Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51 Tuning

motospec 23 Kwi 2007 13:48 249330 879
  • #811
    kaalli
    Poziom 11  
    musze pomalować mojego simka tylko nie wiem czy dać go do lakiernika czy pomalowac samemu . jakiej farby użyć , i jak przygotować blachy żeby sie to trzymało (bak,błotniki i boczki na kolor złoty )


    (sorki że tak dużo zacząłem pisać ale dopiero teraz wziąłem sie za simka więc mało wiem :( )
  • Sklep HeluKabel
  • #812
    motomis
    Poziom 15  
    Odnosnie palenia modułów,założyłem mój zapłon i moje magneto,moje prymitywne obserwacje były takie jak u mnie,czyli czerwony przewód kopał ale po dotknieciu do masy nie iskrzył.Założyłem mój iskrownik i magneto donkelka kopał i po dotknieciu do masy lekko iskrzył.Po załozeniu kompletu donkelka magneto plus iskrownik czerwony kopał i iskrzył.Cały ten komplet donkelka kupiony był nowy na allegro.Moim zdaniem na moduł idzie za wysokie napiecie nalezało by zmierzyc,ale co zrobic jezeli faktycznie tak jest,moze rozwiązaniem byłoby uszczuplenie ilosci zwojów na cewce zapłonowej aż do uzyskania wartości o których pisze kol.Sumacer.Jest to zapewne mrówcza praca ale byc może jedyne skuteczne rozwiązanie aby uniknać palenia modułów.Donkelek zbankrutuje,ratujmy.Co sadzicie o tej mozliwosci,nie wiem czy w praktyce jest to do zrealizowania.Pozdrawiam Michał.
  • #813
    camiloo91
    Poziom 1  
    co może być przy simku sr50. jak dam mu gazu do dechy z wolnych obrotów na jedynce to tak jak by się zalewał a po chwili idzie i do tego jest słaby poniżej 2500 obrotów. co może być. to coś z gaźnikiem czy z zapłonem. z góry dzięki
  • #814
    surmacer
    Poziom 15  
    A był kiedyś lepszy na wolnych ??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wartości podawane były z pamięci Pewne parametry za chwilę jak sprawdzę

    Dodano po 18 [minuty]:

    Cewka ładująca (wyprowadzenie 14) przy "żenskim" zdjętym z modułu dla rdzenia wys 15mm opór 500-600 ohm, a dla rdzenia cewki wys 18mm 650-780 ohm. napięcie przy kopnięciu 150-190V (2000obr)
    Cewka sterująca (ta zalana epidianem - na samym dole) końcówka 3 odłączona. Opór 24-30 ohm mierzone do masy.
    Na końcówce 15 bez zdejmowania przewodów powinno się pojawić do 400V przy mocnym kopnięciu.
    Takie pomiary nie zniszczą wam modułu bo każdy sensowny miernik posiada własny odpowiednio duży opór
    No i jak widać było kilka cewek i kilka kół (jest możliwe że indukuje ono zbyt duży prąd)

    Dodano po 40 [minuty]:

    Zasada jest taka : Opóżnisz odrobinę zapłon to będzie lepiej chodził na wolnych obrotach i ew tolerował lepiej gorsze paliwo, Przyśpieszysz to na szybkich lepiej ale i musisz mieć pewne źródło paliwa o odpowiedniej jakości
    Zbyt późny nie niszczy tak jak zbyt wczesny.
    Generalnie to wydaje mi się że one kochają obroty i bez specjalnych przeróbek są mułami na zbyt wolnych obrotach

    Dodano po 11 [minuty]:

    Cytat:
    musze pomalować mojego simka tylko nie wiem czy dać go do lakiernika czy pomalowac samemu . jakiej farby użyć , i jak przygotować blachy żeby sie to trzymało (bak,błotniki i boczki na kolor złoty )

