Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

napiecie na [acc], [zaplon], [start rozrusznika]

element 27 Jan 2006 07:29 16190 19
  • #1
    element
    Level 11  
    WITAM

    Na schemacie mojego alarmu (exus v3100) stacyjka ma 5 pozycji,
    ja musze podlaczyc do centralki alarmowej pozycje 3,4,5

    opis stacyjki na schemacie alarmu:
    1) lock
    2) off
    3) acc (wyjscie ACC)
    4) on (wyjscie zaplonu)
    5) start (wyjscie startu rozrusznika)
    ------------------------------------------

    Gdy u mnie w samochodzie kluczyk od stacyjki przekrecam w prawo zaswiecaja sie kontrolki, po czym czesc z nich gasnie, rozumiem ze to jest pozycja zaplon i przwod numer 4 ma dostac +12v, przekrecam kluczyk dalej samochod odpala, czyli przewod numer 4 ma nadal +12 oraz pojawia sie +12 na przewodzie numer 5, ja kluczyk puszczam on sie cofa czyli przewod numer 4 ma nadal +12v a na przewodzie numer 5 znika napiecie.

    Ale co to jest acc i jak zmienia sie na nim napiecie???
    Czy ono pojawia sie przy zaplonie, po czym znika przy starcie rozrusznika????
    Jak mam podlaczyc przewod numer 3, zakladajac ze u mnie w samochodzie nie znajde pozycji acc???
  • #2
    fredol
    Level 12  
    Zamieść skan schematu autoalarmu.I podaj markę samochodu.Postaram ci się pomóc.A tak na marginesie w większości cenntralek potrzebujemy "stabilnego +12V",ACC + 12V (po przekręceniu stacyjki) i oczywiście masy.Wszystko to znajdziesz nie koniecznie w stacyjce.Nie polecam manipulowania przy stykach stacyjki, możesz pomylić wyprowadzenia.Ale zaznaczam że wolałbym zobaczyć schemat alarmu.Wtedy pogadamy.
  • Helpful post
    #3
    damkoz
    Level 19  
    ACC jest to takie wyjście które bez uruchamiania w pozycję zapłonu włacza niektóre urządzenia np radio, zegarek itp jeśli instalacja jest seryjna acc szukać możesz najłatwiej w okolicy radia. Zależy od samochodu ale w 90% aut napiecie na acc pojawia się przy pierwszej pozycji przy przekręceniu kluczyka (wówczas puszcze blokada kierownicy) i zanika w momencie uruchamiania rozrusznika po puszczeniu kluczyka poowraca.
    Po opisie domyślam się że twój samochód to jakis japoniec lub koreaniec więc będzie tak jak pisze.
  • #4
    swirk
    Level 17  
    WEZ MIERNIK w reke on prawde Ci powie.. nie porzejmuj sie rzadnymi napięciami on acc czy innymi, do alarmu potrzebujesz stale napięcie (wyjmij kluczyk i sprawdz na ktorym grubym przewodzie idacym do stacyjki jest 12V), drugie napięcie, które Ci bedzie potrzbne to postacyjce (po przekreceniu stacyjki w pozycje zaplon - zapalone kontrolki) na jakims przewodzie pojawi sie napięcie.. ale uwaga.. nie moze ono zanikac w momencie kręcenia rozrusznikiem. To sa dwa najprostrze przewody do podlaczenia alarmu, reszta bedzie trudniejsza, bo chyba kolega jeszcze nie podlaczl alarmu. napisz jak koledzy pisza wszystko co wiesz o aucie, rok, silnik, marka, itp
  • #5
    element
    Level 11  
    wielkie dzieki damkoz - przewodu bede szukal, ale przy stacyjce a potem w skrzynce (radio sam podlaczylem i nie podlaczylem nic pod acc w radiu)

    Cale szczescie - nie jest to ani japoniec, ani inny "cod techniki", to passat w policyjnej budzie z silnikiem 1.8 na wielopunkcie.(tak na marginesie, w autoryzowanym serwisie vw nie maja do niego ksiazki serwisowej,...)

