Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51 Tuning

motospec 28 Gru 2006 18:53 253509 879
  • #301
    sysio1
    Poziom 1  
    witam!!ja zalozylem bing 17 ten gaznik i on tylko zmniajsza spalanie nic nie dodaje mocy!!tak ze nie warto 200 zl w bloto!!:/
    mój simek tez jest po tuningu:cylinder s70, głowica,kosz sprzęgłowy,przełozenia zmienilem ale nie warto bo jest bardzo spaby pozniej (bo zalozylem wieksza zebatke z przodu) i spowrotem zalozylem takie jak bylo!!i teraz smiga jak przecinak mowie wam!!:)
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #302
    donkelek
    Poziom 12  
    odebralem od mechanika simsona. jezdzic jedzie ale zle maks pr5ędkosc 50km/h a jechal 70km/h. mechanik mowi ze cewka butelkowa ma winne ze nie jest oryginalna od simsona i przez to przerywa. a ja zalozylem stary modul startowy i znowu mial moc ale gasnie a czasem znow nie ma mocy juz nie wiem co to moze byc. pomozcie
  • #303
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    tak to k... jest z tymi podróbami. Jeżeli chodzi na oryginalnym module (ten na 5 wsówek) to zostaw na nim i jeżeli gaśnięcie to występuje najczęściej po włączeniu świateł to 100% uszkodzenie cewki wtórnej (aluminiowej)
  • #304
    motomis
    Poziom 15  
    ja mam takiego tuningowanego ale idzie jak chcecie porat to piszcie :)

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    RZEPRASZAM to kolega zrobił mi ten wpis nie mam stuningowanego simka s51 użytkuje wiele lat silnik jego konstrukcja jeszcze dziś ma swoich fanów jestem jednym z was jeżeli będzie chciał skorzystac z moich rad będzie mi miło może na początek cewka butelkowa raczej nie ma winy duzo pracy nie ma by to sprawdzić pożycz załóż i wiesz nie kupuj innej przez kilkanaście lat nie spotkałem się by komuś wysiadła za to znam takich co jeżdżą na cewkach od jawki WSZYSTKIM MIŁOŚNIKOM SIMSONA SUKCESÓW W 2007 ROKU motomiś
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #305
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    motomis napisał:
    przez kilkanaście lat nie spotkałem się by komuś wysiadła za to znam takich co jeżdżą na cewkach od jawki

    a ja się spotkałem i to nie raz i wiele razy z tych podróbek wyciekał olej a co do cewki od jawki to ona jest bodajże na 7V chodzić chodzi ale na oryginalnej jest lepiej
  • #306
    motomis
    Poziom 15  
    CZEŚĆ Może to nie iskra ma zbyt małą wartość nikt jakoś nie pisze o tym że wine może mieć....tłumnik typowy objaw utraty mocy może po prostu jest niedrożny kolanko jest osadzone tak że sim traci moc miałem to i radzę po 5 tys. czyścić i nie samą końcówkę
  • #307
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    no ale kolega właśnie pisze że nie ma iskry, bo kilka postów wcześniej pytałem dokładnie czy nie dostaje paliwa czy nie ma iskry i padła odpowiedź że nie ma iskry więc na tym się skupiłem.
    Sprawa oczywista że jak tłumik zatkany (o co w dwusuwie nie trudno) to duża strata mocy a o stracie mocy nikt nie mówił mowa cały czas o tym że motor gaśnie
  • #308
    motomis
    Poziom 15  
    Może ceka butelkowa tzn. przewód nie masuje należycie zwróć uwagę na ten szczegół uwagę co do cewki to masz rację do końca nie mam przekonania gdyż zawsze jezdziłem na orginałach zdarza się w nich że zaśniedzieje gniazdo przewodu wys.nap. ale kilkanaście lat zero pronlemów trochę nierozumię jak można jezdzic elektronikiem na tak zdezelowanym magnetem mimo że jestem zwolennikiem jak najmniej wydać kasy ale kiedy trzeba to trudno sam kiedtś kupiłem cylinder z tłokiem oraz wał korb. za 800zł przejechałem 30tys. i zaczyna lekko odzywać się pierścień i wierzcie nie zawyżam km może się rozpisałem osobiście uważam cylinder to istota wielkich lotów TYLKO ORGINAŁ szlifujcie u dobrych fachowców ja takiego mam po szlifie wygląda jak nowy poprzednio szlify robił mi plejtman 3tys i dzwonionko a jak to wkurza sami wiecie CHROŃCIE gwint mocujący tłumnik POZDRAWIAM
  • #309
    donkelek
    Poziom 12  
