Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skąd rozbierzności w parametrach T-S....? Prosze o poradę...

30 Sty 2006 13:25 1001 4
  • Użytkownik obserwowany
    JESTEM POCZĄTKUJĄCY W TYCH SPRAWACH WYLICZENIOWYCH(wcześniej metodą prób i błędów obudowy robiłem ale teraz z braku czasu a przedewszystkim pieniędzy=nie moge sie pomylić bo to dodatkowe koszta,zamierzam w końcu te programy rozgryźć) I ZAMIERZAM KONTYNUOWAC TEN TEMAT BO WIELE OSÓB PEWNIE BY CHCIAŁO OD POCZĄTKU PRZEŚLEDZIĆ TO ZAGADNIENIE I MIEĆ TO WYŁOŻONE W STYLU "ŁOPATOLOGII" :D

Witam ucze sie co nieco z okazji ferii i masy czasu z budowy kolumn,liczenia,strojenia itp.Wczoraj pierwsze liczenia i pierwsze problemy,ponieważ parametr Vd liczony przeze mnie według wzoru :

Vd = Sd*Xmax/1000

wychodzi inny niż producent podał dla mojego głośnika - Eminence Magnum 18HO(dane T-S w załączniku) otóż wygląda to tak,że ze wzoru :

Vd = 1188cm2 * 4,8mm / 1000 = 5,7024

a Vd producenta wynosi 566cc

O CO TU CHODZI ?

Pozatym liczyłem długość otworu bas reflex ze wzoru :

Lv = (23562,5*A^2) / (Fb^2*C) - (0,73*A)

i wyszło mi Lv = 15,925 - przypominam,ze jet to głośnik 18" - czy to możliwe jest w obudowie strojonej na 30 Hz ze wzoru :

Fb = fs * H H dla Fs 30Hz = 1

POZDRAWIAM
    Załączniki:
  • Poziom 35  
    > Vd = 1188cm2 * 4,8mm / 1000 = 5,7024

Jak pomnożysz centymetry kwadratowe przez bieżące, to uzyskasz wynim w cm sześciennych. To podzielić przez tysiąc jest po to, żeby wynik był w litrach (nie znoszę wzorów, które od razu przeliczają gramy na kilogramy, itp). Producent podał 566ccm, tobie powinno wyjść 570.

--
    pozdrawiam
    Hefi
  • Użytkownik obserwowany
    Dzięki za odpowiedź HEFI :D . Mam jeszcze jedno pytanie - długość bas reflexu wyszła około 15,xxx ale czy to możliwe w 164,4 litrowej obudowie:?: . Wiem,ze jeszcze sie liczy średnicę minimalną bas reflexu wzorem :