Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51 Tuning

motospec 13 Kwi 2007 18:40 253440 879
  • #721
    motomis
    Poziom 15  
    Odgłos kwiczenia czasem jest le wcale nie trzeba mocno kopnac,niekiedy jak krecisz magnetem swieca wykrecona to zazwyczaj mozna to uslyszec jak na dole jest tłok i idzie do góry.Gorsza sprawa jak kwiczy wał,taki objaw na wale to juz raczej jego koniec silnik bedzie sie zacierał przytrzymywał to wał sie zaciera,kwiczy i sie bardzo grzeje.Krolu z zaplonem to zapewne kazdy powie ustaw tak jak powinien byc ewentualnie malutka korekta,jezeli masz platyny musisz zrobic koncowe ustawienie zaplonu platynami,tzn ustaw plytke na znakach--znak plytki znak akrteru jedna linia,i gdy na tych znakach bedzie znak magneta czyli 3 znaki w lini powinny minimalnie juz otwierac sie platynki.Co do cylindra rózne są opinie ja na polskim przejechałem 20km wiec za bardzo o nich nie wiem,poprostu tak jak ty masz odstawilem polski a wygladał naprawde niezle i wstawilem niemiecki z progiem,było to sporo lat wstecz.Opini nie zmieniam ratuj org. cylinder,az zal ale to twoja wola ze chcesz niemca szlifowac na 60,tyle szlifów tyle dobrego miesa mu szlifierz zedrze ale nic mi do tego,ja krolu zrobiłbym 1szlif,dobry tłok,to dobra inwestycja koniecznie i naprawde dobry szlif,gładz po szlifie lustro jak nowy tak mi szlifuje,i jest wszystko sila trwałosc male spalanie i te 65 napewno poleci mój a jak wiesz jezdze duo to spora kasta.Podtrzymuje moją opinie na niemiecki cylinder kosz mała21 i jak mało zebatka przód 16kwestia eksperymentu 80km/h musi byc .Wracajac do polskiego cylindra zapewne są rózne kilka zakladalem zawsze byłem zdegustowany stopniem sprezania. Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    Prawde mówiąc nie znam tego modelu ale trudno jest powiedziec czy warto kupic ja moge tylko doradzic tyle ze za takie pieniądze naprawde niemałe musi chodzic jak zegarek,zadnych stuków dzwonienia,musi miałczec,byc zrywny silny i szybki oczywiscie org.czesci.Wiesz dobrymi radami jest ....czyli napisalem ze silnik musi byc super,ale uwaga spotkałem takiego simsona na org.czesciach 6tys przebiegu a był rzęch.ZWRÓC UWAGE NA SILNIK.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #722
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    S 53 to praktycznie to samo co S 51 silnik ten sam rama chyba trochę inna i ogólna zabudowa (plastyki, zbiornik...)
    jedyne czym spowodowana taka cena to rocznik i fakt że jest to już S 53
  • #723
    krolu3
    Poziom 11  
    MOTOMIS ja nie zmienie na 50ccm bo to juz sie wydaje jak sie przesiadam z mercedesa na malucha;] ale po przeszlifowaniu na 60 zostana mi jeszcze 4 szlify do zaliczenia wiec jeszcze pojezdrze...
    A i tak przeszlifuje jak zajade polski cylek.
    Wiec tak: zawiozlem dwa cylki do tokarza a on mi mowi ze nie ma po co szlif zrobic bo progu prawie nie ma i ze cylek dobry. Ja juz bezradny wiedzac ze gaznik dobry i wszystko ok odkrecilem zaplon, patrze czy dokrecony i jest na maksa, za chwile krece reką magnetem a tu calu uklad sie okreca wraz z magnetem(doslownie czary). te blaszki co trzymia zaplon były wygięte i nie chcialo trzymac. Teraz simek chodzi jak żyleta aż mi sie sprzęgło slisga jak przełącze bieg.
    Mogłem sie skapnąć ze cos ze zaplonem bo nie mial obrotow znaczy jak weszedl na wysokie to taka sila szłą ze sie okręcał caly układ (opoźnial zaplon) i strzelał nie raz lekko z tlumika.



