Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka spawarka inwertorowa czy transformatorowa o mocy 200A

31 Sty 2006 12:26 27557 5
  • Poziom 10  
    Chciałbym zaopatrzyć swoje gospodarstwo rolne(powierzchnia 30ha)w spawarke.Szukałem dużo informacji na temat spawarkek w różnych portalach jednakże nieznalazłem informacji na ten temat.Nurtujące jest dla mnie:która spawarka jest wydajniejsza ,która przynosi większe korzyści, którą sie lepiej pracuje.Orientuje się że cenowo to inwertorowa jest droższa lecz bardziej poręczna,spawarka miała by być wykorzystywana w celach wszelakich napraw sprzętu i niebędzie używana intensywnie(dzień w dzień).Na zakończenie dodam iż z góry dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    U mnie jest duża spawarka 3 fazowa 250A transformatorowa i migomat 1f 160A i w zupełności do wszystkiego to wystarcza. Drobniejsze rzeczy (np. cos przy aucie itp.) migomatem, wieksze spawarką. Mam jeszcze duzy zestaw acetylenowy, ale jest nieuzywany. Inwerterowe są skomplikowane i ponoc łatwo taką mozna zepsuć (spalic). Ponoc taką łatwiej uzyskuje sie łuk, ale jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzic. Jezeli nie bedziesz spawał jakichs specjalnych materiałów, ktorych nie mozna pospawac migomatem czy zwykłą spawarką to raczej sobie odpusc ten wydatek. U nas w zasadzie to najczęście używa sie migomatu, ale my nie mamy tylu hektarów :). Są też bardzo tanie, mocne spawarki wirowe i ponoc taką to sie spawa super duze rzeczy, ale są one ciezkie i żrą dużo prądu, no ale bardzo tanie za to (od ok. 300 - 600zł).
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 25  
    Witam
    Napisz co dokładnie chcesz spawać i ile kasy możesz wydać. Inwerterowe są bardzo lekkie ale musiałbyś kupić jakąś z serwisem w Polsce a takie to kosztuja koło 3000zł minimum.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    prez8s napisał:
    U mnie jest duża spawarka 3 fazowa 250A transformatorowa i migomat 1f 160A i w zupełności do wszystkiego to wystarcza. Drobniejsze rzeczy (np. cos przy aucie itp.) migomatem, wieksze spawarką. Mam jeszcze duzy zestaw acetylenowy, ale jest nieuzywany. Inwerterowe są skomplikowane i ponoc łatwo taką mozna zepsuć (spalic). Ponoc taką łatwiej uzyskuje sie łuk, ale jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzic. Jezeli nie bedziesz spawał jakichs specjalnych materiałów, ktorych nie mozna pospawac migomatem czy zwykłą spawarką to raczej sobie odpusc ten wydatek. U nas w zasadzie to najczęście używa sie migomatu, ale my nie mamy tylu hektarów :). Są też bardzo tanie, mocne spawarki wirowe i ponoc taką to sie spawa super duze rzeczy, ale są one ciezkie i żrą dużo prądu, no ale bardzo tanie za to (od ok. 300 - 600zł).


    Chciałbym się dowiedzieć o jakiej średnicy elektrodą spawasz,jaka może być maksymalna średnica? Z góry wielkie dzięki Pozdrawiam Bogdan
  • Poziom 33  
    3,25mm najlepiej sie spawa takie rzeczy właśnie typowo w gospodarstwie, my w zasadzie to juz zadko spawamy spawarką. Nic sie juz nie robi takiego, nie te czasy :). Teraz najczesciej migomatem, jest lżejszy, jednofazowy, ładnie spawa mniejsze rzeczy i wszędzie mozna go łatwo zabrac. A co do grubosci elektrody to tez zalezy od preferencji indywidualnych spawacza. Taką jaką najelpiej Ci wychodzi taką spawaj.
  • Poziom 10  
    Wielkie dzięki prez8s za odpowiedź.Akurat mam takie elektrody zostały mi jak sąsiad naprawiał mi przyczepę;ale czekam jeszcze na odpowiedzi jaki model dokładnie spawarki transformatorowej max. za 2500zł .Jeszcze raz dziękuje i Pozdrawiam Bogdan