Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tempomat transporter t 4 tdi 1999

SIARAN 30 Sty 2010 20:51 28063 52
  • #31 30 Sty 2010 20:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #32 01 Lut 2010 19:27
    19lukasz
    Poziom 15  

    Po wielkich trudach manetka została zamontowana i wiązka przeciągnięta pod kompa. Niestety istnienie ori wiązki nie zostało stwierdzone. Moje pytanko w celu upewnienia się Do której z dwóch wtyczek wchodzących do sterownika podlutować przewody z wiązki, do tej górnej czy dolnej patrząc z góry na sterownik. Czy we wtyczce w miejscach gdzie ma być wpięta wiązka są już jakieś przewody?

  • #33 03 Lut 2010 18:59
    tomas68
    Poziom 9  

    kolego 19lukaz 3 piny od strony auta a 1 od akumulatora 1 do bespiecznika piny szą we wtyczce tylko trzeba je wyjąć pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kolego ja mam sharana rocznik 2007 higline

  • #34 03 Lut 2010 19:07
    19lukasz
    Poziom 15  

    Do której z wtyczek wchodzących do sterownika za akumulatorem należy podpiąć wiązkę? do tej od góry czy od dołu patrząc z góry na sterownik?

  • #35 28 Mar 2010 00:17
    fajos1979
    Poziom 2  

    puk puk!nadal szukam odp.na pyt.czemu po przełożeniu skrzyni automat na manual nie mam tempomatu.Prędkość oszukuje około 30 km/h(zaniża) oraz pokazuje wysokie spalanie!to sa moje objawy po przeróbce!Czy ktoś ma taki sam problem,jak sobie z tym poradziliscie???

  • #36 06 Kwi 2010 13:42
    centrino
    Poziom 12  

    Panowie ten opis jak wnioskuje jest do sharana powyzej 2000 roku. Czy w sharanie sprzed liftingu schemat zakladnia jest ten sam (kable, uruchomienie VAGiem) czy jest tam cos innego??

  • #37 06 Kwi 2010 14:53
    19lukasz
    Poziom 15  

    Opis montażu jest całkiem inny z tego względu że podłączenie wygląda inaczej i przełącznik (manetka jest inna). Polecam przeczytać ten wątek gdyż montaż będzie podobny
    Montaż_Golf_III

    W Sharanie przed 2000r

    Wtyczka powinna być gotowa gdzieś za bezpiecznikami czarna 4-ro pinowa gdy ją znajdziesz to tak:

    1 pin we wtyczce --> 58 pin w ECU, przy wtyczce od ECU kolor przewodu szary, przy wtyczce 4 pinowej kolor przewodu biały

    2 pin we wtyczce --> 34 pin w ECU, przy wtyczce od ECU kolor przewodu niebiesko/szary, przy wtyczce 4 pinowej kolor przewodu niebieski

    3 pin we wtyczce --> 35 pin w ECU, kolor czerwony

    4 pin we wtyczce --> 66 pin w ECU, przy wtyczce od ECU kolor przewodu biały, przy wtyczce 4 pinowej kolor przewodu czarny

  • #38 06 Kwi 2010 16:46
    centrino
    Poziom 12  

    Ale szansa, ze kable wyciagniete sa do kolumny kierowniczej istnieje??

  • #39 06 Kwi 2010 18:45
    19lukasz
    Poziom 15  

    Do kolumny nie ale całość powinna być zwinięta gdzieś za bezpiecznikami. Nie tyle szansa co musi tam być.

  • #40 06 Kwi 2010 19:05
    centrino
    Poziom 12  

    Czyli tak lopatologicznie :). wymieniam przelacznik zespolony na taki z tempomatem, odnajduje kabelki przy skrzynce bezpiecznikow i podlaczam je do przelacznika. Nastepnie podpinam VAGa, uaktywniam tempomat i ma dzialac?? Czy musze cos jeszcze robic??

  • #42 06 Sie 2010 20:27
    krung86
    Poziom 10  

    Witam. Podłączam się do tematu. Bardzo bym prosił jak może ktoś pomóc lub coś doradzić. Otóż Zamontowałem w Alhambrze manetkę tempomatu. Alhambra z 2000r. tdi 115KM kod silnika Auy. Pociągnąłem kable wg. tego co na schemacie, czyli:
    nr pinu z manetki / nr pinu w ecu
    2 - 45
    3 - 44
    4 - 14
    5 - 46
    7 - 14

    6 - do plusa po zapłonie w skrzynce bezpieczników.

    Przełącznik tempomatu (nowszy typ) jest z passata b5fl z 2004r. Aktywowałem w vagu i nic. Podczas jazdy po wciśnieciu guzika tempomatu włącza się tryb awaryjny i silnik ledwo jedzie. Nie chce czegoś uwalić w aucie. Czy ma ktoś pomysł co jest nie tak podłączone?

