Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2,8 JTD - problem ze świecą płomieniową

30 Sty 2006 21:14 15427 10
  • Poziom 10  
    witam
    pojazd: Fiat Ducato 2,8JTD, 2001r.
    usterka: nie dochodzi napięcie na świecę płomieniową. Dokładniej mówiąc brak napięcia załączającego przekaźnik tej świecy.
    Pewnego zimowego poranka próbowałem uruchomić Ducato. Zaskoczył dopiero z pomocą drugiego akumulatora. Podczas rozruchu z kapturka świecy płomieniowej zaczął wydobywać się dym. Po chwili gumowy kapturek zaczął się palić. Od tej chwili na świecę nie dochodzi napięcie. Elektryk znalazł przepalony bezpiecznik 60A, ale po wymianie nadal brak napięcia na świecy. Świeca jest zasilana poprzez przekaźnik. Do przekaźnika napięcie dochodzi, ale nie ma napiecia sterującego przekaźnikiem. Po podaniu masy na sterowanie tego przekaźnika przekaźnik załapuje. Wygląda na to, że nie ma masy na sterowaniu przekaźnika.
    Czy ktoś już spotkał się z takim problemem? Czy załączaniem świecy steruje tylko jeden przekaźnik? Czy może jest jeszcze jeden, który steruje sterowaniem tego głównego przekaźnika? Z jakiegoś powodu przy rozruchu świeca dostawała napięcie przez zbyt długi czas. Tylko dlaczego?
    P.S. czy ktoś może dysponuje jakąś dokumentacją do tego samochodu? szukałem w necie i jedyne co znalazłem to serwisówka do Ducat rocznik 2002, ale niestety są zbyt duże różnice.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 28  
    czy to jest napewno JTD ?? mozesz podeslac fotke silnika ? w JTD chyba nie ma swiecy plomieniowej ,a co do JTD to swiece grzeja az silnik osiagnie chyba okolo 60 stopni

    zdaje sie ze swieca plomieniowa zalancza sie od minus 5 stopni
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Tak, to jest na pewno 2.8JTD. Nie ma tu świec żarowych, jest tylko jedna płomieniowa. Niestety nie moge w tej chwili wrzucić żadnej fotki. Ale to na pewno silnik JTD. Na przekaźnik załączający prąd do świecy nie dochodzi napięcie sterujące. Napięcie świecy dochodzi na przekaźnik, ale nie idzie dalej, bo przekaźnik nie ma sterowania
  • Poziom 28  
    jesli jest tak jak mowisz to sterowanie przekaznika pochodzi z centralki wtrysku obejrzalem dzisiaj taki silnik i rzeczywiscie ma on swiece plomieniowa , napisz dane z ECU i jaki jest typ silnika . numer nadwozia tez moze sie przydac a ja to wysle komu trzeba i jesli da rade to do byc moze cos ci podesle
  • Poziom 10  
    O ile się nie mylę, wersja silnika to 8140.43s. Nr nadwozia:ZFA230000060119921. Nie wiem natomiast skąd mam wziąć dane tej centralki? I gdzie ona jest zlokalizowana? Jutro postaram się sprawdzić dokładnie dane silnika na tabliczce. Jest tam również numer wersji pojazdu.
    Jesczcze jedno pytanie do vvaldek: Czy dysponujesz może jakąś dokumentacją do tego samochodu? Chociażby instrukcją obsługi, a może jakąś publikacją w stylu "sam naprawiam"??
  • Poziom 28  
    a sprawdzales czy swieca jest dobra??skontaktowalem sie ze znajomym z bielska B i postara mi sie wyszukac schemat podgrzewania , instrukcje obslugi mozna zamowic w serwisie fiata ale podejrzewam ze tam nic ciekawego nie bedzie
  • Poziom 10  
    świeca już nie jest dobra. Piszę "już", bo padła po tym, jak za długo dostawała napięcie i w konsekwencji zapalił się gumowy kapturek na niej. Jak pisałem wcześniej, elektryk samochodowy znalazł przepalony bezpiecznik 60A. Wymiana nic nie dała. Napięcie zasilania świecy dochodzi do przekaźnika, ale ten nie ma sterowania. Problem tkwi więc w tym, aby to sterowanie przywrócić.
    Jestem umówiony z elektrykiem na czwartek. Elektryk zasugerował, że w ostateczności można załączać świecę ręcznie z kabiny. Jest to rozwiązanie, ale raczej ostateczne. Najlepsze byłoby takie, żeby przywrócić pierwotne działanie układu świecy płomieniowej.
    Dzięki za chęci i rady. Jestem otwarty na dalsze koncepcje i podpowiedzi.
  • Poziom 21  
    Jestem umówiony z elektrykiem na czwartek. Elektryk zasugerował, że w ostateczności można załączać świecę ręcznie z kabiny.

    Niech ci jeszcze sznurek pociągnie do wtryskiwaczy jak się ecu popsuje to tez będziesz mógł jezdzić, a i cieńką rurkę pociąg od kolektora ssącego do kabiny jak nie będziesz mógł zapalić to do rurki popryskasz samostartem.
    Partactwo do potęgi i potem naprawiaj auto po takim "elektryku".
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    podejrzewam że problemem może być sama świeca. jeżeli jest uszkodzona to komp sterujący nie p[uszcza na nią prou.
    Miałem taki przypadek z wtryskiwaczami. Okazało się że nie dostawały napięcia gdyż same wtryskiwacze uległy uszkodzenie. (nie trzymały ciśninia) po usunięciu usterki (1 szt. 1200) załatwiliśmy to za 100 zł. problem znikł. Może wymień najpierw świece na sprawną.
  • Poziom 10  
    Przepraszam za taką długą przerwę w temacie.
    Sprawa świecy rozwiązała się sama - napięcie pojawiło się znów i wszystko jest ok. Trudno powiedzieć co było przyczyną tej usterki. Może układ sterujący świecą za długo przytrzymał napięcie na świecy i stąd świeca za bardzo się rozgrzała. Gdzieś czytałem, że układy sterujące świecą mogą płatać takie figle.
    W każdym razie sprawa już nieaktualna, dzięki za zaangażowanie i rady.