Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson s51 Tuning

motospec 29 Apr 2007 12:11 258426 879
Tespol
  • #841
    Misiak-007
    Level 14  
    HEhe siemasz motomis!!!
    Z ta linka to masz dobry pomysl ale chyba i tak nic z tego bo zeby wyregulowac obr. to trzeba troche przepustnice podniecs a zeby ja podniesc to trzeba wyciagnac linke. A jak ja zdejme z manetki to po zalozeniu jej bedzie mial za wysokie obr. Co do swiatel do mi swieca idealnie bo mam duze napiecie na pseudo wolnych obr. mianowicie ok 18V dlatego jak jade i siweci sie tylko jedna zarowka z przodu (bo mam dwie) to zaraz sie przsepala bo prad siega przy 3/4 wyciagnietej linki ok. 30V ;D
    Spalil mi sie przez to regulator kupilem drugi ale boje sie ze bedzie to samo bo cewka od ladowania daje napiecie takie jakie jest podawane na zarowki. A cewka od swiatel podaje zaledwie 5V. To samo jest z cewka od zaplonu. Ja sobei sam przerobilem Simsonka na elektronikai kupilem nowy zaplon oraz magneto wiec nie wiem czemu jest zle. Ale chyba to bedzie wina tych cewek. Albo gdzies sie polaczyly w uk.
    Oddalem go do mechanika niech sie meczy bo ja juz nie mam sily ;)
    Pozdrawiam Łukasz

    P.S
    Co do linki to zamowilem sobie linke w www.autolinka.pl pancerz jest troche sztywny ale linka po mimo duzego zagiecia chodzi luzniutko.
  • Tespol
  • #842
    motomis
    Level 15  
    Ahoj misiak,obroty wolne nie reguluje sie linką i to mój imienniku z forum każdy no prawie każdy tobie powie,jezeli masz gaznik 16n1 to reg.obroty sróbka ze sprezynka pod skosem to ona podnosi przepustnice nie linka,a w gazniku 16n3 srubka ze sprezynką ta z góry.Tak mysllałem ze masz zamienniki tzn.magneto z plytką chyba polskie,ja tez przechodzilem na rlektr.zaplon ale mialem org.z tymi cewkami moze jest cos nie tak,prócz zaplonowej bo jezdzisz i iskre ma mogles zostawic swietlną i ladowania ze starej plytki zostaloby tak jak bylo moze?jak chcesz daj nr.gg to popiszemy czesc Michał.
  • #843
    Misiak-007
    Level 14  
    NO wlasnie ja mam nowy gaznik z srobka od gory. Ale ta srubka reguluje sie dawke powietrza a nie obr. Bo nawet jak wykrecilem ja do konca to i tak gasł mi simsonek.
    Co do zaplonu to zamawialem to w Wilmacie wiec raczej byl org. i kupowalem kpl. wiec powinno byc dobrze.
    Moj gg to 7412889
    Pozdrawiam Łukasz
  • #844
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    a dawką powietrza reguluje się obroty
    (w 16n1 śruba podnosi przepustnicę czyli zwiększa dawkę powietrza a co za tym idzie prędkość obrotową silnika)
  • #845
    motomis
    Level 15  
    Matiz miej nadzieje ze to kolo,no ale brzeczenie to raczej nie kolo chyba ze dostaje wibracji cos tam.Głowice tez masz od 60 no i jaki cylinder,niekiedy jest tak ze nie pójdzie i nic nie zrobisz,mimo wszystko zycze tego kola ze to ono jak nie to pisz,A donkelkowi juz nie przerywa pisał do mnie,radosc pelna.Pozdrawiam Michał.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Przepraszam ale nie wiem skad pojawił mi sie ten matiz chyba cos nie tak wyszlo ale pamietajcie koledzy jestem juz stary .
  • Tespol
  • #846
    donkelek
    Level 12  
    no nareszcie po wielu próbach i poszukiwaniach wraz z moim tatą odnalazłem usterke która powodowała szarpanie w czasie jazdy i doprowadziła mnie prawie do załamania nerwowego. Tą usterką był filter powietrza. usunołem z niego 2/3 materiału i nie przerywa. nareszcie go naprawiłem. Bardzo dziękuje wszystkim którzy mi pomogali na forum i doradzali szczególnie motomisiowi. Jesteście wielcy. Przy okazji zeszlifowałem głowice i jest silniejszy
  • #847
    wojciech8887
    Level 13  
    siema
    mam pytanko
    chce załozyc do mojego s51 enduro tłoczek 60ccm i mam pytanie czy wystarczy tylko zmienic głowice cylinder i tłok z pierscieniami czy cos jeszcze??
    bardzo prosze o odpowiedz
  • #848
    motomis
    Level 15  
    Wystarczy to wymienic co napisałes,moze bedziesz musiał troche opóźnić zapłon,i troche podniesc iglice,kup jednak dobry cylinder,bo z tym jest róznie trafisz na bubel i bedzie gorzej.Pozdrawiam.
  • #849
    wojciech8887
    Level 13  
    dzieki!