  • #43 28 Gru 2010 18:37
    Natos
    Poziom 2  

    witam może mi ktoś pomóc? chciałbym zamontować tempomat w moim vw sharan 96 rok benzyna silnik 2.0 115 km, co muszę kupić żeby zamontować tempomat? wiem tylko że potrzebuje manetki oraz zaadoptowania w vag(którego posiadam) jaki jest kod do akceptacji ? gdzie mam podpiąć tempomat ,gdzie się znajduje sterownik??(czy to jest ten komputer pod siedzeniem?) jak podpiąć piny?

    Proszę o pomoc !

    z góry dziękuję

  • #44 28 Gru 2010 21:41
    centrino
    Poziom 12  

    Niestety ale do silnika benzynowego nie wystarczy sama manetka. W benzynce zakladanie tempomatu jest nieoplacalne

  • #45 21 Lip 2011 21:35
    wurba
    Poziom 11  

    A jak wygląda sprawa podłączenia tempomatu przy pomocy kierownicy multifunkcyjnej?? Obecnie pojawiło się trochę takich kierownic na alledrogo.

  • #46 22 Lip 2011 12:15
    centrino
    Poziom 12  

    Cytat:
    A jak wygląda sprawa podłączenia tempomatu przy pomocy kierownicy multifunkcyjnej?? Obecnie pojawiło się trochę takich kierownic na alledrogo.


    Nie wiem dokladnie jak to wyglada ale podejrzewam, ze tak samo jak ze zwykla kierownica

  • #47 22 Lip 2011 15:38
    wurba
    Poziom 11  

    Nie wiem dokladnie jak to wyglada ale podejrzewam, ze tak samo jak ze zwykla kierownica[/quote]

    ????

    Zdjęcie i założenie kierownicy pewnie jest takie same.
    Interesuje mnie na przykład czy przewody pomiędzy klawiszami w kierownicy a tymi z manetki podłącza się tak samo. Czy obsługa tempomatu jest taka sama jak przy manetce. Jeśli tak, to jak zauważyłem w kierownicach do Sharana jest 6 przycisków, dwa z lewej do tempomatu, chyba, i cztery z prawej do obsługi radia. Jeśli tak jest to sprawa nie jest jasna, bo do obsługi tempomatu zazwyczaj potrzeba więcej niż dwa przyciski. Do Galaxy kierownica jest inna i tam przycisków jest dużo więcej. Chyba że te na allegro są opisywane jako z tempomatem a tak naprawdę to nie są.

  • #48 22 Lip 2011 16:42
    centrino
    Poziom 12  

    Stawiam na to, ze kierownica multifunkcyjna nie steruje sie tempomatem.
    Tam jest sterowanie tylko radiem ew jeszcze telefonem

  • #49 23 Lis 2011 11:53
    jacol25
    Poziom 2  

    Witam kolegów.
    Mam Galaxy z 2000r 1,9 115KM
    Brak tempomatu i komputera. Słyszałem że można wymienić cały przełącznik zespolony i może wszystko hulać. O tempomacie już tu poczytałem a jak to wygląda przy wymianie całego przełącznika?

    Tak wygląda przełącznik
    tempomat transporter t 4 tdi 1999

  • #50 23 Lis 2011 13:31
    centrino
    Poziom 12  

    Tak, można. Jednak jeszcze trzeba mostkować przekaźnik. Wszystko jest opisane na elektrodzie

  • #51 23 Lis 2011 23:16
    jacol25
    Poziom 2  

    Podasz link, bo szukam, szukam i nie mogę znaleźć.

  • #52 05 Gru 2011 14:41
    Midimaniak
    Poziom 8  

    Witam,
    mam Sharana z 2007r. Chciałbym założyć tempomat. Gdzie mam szukać wtyczki instalacji tempomatu. Czy zawsze ona jest, przynajmniej w tym roczniku?
    Rozkręciłem plastiki wokół kierownicy, ale nie widzę tam żadnej wtyczki wolnej.

  • #53 12 Gru 2012 08:25
    martin_1992
    Poziom 10  

    Witam!
    Ja mam z kolei pytanie z innej beczki, ale dotyczące tempomatu;-)
    W Sharanie z 2009 roku 2.0TDi, poprowadziłem wiązkę, włożyłem manetkę, ale nie wiem, jak przy wtyczkę ECU włożyć przewody od wiązki. O ile w starszym Sharanie 1.9 TDi było to proste, to tutaj wydaje się być nieco problematyczne.
    Moje ECU ma 94 piny, daję zdjęcie wtyczki.
    Te zaczepy plastikowe, przez które przechodzą wszystkie przewody są lekko wyciągnięte, ale nie mam pewności czy to dobry sposób.
    tempomat transporter t 4 tdi 1999