Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czym się kierować przy zakupie kina domowego? :)

28 Sty 2006 16:36 4256 9
  • Poziom 10  
    Witam :) na wstepie mówię że jestem totalnym laikiem jesli chodzi o kina domowe:|a więc czym się należy kierować przy zakupie kina domowego? przejżałem forum wiem że podobne tematy już były ale nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi:|chodzi mi o to co powinno posiadać kino domowe tak do 1200 zł żeby to nie była przepłacona cena za jakiś szajs :)
  • Poziom 10  
    nie chodzi mi o polecenie konkretnego sprzętu tylko o parametry techniczne na co zwrócić uwage przy wyborze takiego zestawu ;)
  • Poziom 33  
    Do 1200 nic dobrego nie bedzie, no chyba ze cos uzywanego. Osobiscie z doswiadczenia polecam marki z gornej polki typu: sony, yamaha. Jednak tutaj nie placi sie tylko za firme. Techniksa nie polecam. Najlepiej jakby to był rozdzielony zestaw: amplituner+kolumny+sub+dvd. Te manty, belstary i inne badziewia sobie odpusc. A najlepiej to pujdz do jakiegos sklepu (salonu) i niech ci popodlaczaja rozne kina dla porownania, wtedy sam okreslisz co ci wystarczy.
  • Poziom 13  
    Parametry:

    Po pierwsze pasmo przenoszenia poszczególnych kolumn.
    - Subwoofer - powinien mieć jak najniższą dolną częstotliwość graniczną ok. 25Hz. Górna to róznie ale wynosi mniej więcej 300 - 400 Hz.
    - Głośnik centralny to mniej więcej od 50 - 60 Hz do 3kHz.
    - Przednie i tylne mają zazwyczaj pełne pasmo przenoszenia czyli od ~30Hz do 16kHz.

    Po drugie ilość obsługiwanych systemów kodowania dźwięków; DTS Dopby prologic, prologic II, Thx; itp itd. o tym to sobie już musisz doczytać. Na internecie jest mnóstwo informacji na ten temat.

    Po trzecie to napewno jakość i firma. Napewno nie kupuj kina domowego w hipermarkecie bo to strata pieniędzy. i nie firm takich jak Belstar, Sunny, Panisonik, itp. Jak już to pożądne firmowe.

    No a tak wogóle to faktycznie za 1200 zł cudu techniki nie kupisz. Musiałbyś przeznaczyć na ten cel conajmniej 2000zł.

    Pozdrawiam
  • Poziom 36  
    Można dostać już za 700zł porządny amplituner 'Pioneer VSX-415'. Kolumny sobie sam pomału dozbierasz. Odtwarzacz DVD - jakiś z tanich; większośc spisuje się świetnie. Problem w tym, ze do 1200zł to raczej kompletu (ampli+dvd+kolumny 5.1) nie złożysz. Ale czy musisz mieć od razu wszystko? Kup porządny amplituner i jakieś dwie kolumny. Do tego DVD i już filmy oglądasz. potem w miare dopływu gotówki zbieraj resztę. W ciągu 3-4 miesięcy masz komplecik.
    Ja składałem prawie dwa miechy całość (VSX-515 + 5.1 'Magnat' w częściach + DVD Yakumo DX4) i cieszę się, że nie kupiłem zestawu z mini-głośnikami "all-in-one"; efekt jaki teraz mam przerósł moje oczekiwania :-)
  • Poziom 10  
    i nadal nie wiem co sadzić o tym modelu :|
  • Poziom 36  
    Trudno powiedziec, musiał byś trafić na kogoś kto włąsnie ten egzemplarz posiada - wówczas dostaniesz pewną odpowiedź co do tego sprzętu. Tak patrze na to zdjęcie.... co można uzyskać z tak maleńkich głosniczków? No rewelacji to raczej spodziewać sie nie możesz, i podłoga też nie zatrzęsiesz przy oglądaniu filmów :( ; a czasami warto. Nie mówię tu, ze masz zaraz rzucać się na wielgachne kolumny i sprzęcior za grube tysiące złotych, ale dobre głośniki to podstawa tego, co potem usłyszysz. Najlepiej gdybyś miał możliwość samemu odsłuchania tego sprzętu.
    A póki co - jak jesteś chętny na ten sprzęt co podałeś w linku - musisz czekać aż trafi się ktoś kto go ma.
  • Poziom 10  
    dziekuje za pomoc ;) może trafi sie ktoś kto coś będzie mi wstanie o nim powiedzieć :)