Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51 Tuning

motospec 22 Maj 2006 21:51 248331 879
  • #31
    Qb4HkM
    Poziom 14  
    Ale czy ktoś wie na czym polega przeróbka i czy wogóle daje ona jakieś rezultaty i jakie konsekwencje ze sobą niesie(oprócz większego zużycia silnika). Autor twierdzi, że ten sposób nie skraca żywotności silnika... hmmm... i to mi właśnie brzydko zapachniało - przecież jeśli zwiększamy moc, moment silnka, czyli staje się on bardziej wysilony. Większe obroty, większe zużycie łożysk, wałków, zębatek, łańcucha... każdy rodzaj rasowania jakiegokolwiek silnika niesie ze sobą skrócenie jego żywotności(czy się mylę?). Brzydko mi to pachnie, ale może się nie znam... (to tak jak z akucją, na której sprzedawano poradniki "jak odblokować ukrytą partycję serwisową dysku twardego" :-))), akurat w branży informatycznej siędzę od 10 lat i o niczym takim nigdy nie słyszałem - pewnie koleś sprzedawał poradę typu - skompresuj sobie dysk:-))) ) Kupił ktoś ten poradnik? Może ktoś wie na czym ten sposób polega i jakie są jego WADY?

    Pozdrawiam.

    PS. Carinus - może to jakiś tani sposób zrobienia z prądnicy wspomagającego silnika napędzanego z akumulatora, który w międzyczasie ładuje ;-)
  • #32
    kuras147
    Poziom 19  
    przyrost mocy bedzie no ale przez przesady kazdy wie ile mozna z orginalnego sima wyciagnac :] po drugie bedzie gasl na wolnych obrotach i bedzie go czeba czymac caly czas na wysokich -dlaczego ? poniewaz nie bedzie mial "takiego zamchu" jak daje mogneto ktore utrzymuje go na wolnych obrotach po trzecie bedzie chlal jak smook i to jest pewne moze nawet ze 6 jak orginalny potrafi przy ostrej jezdzi lyknac 3,5L :P
  • #33
    Qb4HkM
    Poziom 14  
    Czyli przeróbka polega na zdjęciu magneta i zastosowaniu innego rodzaju zapłonu?
  • #34
    kuras147
    Poziom 19  
    tak a iskra bedzie dawana z akusia
  • #35
    Qb4HkM
    Poziom 14  
    A co wtedy wyzwala iskrę i co ile trzeba doładowywać akumulator?
  • #36
    kuras147
    Poziom 19  
    ladaowac bedziesz musial czesto bo ladowania ze silnika nie bedzie a iskra bedzie musial przez jakis przerywacz isc bo inaczej nie wyjdzie
  • #37
    bemka
    Poziom 15  
    CO WY za głupoty gadacie że simson 65km/h jedzie, JAk macie slinik na polskich częsciach zrobionych i zapłon ustawiał jakiś ,,niedzielny mechanik" to tak wychodzi. Ja mam wszystko na częsciach niemieckich i v max to wynosi 85km/h. Cylinder 50cm niemiecki, zębatka zdawcza 16 zębów. POLSKIE częsci zaniżają moc simsonków!
  • #38
    Terrorist
    Poziom 11  
    Kupilem niedawno simsona SR50 B4 4 biegowy z bocznym bagaznikiem. Mam go na orginalnych nimieckich czesciach cylinder 50cm3. Na prostej drodze wyciaga 65km/h. Czy kupno cylindra 60cm3 na allegro zwiekszy jego predkosc?? Bo bardzo bym chcial aby moj simson na prostej drodze pojechal 70km/h. Kolega ma jawe50 kupil cylinder 60cm3 dal inne zembatki i cos w wydechy przewiercil i gdy jedziemy na dalekie odleglosci troga to musze przyznac ze mnie wyprzedza!! Moze na przyspieszenie go odstawie ale gdy jego jawka sie rozpedzi to jedzie ok70km/h sam w to nie moglem uwierzyc. Jechalem moim simsonem 65km/h patrze w bok a ty kolega na jawce mnie wyprzedza po prostu bardzo smutno mi sie wtedy zrobilo :( . Dajcie mi jakies rady nie znam sie na mechanice za bardzo jak zwiekszyc predkosc simsona. Czy oplaca sie kupic zestaw tuningowy 60cm3 ?? Czy to zwiekszy predkosc conajmniej o te 5 km/h ?? Bo bardzo lubie mojego simsona a kolega sie wszystkim chwali ze zlom bo mnie na dalekie odleglosci jawka bierze :(
  • #39
    kuras147
    Poziom 19  
    polski garnek bez odpowiednich przerobek nie da ci predkosci a moze ja tylko zabrac bo okna w nowych cylindrach sa opuszczone i taki cylinder ma kopa z dolu na poznije nic i ttylko rozpedza sie do 60 max65 :P
  • #40
    Terrorist
    Poziom 11  
    Wiec jak zwiekszyc jego predkos?? Na allegro znalazlem cylinder 60cm3 pisze ze jest niemieckiej firmy!! Czy on da mi wiecej predkosci?? Bo tak kocham mojego simka to nie jest to samo co nowsze skutery na ktorych nie ma zadnej satysfakcji z jazdy bo daje sie tylko gaz i jedziesz. A simkiem jezdzi sie super jezdze nim do szkoly i naprawde ta 65km/h to bardzo malo. Koledzy maja slabe skutery a im wyciagaja po 75km/h :(
  • #41
    kuras147
    Poziom 19  