    qbek99 ilo jest on biegowy?? ja bym nie kupowal bo to są chyba simki 3 biegowe
  • #724
    motomis
    Poziom 15  
    krolu 3 ciesze sie razem z tobą,pogoda znakomita i kłopot z głowy a ile człowiek mysli jak cos nie gra ,nie chodzi pozdrawiam michal
  • #725
    qbek99
    Poziom 10  
    To jest normalnie 4-biegowy. Produkowany byl zdaje sie od 95 roku ale nie jestem pewien. Szczerze to ja sie nie dziwie ze ten simson tyle kosztuje. Niektore z lat 80-tych kosztuja nieraz 2000 (i sa tych pieniedzy warte). Co do silnika to jest chyba to samo tylko wiadomo....nowszy. A rama jest naprawde fajnie zrobiona, ma bardzo atrakcyjny wyglad bardziej "crossopodobny". Ten motor jest tez wyzszy od zwyklych. Ma tez seryjnie montowany odrotomierz. Niby mala rzecz a cieszy oko ;) Mysle ze za 2300 oplaca sie taki brac :) Dzieki za wszystkie informacje i pozdrawiam.
    Aha i jeszcze zapomnialem dodac, z przodu hamulec tarczowy
    Wyglad jest taki (tylko to jest mocniejsza wersja 70 ccm ja kupuje zwykla 50ccm):
    http://img232.imageshack.us/my.php?image=185233591so2.jpg
  • #726
    surmacer
    Poziom 15  
    Jak układ korb-tokowy jest sprawdzony to zerknij na jedną rzecz. Jeśli przestawia ci się zapłon to czasami płytka iskrownika potrafi wyjść poza oś (nie jest centrycznie) i jeden z magnesów koła magnesowego potrafi ocierać o cewkę z charakterystycznym dzwiękiem kwiczenia. koło będzie wtedy gorące i jak pokręcisz ręką to słychać ocieranie
    Podstawa iskrownika ma być zamocowana pewnie (dognij w imadle łapki)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ja mam warunki do remontu i nie kupowałem odpicowanego ponieważ dopiero w domu okazuje się co jest wart. Najlepiej kupić od dziadka (albo po dziadku :-( ) nie tuningowany, spokojnie eksploatowany. Nie jest wtedy podpicowany nalepkami ale serce ma oryginalne i nie był przeciągnięty
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #727
    qbek99
    Poziom 10  
    surmacer jesli to o tym ze "nie kupowales odpicowanego" to odpowiem Ci tak: Ja moze i warunki do remontu mam (bo jakiez to warunki trzeba miec zeby simsona naprawic... Ale chodzi o to ze ja dopiero kupuje Simsona i dopiero sie bede na tym poznawal a nie bede prosil kolegow zeby przy mnie stali i mowili co i jak. Poza tym ja nie lubie czegos naprawiac poprostu nie mam zacinek technicznych. Mozecie powiedziec "dwie lewe rece" ale ja juz taki mam styl bycia...
  • #728
    surmacer
    Poziom 15  
    Mam trochę pracy więc pomiary parametrów po modyfikacjach mi się przesuwają. na razie sprawdziliśmy konsumpcję. Zalany litr paliwa i przebieg więcej niż dynamiczny = 3,5 l /100 km
    Ja zapłaciłem synowi za Enduro 800,- Cylinder się nie nadawał (zerwany gwint pod ttłumik nieudolnie naprawiany), poza tym ślizgało się sprzęgło i kopniak ślizgał się na osi, dzwignia biegów samoróbka i oberwane podnóżki.
    Ale i tak robiłem wszystko od początku bo nie lubie zgadywać
    Rama piaskowanie / malowanie, to samo pozostałe elementy
    Cylek 60 w komplecie
    wał regen / wszystkie łożyska
    dopasowanie - ukształtowanie płuków szlifowanie / polerka dolotów / dopasowanie króćców gażnika do kołnirza cylindra
    zdjęcie wszystkich kryz /nadlewów i innych zbędnych ciężarów
    tłok okazał się wersją "ciężką" to został "odchudzony"
    Syn zrobił od nowa instalkę el.
    Nawinąłem nowe cewki (stare paliły żarówki)
    Aha stary gażnik 16n1 nie poddawał się regulacjom i też zmienił go bing a teraz wiczymy 16n3 i ten ze względu na stabilne obroty biegu jałowego najbardziej mi się podoba (ja nie jeżdżę - ja naprawiam)
  • #729
    mateusz8947
    Poziom 2  
    witam!!!
    Mam simaka na org. czesciach i ma gaznik bing ale chce go zmienic poniewaz wydaje mi sie ze nie chodzi tak jak powinien i troche duzo palic......:/ czy to jest dobre rozwiazanie jak zmienie go na polski gaznik???
  • #730
    surmacer
    Poziom 15  
    Cytat:
    moze i warunki do remontu mam (bo jakiez to warunki trzeba miec zeby simsona naprawic...