    Dodano po 4 [godziny] 51 [minuty]:

    a mozna zostawic tą głowice od 50ccm??
    czy trzeba zmienic tą głowice??
  • #850
    motomis
    Level 15  
    Kolega Goldwinger kilka stron wstecz pisał co nalezy zrobic z głowicą którą rzeczywiscie mozna zostawic,znam jednego który nie powiekszal wogóle glowicy,ale mu szedł,stuki mu nie przeszkadzały,ale juz chyba nie jezdzi.
  • #851
    surmacer
    Level 15  
    Można zostawić. ale trzeba "dopasować" powierzchnię styku z cylindrem - podfrezować. Ja bym kupił, bo to element który jest najtańszy z tego zestawu i w najmnieszym stopniu się zużywa, więc będzie ci służył długo. Zwróć uwagę na stop z którego jest wykonany tłok To powinien być co najmniej AK20 (są dostępne też z AK12 - zapomnij).

    Dodano po 4 [minuty]:

    A cylinder ?? Motomis ma rację, tylko jak to sprawdzić ??? Tu wszystkie powinny mieć tuleje odlewane odśrodkowo z żeliwa. Ale nie mamy możliwości kupowania osobno tuleji. (za rozsądne pieniądze)

    Dodano po 2 [minuty]:

    przy remontach większych jednostek była taka zasada niedostępna dla simaka: tłok z gorzyc, pierścienie z premy i tuleja z krotoszyna i ..... życie wieczne ![/i]
  • #852
    hubertjonczyk
    Level 11  
    cześć ja też jesterm urzytkownikiem simsonka.

    a teraz chwila prawdy

    firma RZTpower jest odbiorcą części polskiego producenta
    także polacy potrafią robić cylindry. Firma ta produkuje licencyjnie cylindry rzt właśnie jeżdze na 60 z dwoma kanałami płuczącymi i osiagi wieżcie że nie przekaraczaja 85 km/h no a na 100 km pali około 5 litrów pracuje równiutko w każdym zakresie

    Dodano po 2 [minuty]:

    co do stopów aluminiowych
    to mogę wam powiedzieć ze stosuje się tylko i wyułącznie dwa rodzaje stopów są to AK 12 i AK 20 i nie ma żadnych innych stopów tłokowych

    Moderated By Błażej:

    Błędy ortograficzne, wybiórczo znaki diakrytyczne i inne błędy. Ostrzeżenie.

  • #853
    surmacer
    Level 15  
    Quote:
    co do stopów aluminiowych
    to mogę wam powiedzieć ze stosuje się tylko i wyułącznie dwa rodzaje stopów są to AK 12 i AK 20 i nie ma żadnych innych stopów tłokowych

    AK12, AK9, AK20, AK56 To niektóre stopy aluminium z krzemem w różnym stosunku procentowym, Te dwa (12 i 20)ze względu na dobre własności odlewnicze nadają się do produkcji w kokilach elementów o skomplikowanych kształtach (jakimi są niewątpliwie tłoki i cylindry). Te dwa stosuje się również na tłoki ze względu na dobre własności poślizgowe i dobrą odporność na ścieranie. Lepsze parametry ma AK20 i takich szukajcie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    I podejrzewam że połowa producentów renomowanych cylindrów wstawia tuleje krotoszyna
  • #854
    hubertjonczyk
    Level 11  
    nie neguje że nie ma więcej stopów ale jak również powiedziałeś tylko te dwa stopy są stosowane do odlewania tłoków
    np AK 52 do głowic
    AK132 kartery bloki
  • #855
    pilotek11
    Level 11  
    Czesc mam pytanko!! Jade simsonem na pełnym gazie i nagle coś mi nieraz pstyknie w silniku czym to jest spowodowane!!! I jeszcze jak na luzie mam motor zapalony to jak sie rozgrzeje to gaśnie chyba że dodam gazu co chwile co to może być może kranik???:idea:
  • #856
    kuras147
    Level 19  
    ustaw wolne obroty

    PS stopy gorszej jakosci sa wykorzystywane do produkcji tlokow ale do rometow tam gdzie silnik nie pracuje pod takim obciazeniem :)
  • #857
    sebastian264
    Level 11  
    mam simka s51n. tanim kosztem chciałbym go troche wzmocnic. mam pytanko.....czy gdy mu wymienie dycze w gazniku na wiekrza i zastosuje stozkowy filtr powietrza to bedzie mocniejszy??? obecnie simek rozwija predkosc od 70 do 75km/h na cylindrze 50ccm.
  • #858
    surmacer
    Level 15  
    Quote:
    AK132 kartery bloki

    Coś nie tak cyfra po AK oznacza procentową zawartość krzemu w stopie, więc nie może być 132 Najwyzszą nadeutektyczną zawartość wykorzystywaną w odlewnictwie to 20% ze względu na kruchość stopów z krzemem i trudność obróbki skrawaniem

    Dodano po 6 [minuty]:

    Quote:
    obecnie simek rozwija predkosc od 70 do 75km/h na cylindrze 50ccm

    To zupełnie dobrze !!!
    Bez większych nakładów usprawnij napełnianie (opisane około 23-26 strony)
    Może być filtr stożkowy, ale te które widziałem na allegro są tak dobre jak te tłumiki "sport"
  • #859
    sebastian264
    Level 11  
    to gdzie kupic mozna lepsze filtry?? ja mialem zamiar kupic wlasnie z allegro
  • #860
    surmacer
    Level 15  
    Może koledzy coś podpowiedzą ja nie mam czasu się rozglądać, mam tylko styczność z efektami nietrafionych zakupów, mój syn założył coś takiego (co wyglądało na filtr stożkowy), a efekt był taki że gorzej już być nie mogło. (jedynie akustyczny).