    predkosc moza zwiekszyc zakladajc skrzynie od sr80 kosz sprzeglowy od s70 i zebatke w przypadku sr 17z a na allegro nie ma niemieckich cylindrow tylko tak pisza a sa to zwykle podrubki
    najlepiej i najtaniej bedzie jak sie rozwierci orginalny cyli. na 60cm i u mnie tego koszt to 30zl :P
  • #42
    Terrorist
    Poziom 11  
    Ale na pewno te cylindry z alegro nic nie dadza?? Mam 120 zl i moge kupic ten zestaw z glowica. SprawdzaB ktos juz ten cylinder?? Tez myslalem nad wymiana zebatki w moim sr50. Ale wtedy bedzie slabszy i mniej zrywny. A co jest w tych polskich cylindrach ze na nich simsony jada slabiej niz na niemieckich??
  • #43
    kuras147
    Poziom 19  
    maja obnizone okana o 2mm i sa mocniejsze na dolnych obrotach ale za to sa wolniejsze na v-max :P przynajmnije tak robi filma almot jedna z lepszych :P
  • #44
    Terrorist
    Poziom 11  
    Wiec przekroczenie 70km/h w moim wypadku jet nieosiagalne?? Szkoda moze pora kupic jakis skuter :(
  • #45
    kuras147
    Poziom 19  
    przy zmianie cylinadra firmy almot i nic po za tym to raczej nie :]
  • #46
    Terrorist
    Poziom 11  
    Znasz moze linka gdzie moge zamowic taki cylinder 60cm3 firmy almot??
  • #48
    Terrorist
    Poziom 11  
    Juz mam pomysl na przyspieszenie mojego simsona :) Wymienie mu z przodu zebatke na 17zebow i kupie cylinder 60cm3. Bo na standardowym 50cm3 bylby slabszy z ta zebatka ale szybszy a teraz bedzie silny tak jak na 50cm3 ale za to szybszy bo ta zebatka doda troche speeda :)
  • #50
    stoko s51
    Poziom 10  
    Witam mam simsona s51 electronic tsto zrobił mi w zimie kapitalny remont simsona wyglada lepiej niz fabryczny.
    1. widze ze nie wie do czego słuzy dodatek potasowy wiec słuzy on do bezyny bez olowiowej ktorej juz u nas nie ma w sprzedarzy np: silnik 4 suwowy ma zawory i ten dodatek ma za zadanie zapobiec wypalaniu zaworow w glowicy, wiec prosze nie pisac ze do bezyny do simsona powinno sie lac ten dodatek.
    2. Ja mam cylinder 60 cm chodzi bez zarzutow ja za cylinder dalem 130( tłok,cylinder,pierscienie,zabezpieczenia,sworzen) cylinder jest produkcji wegierskiej nie ma zadnych niedorobek,i prosze mi wierzyc nie ma takiej opcji ze tłok tak z pecznieje ze silnik stanie oczywiscie to jest realne ale nie przy zakupie kompletu luz miedzy tlokiem a cylindrem powinien wynosic 2 setki, i nie pecznieje cylinder tylko tłok a sinik zatrzymuje sie poniewarz moga byc zle zalozone pierscienie,na tloku sa bolce w ktorych ma sie trzymactlok zeby sie nie recił poniewaz jak pierscien obrucil by sie do wydechu to moze uszkodzic caly cylinder. [/b]
  • #51
    Terrorist
    Poziom 11  
    Dobra juz nie musze nic dokupywac do mojego simka ojciec kupil mi WSK 175 Kobuz w porownaniu do simka to odzutowiec.
  • #52
    kuras147
    Poziom 19  
    haahaha i zobaczymy jak dlugo pojezdzisz skrzynia ci szczeli nawet nie bedziesz wiedzial kiedy (jest to skrzynia 4-biegowa) a simek to wkoncu niemiecka robota :P
  • #53
    Terrorist
    Poziom 11  
    Ten kobuz ma stan silnika w stanie idealnym. Kupilem go od kolesia ktory go trzymal dla brata ale brat kupil jakiegos lepszego to mi go sprzedal za 400zl. Watpie by skrzynia szybko siadla. Ale masz racje nie ma to jak pozadna niemiecka firma produkujaca Simsony :) . Ale musialem kupic kobuza bo mnie szlag trafial gdy mnie koledzy swoimi skuterkami przeganiali.
  • #54
    jacobs242
    Poziom 18  
    najlepiej zrobić swapa, na silnik z wski do sima :]
    w późniejszym stadium tuningu mojej motorynki też był swapik :]
  • #55
    stoko s51
    Poziom 10  
    Witam moim simsonem najlepiej jeździ sie pod wieczor poniewaz jest chlodno i nie slychac silnika mozna 70 jechac i nic nie slychac poza wydechem bo w normalnej temperaturze 15 stopni to slychac lozyska to nie jest jazda. A poza tym to moi koledzy maja skutery ale kazdy zostaje w tyle bo maxymalnie pojada 70 a ja na zebatce 15 jade 80 km/h i mam na obrotomierzu 8000 obrotow i to zaczyna sie czerwone pole a przed remontem jezdzilem na 50 cm na zebatce 17 motor ciagna idealnie ale motor bardzo sie grzal i w ten sposob zalatwilem zimeringi wiec odradzam zakladania wiekszych zebatek niz 15 . szkoda ze simson nie ma wiatraka jak skutery to byl by ogromny + poniewaz motor nie tracil by mocy , ale gdyby niemcy pomysleli o cieczy to motor jak mazenie i tak uwazam simsona za ostry przecinak. :P