    Quote:
    Nie polecam manipulowania przy stykach stacyjki...

    zgadzam sie calkowicie, ale swiat do odwaznych nalezy (przy zabawie z poprzednim alarmem odpalilem sobie silnik z przewodow - chociaz wiecej nie bede - bo mi przewody przytopi :D)

    Quote:
    Zamieść skan schematu autoalarmu

    chetnie zamieszcze, troche mi to zajmie, narazie wiem ze dwa wyjscia na krancowki sa pomylone
    (na pilocie z LCD pojawia sie inny symbol niz powinien)

    Quote:
    w większości cenntralek... /////nie porzejmuj sie rzadnymi napięciami on acc czy innymi, do alarmu potrzebujesz...

    opis podlaczenia pod stacyjke staralem sie w miare czytelnie zamiescic
    alarm jest specyficzny, bez odpowiedniej sekwencji napiec na podlaczenia pod stacyjke jak rowniez, hamulec, lampke oleju, krancowek,... w odpowiednim czasie - nie zadziala funkcja odpalania silnika samochodu z pilota

    Quote:
    ,reszta bedzie trudniejsza...

    reszta (czyli dokladnie jeszcze 30 przewodow i antena) jest juz rozpracowana :D
  • #6
    neokreska20
    Level 14  
    Witam wszystkich

    Mam problem właśnie z odpaleniem zdalnym. Wmoim samochodzie też nie można znaleść pozycji ACC (Fiat Tipo) jest jedynie OFF, ON i Start.
    Podłączyłem pozycje ACC i ON ze schematu razem ale nie dało to żadnego rezultatu. Czy ktoś zna rozwiazanie tego problemu? Jak to wszystko podłączyć żeby auto dało się odpalić zdalnie.
  • #7
    damkoz
    Level 19  
    napisz co to za zdalne odpalanie, a jeszcze lepiej załącz schemat, z tego co kojarze w takim przypadku acc nie podłączasz ale to się trzeba upewnić
  • #9
    damkoz
    Level 19  
    Ja bym sprawdził czy będzie działało jak acc nie podłączysz wogule. Z tego co widze to jest to wyjscie acc a nie wejscie tak więc tam się pojawia +, w procedurze rozruchu a w zwiazku z tym jezeli w stacyjce takiego wyjścia nie ma nie musiosz tego podłączać.
  • #10
    neokreska20
    Level 14  
    sprawdziłem
    alarm działa wzorowo wszystko jest OK ale procedura startu się nie powiodła zarówno bez podłączonego kabla ACC jak również z ACC zmostkowanym z ON. Już nie mam autentycznie pomysłów jak rozwiązać ten problem.
  • #11
    damkoz
    Level 19  
    Coś z tym startem musisz mieć nie tak, jeżeli stacyjka nie ma wyjscia acc to powinno i musi działać bez podłączenia tego przewodu. Spróbuj opisać jak wygląda przebieg procedury odpalania i który etap przebiega nie prawidłowo.
  • #12
    Perelka
    Level 15  
    Po pierwsze opisz ile masz przewodów przy stacyjce, i czy po włączeniu zapłonu napięcie pojawia się tylko na jednym czy na więcej przewodach.
    Jak na więcej to na którymś z nich powinno zniknąć napięcie po przekręceniu na rozruch - to będzie ACC.
    jeżeli pojawia się na jednym to również proponuję nie podłączać tego ACC

    Po drugie czy w ogóle po wyłączeniu zapłonu przy zapalonym silniku silnik pracuje nadal? warunek - nie naciskasz na pedał hamulca podczas gaszenia silnika To jest naistotniejszy warunek aby odpalić z pilota. silnik zgaśnie dopiero jak zamkniesz drzwi. Jeśli po wyjęciu kluczyka silnik nie pracuje nadal to znaczy że alarm nie wie że silnik pracował zatem:

    Po trzecie czy masz pewność że dobrze podłączyłeś przewód od kontroli pracy silnika (kontrolka oleju, ładowania)? W Golfie 3 mam dwa czujniki z czego jeden załącza do masy jak silnik ma ciśnienie a drugi rozłącza od masy jak ma ciśnienie. Sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu jest jakieś napięcie na przewodzie o którym piszę... potem sprawdź czy jest na nim napięcie jak uruchomisz silnik. W instrukcji wyraźnie napisano by podłączyć ten przewód dokładnie tam gdzie pojawi się napięcie po uruchomieniu silnika. Sprawdzaj to miernikiem nie próbówką bo napięcie może być przez jakieś opory i żaróweczka nie zaświeci a miernik pokaże że napięcie jest.

    Po c zwarte jeśli wyżej wymienione kwestie masz OK to opisz co się dzieje jak podajesz polecenie odpalenia z pilota...
    Czy załącza stacyjkę czy w ogóle podejmuje próbę rozruchu...

