Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tempomat transporter t 4 tdi 1999

30 Sty 2006 21:02 28210 52
  • Poziom 10  
    witam mam maly problemik , posiadam auto bez tempomatu a ze czasto w trasie jezdze to to urzadzenie jest bardzo przydatne, posiadam taki przelacznik jak na fotce z wtyczka co dalej , moze macie jakis schemat podlaczenia pod wiazke , lub cokolwiek ,zeby to dzialalo pozdrawiam, auto jakie posiadam to vw sharan 2002r 1.9tdi 130km ,
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    A w tym Sharanie jest servo do tempomatu zainstalowane?
  • Poziom 18  
    Jakie serwo? Przecież tam wystarczy podłączyć paer kabelków do sterownika i uaktywnić vagiem tempomat. Może to troche pomoże, w toledo, golfie i octavii jest tak samo wiec moze i w sharanie bedze to samo.
  • Poziom 26  
    No dobra,a czy znaczy to że w tych autach pomimo że nie ma opcji tempomatu,jest zamontowany układ który steruje przepustnicą?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    dzieki za schemat bede w sobote z tym walczyl ale jak ktos bedzie wiedzial cos jeszcze na ten temat to chetnie sie dowiem , badz moze jakis inny schemat , mimo to jeszcze raz dzieki
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    datatomek napisał:
    No dobra,a czy znaczy to że w tych autach pomimo że nie ma opcji tempomatu,jest zamontowany układ który steruje przepustnicą?


    W autach bez linki gazu grypy vw i tak obrotami silnika steruje komputer, więc on przejmuje funkcje tempomatu, podlęączenie manetki przy kierownicy to tylko styki informujace sterownik czy ma załączyć w danej chwili tempomat czy nie .
  • Poziom 11  
    będzie to działać bez większego problemu. Nawet chyba instalacja jest przygotowana. Po zamontowaniu musisz jednak uaktywnić Vagiem. Gdzieś nawet chyba mam opis jak to zrobić. Ewentualnie napisz na pw.
  • Poziom 18  
    Pacific TDI napisał:
    będzie to działać bez większego problemu. Nawet chyba instalacja jest przygotowana. Po zamontowaniu musisz jednak uaktywnić Vagiem. Gdzieś nawet chyba mam opis jak to zrobić. Ewentualnie napisz na pw.


    Nie szukał bym daleko opisu uaktywnienia vagiem, jest pięć postów wyżej w załączniku.
  • Poziom 10  
    ja mam tempomat w moim sharanie vr6 ale nie dział co może być tego przyczyną?
  • Poziom 10  
    tombit napisał:
    ja mam tempomat w moim sharanie vr6 ale nie dział co może być tego przyczyną?


    Ja juz doszedłem co jest przyczyna nie działa ie tempomatu u mnie w Alhambrze. Jest to stycznik nad pedałem sprzegła, nie odbija pedał tak jak trzeba i jest taki efekt ze jak przytrzymam nogą sprzegło do góry w czasie jazdy to działa wszystko az miło a gdy tylko puszcze to odrazu przestaje. Widac to w VAGu na bloku 006 i obiawia sie to jedynka przed wartosciami. Trzecia kolumna i powinno byc 000000 a jest 10000.

    Czy to sie wogóle jakos reguluje czy musze cos kombinowac i rzezbić domowymi metodami??

    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    a ja mam pytanie z innej beczki . sygnał który trafia do komputera jest a potem do pompy paliwa jest dzięki potencjometrowi gazu. czy jeżeli podepnie sie równolegle do niego układ sterujący o takich samych wartościach (inny potencjometr) to czy zmiana rezystancji wpłynie na pracę silnika? czy wyskoczy wtedy jakiś błąd? ja chciałbym w moim sharanie zamontować taki prymitywny dość sterownik ktory działał by na zasadzie tempomatu. pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Witam szanownych kolegów. Pozwalam sobie podłączyć sie pod temat. Mam taki problem z tempomatem nie trzyma mi prędkości, silnik AUY, rok modelowy 2003. Auto miało fabrycznie tempomat. Została zmieniona skrzynia na mnualną, a sterownik silnika mam z 2002 roku. Takie auto kupiłem które serwisuje w VW. Niestety nie mogą sobie poradzić z tym problemem. Z tego co się orjentuje to zmienili mi manetke na nowa bo może stara jest uszkodzona, przeprogramowali komputer na skrzynie manualną. Ostatni jak robiłem serwis zostawiłem im auto na dodatkowe 2 dni. A finał był taki że dalej nie trzyma prędkości i odniosłem wrażenie że ten problem przerasta możliwości serwisu. Zaznaczam że jestem laikiem, mieszkam w pomorskim. Szukam elektryka który by mi tą usterke naprawił. Pozadrawim Marcin.
  • Poziom 11  
    Z tego co piszesz sprawa jest po prostu do sprawdzenia. Najlepiej gdyby ktoś kto orientuje się w temacie prześwietliłby go Vagiem. Może tylko trzeba uruchomić. Jeśli nie daje się uaktywnić vagiem trzeba sprawdzić połączenia między manetką a komputerem. Był zmieniany sterownik więc może manetka nie jest podpięta. Gdybyś miał bliżej to bym Ci to zrobił. W razie pytań pisz na gg 6998444
  • Poziom 10  
    Po wciśnięciu pedału sprzęgła, wyciąg regulator wyłącznika /podobnie jak przy włączniku świateł stop/ puść pedał ,tempomat będzie działał nie trzeba podciągać pedału nogą.
  • Poziom 2  
    Dodam że po przełączeniu przełacznika na manetce na "on" zapala się kontrolka na zegarach. Jutro sprawdze ten regulator. Może to pomoże. W niedziele długa trasa mnie czeka może się uda. Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
  • Poziom 23  
    Witam, podjedź to sprawdzimy ;Kobylnica Witosa 18 , tel. 505 509 597
  • Poziom 2  
    Hema12 jesteś wielki. Działa, aż sie wierzyć nie chce że to była taka pierdoła dla niektórych nie do przejścia. Pozdrawiam i dziekuje. Marcin
  • Poziom 2  
    dokładnie zrobiłem to samo i działa,dzięki hema12
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam Galaxa z 98r. Autko posiada fabryczny tempomat, który niestety nie działa po przełączeniu na ON nie zapala się żadna kontrolka. Jak go uruchomić?
  • Specjalista elektryk
    Ten model nie ma żadnej kontrolki. Podczas jazdy włączasz na ON, wciskasz przycisk SET i puszczasz gaz, powinien trzymać prędkość.
  • Poziom 9  
    Witam mam vw sharana 2007 1.9 tdi 115 koni i chciałbym założyć tempomat co muszę kupić do tego auta i jak zamontować.
  • Poziom 12  
    Musisz kupić przełącznik kierunkowskazów z obsługą tempomatu , dołożyć kawałek instalacji z przełącznika do komputera ( czasami jest założona fabrycznie), który jest za akumulatorem, włączyć tempomat vagiem i już działa.
    Manetka może być taka jak na zdjęciu z początku posta lub "starsza" (_manetki.jpg). Jeśli jest oryginalna instalacja to masz w kolumnie kierownicy wtyczkę (tempomat_1.jpg). Na zdjęciu tempomat_2.jpg widać piny w manetce, tempomat_3.jpg - podłączenie instalacji we wtyczce do komputera, a tempomat_vw.jpg schemat połączeń.