    Dodano po 8 [minuty]:

    ludzie to jest simson nie KTM ktory ma 150 koni to jest 50 cm co wy z tego chcecie wycisnac 15 koni nie sluchajcie bzdur o tuningu to skraca zywotnosc wieksze obroty itp...
  • #56
    Terrorist
    Poziom 11  
    Na standardowej zebatce i cylindrze ile ci max wyciagal?? Od kiedy mam kobuza zaczelem sie bawic w moim simsonie i teraz V max wynosi 75km/h ale jazde wtedy nie jest ekonomiczna bo sinlik brzydko mowiac sie zaciera :P
  • #58
    Terrorist
    Poziom 11  
    Wasze opinie co do polskich cylindrow 60cm3 byly bledne!! Kupilem cylinder 60cm3 polskiej firmy i na standardowych zebatkch moj simson jechal o 5km/h szybciej prawie 70 teraz dalem zebatke na 17zebow z przodu i leci jak przecinak prawie 80km/h chyba spowrotem zaczne jezdzic simsonem przynajmiej mniej pali od kobuza :)
  • #59
    kuras147
    Poziom 19  
    to nie wiem co ty za garnek kupiles bo polskie cylindry dziela sie na 3 grupy:
    1. badziewia
    2.blokowane (almot)
    3.wyjatki(dobra jakosc itp)
    moze trafiles na ta 3 grupe :P
  • #60
    Terrorist
    Poziom 11  
    Almot cos blokuje w cylindrach?? Upss a ja cylinder firmy almot polecilem koledze i wczoraj go sobie zamowil :/ Ludzie mam ostatnia prozbe do was gdzie moge kupic i za ile regulator do simsona??