    Jak masz czym i wprawę prubuj, powierzchnie nie są duże.
    Do usuwania starego lakieru polecam zmywacz DC-2 i zawinięcie w strech folię. Czym - miałem na myśli sprężarkę o dużym zborniku (stałe ciśnienie 6-7atm) + pistolet lakierniczy. Ja robiłem w renolaku ale nie zależało mi na metaliku. wyszło ładnie. Nie wiem ile by wziął lakiernik, myślę że niewiele. Jeśli mu wszystko zdemontujesz. DC- 2 nie stosować do plastików
  • #815
    motomis
    Poziom 15  
    Surmacer,ja pisałem że jestem pod wrażeniemTwojej wiedzy na każdy temat,ale te wartości o których piszesz mi byc może kompletnemu ignorantowi nic nie mówią.Prośba moja może pójdzie dalej,przeciez na forum jest wielu posiadaczy simsona z zapłonem elektr.Pomóc donkelkowi mozecie ,otóż niech tylko kilku z nas zobaczy czy czerwony przewód dotkniety do masy,ten od modułu iskrzy,jezeli u nikogo nie bedzie iskrzył,a u niego iskrzy to tu jest powód palenia modułów.Nie odp.mi na pytanie czy odjecie zwojów cewki wyeliminowałoby to iskrzenie.Gdyby moduł sie spalił to wogóle nie byłoby iskry,a iskra jest tylko na wysokich obr.przerywa jeżeli to wina modułu to jaki element modułu ulega uszkodzeniu.Jeszcze dwie sprawy,sprawdzałem czy przewód od cewki kopie na magnecie od platynowca,kopie,druga to po zaciągnieciu opini usłyszałem ze na zamiennikach tzn.magneto nie org.może palic moduły ale ten pan ma na sprzedaz org.magneta toteż jego zdanie może nie być obiektywne,koledzy czy ktos z was jezdzi na magnecie kupionym na allegro do zapłonu elektronicznego piszcie.Oczywiscie jezeli byłem niemiły to bardzo przepraszam i pozdrawiam.Michał.
  • #816
    surmacer
    Poziom 15  
    Czerwony przewód w pobliżu masy Jeśli ten co idzie do modułu z iskrownika powinien iskrzyć po kopnięciu. i nic nie powinno się stać. Podałem parametry po to żeby ocenić cewkę (odwijać czy nie). Sam musiałem odwinąć tą od świateł ponieważ indukowała za wysoki prąd i paliła 1 żarówkę dziennie. Ale po sprawdzeniu.
    Miernik uniwersalny kosztuje dziś 40-70 zł i przyda się w wielu przypadkach.
    Nie obrażam się ale ponieważ nie jestem elektronikiem, to szanuję swojego przeciwnika i jestem ostrożny. Ale sprawdziłem schemat. Kluczyk odłącza zapłon w ten sposób że "masuje" ten czerwony kabelek z iskrownika poprzez styk 2 na module, Więc cewce ładującej od tego nic się nie dzieje to i nie będzie się działo przy twoim sposobie testowania
  • #817
    kaalli
    Poziom 11  
    jeszcze jedno pytanie co do tłumika (leo vince) , czy jak kupie tłumik do cylindra 70 to będzie chodzić w 50..??
  • Sklep HeluKabel
  • #818
    surmacer
    Poziom 15  
    Gorzej ale będzie. Z tym że na stronie LeoVince jest jeden ?? dedykowany do simsona tłumik. Mam stary katalog ?
  • #819
    simson60
    Poziom 2  
    witam
    ja mam simsona s51 enduro i niedawno kupiłem w sklepie cylinder 60 razem z tłokiem i cała resztą.
    oprócz tego kupilem na allegro gaźnik u gościa co sie nazywa - Multicar. Gaźnik ma numer 16N3-6.
    jeszcze dokupiłem nowy kondensator bo stary szlag strafil i przerywacz zapłonu.

    i mam taki problem ze nie moge dać pełnego gazu. Po prostu na pólgazie sie rozpedza a jak dam pełny to dochodzi do pewnego miejsca i dalej nie chce sie rozpedzac.