    No jeśli nie widziałeś filmu firmowego IFY to byś się mógł zdziwić
    Naprawić potrafię na słuch i z ręki ale zrobić wszystko u siebie bez chdzenia od annasza do kajfasza to należy mieć:
    1. Praska do demontażu wału korbowego 2-3T
    2. Śruba mikrometryczna zew/wew
    3. Szczelinomierze
    4.Stroboskop
    5. Woltomierze/ Omomierze /sondy lambda
    6. Ściągacze do łożysk segerów itp

    Wszystko można zrobić sprytem i młotkiem ale jak pytasz jaki warsztat trzeba mieć żeby naprawiać simsony to odpowiadam
    Ja mam dodatkowo jeszcze tokarkę, wiertarkę stołową szlifierkę, czyjnik ciśnienia sprężania tester zapłonu i napięć
    Ale można po rosyjsku .... też stosuję (w awaryjnych sytuacjach)

    Dodano po 12 [minuty]:

    Cytat:
    czy to jest dobre rozwiazanie jak zmienie go na polski gaznik???

    Niestety polski nie. Nie znam polskiego gaźnika tak dobrego jak najgorszy z niemieckich. bing jest niezły, syn był bardzo zadowolony. mnie odpowiada ten z regulacją biegu jałowego osobnym zaworem iglicowym (bodajże 16n3)
    Może koledzy podrzucą ci jakieś modele ale nie sądze żeby akurat były to polskie
    Od czasu charta chyba żadna polska konstrukcja gaźnika nie była rozwijana. Nie powiem ile miałem wtedy lat

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zdefiniujmy naprawić !!
    Czy naprawić to spowodować żeby w ogóle jeździł ?
    Czy raczej doprowadzić do stanu zbliżonego do nowego pojazdu?
    Jeśli to ostatnie, no to oprócz chęci trzeba mieć czym
    "nie pomogą szczere chęci z g.... bata nie ukręci"
    Dlatego jęśli podaję pomysły na jakąś naprawę / modyfikację to staram się to zrobić ogólnie dostępnymi narzędziami (a nie rozwiertakami maszynowymi )
  • #731
    qbek99
    Poziom 10  
    Wiesz moj kolega doprowadzil Simsona (rocznik 82) do stanu bardzo dobrego majac pod reka standardowe klucze i zwykly garaz/warsztat. Oczywiscie malowanie u lakiernika to jest jasne. Ja mowilem nie tuningowac tudziez podnosic osiagi tylko wyremontowac/odrestaurowac Simsona do stanu silnika bdb. Szanuje Twoja wiedze i umiejetnosci ale mam wielu kumpli i oni wszystko robili u siebie w garazu, przy wiekszych problemach (ustawienie zaplonu) pomagali im ojcowie najczesciej z wyksztalcenia mechanicy....
  • #732
    surmacer
    Poziom 15  
    No to masz jak ja. Tyle że mój syn jeszcze się nie pochawalił kolegom że jego simsona robił mu ojciec - mechanik
    Z dwojga złego pielgrzymki kolegów przychodzą na razie do niego!
    A ja mam syna który ma do mnie interes !! a to jest warte więcej niż wszystkie pieniądze :-)
    Ale szybko się uczy, za rok zostanę do gwintowań/ rozwiercań i toczeń
    no i regulacji :-)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ja wszystko robiłem u siebie (lakier też( sprężarkę zbudowałem jak tobiłem kamazy i stary)

    Dodano po 4 [minuty]:

    W garażu mam pierwszego komara (na pedały) ciągle czeka no i Opla Blitza z 1936 r, (ten nabiera wartości) To był mój pierwszy silnik dolnozaworowy po studiach
  • #733
    krolu3
    Poziom 11  
    Teraz takie pytanie bo simek chodzi ok:) czy słaby moment obrotowy jest spowodowany opoznionym zaplonem?? piszcie od czego moze miec slaby moment na wyzszych??.
    Dzisiaj mi klin scielo i wymienilem tez kondensator to dostal takich obrotow ze mi teraz żarówke przepala nonstop z przodu(nigdy sie nie przepalała);/
  • #734
    motomis
    Poziom 15  
    Surmacer,bardzo cenie rady kazdego,zazdroszcze tobie takiego warsztatu,przyządów narzedzi,ja niczego takiego nie mam i miec nie bede,radze sobie jakos.Napewno nie zraziles tych którzy nie maja takiego zaplecza,i napewno nie było to twoja intencja.Koledzy do naprawy trzeba cos tam w sobie miec,napewno doswiadczenie,zmysł,ucho dobre jest wazne,no i kase,no i troche asów na forum.Ja do takich sie nie zaliczam ale kilku jest,wiec bądzcie i pomagajcie.pozdrawiam michal
  • #735
    surmacer
    Poziom 15  
    Warsztat to pozostałości bazy transportowej - mocno eksploatowanej.
    Nie kupowałem go dla simsona :-)

    No testowałem dziś rano
    do drugiego biegu obrotomierz kręci się do 10500
    na czwartym do 8500 (tu już spore opory powietrza)
    mocy jeszcze nie przeliczałem, ale poprawiam jeszcze gaźnik bo jak się dobrze zagrzał to treba go parę kopnąć żeby zapalił
  • #736
    qbek99
    Poziom 10  
    Mam pytanie dotyczace modelu SR50 B4. A mianowicie czy bez zadnych innych przerobek moge zalozyc cylinder 70ccm???
  • #737
    surmacer
    Poziom 15  
    Powrócę do tematu tuningu układu wydechowego.
    W odpowiedzi do innego postu na temat tłumików do dwusuwów kol krzsiek zamieścił link do ciekawego programu obliczającego układy wydechowe. Pozwolę go sobie podać ponieważ nie wiem czy ktoś go tam znajdzie

    http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
  • #738
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    qbek99 kartery do przeróbki
  • #739
    surmacer
    Poziom 15  
    Cytat:
    Napewno nie zraziles tych którzy nie maja takiego zaplecza,i napewno nie było to twoja intencja

    Właśnie tak. To że mam wyposażenie to konieczność jak się robi rem kap. różnych silników.
    Wraz z latami dąży się do wygody :-)
    Dokładnie chciałem tylko pokazać że należy dążyć do niemieckiej kultury technicznej a nie rosyjskiej. Odbywałem praktyki w kilku krajach i te rosyjskie wspominam najmilej, ale raczej z powodu bratniej duszy ......" jeśli wiesz oczym ja mówię" .....
    To że dziś robię simka to kaprys losu. trzy lata temu wykopałem w stodole u babci bardzo starego komara na pedały i postanowiłem go dla siebie odrestaurować. no i przejechałem się nim tylko raz ! A syn którego to w ogóle nie interesowało łyknął bakcyla.

    Dodano po 32 [minuty]:

    I jeszcze jedna obietnica. Obiecałem tydzień temu markę oleju syntetycznego na jakim pracujemy. W piątek znowu kupowałem 2l. to jeszcze pamiętam. Midland - syntetyk w cenie półsyntetyka Mobila