    Mój simson ma nowy tłumnik z kolankiem kupiony tego roku jesienią na agmocie. Wiec tłumik odpada. Mechanik tak w simsonie pogrzebał że wrocic do domu to wrócilem 15 km mialem do przejechania i przejechalem. poszłem do domu po powrocie wracam za 2 godziny a motor nie odpala. Zaczołem reguwac wielkosc iskry w module tez nic wiec włozyłem moduł zapłonowy który był w simsonie gdy go kupilem (simson przy zakupie był sprawny przez 3 miesiące). Odpalił bylem w szoku lekko przerywał ale nie gasł miał zryw jak nówka do 60 km nie na pełnym gazie bo jechałem polna drogą. gdy chcialem zawrócic tuz przed zakrętem zgasł sam z siebie. odpalił na pierwszego i pojechalem ujechalem moze 150m zgasł odpalilem 4 metryc ujechałem zgasł i niechciał już odpalic. tego samego dnia odzyskal moc pojechałem na szose zobaczyc ile wyciągnie i czy zgaśnie jechal dobrze potem zgasł. odpalilem nie mogł na 1 ujechac na plaskim i zgasł potem odpalił ale 1 jechałem do domu bo na 2 jechał gorzej niz na jedynce. przez całą droge przygasał i gasł. Przepraszam że taka długa wypowiedz ale zęby motomis zapoznał się odrazu z cała sprawą. jutro na agmocie zamawiam cewke butelkowa oryginał i moduł zapłonowy. prawdopodobnie przed wymianą cewki butelkowej jeździł na cewce od simsona skutera bo widzialem taka samo co mialem w simsonie pod napisem cewka butelkowa simson skuter. jak macie jakies rady to przysylajcie je na mmoje gg nr 6381648
  • #310
    motomis
    Poziom 15  
    Chciałbym,cos o gaźniku,jeżdżę i uznaje tylko 16n4 mam go kilka lat 2 razy w roku czyszczę.Odpowiednie ustawienie stanu paliwa i iglicy to podstawa,ps.te w sklepie po 140 to lipa.Kolega kupił nie miał wolnych obr.wstawiliśmy mój i było ok.Co do bingów nie miałem znajomy ma chodzi mu dobrze ale pali 3,5l.
  • #311
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    o a co to za gaźnik ten 16n4 masz może fotkę albo jakiś link żebym go zobaczył
  • #312
    motomis
    Poziom 15  
    Ty wiesz o jaki gaźnik chodzi tylko piszesz bym był precyzyjny to ten który spełniał normy emisji spalin w latach 90-tych reg.wolnych obr.śrubką z góry dokładnie to chyba 16n3-4 ps.ale i tak Ciebie lubię masz wielki wkład w ratowaniu honoru simsona który to został zatakowany automatami made korea.Pozdrawiam Motomiś
  • #313
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    przepraszam nie miałem tego na myśli (ale spodziewałem się że może to zostać tak zrozumiane) tak myślałem przez chwilę że to 16n3-4 ale myślałem że może były jakieś o oznaczeniu 16n4 (oprócz 16n1 i 16n3) o których nie słyszałem i nie widziałem stąd prośba o link czy zdjęcie
    Nie jestem złośliwy (choć niektórzy tak mówią)
    Pozdrawiam
  • #314
    motomis
    Poziom 15  
    Ja niedawno jestem na forum zauważyłem ze operuje się fachowymi terminami, wydaje mi sie że bardziej jestem praktykiem, ale głowy nie dam.Simsona traktuje jako motorower kultowy i szczerze cenię tych którzy mimo licznych awari nie rezygnują,a Ty masz simsona?ja mam, s51 4bieg.na częsciach org.O tuningu nigdy nie myślałem,chociaż jest na forum kilka ciekawych rozwiązań.Był czas że simson odchodził do lamusa, szło kupić silnik za 100zł.,i kupowałem mam sporo części i to pozwala spać spokojnie.Musimy w miarę możliwości sobie pomagać,mało jest dobrych mechaników,za to dużo drogich.Pozdrawiam wszystkich posiadaczy simsona.
  • #315
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    osobiście mam simsona i trochę ich zrobiłem i przerobiłem dlatego udzielam się w tym temacie zawsze mogę komuś pomóc bo trochę usterek przerobiłem w tych motorach więc wiem co je boli
    Ale nie odbiegajmy od tematu bo jeszcze się jakiś moderator pogniewa i krzywdę zrobi
    Pozdrawiam
  • #316
    Tomek.powroznik
    Poziom 11  
    Witam. założyłem do swojego simsona oryginalny cylinder przeszlifowany na 60ccm z podniesionym oknem wydechowym. Simson nie moze się uciągnąć !!! nie wiem dlaczego byc moze jest źle ustawiony zapłon chyba ze jeszcze trzeba coś zminać jak sie podniesie okno wydechowe. Jeśli ktos wie coś na ten temat prosze o pomoc!!! Bardzo mi na tym zalezy
  • #317
    motomis
    Poziom 15  
    Jak chodził przed szlifem,i czy napewno to jest orginał.Nie chcę podważać fachowości tego który Tobie rozwiercał<nie lubię tego terminu>cylinder,miałem również złe doswiadczenia ,wprawdzie usługa była niedroga ok.70zł.efekt było słychać już po 500km.Zapewne chodzi (ciężko),grzeje się,no zapłon musisz ustawić dobrze to oczywiste,czepiam się,ale tłumnik musi być wpełni drożny,to niby błachostka,niekiedy szukamy przyczyn głeboko w silniku a są obok.Sprawdź czy nie dostaje za dużo mieszanki,czy chodzi na wolnych obrotach?co dzieje się jak jedziesz?
