Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51 Tuning

motospec 27 Sty 2007 15:48 254655 879
  • #391
    adrus
    Poziom 15  
    ja zastosowalem lozyska Kojo byly troche drogie ale tyle na nich przejezdzilem i zero luzow mialo i jak sprzedawalem motorek to bylo ok. a na tych polskich to juz bym z 5 razy musial zmieniac lozyska...
  • TermopastyTermopasty
  • #392
    igorq
    Poziom 11  
    Tylko ze to nie sa te C3. Przynajmnie tak na nich nie pisze. Zobaczymy jak beda sie zachowywac na wale te co kupilem ale ponoc te DDR to tez dobre sa. Dam znac co sie bedzie dzialo. na starych nawet juz przerwy nie dalem rady ustawic.
  • #393
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    nie może być łożysko na wał bez luzu bo szlag je trafi ludzie zdobądźcie trochę wiedzy na temat mechaniki jeżeli macie zamiar się tym zajmować a nie tworzycie nowe teorie jakie łożysko wsadzić to już dawno zostało wymyślone
  • #394
    motomis
    Poziom 15  
    Łożyska różne zakładałem zgadzam się polskie c3 najlepiej się sprawdzały.Miałem dkf chyba po 25zł po 2tys.km.już je słyszałem na wolnych obrotach.Cylinder polski,mam wątpliwości co do jakości,łożyska polskie mają 2 zalety są trwałe i tanie.Kiedyś po przejechaniu kilkunastu tys.km.miałem wątpliwości czy je wymieniać,no wymieniłem,ale zapewniam były dobre.Chciałbym zaznaczyc że należało by je dotrzec,to dziwne ale istnieje mozliwość zerwania na wale.Być może ktos z was miał przypadek,że łożysko na wał wchodziło ręką.Na zużywanie łożysk ma również ogólny stan silnika:np,magneto,kosz sprzegłowy,itd.
  • TermopastyTermopasty
  • #395
    adrus
    Poziom 15  
    goldwinger napisał:
    ludzie zdobądźcie trochę wiedzy na temat mechaniki jeżeli macie zamiar się tym zajmować a nie tworzycie nowe teorie...

    ta wypowiedz byla do mnie...? te lozyska nie maja oznaczen c3 ale sa odpwiedznikami luzu c3, czyli maja luz ale nie zozchodzilo mi sie ze wogule go nie maja tylko ze nie zuzywaja sie... doscc
  • #396
    igorq
    Poziom 11  
    Przegladajac cale te forum widze ze <goldwinger> masz duza wiedze na temat silnikow, masz duzo konkretnych wypowiedzi. Juz wiem dlaczego mi sadzi tak szybko te lozyska na wale. Mam splanowana glowice, musiałem to zrobic poniewaz poprzedni wlascicel jezdzil na niedokreconej glowicy i powietrze uciekajace z cylindra zrobilo swoje. Dziwił sie czemu tak salobo chodzil jego simson. Mysle ze to jest jeden z wielu powodow sadzenia mi lożysk. Co tu duzo mowic silnik ktory mam ma juz 25 latek i praktycznie byl ciagle w ruchu, po prostu odjezdzil swoje ale ja nie narzekam!!! Mam jeszcze pare pytań. czytalem u jakiegos kolesia na stronce ze wstawiajac cylinder 70 on zamiast powiekszac krater o 5mm zeszlifował tuleje w cylindrze o 5mm czy to mozliwe??? czekam na odpowiedz od <goldwinger> chce uslyszec jego koment na ten temat!!!
  • #397
    adrus
    Poziom 15  
    w cylindrze 70 jest juz mala scianaka ktora moze peknac gry zacznie sie ja toczyc, i jak bys chcial to mozesz zrobic 4 szlify, ja bym rozwiecal kartery niz tuleje
  • #398
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    adrus to nie było do ciebie napisałem tak gdy zobaczyłem tekst igorq
    Cytat:
    Tylko ze to nie sa te C3.