    Ja mam zamontowany ten alarm w Golfie 3 i wszaystko jest dobrze i sam podłączałem. Skoro masz VW to może kolor przewodu czujnika być taki sam czyli niebiesko-czarny (drugi czujnik ma przewód żółty, a jest jeszcze zielono-czarny ale to chyba do temperatury oleju).
  • #13
    a1cygan
    Level 12  
    właśnie mnie również chodzi gdzie podłączyć przewód od ciśnienia oleju bo wiadomo że w vw kontrolka mryga. kolejną rzecza jest to co zrobic z kabelkiem od acc połączyć go razem z kabelkiem wyjścia zapłonu
  • #14
    element
    Level 11  
    problem rozwiazany i wszystko dziala jak powinno
    (chociaz w alarmie nie przewidzieli paru bajerow dla mnie ;))

    sekwencja napięć z alarmu przy rozruchu silnika:
    1.zapłon +12V, ACC +12V
    2.ACC brak, rozrusznik +12V
    3.rozrusznik brak
    4a).gdy odpali zaczynaja mrugac kierunki do momentu zgaszenia silnika
    4b).gdy nie odpali - zapłon brak, chwile oddechu i od nowa

    Podlaczenie ACC nie jest wymagane do dzialania alarmu (a moze sie przydac do czego innego np.rozbrojenie immobilizera itp.)
    ACC jest to tzw.drugi zapłon po stacyjce i uzywany jest do np.dmuchawy powietrza, szyberdachu, elektrycznych okien.
    "wejscie lampki oleju" podlaczamy nie do lampki ale do czujnika.
    Po rozbrojeniu alarmu impuls na "dach w cabrio" nie dezaktywuje funkcji "automatycznego uzbrojenia".

    ------------------------------------------
    Ale problem dopiero sie zaczyna, gdy ktos widzi samochod, w ktorym silnik sam sie odpala.
  • #15
    maczoo
    Level 11  
    Witam!

    Czy ktoś próbował podłączać zdalne uruchamianie w Oplu starszej generacji 1989-1997 - konkretnie chodzi o Vectra A/Calibra - ale Corsa B i Astra ma taki sam schemat stacyjki. Podłączyłem zgodnie ze schematem i niestety - rozrusznik kręci - ale w tym samym czasie znika napięcie na układzie zapłonowym (kontrolki gasną). Gdy podaję napięcie na przewód brązowy podczas gdy rozrusznik kręci to silnik startuje. Próbuję dojść jak to rozwiązać ale bezskutecznie jak do tej pory.
  • #16
    xwit
    Level 33  
    Zanika ci plus po stacyjce.Zobacz czy na czarnym kablu'zakładam,że wiesz którym, nie znika napięcie.A dobrze resztę podłączyłeś?
  • #17
    damkoz
    Level 19  
    a nie podłączyłeś pod zapłon wyjście ACC zamiast stałego + zapłonu?
  • #18
    maczoo
    Level 11  
    Damkoz he he he dokładnie - już wczoraj to poprawiłem, ale nie miałem dostępu do internetu, żeby to potwierdzić. Natomiast mam inny "problem" podczas przechodzenia do funkcji przygotowania do automatycznego uruchomienia w momencie przekręcenia kluczyka z ON na ACC silnik na chwilę się dławi - zanika napięcie na stykach 15 i 15a (w Oplu) rozwiązaniem tego jest wykonanie "przygazówki" na koniec. Ciekawy jestem czy tylko w Oplu ten problem występuje (brak tak naprawdę ACC - mimo opisania na stacyjce).
  • #19
    damkoz
    Level 19  
    jeżeli twoja calibra jest z przed 95r to faktycznie nie ma ze stacyjki wyjścia acc, natomiast modele po tym roku na pewno miały dodatkowy przewód.
    To dławienie występuje gdy gasisz silnik stacyjką czy tym zdalnym wynalazkiem?
  • #20
    maczoo
    Level 11  
    No jest z 1994. Dławienie następuje przy wyłączaniu kluczykiem w celu ustawienia na opcję zdalnego uruchamiania. Pytałem kolegę, który ma ten sam alarm w Calibrze`97 i ma ten sam objaw mimo, że jego alarm zakładali "fachowcy", a nie majsterkowicze jak ja. Ma on dodatkowo wyprowadzony przycisk - podobno związany z ACC, ale sam nie wie do czego to służy bo podobno nic nie daje. Zastanawiałem się nad modernizacją stacyjki - taką która przy przekręceniu kluczyka w pozycję ACC (czyli I) zewrze styk 30 (napięcie bezpośrednio z aku) ze stykiem 15a (acc), ale sam już nie wiem.