  • #318
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    jeżeli przed przeróbką było dobrze i nic nie ruszałeś poza zmianą pojemnosci to powinien chodzić bez problemu widocznie coś zostało skopane przy szlifie i wydaje mi się że tą rzeczą będzie ten podpiłowany kanał.
    Można trochę pojeździć i zdjąć cylinder i zobaczyć czy nie przepuszcza
  • #319
    motomis
    Poziom 15  
    Goldi ma rację ,moze odkręć osłonę iskrownia,albo jak kto woli magneta czyli kape no i naprzód zasadź się i zobacz czy i z jaką siłą przekręcisz magnetem jeżeli sprawi Tobie ta czynnosc troche kłopou to nie jest zle jeżeli będzie cięzko to dobrze a jak obrócisz bez problemu z lekko wyczuwalnym sprężaniem to kłopot i Goldi (przepraszam)ma rację.Potrzebujemy wiecej informacji np.jak wchodzi na wyższe obroty,ile km.przejechałeś po szlifie?
  • #320
    Tomek.powroznik
    Poziom 11  
    Jeździ normalnie szlif dopiero zrobiony wczoraj odpalalem go 1 raz i sie tak dzialo. teraz jest tak ze jak chodzi na wolnych to go jakby zalewa i jak dam gaz to sie ciezko zbiera ale pozniej juz sie kręci na wyzszych. silnik sie kręci bez problemu. szlif jest zrobiony profesionalnie gg4910076
  • #321
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    w ostatnim czasie spotkałem dwa takie przypadki ( jeden jeszcze u mnnie stoi)
    mianowicie 60ccm i 70 ccm po szlifie słaby słabo wchodzi w obroty co się okazało:
    złe pasowanie tłoka i cylindra czyli słaba kompresja przy okazji w 60 cylinder nie równo wyszlifowany (tyle że nie po szlifie a zamienniki ze sklepu kpl. tłok+cylinder)
    w 70 ccm po zmianie tłoka na oryginał niemiecki jest lepiej ale nadal źle więc i tak będzie robiony I-szlif pod oryginalny tłok
  • #322
    Tomek.powroznik
    Poziom 11  
    acha i jestem troche rozeznany w tym temacie bo juz siedze w nim kilka lat. silnik sie kręci bez oporu , jest swierzo po szlifie nawet nie ma 1km
    wydaje mi sie ze go zalewa ale gaźnik jest w porządku. nie wiem czy trzeba jeszcze coś robić jak sie to okno podniesie
  • #323
    donkelek
    Poziom 12  
    Ej chłopaki do czego służy ta elba w simosnie. pomco ona jest i co robi
  • #324
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    przerywacz kierunków i układ ładowania
  • #325
    motomis
    Poziom 15  
    Może być tak,jak jeździłeś na cylindrze przed szlifem zwiększyłeś mu znacznie stan paliwa i podniosłeś iglice,ponieważ był zużyty i cześć mieszanki przepuszczał więc jak mu dałeś więcej chodził w miarę ok.może jest coś z powietrzem zdejmij gumę łączącą gaźnik z filtrem,zobacz co się będzie działo.
  • #326
    Tomek.powroznik
    Poziom 11  
    Stary cylinder nie był wyjezdzony mial tylko 3 tyś km a troche sie mu polepszylo, dzieje sie tak jak sie zagrzeje ale to dopiero początek docierania ustawilem zaplon na 1,6 przed GMP i zobaczymy co będzie dalej. a i jeszcze załozylem krotkie kolanko wydechowe , ale chyba zadnej roznicy. I tłumik mam sportowy ten polskiej produkcji
  • #327
    motomis
    Poziom 15  
    To samo miałem co Goldi szlif stuki,grzanie,pierścienie po 500km hałasik,kupiłem tłok 70zł było dużo lepiej,ale jak się wie że to nie to,to powtórka szlifu,ale u innego szlifierza pisałem naprawde dobrego,róznica szkoda mówić,czy Tomku są jakieś stuki?czy po szlifie cylinder był lustro,czy też było widać minimalne oznaki ścierne,ps.odpisz na gg.
  • #328
    Tomek.powroznik
    Poziom 11  
    motomis podaj nr gg, moj to 4910076
  • #329
    motomis
    Poziom 15  
    Mój nr.gg.jest taki sam jak mojego wujka który jeździ duo 530962 zapewne zmieniałeś świece,a co ze stukami czy są'jak schodzi z wysokich obrotów?
  • #330
    cocainerider
    Poziom 10  
    Nie wiem skąd u was takie problemy, ale ja kupiłem polski cylinder, niemiecki tłok i pierścienie i przelatałem na tym bez rozbierania i innych dupereli 1500km. Jedynie co mnie wkurza, że po 400km trzeba zapłon przestawiać, bo nierówno pracuje na wysokich obrotach. Nieraz jak się bujne nim na 3 biegu (mam s51 B1 3 1981r.) to chce wpiąc 4 odruchowo nastepny bieg. ( Max. poleciał 80km/h, ale to przy obrotach 8500 na min.)