    zazwyczaj jeżeli nie jest napisane na łożysku np. C3 to jest to łożysko bez luzu, stąd moja reakca w ten a nie inny sposób.
    a co do przeróbki na 70 to różnica wynosi 2mm a nie 5 więc po co robić tą różnicę (chyba dla zwiększenia komory sprężania) wydaje mi się że można i tak tyle że w razie zmiany cylindra znów musimy przetoczyć a tak mamy gotowe kartery i tylko zmieniamy. W każdym razie uważam to za gorszy pomysł bo zmieniamy grubość tulei cylindra w jednym miejscu a co za tym idzie zmieniamy rozszerzalność cieplną która w jednej cześci cylindra będzie inna niż w drugiej (góra-dół)
  • #399
    igorq
    Poziom 11  
    Tez tak wlasnie myslalem. Czyli ten koles to w h przycinal raczej.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wiesz co ty naprawde madry jestes. hehe Ja mam simka 3 lata no i z tego co ja tu czytam to widze ze malo wiem hehe a z tym cilindrem to chcialem tylko sie zapytac i sprawdzic tego goscia czy w h nie tnie, bo ja zadnych przerubek nie praktykuje w simku na zadne 60 czy 70!!! Wole wsiasc na MZ i mam wieksza moc, wieksze przyspieszenie, predkosc. Tak ze te tuningi nie sa mi potzrebne. No ale jak ktos ma tlko simka no to chcac wycisnac z niego cos wiecej to musi inwestowac w tzw. tuning. pozdrawiem

    Dodano po 18 [minuty]:

    Mam takiego kolesia na wiosce który ma pare czesci oryginalnych niemieckich oczywiscie do simka. koles starszy- jakies 50 latek na karku. importowal jakies 15-20 lat temu czesci do simkow i mz. zostalo mu troche. jak kupilem simka to gaznik ktory byl przy silniku byl w okropnym stanie iglica w przepustnicy latala, koncowka iglicy wyrobiona , nie trzymal obrotów, pływak rozwalony. Simek kosztowal mnie 300 zł wiec nie przejmowalem sie tym. Kupilem wlasnie od tego gocia gaznik. myslalem ze to jakas zemiaslnicza robota bo powiedzial mi za niego 90zł. Ale mylilem sie gaznik chodzi juz od tej pory co ma msimka i nawet do niego nie zagladalem tylko jak wstawialem to wyregulowalem go i na tym sie skonczylo. ten koles ma jeszcze oryginalny wal do simka zastanawiam sie czy przypadkiem go nie kupic bo gdzie ja potem znajde oryginal walu w naszych czasach!!! jak sadzicie?????
  • #400
    adrus
    Poziom 15  
    raczej nie znajdziesz juz oryginalnych czesci do simsona a moze tylko pisac ze to niemieckie a w rzeczywistosci to chiny. Niemcy maja fabryke w chinach czyli sami juz wiecie co kujecie a pisac moze ze to oryginal ale z chin
  • #401
    igorq
    Poziom 11  
    No wlasnie!!! Ostatnio smialem sie w sklepie ze skuterami heheh stał skuter taki calkiem calkiem. Cena chyba 4200 nowka!!! i patrze a tam naklejka ROMET. pytam sie goscia w sklepie co w tym skuterze jest z rometa??? i od razu mu mowie naklejka prawda!! no i potwierdzil to!! hehe tak samo jak jakies 1,5 roku temu kupilem skladaka ROMET niby juz zaplacilem pytam sie goscia ile wytzryma ten rower a on mowi niech sie pan nie ludzi ze dlugo bo z rometa na tym rowerze to tylko naklejki sa ROMET. Ale ponoc maja zaczac polacy produkcje skuterow tzn. nie w calosci bo czesc czesci bedzie z chin i tamtych krajow no i czesc polskich. Ale dobre i to!! hehe pozdrawiam no i chyba popedze do tego faceta co ma ten wał.
  • #402
    fabianeq
    Poziom 11  
    Witam. Z wyzszych postow widze ze ruszyliscie temat lozysk. A jak by tak do simka zalozyc lozyska SKF? co wy o tym sadzicie? Slyszalem ze sa calkiem dobre.
  • #403
    Zegarek90
    Poziom 12  
    IGORQ

    Tak z ciekawości zapytam czy ty masz fabrycznego comforta czy tylko naklejki comfort? Tzn masz obrotomierz stopke i elektroniczny zapłon?
  • #404
    igorq
    Poziom 11  
    Ta takiego prawdziwego komforta to ja bym chcial miec!!! Poprzedni wlasciciel nakleil takie naklejki i tak zostalo. ozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale moj kumpel z tego co wiem to ma wlasnie z rozrusznikiem. Przynajmniej tak mowi bo ja sam tego simka nie widzialem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    No i z obrotomierzem niby!!!

    Dodano po 18 [minuty]:

    Mam pytanko. Czym wy sobicie taki połysk na deklach?? bo u niekturych to lsnia jak u pasa wiadomo co. Piaskuja je korundem??? papierem wodnym to robia a moze kupuja spray i nakladaja niby chrom?????
  • #405
    Zegarek90
    Poziom 12  
    Z tego co wiem comfortów nieeksportowano do polski przez to są prawie niedostępne. Ja mam założony obrotomierz z oryginalną czarną pokrywą i jest to fajna rzecz mało spotykana. Jednakże mój kumpel ma właśnie oryginalna wersje S51C (tak pisze na tablicy znamionowej i na instrukcji) z 1983r i co ciekawe ma elektroniczny zapłon stópke boczną regulowane amortyzatory czarny cylnder głowice i obie pokrywy a obrotomierza tam nigdy niebyło bo ma go od nowości. Tak wiec chyba niewszystke comforty go posiadały...