    12,- za l. -nie wiem drogo czy tanio ? ale silnik czyściuteńki i dla nowego to jak kawior :-)
  • #740
    BodzioM
    Poziom 10  
    Witam. Simson w prawdzie stary ale silnik wymieniony na 4-ro biegowy.Po wymianie jakiś czas chodził,tylko że podejżanie kopćił.Problem z tym że nie pali na kopkę,tylko na zapych,z tym że tylko na jedynce i przy bardzo wysokich obrotach.Chodzi(tzn wyje) pod warunkiem że manetka gazu odkręcona do końca,a wystarczy puśćić gaz o centymetr a gaśnie. Iskra jest według mnie bardzo wyrażna.Sprawdzone:Cewka,świeca,gażnik(montaż nowego pływaka bo w starym było minim.paliwa)+regulacja,symaryngi łożysk wału(wzrokowo dobre ale dla pewnośći wymienione),ustawienie zapłonu.Poza tym popaliły się prawie wszystkie żarówki ale to wydaje mi się że z powodu wymiany na silnik z prądnicą 12V.Prośba o pomoc bo przecie ciepło idzie a maszyna się w garażu marnuje.Pozdrawiam.
  • #741
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    domyślam się ze na przerywaczu a nie elektronik.
    problem w gaźniku.
    zalewa świecę jak próbujesz zapalić z kopa?
  • #742
    motomis
    Poziom 15  
    Mam teraz do wyboru 2 oleje do mieszanki 1 2Tdrugi midland,ale podkresliłes za kazdym razem ze dla nowego rozumiem cylindra tloka itd.jest jak kawior,doszedłem do wniosku ze masz podstawy by tak pisac i zastanawiam sie,czy do cylindra który przejechał 20tys.km jest sens zmieniac olej.Akurat w temacie oleju nie mam nic do powiedzenia,zdaje sie na wasze opinie,jednak musze zadac to pytanie moze naiwne dlaczego nowy cylinder ucieszy sie z oleju do paliwa np.2t a stary bedzie plakał moze zle to zrozumiałem.Pozdrawiam czesc.
  • #743
    kuras147
    Poziom 19  
    olej zawsze mozna zmienic i moze przy przebiegu 20tys bedzie tylko na + tzn mniej bedzie nagaru wiec mniej czyszczenia i bedzie lepsze smarowanie...na docieranie jaki najlepszy olej syntetyk czy pol?
  • #744
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    chodzi o kalsy lepkości oleju syntetyku i półsyntetyku.
    Dla nowego silnika lepiej zastosować olej syntetyczny ze względy na to że jest on-można powiedzieć-rzadszy
    olej półsyntetyczny jest gorszy gatunkowo stąd jego właściwości smarujące też są gorsze, w przypadku silnika wyeksploatowanego nie ma to już większego znaczenia co mu nalejemy ale dla nowego zdecydowanie lepiej nalać syntetyka.
    co do ceny to jest bardzo dobra bo tyle samo zapłacimy za litr półsyntetyka z orlenu także warto
  • #745
    motomis
    Poziom 15  
    Teraz to juz nic nie wiem,zaczne od pytania olej mixol który mi leją w cpn.co to za olej.Rozumiem ze olej 2T,oraz MIDLAND,to pół syntetyk i na ten moge przejsc powiedzmy po 2tys.km,ale jakbym założył obecnie nowy cyl,tłok,itd to kolega goldwinger radzi,a jego rady sobie bardzo cenie olej syntetyczny,pełny syntetyk.Jak nazywa sie ten olej,pelno-syntetyczny i nie rozumiem ostatniego zdaniaco do ceny to jest bardzo dobra bo tyle samo zapłacimy za litr półsyntetyka z orlenu także warto.Rozumiem ze tyle ile kosztuje olej pel.synt.w podobnej cenie jest pół-synt.produkowany przez orlen.Prosze podaj nazwy oleju jaki polecasz na docieranie i po okresie docierania,prosze pozdrawiam.
  • #746
    JanuszJ26
    Poziom 14  
    Za duża przerwa na przerywaczu i na świecy.
  • #747
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    kolega surmacer napisał o oleju syntetycznym i podał jego cenę 12zł za litr, a ja porównałem to do ceny oleju z orlenu (nazwy nie pamiętam) który jest olejem półsyntetycznym

    a oleje ogólnie dzieli się na
    -mineralne
    -półsyntetyczne
    -syntetyczne

    (ułożyłem w kolejności od najgorszego do najlepszego)

    dla zobrazowania sytuacji mały przykład:
    bierzemy fiata 125p i nalewamy do skrzyni olej syntetyczny (czeka nas remont) skrzynie szlag trafi
    lejemy hipol albo inne coś co jest mineralne i cieszymy się tym polskim cudem techniki.
    jako drugi bierzemy np. opla czy tam audi i robimy to samo ale efekt mamy dokładnie odwrotny na syntetyku będzie chodził a na mineralnym padnie (mowa o skrzyni biegów)
    teraz przechodzimy do sedne (i do tego co zapewne dużo wyjaśni) rozbieramy te nasze dwie skrzynie
    fiatowską (z lekką przesadą piszę) odkręcamy wszyskie śruby przechylamy i zawartość leży na ziemi
    audikowska rozkręcamy wszystko i musimy się namęczyć aby to wszystko rozebrać (chodzi o precyzję wykonania, pasowania między elementami)
  • #748
    surmacer
    Poziom 15  
    goldwinger
    gratuluje porównań !!!

