo 0V to trzeba zmienic czas przebiegu, ja to regulowalem płynnie potencjometrem. Poprawnie wyregulowana emulacja jest wtedy jak po przelaczeniu z gazu na benzyne napiecie z sondy zmienia sie oscylacyjnie.
  • Poziom 11  
    no niestety poskutkowało na krótko. może ktos zna optymalny czas emulacji sondy lambda jaki nalezy wpisać w tym modelu samochodu aby sterownik nie łapał błedu?
  • Poziom 13  
    poszukaj sobie dobrego gazownika jeżeli nie potrafisz sam, a jeżeli chodzi prace silnika na benzynie to odłącz klemy od akumulatora na chwile ( około 2min) załóż je spowrotem i bedzie chodził poprawni. Poprostu komputer ECU wczyta ustawienia fabryczne. ale oczywiśći problem po kilku tys km wruci poniewaz masz do bani emulator pomysl nad lepszym komputerem do gazu! Autronika lub Bingo lub LandiRenzo

    Pozdrawiam! :)
  • Poziom 21  
    mr robi mial racje,w fabii na gazie tak sie dzieje. Przycieraja (przypychaja sie )wtryskiwacze .Sciagajac wtyczke z jednego z nich na chwile wzrasta cisnienie na listwie i przepychaja sie,najlepiej sciagaj po dwa :). Wydaje mi sie ,ze jezdzac na gazie raz na jakis czas trzeba przegonic samochod na benzynce.