    Prosze o jakies wskazówki

    gaxnika nie da sie wyregulowac nie wiem czemu, a jest nowy, i ten gaźnik nie ma srubki na regulacje linki gazu(nie ma nawet gwintu zeby taka srubke wkrecic)
  • #820
    surmacer
    Poziom 15  
    Bo bieg jałowy w tym gaźniku reguluje się wkrętem na kołnierzu (przy cylindrze) zdejmij zaślepkę i wkręcając obniżasz obroty biegu jałowego, wykręcając zwiększasz

    Dodano po 3 [minuty]:

    No i wyreguluj przerwę na platynkach i zapłon bo może być opóźniony. Jak to nie pomoże to może trzeba będzie sprawdzić ten gaźnik (poziom paliwa, skład)
  • #821
    simson60
    Poziom 2  
    spróbuje

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jeżeli linki od gazu nie da sie regulować to można ustawić wolne obroty?
  • #822
    Zegarek90
    Poziom 11  
    Linka gazu niema nic wspólnego z wolnymi obrotami. No chyba ze jest zakrutka co powoduje samoczynne dodawanie gazu. A wogule skoro masz kodensator to niejest to raczej fabryczne enduro. Bo te produkowane po 1983r miały seryjnie montowany elektroniczny zapłon

    Moderowany przez Błażej:

    Rażące błędy ortograficzne. Może ostrzeżenie skłoni cię do używania funkcji PISOWNIA.

  • #823
    surmacer
    Poziom 15  
    Cytat:
    Linka gazu niema nic wspólnego z wolnymi obrotami. No chyba ze jest zakrutka co powoduje samoczynne dodawanie gazu

    I to jest różnica w stosunku do innych typów gaźnika (16n1, bing)
  • #824
    motomis
    Poziom 15  
    nie znam gaznika 16n3--6 ale tak sobie mysle ze jezeli jest z rodziny 16n3 to reg.powinna byc srubką z góryze sprezynka,nie bardzo mi sie to podoba aby trzeba bylo za kazdym razem wyciągac zaslepke i reg.wolne obroty.Ta dysza z która tyle mialem klopotu i w moim klopocie pomagał mi sumscer za co raz jeszcze dziekuje raz wyreg.powinna zakonczyc sprawe.Zgadzam sie całkowicie ze wolnych obr. nie rwg.sie linką.Co do rozpedzania do pół gazu czy to sie dzieje jak jedziesz czy na postoju tez nie chce wejsc na max.obroty bo jezeli tylko jak jedziesz to sprawa paliwa zamala dysza,iglica za mocno opuszczona,za maly stan paliwa.Jezeli na postoju nie wkreca sie na pełne obroty to platyny mają za dużą przerwe,tak na marginesie warto przyjrzec sie platyna one po pewnym czasie tracą skutecznosc poprzez sprezynke robi sie za słaba i kłopot z wchodzeniem na wys. obr.ale ty platyny masz nowe.No i na koniec mój konik tzn.iskrzacy kabel czerwony od cewki zaplonowej,u mnie na kopie nie iskrzy,przy 6v platynowcu powinien iskrzyc i jezeli nie iskrzy to zle.Pozdrawiam wszystkich szczególnie gorąco goldwingera i sumacera ahoj.Michał.
  • #825
    AMIK
    Poziom 10  
    Mam wielką prośbę nigdzie nie mogę znaleźć iglicy do simka :( a swoją gdzieś zgubiłem :( wie ktoś morze gdzie można kupić ?? na allegro i eBay nie ma
    acha i nie wiedziałem gdzie dać posta
  • #826
    surmacer
    Poziom 15  
    motomis:
    [/quote]16n3 to reg.powinna byc srubką z góryze sprezynka,nie bardzo mi sie to podoba aby trzeba bylo za kazdym razem wyciągac zaslepke i reg.wolne obroty.
    Cytat:

    Oczywiście masz rację. Zaślepka jest po to aby nie zabrudzić, oraz aby w razie wykręcenia nie zgubić.. Jak jest to niech zostanie