    Dodano po 3 [minuty]:

    no i nastąpił powrót do tradycji. Jak masz kogoś w pobliżu kto ma taki jaki chcesz kupić to podmień na chwilę oceń efekty i jak cie to zadowala to kup.
    Niestety co zauważył kiedyś też kolega Goldwinger większość sprzedaje słowo nie produkt - słowo "tuning" - idzie wyśmienicie
  • #861
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    a zastanowił się ktoś z kolegów kiedyś dlaczego ma tą "puszkę" a nie filtr bezpośrednio przy gaźniku (tak jak np. w SR2)? Ja się nie zastanawiałem, ale kiedyś trafiłem na książkę (nie pamiętam jaka) i było tam opisane że wydłużenie długości rury pomiędzy filtrem a gaźnikiem daje zwiększenie mocy i wytłumienie ssania, przy okazji pomaga to w doprowadzeniu powietrza czystrzego i zimniejszego (co też poprawia osiągi)
  • #862
    surmacer
    Level 15  
    Quote:
    a zastanowił się ktoś z kolegów kiedyś dlaczego ma tą "puszkę" a nie filtr bezpośrednio przy gaźniku (tak jak np. w SR2)? Ja się nie zastanawiałem, ale kiedyś trafiłem na książkę (nie pamiętam jaka) i było tam opisane że wydłużenie długości rury pomiędzy filtrem a gaźnikiem daje zwiększenie mocy i wytłumienie ssania, przy okazji pomaga to w doprowadzeniu powietrza czystszego i zimniejszego (co też poprawia osiągi)

    Masz rację !!! Zastosowanie filtra stożkowego zamiast papierowego zmniejszy opory przepływu i poprawi napełnianie pod jednym warunkiem, Ze układ nie wpadnie w taki rezonans który spowoduje powstanie fali stojącej i nie utrudni przepływu. Tam jest naprawdę mało miejsca. Myślę o modyfikacji właśnie tej puszkiBędę na drugim silniku eksperymentował z układem wydechu i zasilania - będziemy dopasowywać. tłumik robiony dedykowany
  • #863
    hubertjonczyk
    Level 11  
    jeżeli chodzi o stop AK 132 to nie mogę się zgodzic bo zakłady metalowe w Nowej Dębie właśnie z tego stopu odlewały bloki silników do motocykla WSK M21W2
  • #864
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    nie zgadzam się cyfry po literach AK w siluminach oznaczają procentową zawartość krzemu (Si-stąd nazwa stopu) więc te 132 ni jak tu nie pasuje
  • #865
    motomis
    Level 15  
    Moze nic nie ma to do rzeczy ale,czy przyjzeliscie sie filtrowi powietrza przy duo,którym ja jezdze,u mnie dopływ powietrza to ok.80cm!,taki dlugi dolot,i co ciekawe nie wiem czy sa silniki,a mam kilku kolegów co maja simsony,które tak wkrecaja sie na obroty tak jak mój,nie myslalem ze moze to byc cos z filtrem,moze tak nie jest,ale mój silnik rzeczywiscie ma b.wysokie obroty rewelacyjne i szkoda ze nie moge zmierzyc wartosci tych obrotów.Pozdrawiam.
  • #866
    surmacer
    Level 15  
    Quote:
    jeżeli chodzi o stop AK 132 to nie mogę się zgodzic bo zakłady metalowe w Nowej Dębie właśnie z tego stopu odlewały bloki silników do motocykla WSK M21W2

    Kolega może mieć rację !! Rozpuszczalność krzemu w aluminium jest nawet 100% ale do odlewania przydatne są podeutektyczne (do 11%) i około eutektyczne (11-20%) wyższych zawartości się nie stosuje (kruchość). . Dla siluminów o małej zawartości innych dodatków stopowych podaje się w znaku tylko procentową zawartość kzremu. Stąd AK7 = 7% Ak20=20%. Ale tam gdzie drugiego dodatku stopowego jest więcej podaje się oba dodatki. Więc AK132 może oznaszać zawartość 13% krzemu i 2% mangezu np.
  • #867
    hubertjonczyk
    Level 11  
    Niewątpliwie kolega może mieć racje co do konstrukcji nazewnictwa tego stopu. Racją jest również to żę magnez poprawia obrabialność stopu i jego wytrzymałość.
  • #870
    surmacer
    Level 15  
    :D golwinger : chcesz mnie zabić ?? uczyłem się znaków stopów wg GOST a teraz mam się uczyć DIN ?? (żart) Dzięki za sprawdzenie.