Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Felicia 1,3MPI z 2001r. żarówki się przepalają

28 Sty 2006 14:25 3003 13
  • Poziom 10  
    Co może być przyczyną (i jak tą przyczynę usunąć) przepalania się żarówek (obu naraz) świateł mijania. Początkowo myślałem, że to przypadek, zwłaszcza, że po założeniu nowych żarówek przejeździłem dwa dni. A tu znowu dzisiaj rano po przejechaniu 20 metrów, najpierw wielki błysk a potem ciemność. Obniżyłem długie i jeździłem na nich przez kilkadziesiąt kilometrów.
  • Poziom 23  
    pewnie regulator napięcia :)

    skoro banpierw błysk

    pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Nie szkodzi sprawdzić napięcia ładowania, ale gdyby tak było to i długie by się spaliły i wiele innych urządzeń. Raczej szukał bym innej przyczyny. Zbyt długi postój z włączonymi światłami mijania, jakiś duży wstrąs. Błysk następuje w chwili przepalenia bo skraca się włókno.
  • Poziom 21  
    Jakie żarówki stosujesz ? Ostatnio całą serię TUNGSRAMÓW wywaliłem do kosza w firmie !

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Jakie żarówki stosujesz ? Ostatnio całą serię TUNGSRAMÓW wywaliłem do kosza w firmie ?
  • Poziom 15  
    Sprawdz połaczenia,masy,ładowanie-lecz wymiana regulatora Cię nie minie.
  • Poziom 10  
    Też myślę, że to regulator napięcia, ale dlaczego przepalają się tylko światła mijania?
  • Poziom 24  
    Sulim01 napisał:
    Obniżyłem długie i jeździłem na nich przez kilkadziesiąt kilometrów.

    Czy to stwierdzeniwe oznacza przepaleie włokna "długich"?
  • Poziom 10  
    Żeby dojechać na światłach do domu to reflektory ustawiłem tak aby oświetlały drogę bliżej samochodu i włączyłem światła drogowe (długie). Przy takim ustawieniu nie oślepiałem kierowców jadących z naprzeciwka. Żarówki się nie przepaliły - i to mnie dziwi.
  • Poziom 24  
    Proponuję Ci włożyć nowe żarówki ale nie Tungstram. Np NARVA.
    Jeśli sie przepalą jak poprzednie , przyjrzyj się wibracjom od silnika.
    WAZNE. Poruszenie uzywanej zarówki zawsze kończy się jej rychłym przepaleniem. Może u Ciebie wystapiło to raz a wczesniej gmerałeś w reflektorach.
  • Poziom 10  
    To nie jest problem przepalenia się żarówki! To jest problem przepalenia się jednocześnie (w tej samej sekundzie) dwóch żarówek - w lewym i prawym reflektorze. Najprawdopodobniej wskutek wzrostu napięcia.
  • Poziom 16  
    czesto za tak nagle skoki napiecia oprocz uszkodzonego regulatora odpowiada uszkodzony lub zuzyty akumulator. moze byc tez zla masa niekoniecznie w lampach,wizyta u dobrego elektryka raczej cie nie minie.pozdrowka .ps.napisz jak usuniesz usterke.
  • Poziom 10  
    Chyba jednak regulator napięcia (mam nadzieję, że tylko on). Zmierzyłem napięcie: przy 1000obr/min jest 18V; przy większych - dochodzi do 20V. Ale dlaczego poszły tylko światła mijania??
    Dziękuję, tym co odpowiedzieli, za pomoc!
    Jak wymienię regulator, napiszę czy było to tylko to.
  • Poziom 24  
    [quote="Sulim01"]Ale dlaczego poszły tylko światła mijania??
    To samo pytanie zadałem sobie. Podam inny przyklad. Kiedyś walczyłem z niedoładowaniem akumulatora w 125p. Wymieniłem alternator, regulator, akumulator przejrzałem połaczenia z karoserią i problem miałem nadal mimo iz na naładowanym akumulatorze odpalałem od "pierwszego kopa". Jak się później okazało, przyczyną było złe połaczenie "masy" między skrzynia biegów a karoserią. Wróćmy do tematu. Skoro nie spalają sie pozostałe żarówki, nasuwa się wniosek że one nie dostają "strzału" napiecia. Idąc tym tokiem rozumowania, jest prawdopodobne że tylko na przednie żarówki podawane jest chwilowo napięcie wprost z alternatora a na tylne prawidłowe. Regulator więc działa ale nie dla całej instalacji. Prawdopodobnie z powodu skorodowania jakiejś śruby/styku od strony minusa, instalacja "podzieliła się" na dwie części. Kierując się wspomnianym swoim przykrym doświadczeniem, proponuje przejrzeć wszystkie połaczenia "minusa" i sprawdzić czy wszystkie metalowe korpusy podzespołów samochodu stanowią jednolitą "masę".:D:D:D
  • Poziom 10  
    Dzięki, przed założeniem nowego regulatora przejrzę te "minusy".
    A fiat125p miał plecionkę drucianą do połączenia skrzyni biegów z nadwoziem. Kiedyś mi się poluzowała i prąd do rozrusznika powędrował linką ssania. Do dzisiaj nie wiem dlaczego samochód nie wyleciał w powietrze. Osłona linki z tworzywa się stopiła. Od tego czasu sprawdzam wszystkie takie połączenia i innym też radzę to robić.