    Dodano po 54 [sekundy]:

    ups.....
  • #827
    motomis
    Poziom 15  
    Iglice kupisz w sklepie z czesciami czytam ze jestes z Gliwic to duze miasto napewno znajdziesz taki motozbyt.Weź z soba gaznik albo przepustnice aby dobra tobie sprzedali bo oni czesto nie wiedzą która jest do 16n1,a jaka do 16n3.Czesc.
  • #828
    AMIK
    Poziom 10  
    no o to chodzi że w Gliwicach nie ma takiego sklepu :( ale spox w niedziele jadę ze starszym na giełdę i tam kupie
  • #830
    kuras147
    Poziom 19  
    jesli jezdzisz normalnie i skrzynia nie pracuje ciagle pod duzym obciazeniem to zwykly hipol bedzie akurat ;)
  • #831
    motomis
    Poziom 15  
    tez jezdze na hipolu 15F mialem kiedys rzadszy ale sprzeglo na 1biegu jak popuszczalem to szarpalo jak silnik byl goracy na hipolu nie mam tego i nie narzekam na ten olej . CZesc.
  • #832
    qbek99
    Poziom 10  
    Witam. Wreszcie stalem sie szczesliwym posiadaczem Simsona. Mam wersje S51B niestety stacyjka jest do wymiany bo komus sie zachcialo sie bawic w niej srubokretem. I nie chce zakladac nowej na uniwersalny kluczyk (taki za 4 zl ;) ) tylko chcialbym zalozyc jakas na kluczyk ktory bede mial tylko ja. Jaka jest cena takiej stacyjki? Czy ja wogole dostane i jak tak to gdzie?
  • #833
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    pilotek11 napisał:
    Czesć mam pytanie!!! Jaki olej najlepiej lać do skrzyni w simsonie S51, bo zależy mi na jakości.

    praktycznie to każdy jeden przeznaczony do motocykli a to z tego względu że nie zawierają one (w przeciwieństwie do olejów samochodowych) dodatków grafitu (przedewszystkim) który to ujemnie wpływa na tarczę sprzęgłowe i może powodować jego poślizg. Oleje do motocyki najczęściej mają jeszcze dodatki które zapobiegają "sklejaniu" się sprzęgła.
  • #834
    pilotek11
    Poziom 10  
    JA CHCIAŁEM SIE SPYTAĆ CZY LUX JEST DOBRY DO SKRZYNI W SIMSONIE????"?
  • #835
    motomis
    Poziom 15  
    Róznica w cenie miedzy olejem lux a olejem hipol 15F jest nie duza,ja zdecydowanie polecam Hipol,lux jest moim zdaniem za rzadki,hipol naprawde jest dobry,jest to opinia nie tylko moja wiec polecam.
  • #836
    qbek99
    Poziom 10  
    Witam. Mam pewien problem z moim Simsonem. A mianowicie mam mała dziurke w zbiorniku paliwa. W jaki sposob moge to zalatac? (na pewien czas pozniej kupie inny tylko poprostu chce jezdzic). Albo moze ktorys z was ma do sprzedania bak do Simsona S51? Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi
  • #837
    pilotek11
    Poziom 10  
    A co moze być z simsonem że gdy jade na światłach i mam na pierwszym biegu i na sprzęgle trzymam to chodzi na wolnych obrotach a po chwili zagśnie(chyba ze doda sie gazu)
  • #838
    motomis
    Poziom 15  
    Pillotek sprawa wazna czy na postoju jak nie jedziesz trzyma wolne obroty,jeżeli tak to sprzegło ciągnie i dlatego gasnie gdy masz włączoną jedynke.Pozdrawiam.
  • #839
    Misiak-007
    Poziom 14  
    Witam!!!
    Co do tych wolnych obr. To w Simsonie to jest masakra wystarczy lekko skrecic kierownica i juz jest inaczej. macie jakis sposob na wyregulowanie obr?
    Mam jeszcze problem ze swiatlami. Mam elektronika i przepala mi zarowki bo prad jaki trafia na zarowki ma 24V na wolnych obr. Dobre co.
    Pozdrawiam Łukasz
  • #840
    motomis
    Poziom 15  
    Misiak tu motomis ale jaja dwa misie,a tak poważnie z obrotami to nie problem masz linke która chyba jest za krótka,albo ci sie zacina,to sam technicznie zrobisz,odłącz linke od rączki wyreguluj wolne,i zobacz jak skrecisz kierownicą co sie dzieje,prawdopodobnie podnosi ci za krótka linka przepustnice.Co do swiateł to na forum są lepsi odemnie znawcy,ale musze spytac czy moze kupowales magneto czy nadal jezdzisz na org.moze masz zle podłoczone do tej kostki,a moze daj silniejsze zarówki,naogół wszyscy narzekają ze mają slabe swiatła.Czesc.