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co do rozrusznika to żaden model S51 go nieposiadał tylko dwie wersje sr50
  • #406
    igorq
    Poziom 11  
    Aha to czyli moj kumpel ma sr50 a nie s51. Myslalem ze chodzi ci o zaplon z rozrusznikniem a nie z przerywaczem elektronicznym( nie wiem jak to sie fachowo nazywa) i stad ta pomyłka. A z tymi wersjami lepszymi simkow czyli obrotomierz i te sprawy to krucho w polsce same podstawowe wersje, widocznie nie byly przeznaczone na eksport do polski heh. Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aj co tu duzo mowic troche duzo bylo produkowanych tych wersji simkow i co smieszne roznily sie wlasnie malutkimi detalami.
  • #407
    Zegarek90
    Poziom 12  
    ale do sr 50 niewłozysz obrotomierza mechanicznego. A comfortów niema bo moim zdaniem były najdroższe.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Racja z pewnością było więcej modeli niz to opisuje książka jeżdże motorowerem simson. Ale raczej niema sie z kad dowiedziec ile icz tak naprawde było
  • #408
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zegarek90 napisał:
    ale do sr 50 niewłozysz obrotomierza mechanicznego.

    a to niby z jakiej przyczyny?
  • #409
    Zegarek90
    Poziom 12  
    Niema jak wyprowadzic linki z silnika i zamocować go do półki. Oczywiście wszystko się da. jednak książkowo jest to niemożliwe...
  • #410
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zegarek90 napisał:
    Niema jak wyprowadzic linki z silnika

