Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Kadet 1.6 stabilizator napięcia

medialny 27 Jan 2006 17:08 2245 17
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    KingKong
    Level 25  
    Nie bardzo cię rozumiem. Pewnie chodzi tobie o regulator napięcia, ten w alternatorze? Jeśli tak, to nie ma prawie, żadnego wpływu, znaczy jeśli jest sprawny. Natomiast duży pobór prądu przez wiele odbiorników, ma wpływ. Czasem jak włączy się światła, lub właczy się wentylator chłodnicy, to silnik przygasa. Duże obciążenie alternatora. To jest normalny objaw.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    KingKong
    Level 25  
    Aaaaaa..... koledze chodzi o "moduł zapłonowy". Przedewszystkim to on odpowiada, za pracę silnika, a co ważne często on jest właśnie przyczyną kłopotów. Brak iskry, samoistne zgaśnięcie silnika, jakieś przerwy w pracy to częste usterki. Moduł zapłonowy w podrubie ostatnio kosztował w granicach 130 PLN. Trzeba tylko dobrze posmarować pastą przewodzącą miejsca styku modułu i aparatu zapłonowego. Jak nie będzie w komplecie to trzeba dokupić. Taka sama pasta jaką smaruje się procesor i radiator w komputerze, przewodzącą cieplo.
  • #7
    medialny
    Level 10  
    dzieki za odpowiedż, czy minuswe temperatury mają wpływ na ten moduł, bo to gasnięcie silnika podczas jazdy zaczęło sie teraz przy tych mrozach ,moze srubuje posmarowac styki jak radzisz

    Dodano po 2 [minuty]:

    jak mi zgasł silnik ,sprawdzałem iskre na swiecach,była ale zapalił dopiero za 10,15, minut

    Dodano po 9 [minuty]:

    zle napisałem wiadomość bo w szybkiej odpowiedzi ,dlatego pwtórzę.Czy temperatura minusowa ma wpływna ten moduł,bo to sie zaczeło przy tych wysokich mrozach.Moze posmarowac teraz te styki isie poprawi przewodnośc prądu.


    Scaliłem. Sady
  • #8
    KingKong
    Level 25  
    Auto domyślam się masz na wtrysku benzyny. W tym przypadku steruje też on, a raczej daje sygnał do sterownika wtrysku benzyny. Dlatego też czasem jest iskra, a nie ma wtrysu. Ostatnio miałem taki przypadek, tylko, że gość miał też auto na gaz i na gazie chodził, za to nie uruchamiał się na benzynie. Wiadomo mrozy i gość musiał kupić moduł. Moduł na wtrysk ma siedem "nóżek". Do gaźnikowego 6. Mrozy raczej nie powinny mu zaszkodzić, to raczej zbieżność okoliczności (choć zdarzyć może się wszystko).
  • #9
    medialny
    Level 10  
    dzięki za odpowiedz! narazie wyczyściłem styki ,dolałem denaturatu ,teraz tzn. dzisiaj w krakowie było ocieplenie i nie miałem problemu. Może być woda wpaliwie i to też mogło się przyczynić do tego że przy minusowych temperaturach przymarznie we filterku, a tych filterków paliwa jak czytam w gazniku jest kilka
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    medialny
    Level 10  
    tak, to jest opel z1990r.silnik C 16 NZ gażnik/układ wtryskowy multec.bez katalizatora. Tylko nie mogę wykapować jaki mam typ gażnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    ma moduł pod kopułką ma jeżeli sobie przypminam to ma 7 podłączeń
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    KingKong
    Level 25  
    Gaźnik nie, monowtrysk tak . Zamiast gaźnika jest wtryskiwacz, którym steruje komputer wtrysku, zbierając informacje z takich czujników jak MAP sensor -czujnik podciśnienia w kolektorze ssacym, potencjometr przepustnicy - zbiera informacje o kącie otwarcia praepustnicy, czujnik temperatury silnika - wiadomo co czyta, no i sonda lambda - koryguje skład mieszanki aby była optymalna.
  • #15
    KingKong
    Level 25  
    Zapobiegawczo można stosować. Powiedzmy 0.5 l na 100 l paliwa. Ja nie stosowałem i nie stosuję, i na razie nie mam problemów. Nawet w te mrozy. Jak pojawi się problem to zmienię miejsce tankowania. Nie chce mi się bawić w takie rzeczy. Samochód służy do jeżdżenia. Np.: gdy słabnie mi akumulator, a napięcie ładowania jest dobre, robię głownie trasy -> wymieniam akumulator na nowy i nie noszę go na noc do domu - dla mnie (nie obrażając nikogo) to głupota. To tak jakby posiadać samochód, a jeździć autobusem.
  • #17
    KingKong
    Level 25  
    :D...:D...:D... Jestem leniwy. Choć lubię robić to co robię. Auta... Uważam, że człowiek wymyśla wszystkie inowacje, aby mniej pracować i aby było mu wygodniej. Pozdro
  • #18
    medialny
    Level 10  
    chciałbym kontynuować dalej ten temat ale nie mogę was zastać na temacie forum

    Dodano po 6 [minuty]:

    wymieniłem ten moduł dzisiaj 31.-ego,narazie go testuję ,ale to są krutkie odcinki w miescie tamten juz by dał znać o sobie stanpł bym juz kilka razy ,jak narazie to idzie dobrze .CHciałbym was jakos wynagrodzic ,moze punkciki tylko jeszcze nie wiem jak sie je daje ,moze biercie sami jesteście tego warci!

    Dodano po 1 [minuty]:

    wymieniłem ten moduł dzisiaj 31.-ego,narazie go testuję ,ale to są krutkie odcinki w miescie tamten juz by dał znać o sobie stanpł bym juz kilka razy ,jak narazie to idzie dobrze .CHciałbym was jakos wynagrodzic ,moze punkciki tylko jeszcze nie wiem jak sie je daje ,moze biercie sami jesteście tego warci!