    Połączenie Manetka - Komputer
    T10s/1.............pusty
    T10s/2...niebieski..45..BIAŁY................KA1/blau,
    T10s/3...zielony....44..ZIELONY..............KA2/rot,
    T10s/4...zolty......14..ZOLTY................KA3/sw/grün,
    T10s/5...pomarancz..46..BRAZOWY..............KA9/weiß,
    T10s/6...czerwony..+12,8 V przy włączonym zapłonie
    T10s/7...czarny....mostek z T10s/4.
    T10s/8.............pusty
    T10s/9.............pusty
    T10s/10...........pusty

    VAG:
    silnik i login 11463

    Aktywacja: 11463
    Deaktywacja: 16167

    Ja robiłem wg tego opisu i działa super, nie miałem co prawda oryginalnej instalacji, a "wtyczkę do manetki " skleiłem z 3 wtyczek z PCta.
  • Poziom 9  
    kolego wasyl dzięki za wszystko właśnie kupiłem to co mi kazałeś i w sobotę będe się bawił z montażem pozdrawiam kolego.:D
  • Poziom 15  
    Panowie też noszę się z zamiarem założenia tempomatu napiszcie czy dobrze myślę jak to podłączyć
    2 z manetki do 45 w ecu
    3 z manetki do 44 ecu
    4 i 7 (mostek) z manetki do 14 ecu
    5 z manetki do 46 ecu

    Czy manetka będzie pasować od Golfa IV?
  • Poziom 9  
    witam,czy ktoś mi pomoże?w mojej alhambrze,rocznik 99,przelozylem skrzynie na manualną,i teraz nie mam tempomatu.Jaka moze byc przyczyna?Pomóżcie.Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Panowie gdzie dokładnie znajduje się sterownik w sharanie 02r PD żeby podpiąć się z tempomatem?
  • Poziom 27  
    areklorek napisał:
    a ja mam pytanie z innej beczki . sygnał który trafia do komputera jest a potem do pompy paliwa jest dzięki potencjometrowi gazu. czy jeżeli podepnie sie równolegle do niego układ sterujący o takich samych wartościach (inny potencjometr) to czy zmiana rezystancji wpłynie na pracę silnika? czy wyskoczy wtedy jakiś błąd? ja chciałbym w moim sharanie zamontować taki prymitywny dość sterownik ktory działał by na zasadzie tempomatu. pozdrawiam.

    Przy okazji odpowiem koledze. Z pedału "gazu" idzie tak naprawdę para sygnałów elektrycznych, To nie jest potencjometr choć wiele osób go tak nazywa. Naprawdę to jest to eletroniczny przetwornik kąta obrotu pedału gazu na napięcie. Sygnał elektrycznych jest wyprowadzony jako para napięcia różniącego się między sobą co do wartości równo o połowę. Pomiaru tej wielkości można dokonać tylko na podłączonym pedale. Z uwagi na jego konstrukcję niczego nie "zbadasz" wypinając go z samochodu. Równoległe podłączenie drugiego pedału wygeneruje błąd. Można skonstruować układ który będzie udawał pedał gazu ale na zasadzie zastąpienia go a nie równoległej pracy.
  • Poziom 10  
    Witam .Czy ktoś zakładał tempomat do galaxy 2001 ,jest tam wiązka?
  • Poziom 15  
    A gdzie szukać sterownika silnika w Sharanie w podszybiu tak jak w Golfie IV ?