Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czym się kierować przy zakupie kina domowego? :)

28 Sty 2006 16:36 4256 9
  • Poziom 10  
    Witam :) na wstepie mówię że jestem totalnym laikiem jesli chodzi o kina domowe:|a więc czym się należy kierować przy zakupie kina domowego? przejżałem forum wiem że podobne tematy już były ale nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi:|chodzi mi o to co powinno posiadać kino domowe tak do 1200 zł żeby to nie była przepłacona cena za jakiś szajs :)
  • Poziom 10  
    nie chodzi mi o polecenie konkretnego sprzętu tylko o parametry techniczne na co zwrócić uwage przy wyborze takiego zestawu ;)
  • Poziom 33  
    Do 1200 nic dobrego nie bedzie, no chyba ze cos uzywanego. Osobiscie z doswiadczenia polecam marki z gornej polki typu: sony, yamaha. Jednak tutaj nie placi sie tylko za firme. Techniksa nie polecam. Najlepiej jakby to był rozdzielony zestaw: amplituner+kolumny+sub+dvd. Te manty, belstary i inne badziewia sobie odpusc. A najlepiej to pujdz do jakiegos sklepu (salonu) i niech ci popodlaczaja rozne kina dla porownania, wtedy sam okreslisz co ci wystarczy.
  • Poziom 13  
    Parametry:

Po pierwsze pasmo przenoszenia poszczególnych kolumn.
    - Subwoofer - powinien mieć jak najniższą dolną częstotliwość graniczną ok. 25Hz. Górna to róznie ale wynosi mniej więcej 300 - 400 Hz.
    - Głośnik centralny to mniej więcej od 50 - 60 Hz do 3kHz.
    - Przednie i tylne mają zazwyczaj pełne pasmo przenoszenia czyli od ~30Hz do 16kHz.

Po drugie ilość obsługiwanych systemów kodowania dźwięków; DTS Dopby prologic, prologic II, Thx; itp itd. o tym to sobie już musisz doczytać. Na internecie jest mnóstwo informacji na ten temat.

Po trzecie to napewno jakość i firma. Napewno nie kupuj kina domowego w hipermarkecie bo to strata pieniędzy. i nie firm takich jak Belstar, Sunny, Panisonik, itp. Jak już to pożądne firmowe.