    wystarczy wymienić pokrywę od strony sprzęgła i już jest jak
  • #411
    Zegarek90
    Poziom 12  
    Miałem na myśli to że w sr50 silnik jest obudowany i niezabardzo jest jak puścić tamtędy linke.
  • #412
    donkelek
    Poziom 12  
    No dawno mnie nie było na forum. Mam pytanie moj simson s51c electronic co chwile spala moduły zapłonowe. nieoryginalnym przejechałem 500m. Razem z motomisiem zdjelismy magneto zmieniliśmy cewkę odpowiedzialna za iskre, na oryginalna jaka byla przedtem. i simson chodził. cała elektryka była sprawdzano poprostu miodzio. Ale po 3 dniach simson zgasł i nie odpalił. moduł jest spalony. ale mam pytanie czy jest jakis sposób ze cos z elektryki simsona oprócz cewki moze sprawiac ze modul się przepala. Pomózcie bo chce przejsc na platyny a to troche kosztuje wiec chce ostatni raz podjąc się ratunku simka przed wymiana kosza
  • #413
    Zegarek90
    Poziom 12  
    A to jest oryginalna wersja S51C z elektronicznym zapłonem czy przerabiana?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ja mam enduro elektronika z 90roku i nigdy niemiałem z zapłonem najmniejszej awarii.. a regulowałes cos tą śruba na module?
  • #414
    donkelek
    Poziom 12  
    Oryginalny nie przerabiany. A kręciłem dopiero bo tym jak sie popsuł. juz 4 moduły spalił
  • #415
    motomis
    Poziom 15  
    Tak robilismy z donkelkiem,sprawa jest taka,że włożyliśmy mój org.zapłon ekektronik,i wizualnie było wszystko ok.tzn.czerwony przewód o którym pisałem kiedyś dawał wysokie napiecie,ale nie iskrzył czarny ten przed cewką butelkową po dotknięciu do masy iskrzył,wszystko ok.Tak było na moim,zaznaczyc należy że donkelek kupił cały zapłon i nie jest to wersja org.nie jest to made in.germany,ale polska podróba.Zachowanie zapłonu donkelka jest zgoła inne czerwony pierwszy w module iskrzy niestety mocno,może jestem uczulony ale nasuwa sie podejrzenie ze to ten iskrzący kabel jest sprawcą palenia modułów.Ja tak jak kolega wyzej jeżdże na elektroniku 5 lat i no problem,moje pytanie w tej sprawie jest inne,czy sterownik w płytce zapłonowej może mieć wine,płytka jest nowa idąc dalej,jeżeli nie to przełożyc wszystkie org.cewki ze starego org.zapłonu donitowac stare magneto org.ewentualnie delikatnie obspawac i tu bedą słowa krytyki bo nie wolno spawac ale,kupic moduł i zobaczyc.Donkelek ma racje za orginały ceny są okrutne,wszelkie porady bedą mile widziane i dziekujemy:donkelek i motomis ps.czekamy niecierpliwie.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Ta prośbe kierujemy do asów tej strony jak np.ty Rafał.Ratujmy donkelka,a moze ktos ma płytkę platynowca,i uzywane magneto za nieduza kase,ja mu dam cewke zapłonową i postaram sie pomóc.Prosimy.
  • #416
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    obstawiałbym błędne połączenie lub uszkodzenie instalacji ale to już zostało wykluczone. Czujnik w magnecie nie powiniem mieć wpływu na uszkodzenie, jeszcze może uszkodzenie cewki w magnecie lub po prostu jej wada fabryczna (ale o ile pamiętam z naszej rozmowy to chyba też zostało sprawdzone)
    szczerze mówiąc ciekawy przypadek, w jego rozwiązaniu mogłoby pomóc stwierdzenie co zostaje uszkodzone w module wtedy może byłaby opcja aby się dowiedzieć co spowodowało uszkodzenie danego elementu w konsekwencji czego wiedzielibyśmy gdzie tkwi błąd
    na waszym miejscu podmieniłbym cewkę w magnecie (od zapłonu) tyle że takie eksperymenty to mogą być kosztowne jeżeli za każdym razem dojdzie do uszkodzenia modułu.
    mam jeszcze jeden pomysł jeżeli dysponujecie woltomierzem (na napięcie przemienne) sprawdźcie jakie napięcie jest u ciebie Michał a jakie u donkelka wykluczymy bodź potwierdzimy wtedy uszkodzenie cewki w magnecie (chodzi mi o napięcie między czerwonym a masą)
    co do tej płytki pod cewki to zobaczę u siebie bo chyba mam nawet z przerywaczem (poszukam i napiszę)
  • #417
    motomis
    Poziom 15  
    Dziekuje za wskazówki,swoją drogą liczyłem na szybką twoją odpowiedź,i nie zawiodłem się,na ciebie naprawdę można liczyc.Mój cały zapłon miał inne zachowanie,a mianowicie wizualnie czerwony przewód,od cewki nie iskrzył a kopa miał strasznego po depnięciu starterem zrobiłem to dla Damiana i trzymałen ten przewód reką.Nie iskrzył po dotknieciu do masy czarny zachowanie prawidłowe czyli iskrzył.Damiana zapłon,czerwony iskrzył czyli zachowanie jak przy 6v platyny mogłem zobaczyć czy dotykając cewki bedzie moze lskra z pominieciem modułu ale to wydawało się absurdalne.Idziemy dalej wstawiłem moją cewkę zaplonową tą na płytce damiana zapłon moja cewka damiana magneto,czerwony iskrzy,sciągam damiana magneto,zakładam moje,moja cewka czerwony iskrzy.reasumując,moje magneto,moja cewka damiana płytka z resztą cewek,czerwony iskrzy.Moj cały zapłon czerwony nie iskrzy.Wiem że w tym moim opisie może trudno się połapać dodam jeszcze co może być istotne mój zapłon miał podłączoną tylko cewke zapłonową,cewka swietlna i ladowania nie były podłaczane,damiana zaplon miał zawsze podłoczone wszystkie cewki do instalacji.Pozdrawiam wszystkich szczególnie tych którym nasz problem nie jest obojetny no i dziekujemy.
  • #418
    Zegarek90
    Poziom 12  
    Z tymi modułami polskimi to różnie bywa. Założyliśmy raz do kumpla polski modół zapłonowy (ponoć wyregulowany) i simsonek wogule sie niechciał w obroty wkręcać. potem załozyliśmy mój oryginalny i problem w jednej chwili znikł
  • #419
    ciastek
    Poziom 11  
    witam was posiadam simsona s51 i mam zalozony cylinder 60cmm firmy MUSNER i powiem wam ze bardzo dobrze chodzi predkosc max to 85km/h ale ja nie w tej sprawie slyszalem o skrzyniach 5-cio i 6-cio biegowych czy one spasują do simka s 51 i ile one moga kosztowac prosze o rade i pomoc
    PS:gdzie mozna kupic te skrzynie
  • #420
    igorq
    Poziom 11  
    Z tego co mi widomo to 5 biegowa wystepuje i da sie zamontowac do silnika od simka, tylko ze nie wiem gdzie mozna taka kupic sam chcialbym sie dowiedziec. pozdro