    Dodano po 5 [minuty]:

    Istota leży w tym że oleje mineralne w większym stopniu niż syntetyki nie zawowują stabilnych (jednakowych) parametrów wraz ze zmianami temperatury
    Obrazowo: Jak jest ok na gorąco to zbyt lepki na zimno (co w dużo mniejszym stopniu jest wadą syntetyków)
    A co do pasowań i sensu zastosowań syntetyków to goldwinger wyłożył kawa na ławę

    Dodano po 11 [minuty]:

    No to ja podobne porównanie:
    Rozbierasz silnik stara: ma wałki, tłoki, uszczelki, simerringi, segery, oringi. wymieniasz wszystko na nowe składasz i po podjeździe pod pierwsze wzniesienie już "się poci" (znaczy po zatrzymaniu są krople ojeju pod silnikiem)
    to samo robisz z MAN/VOLVO/MERC* (niepotrz. skreślić) i jest suchy po takiej samej operacji i długo długo potem.

    I to samo piszecie opisując nasze zamienniki części oryginalnych. Tak wygląda kompromis - trochę większe tolerancje wymiarowe, trochę gorsza dokładność obróbki cieplnej, trochę gorszy materiał. A każde to produkt do bani

    Dodano po 18 [minuty]:

    Cytat:
    dlaczego nowy cylinder ucieszy sie z oleju do paliwa np.2t a stary bedzie plakał moze zle to zrozumiałem

    Smarowanie połączeń ślizgowych (wał/panewka) czy pierścień/cylinder odbywa się przez wytworzenie filmu olejowego (rodzaju błony) pomiędzy trącymi powierzchniami. Im szczelina jest mniejsza i prędkości tarcia większe tym rzadszy (mniej lepki) musi być olej. Na nowych powierzchniach cylindrów można zaobsrwować specjalne rysy pod kątem 45st w obu kierunkach ułatwiające wytworzenie tej powłoki olejowej. Podobnie panewki z brązów ołowiowych po jakimś czsie na powierzchni tarcia pozbywają się mikroziaren ołowiu tworząc miejsce dla zbiornicków oleju.
    Przy dużych luzach między wałem a panewką przy olejach o małej lepkości miejscowe zniekształcenie luzu spowoduje przemiesczenie go i współpracę bez smarowania
    Jeśli zbyt skomplikowanie proszę o pytania .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Stąd tam gdzie silnik jest nowy olej lepszej klasy pomoże mu zachować żywotność, a starym nie pomoże a nawet może skrócić starość :-)

    Dodano po 31 [minuty]:

    królu3
    Cytat:
    Dzisiaj mi klin scielo i wymienilem tez

    Zwróć uwagę na prawidłowe dokręcenie koła magnesowego. Klin ma ustalić położenie koła magnesowego a nie przenosić moment obrotowy na wału na koło. Od tego jest tarcie pomiędzy stożkową częścią wały i taką samą powierzchnią koła magnesowego (tych pow. się nie smaruje). Załóż podkładkę spręż. pod nakrędkę i pamiętaj o dokręceniu. Inaczej będzie ci obcinać klin i po paru takich przypadkach nie będziesz w stanie bez przyrządów ustawić zapłonu.
  • #749
    motomis
    Poziom 15  
    Koledzy nawet ja to zrozumialem dziekuje to słowo jest moją zapłatą za wykład o olejach,postanowiłem jezdze na mixolu,ale jak włoze cylinder po szlifie a lezy i czeka to pełny syntetyk,jedno jeszcze pytanie czy po tych 2tys.km przejsc na półsyntetyk czy cały czas pełny syntetyk?DZIEKUJE.Co do klina na magnecie zapewne krolu tak robisz ale musze to napisac nic błedniejszego jak nabicie klina ze sklepu i na to magneto,taki klin ogólnodostepny nalezy dopasowac i to niezle trzeba sie napilowac,one sa za wysokie tak było z kazdym klinem jaki spotkałem,a zaczeło sie to chyba 10 lat wstecz kiedy rozbierałem silnik nigdy nie rozkładay i moja uwage przykuł bardzo niski klin,pózniej zawsze ten klin mialem przed oczami tzn. jego wysokosc.Odkrecam płytke z zaplonem i pasuje klin zakladam magneto, dokrecam sciągam i obserwuje i tak do prawidłowego stanu.Czesc ,pozdrawiam Michał.
  • #750
    BodzioM
    Poziom 10  
    Witam.Faktycznie nie podałem że jest na przerywaczu,który też ustawiałem na grubość 0,05 mm.Czy świeca może mieć aż takie znaczenie?Iskra jest dość wyrażna ale pokombinuję przy niej.Puki co dzięki.